Gå til innhold

Nok en skravletråd til Titsi, Vinterbarn, Idefix og Hebbie....24/10


Chiquita Bananas

Anbefalte innlegg

Ha ha ha :0)

Min morgen rytme ja...Sove til klokka 13....

Tusen takk mamma mø !! Trenger all den lykke jeg kan få.Er kjempe nervøs :0(

 

Da har jeg bakt 6,5 brett med boller.3 med rosin og 3,5 uten :0)

men jeg klarte å blingse og sette boller uten rosin på rista med rosin.Håper jeg klarte å finne rette bollene for,nr 2 brekker seg får han rosiner i munnen :0(

Har bakt 4 brød til nå.

Men det ser ut som tidsplanen min bommer litt...Blir en halvtime forsinka :0(

Men det ser nesten svart ut for shoppinga,det er den sterke vinden og jeg er DEN landkrabba.Livredd å være på ferga i storm..

 

Har guttungen spist brikkene Titsi?

Jeg mangler tre knotter på min maskin.De lirka snuppa ut med en gaffel her i vår.

 

Planlegger å lage ostehorn med skinke i når jeg kommer hjem i kveld.Slik at jeg er så utslitt at jeg sover til natta.Gruer meg fælt til å måtte lige på sykehuset i morgen natt.Skulle ønske jeg slapp hjem...

Men det er ikke vanlig her.

 

Så det går ann å filme fra ks altså??

Ikke tenkt det,men vil jo gjerne ha noen bilder da med vanlig kamera.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idefx.. du må ikke slite deg ut før ks heller.. Men de skal nå ikke mangle bakst når de er på sykehuset de ungene dine..

 

Fikk en masse "el-slim" i trusa nettopp. Ikke blod og ikke grønt, som noen har. Kan det være begynnende slimpropp eller er det bare denne kroppen som er uransakelig :o)

Antar det siste, sukk..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titsi.. fikk du nyvasket do`?? hehe..

Og desverre er det ingen fødsel i nær framtid på deg.. det har jeg hørt!! (vil nemlig ikke at begge skal forsvinne så fort...) Hebbie har jo ikke tid til å prate, er jo bar julegave laging og baby luncher på den jenta.. og blir vel brått slutt på deres bim tid snart også..

"skal jeg bare sitte igjen her helt alene da lissom " (siterer min minste datter, da er det synd på henne altså!!!!!)

 

Idefix; ser jo ut som du skjemmer bort mannen din litt også da.. gjerbakst og hjemmebakt brød hver dag... her er det rema/kiwi brød hver dag.. ikke rart jeg må ta husvaken og barna selv ;O(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyvasket og nyvasket.. gulver var iallefall vått. Men dokosten var satt fint tilbake i beholderen sin.. så da tror han prosjekt er uoppdaget :o)

 

Ja, fatter ikke at Hebbie har mer vektøkning ;) Hun lever det gode liv og lunsjer i ett banka kjør.. :o)

 

Og den bakinga ja Idefix.. greit du ikke har en nærhandel på hjørne.. men skulle tro nærmeste butikk/bakeri var på nordpolen he he.. (Bare litt misunnelig over innsatsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som hadde stoooore planer om å bake masse....har til og med Kenwooden fremme - klar til verks.

Men jeg får vel bakeånden over meg snart ;o)

Vet ikke om alle får filme, fordi Theaokt tror ikke at dem faktisk registrerte at mannen filma. Dessuten så kjenner hun noen av dem som jobber der borte på sykehuset - går ihvertfall alltids an å spørre.

 

Hehehe...jenter jeg tror den store hemmeligheten er å jobbe hardt med julegaver og spise hele tiden :o) Klagde over kvalme og vondt i hodet og legen spurte meg om jeg spiste store måltider...eehhh...nei. Men jeg spiser hele tiden sa jeg ;o) - gjennom hele dagen hahahaha.....

 

Siden jeg ikke har særlig planer fremover nå og ikveld så skal jeg se om jeg klarer å få begynt på jueltrekulene siden det ikke skjer så mye på juleverkstedfronten - må få kommet i gang så jeg får sendt dem avgårde.

 

Nei nå må jeg stikke til bassengtrening - sov fra 12-14...fikk ikke sove noe særlig i natt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare... for det fortjente jeg virkelig etter å ha gått haloween med barna mine.. HATER virkelig denne tradisjonen, men må jo bare følge med strømmen... alle vennene gjør jo det. Kan liksom ikke nekte min 2 klassing da syns jeg. Og dere kan tro det var deilig.. i +1 i regn/snø.. var nesten ikke kaldt engang... brrrrrrrrrr

 

Så nå sitter de nydursja og opptina i sofaen med hver sin bolle med fangst.. jammen ble det ikke noe godis på de ;O) Glade og fornøyde barn ihverfall.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten pause i strikkingen her, for å ønske idefix en flott siste dag som 3 barnsmor i morgen... blir rart å ikke ha deg her på noen dager nå... du har bare å komme tilbake så fort du kommer hjem.. ;O)

 

Når du kommer hjem neste gang nå så har du med ennå en prins til familien din.. guuuuuuuud du er heldig!!!!

 

Vi snakkes jo på sms, og jeg forventer et bilde av marius ;O)

Masse lykke til.

Stor klem fra meg ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei da er jeg tilbake fra handel :0)

Storm over fjorden så jeg var passe livredd.Stirra på en flekk i taket på bilen.HELE veien...Heldigvis var det ikke så ille hjem igjen.

Fikk kjøpt ferdig to julegaver,litt mindre enn planen,men nå husker jeg hvorfor en skal handle i 2 trimester.AU AU med kynnere da jeg skulle rusle i butikker :0(

Så skulle vi hente vogna.Tror dere ike det var noe galt med understellet da så det ikke gikk an å klappe sammen vogna???

Fikk nesten hetta,livredd for at det er etb bad omen :0(

Men vi fikk ett helt nytt understell så nå har vi DEN flotte vogna i kjelleren.

Snuppa putta baby dukka sin inn i vogna så vi var livredde for at noen skulle kikke inn i vogna og tro at vi var helt skrullete :0))

Var på Mcdonalds også.sbuppa klarte å salte burgeren sin så det var ikke mye hun åt.

Så fikk jeg levert svangerskaps bøkene mine til venninna mi før vi reiste hjem.

Kjøpte foressten masse løker til bedda mine.Desverre så rekker jeg ikke plante de.Men mamma har lovd å gjøre det til helga.da blir det mildere.Skikkelig ufyselig ute nå.

 

Har da laget dobbel ostehorn deig og mens jeg venter på at den hever lager jeg muffins :0)

 

Jeg burde utdanna meg til baker,elsker å bake og ja de er passe bortskjemde de ungene mine og gubben :0)

Men vi er ikke feite da..bare jeg :0))

 

Har så tjukke ankler idag at jeg må ha ødem på minst 3..Hadde 2-3 i går...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. blir jo helt utslitt av å lese alt du har gjort idag jeg.. og bare for å ha sagt det så... handle blomsterløk 1 dag før innleggelse tror jeg faktisk ikke jeg hadde tenkt på ;O)

 

Nå snør det som pokker her.. men kan jo umulig ligge så lenge, er jo ikke noe tæla i bakken her ennå. Første kvelden med -grader nå...

Blåser og snør vannrett... skikkelig deilig vær ;O( Og dette har jeg ventet på?? ik helt god skjønner jeg nå... hihi...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvis du var naboen min Idefix - da kunne jeg snylta til meg bakverk hos deg eller betalt deg til å bake for meg ;o)

 

Uff....snøen har kommet her !!!! Begynte forsiktig i 6 tida da jeg var på vei hjem fra treningen. Fikk vite i 9 tiden av en kamerat til sambo som var nede hos leieboeren at nå var det masse snø ute - fikk jo helt sjokk da jeg kikka ut. Ble gal og sa at til sambo at han måtte skifte dekk - han har ikke fått time før på mandag...Kjøre med slitte sommerdekk til da ?? Tror ikke det !!

Så da gikk han ut for å skifte - sa han har et ansvar nå og ikke risikere livet sitt på å kjøre på slike dekk når han har et barn på vei. Ville ikke bli alenemamma !! Hjalp den ;o)

Han skifta på min bil også, men jeg kjører ikke mer enn jeg må. Venter heller til han kommer hjem hvis jeg må noe. Er så pysete etter ifjor....

 

Lykke til Idefix - hvis jeg ikke hører noe imorgen.....

Ellers regner jeg med melding fra deg om hvordan det går og slikt :o)

Endelig er du til veis ende !!!! Flink jente :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som jeg kommer til å savne dere :0(

bare tanken uten bim endag og skravle tråden vår gjør meg jo rastløs..Får jeg perm så skal jeg inn på kontoret til gubben og da legger jeg ut innlegg :0))

 

Har bakt 60 muffins og 48 horn.Nå er jeg sliten.Men har jo bedt om det selv..

Så nå skal jeg legge meg.Men aller først skal jeg pakke ferdig bagen.Her er alt i siste liten :0)

Ha en god natt mine venner.stiker nok innom her ved frukosten ;0)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn!

 

Tenkte å ha en sånn avskjedsfeste jeg nå da.. Jeg står for drikke (der er vi jo billig i drift.. sær te til Hebbie, kakao m/krem til Vinterbarn og Idefix burde fått en drink til det du skal igjennom, men du må jo faste ;)

 

Og du Idefix står for bakst :o)

 

Ønsker deg stoooor lykke til i morgen tidlig, kl 8 eksakt.

 

Kjempespennende!!

 

(Og driiiiiitmisunnelig, vi hadde IKM på samme dag.. og du blir mamma i morgen og jeg vasr vel meg ut i desember.. :(

 

Så får vi andre her holde liv i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss første innlegge?????

Må være første og siste gangen..Hehehe

 

 

Tusen takk for lykke ønskninger :0)

Kos dere masse og lykke til videre denne uken!

Titsi,om du føder nå så skal jeg ha melding altså !!!

Dere to andre må nok knipe igjen litt til.

Stod på vekta nå og fikk sjokk..Har lagt på meg 4 kg på 3 uker :0(

det ble pokker til 16 kg...Til slutt gitt..

 

Men nå skal jeg snart sette meg i den iskalde bilden og dure mot sykehuset.Neste gang vi snakkes her inne er jeg 4 barns mor :0)

 

Kryss alt dere har for meg i morgen.Er ganske nervøs altså...

 

 

Sov dårlig i natt,ryggen låste seg etter all den bakinga i går.Måtte få gubben til i vri meg rundt..He he he...

ba jo om trøbbel selv da..

 

Men vi snakkes jenter om noen dager..

 

Klem og gedigen kos..

Hade så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere lurer på hvorfor jeg har så mange skrivefeil, så er det pga mine to assistenter. Nå gidder jeg ikke rette flere ganger :o)

 

Og en ting til.... håper ikke du har slitt deg helt ut Idefix..

 

Og dere to andre.. snødd ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke snødd vekk... bare blåst vekk.. herregud for en vind!!!! Trodde seriøst ikke det gikk ann å blåse så j... jeg.. (som dere forstår er jeg ikke fra ytre kyst) hihi...

 

Ja, da har vi fått vekk idefix fra denne tråden, godt å bli kvitt en.. ;O) hehe. neida, bare misunnelse til øra her nå... jeg vil og... Men neida, skal nok bli plaga i minimum 8 uker til jeg...

 

Minste er helt i hundre... det har kommet SNØ!!! Hun skal lage snølykt med lys og snømann idag.. lykke til med 1 cm snø.. hehe ;O)

 

Nå skal jeg levere ho i barnehagen... greit å komme før lunch!!! Og jeg..?? jeg kommer plutselig tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Lys og snømann med 1 cm snø. Barn har en beundringsverdig optimisme på livet :)

 

Ja nå er Idefix dratt. Blir en lang dag. Fatter ikke at hun må legges inn 10 når de ikke skal ta han før i morgen tidlig. Blir vel bare til at man ligger å kvir seg. Men hun har vel godt av å komme seg vekk fra det kjøkkenet, og løkene.. Hallo??? he he..

 

Nå skal vi spise litt og ut på lekeplassen. Blå himmel og sol.

 

Glad jeg bare har et par uker igjen. Jakkeutvalget misnker drastisk i skapet. Kjipt å kjøpe gravid-vinterjakke, men også kjipt å fryse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det syns jeg er veldig merkelig også.. men da har de ihverfall ikke mangel på sengeplasser på det sykehuset der... ;O) Men ho har jo godt av litt hvile... eller kanskje hun får seg ekstra jobb på kjøkkenet der kanskje??? Syns jeg ser henne.. hehe... *mobbe de som ikke er her er kult* hehe...

 

Godt dere ikke bor her titsi, da hadde det blitt kaos innedag igjen, knall blå himmel og sol, men blåser så friskt at det sikkert er nærmere -10 ute nå. Vinden er kald altså.

Jeg troppa selvfølgelig ut for å hente avisa i tøffler i morges jeg da... og det var glatt... bekkenet likte ikke helt glatta forstod jeg.. nå gjelder det virkelig å være forsiktig ser jeg.

 

Her blir det heller ikke innkjøpt noen gravid-vinterjakke... får heller ta mannen sin om det skulle røyne på.... eller rett og slett holde seg inne.... Hehehe ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. holde seg innendørs hørtes jo lurt ut :o)

 

Fått melding av Idefix. Er visst innlosjert på et flott rom med egen tv. Så nå lå hun med beina høyt og leste ukeblader. Hørtes ikke så ille ut det altså..

 

Og hvor blir det av den førstegangsfødende da?? Noe nytt med den dama?

 

Ungene sover nå. La meg ned på sofaen og skulle slumre litt. Men ble vekket av oppvaskemaskinen som pep. Hvorfor i alle dager har en oppvaskemaskin alarm?? Grrr..

Så nå sitter jeg her i sofaen, under et pledd med en stor gullerot.

Har bare det sjokobehovet i dag og.. Overgår gullerot faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meld jeg også.. hun får nok hvila seg bra nå da.. Hørtes jo nesten ut som min hverdag... hihi.. I dag har jeg virkelig sånn orker ikke dag.. sitter bare å strikker jeg.. kan jo ikke rydde hver dag, kan jo bli strøkent her.. hihi..

 

Hebbie ja.. vi nærmer oss vel et rundt innlegg snart.. så da popper hun vel inn.. hehe.. Men håper ho snart blir litt aktiv igjen også, blir ganske trægt for meg her inne når både du og idefix har født ;O

Rett og slett lage min egen tråd jeg da... skravletråd for vinterbarn. Kan tro den blir interessant... eh... vel...

 

Vi har alarm på tørketrom vi, men den kan skrus av.. sikker på at din ikke kan det.. ;O) Men er jo greit å vite når du er klar for litt husarbeid igjen da...

 

Ser du gode og onde dager??? Følgte med på det før jeg.. men måtte slutte, ble jo helt gal. Men nå ser jeg litt iigjen, plerier ikke å være vanskelig å komme inn i det igjen, men nå har jo skjedd masse.. helt kaos jo??!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje du får dikte opp en fantasivenn som du kan føre noen dype samtaler med hehe.. Er visst ikke så uvanlig på Bim :o)

 

Trenger ikke være redd for jeg blir borte lenge. Fødte sist på en fredag rundt tre. Og klokken 12 søndag fikk jeg beskjed om å forlate åstedet. Det som verre er, er vel besøksstrømmen etterpå. Slitsomt å holde huset i besøksmodus når man har 4 små (minn mann inkludert i det tallet :)

 

Nei følger ikke med på en eneste serie.. Men har gjort det.. Ganske slitsomt faktisk! Man får et sånt hat/kjærlighetsforhold til de seriene :o) Skjer jo ingenting, men likeve veldig mye hehe..

 

Strikke er jo en fornuftig syssel det.. Synst du er flink jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får hjelpe meg å finne navn på denne vennen da... er så fantasi løs.. det ser du vel på mitt nick ;O)

 

jeg har også bare vært på sykeh i 2 dager, alltid dratt hjem 1 dag før.. syns det er hyggeligere å være hjemme jeg.. hehe.. Men med 2 små som du har veit jeg ikke helt.. litt mere stille og rolige dager her hos oss.. med skole og barnehage ;O)

 

Faktisk snart ferdig med jakka nå, går fort med sånne små søte plagg.. gøy i grunn ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er så topp med babyklær. Går så fort at det faktisk er forenelig med min tolmodighet.. :)

 

Tja.. tips til nick.. Hva med "vårbarn"? Da er du iallefall safe på at noen føder etter deg he he..

 

Fikk nettopp en *setteigangoppskrift* på msn. Den skal visst være fra jordmødrene på Haukeland (er ikke det seriøst da?)

Lage rømmegrøt med sæterrømme, 2 bokser + drikke bitter lemon. Var livmorhalsen klar, ville saker og ting skje!

 

Verdt å notere seg bak øret :o)

 

Nå skravler vi sånn at Hebbie blir vel helt svett.. eller hopper galant over og snapper 150 hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare å våge og prøve å få ut din lille før tiden... Her skal det ikke skje noe igangsetting med det første.. det snakker vi ikke om før i januar.. og da kan du bli med på det også, om du ikke er ferdig.. hehe..

 

Men drikke bitter lemon da??? må jo ha gin til da.. hehe.. klart mye av det kanskje setter igang fødslen, tenkt det da.. komme inn god og full og skal føde.. hihi... skikkelige greier ;O)

 

Ja, hvorfor ha msn når man har bim sier jeg bare.. ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...