Gå til innhold

*********Drammen og Omegns skravletråd :o)********** NY! 02.10.06


♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥

Anbefalte innlegg

Stod opp kl 15.30 jeg nå.

Har heldigvis ikke kasta opp noe mer, men kvalmen ligger der på lur.

Det kan jeg forsåvidt takle:)

Har akkurat spist litt middag, laga potetball til meg og sambo, han var bare sååååå glad for å få ordentlig potetmiddag, er sjeldent jeg gidder å lage det. Er ganske stolt da, har aldri laget potetball fra grunnen av før, har brukt ferdigpose tidligere, men det ble bra, i hvertfall hvis jeg skal tro på hva sambo sier:) og det beste med alt er at jeg ikke trenger å tenke på hva vi skal ha til middag i morgen, for da er det bare å stele restene i stekepanna, er faktisk bedre da:)

 

Theaokt: Håper det går bra med tanna til lillegutt da.

Ikke noe gøy når sånt skjer, håper det ordner seg med mamma'n din også.

 

Begynner å få litt fnatt jeg, folk har allerede begynt å sende meg meldinger om jeg ikkeskal føde snart eller om det er noe på gang, er 4 uker igjen til termin jo, synes det er litt tidelig å begynne å mase, kommer til å være dritlei maset lenge før termin jo.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Hjemme igjen. Det var ikke snakk om noe når vi kom til mamma og pappa i dag. Litt mutt stemning, men. Så glad en har laget en egen familie forhåpentligvis uten intriger.Har dessuten bare så vondt i ryggen. Hadde jeg ikke blitt litt bedre i ryggen i løpet av kvelden så hadde jeg trodd at det var fødsel på gang. Tenkte å slenge meg på sofaen og bli der til jeg skal legge meg. Dagene sniker seg av gårde. Reiser ingensted nå uten at svangerskapsjournalen forfølger meg overalt.

Hva skjer ellers da ? Ingn ting spennende å berette men...nå skal jeg snoke litt på skravlesiden før jeg strander på sofan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig med tanna til lillegutten din da..... Tror jeg er litt slik selv, tar meg for med tenna...... Har flere ganger opplevd at fortenna lagde hakk i parketten da jeg spilte håndball...... Og en gang knakk jeg av en bit på ene fortanna. -De står da ikke utover akkurat??? hmmmm..

 

Kjedelig med slike familieintriger. Håper det ordner seg!

Snart bare ei uke igjen til du får møte jenta di jo. :) Ååååååå......det blir kjekt da. Har dere bestemt navn nå, eller?

 

Nei, sløve litt på sofaen nå og snart i seng tenker jeg....- Er jo trøtt-trøtt-trøtt....

 

Og forresten så kjennes det ut som babyen sparker langt nedenfor magen nå, såååååå ubehagelig. Nesten som han står og tråkker nedover.....au-au-au På torsdag lå han med hodet ned, så hadde håpet han ville holde seg den veien, men nå er jeg i tvil altså..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayken; Det hadde jo vært kjempekos, får håpe det passer for dem da:) *glede seg*

 

Endelig er jeg hjemme igjen, deilig ja! Ligge i sin egen seng og ha sin egen datamaskin:) hehe

Babyen min er så morsom asså, nå kan hun ligge våken i en time bare og titte rundt seg uten å lage et knyst, festlig. Hun er så nyskjerrig ppå alt mulig, de svære gluggene som betrakter verden og de to rare menneskene som duller med henne;)

 

Dere har jo skrevet meg helt ut av tråden jo, kanke dra på ferie jeg om dere skal holde på sånn!

 

Vi måtte sette igjen bilen vår i dk i dag vi, bremsene ble ødelqgte på vei til båten, det er surt det! Jeg har ikke fått vedtaket om fødselspenger ennå engang så vi har jo ikke råd til at bilen skal bli ødelagt nå IGJEN. Aaaahrg.

*freseputre*

 

Det nærmer seg veldig for flere av dere nå, jeg er så spent hvem som vinner racet... Thea, du "jukser" så du tels ikke:p hihi... Du vinner nok, men vi får starte konken etter du har fått;) Gruer du deg? Eller skal det bare bli godt å få henne utenfor magen? (eller han...)

 

Nei, nå skal jeg sove litt jeg, babyen og jeg har jo fått samme døgnrytmen nesten, lalle før halv elleve gjerne, og opp før sola:p Urk, jeg er jo b menneske, det burde hun ha arvet spør du meg!

 

CC Cowboys på fredag! *glede seg masse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. prøve å sove litt jeg da.

Har snudd døgnet helt på hodet etter at sambo jobbet natten forrige uke. Er akkurat som om jeg kvikkner til litt på kvelden og vil ikke legge meg. Er jo ikke vits i å ligge i sengen å vri på seg.

 

Tilla: skulle vi ha satt et klokkeslett for fredagen?

Når pleier du å trille?

Ikke så altfor tidelig håper jeg:)

Er natterangler jeg nå vet du, tatt over etter deg jeg, kan det se ut som, alle andre ligger og sover, men jeg sitter her...hehehe.

 

Nei, vi sees vel i morgen (senere i dag) jenter.

Håper alle sover godt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei da er jeg tilbake fra kiel turen,den båten var så fin da.Mayken jeg kan på fredag på dagen hvoi det var snakk om tillab kom da.Ellers da jenter.i dag har 195 dager ijen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

 

Ikke mye som skjer her idag ser jeg.... -Skjer det ellers noe?? Noen som er KLAR for fødsel kanskje.....

 

Jeg sitter og venter på at klokka skal bli 1130 for da kan jeg få snakke direkte med fastlegen til Trym..... Han har jo nettopp hatt ørebetennelse med perfusjon av trommehinna og da synes jeg det er greit å få sjekket at alt er bra før vi starter opp igjen med svømming. Dama i telefonen på legekontoret mente det var greit, men jeg synes ikke det hørtes ut som hun var sikker i sin sak.

 

Så nå får jeg taste nummeret og være klar.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra vær. Har vært hos tannlegen med Even. Han er så flink hos leger og tannleger. Så rolig og høflig. Da er det gøy. Han fikk være hjemme etterpå. Sitter og spiser pepperkaker og ser på Karlson på taket. Mannen min skal ha pokerkveld med noen gutter her hjemme så jeg får besøk av en venninne. Blir vel til å leie oss en film og sløve med litt slarv. Har virkelig nedtellin til ks. Og det skal jeg plage dere med :8 dager igjen. Må endre litt på nicket. Skal opp å lage litt potetstappe og biffsnadder. Mannen min har jobbet i natt og da hadde jeg eldste i sengen. På natten kom selvfølgelig lillegutt også med puten under armen. De ligger jo klistret oppi meg. De to småtassene ligger på tvers i sengen gf tar all plassen. Er så redd for spark i magen da de kaster seg rundt flere ganger om natten- med andre ord ikke sovet godt i tillegg til de andre plagene jeg har.

Det er koselig å ha med småtassene i svømmehallen. Greit å sjekke ut hvordan det er med trommehinnene først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilla, Nanna og Pinnsvin: når passer det best for dere?

Helst etter 12.00 en gang da;)

 

Driver å vasker siste rest av babytingene jeg nå, dynene og putene skal i maskinen nå.

 

Og så sitter jeg å skriver handleliste over siste rest av det vi trenger og hvor vi skal kjøpe det henne, se om vi får gjort det neste uke en gang.

Skriver liste over hva jeg må pakke med meg til sykehuset også, men vet ikke så mye av hva jeg kan trenge, har pakket ned klærne til snuppa da, men ikke noe til meg og sambo ennå.

Noen gode ideer, dere som har født før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 12 jah, det skal nok gå fint:) Vi har ikke noen fast trilletid ennå, har ikke innarbeidet det...

Jeg skal levere henne hos barnevakten kl 17 så bare jeg er hjemme igjen senest kl 16 så jeg får ordnet alt hun skal ha med seg. (hun skal jo være borte hele natten!!!!)

Så jeg kan jo rusle herfra rett rundt 12 kanskje? Så jeg er nede hos deg rett rundt halv ett/ett? Er ikke helt sikker på hvor det er men kan jo bare ringe deg når jeg er kommet nesten ned herfra:)

 

Har vært på DiB treff i dag jeg da, moro det og, liksom ikke like ille å vifte med puppen på cafe når det er intet mindre enn 8 stykker som gjør det;) hehe.

Og damene med småtasser er veldig hyggelige, blir moro når dere og blir med! *glede seg til alle får babyer*

 

Hebbie, du må sette inn føderushet, du henger etter;) hehehe...

Thea, 8 dager ja, det er ikke lenge asså! Spennende. Men du blir med på et siste treff først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois

12-1230 passer fint for meg. Høstfest i barnehagen halv tre med grønnskaspuppe som ungene har laget :D

 

Jeg pakket i går, med unntak av sånne ting jeg bruker til daglig, og ullvangsokkene mine som jeg ikke finner.

Det er ikke sikkert at jeg har tatt medalle de rette tingene men her er i alle fall det jeg har tatt meg /skal ha med:

 

Varme sokker... blir kald på biena med epidural

truser

sokker

joggedress

morgenkåpe

slipperser

helsekortet

mobil og lader

kamera og lader

amme BH'er

ammeinnlegg

toalettsaker (tannbørste, fukt. krem, mascara, øyeksygge, lippgloss, sjampo, tannkrem)

cd'er: Røyksopp, secret garden, Paul Simon

 

hm... tror det var det

Ja, og babyting da

Smokk

bamse

Strikket hentedress

Lue

to sett klær, et rosa og et nøytralt

 

Det tror jeg var alt

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mayken går greit etter tolv,bare ikke bli sånn kjempe lenge....gleder meg til å se den lille jeg nå.blir kos det send meg bare mel på mob når dere vet litt mer.vet ikke helt hvor du bor nedi her da men finner vel frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men da sier vi 12.30 da jenter.

Det blir koselig, har ei annen venninne som kanskje kommer også, hun har en liten gutt på rundt 6-7 uker eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Begynner å kjenne at jeg kjeder meg litt jeg.....-og i tillegg så er jeg skikkelig lat og uten tiltakslyst.... Kan jo selvfølgelig vaske litt, eller masse, men blir bare sugd mot sofaen og greier ikke komme opp igjen.

 

Orker ikke tanken på å være SÅ lat i 51 dager til altså. Noen som har litt ekstra energi å sende over??

 

Hvordan går det med dere da?

Thea: vond rygg?

Hebbie: håper det går bra med deg og at ting blir ordnet opp i. Trist å ikke se nicket ditt her inne, men skjønner at du ikke "orker" akkurat nå. :)

Alle sammen: ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Drammensjenter!

 

Bare fortsetter å traske overtid jeg, så da slenger jeg meg inn på denne tråden. Må prøve å utnytte tiden mens jeg ikke har baby, og fant ut at frisør må jo være glimrende nå. Vet ikke når jeg får mulighet til å stripe og klippe håret når babyen er kommet ut..

 

Har noen av dere en frisør å anbefale i Drammen? Tenkte det kunne være greit å begynne å gå til et sted litt nærmere der jeg bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette oktobertussi? Henger du deg ikke på oss før du er på overtid? *skuffa* hehe...

Velkommen innom! Hvordan er overtidsformen?

 

Hmmm, frisør i Drammen... *tenke hardt* Jeg vet vertfall hvor jeg IKKE vil anbefale, det er den på maxisenteret, svindyrt og jeg var skikkelig misførnøyd når hun var ferdig så hun hadde pent å begynne på nytt og klippe til JEG var happy;) hehe

 

Var veldig fornøyd med Nikita på Magasinet, men de er dyre.

Ellers er den derre lille lokale oppe på Åskollen bra(husker ikke navnet) og Look and Roll på Rundtom bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnhilds frisør på Åskollen går jeg til.

De er veldig hyggelige for ikke å snakke om billige.

Ligger ved samme inngang som ica på Åskollen.

 

Nei, får vel stikke jeg.

Skal til jordmor i dag, og etter det blir det shopping til fødebaggen.

Tenk at jeg helt har glemt at jeg trenger ammebh.

Bra du minnet meg på det Pinnsvinet mitt.

 

Hvordan er formen hos dere andre da?

 

Gikk på vekten på morgenen i dag og gjett hva........ ikke gått opp noe de siste 2 ukene. Fatter ikke at det går an jeg. Har jo bare sitti i sofaen og trøkt i trynet dagen lang jo....hmmmmm. Jaja...skal ikke klage da:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj....liker ikke å høre slikt! Her går vekten opp bare jeg ser på noe spiselig. -Men jeg gjør jo stort sett mer enn å se da. hehe..

 

Jeg har prøvd et par frisører i sentrum, men har enda ikke funnet en jeg er helt fornøyd med....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så sikker på at jeg kom til å føde snart, så hvorfor henge med på en ny tråd..

Ha ha, så feil kan man ta....

 

Gidder ikke stresse med frisør i dag likevel. Kan ta meg en tur til byen i morgen, i dag ble det Liertoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter !

Ville bare inn og si hallloooooo..... :o)

Ting går mye bedre nå - ser ut som det ordner seg. Trygdekontoret har godkjent at legen KAN skrive sykemelding datert fra 28 august - så mister jeg ikke de pengene. Og JM har skrevet et kjempebra brev til legen som jeg skal levere, der hun også anbefaler at han sykemelder meg til permisjonen starter - er ikke så mange uker igjen og da er det ikke vits å sende en skrøpelig gravid kjerring i arbeid, mindre enn 2 måneder. Så nå har han ingen unnskylding for å si nei til meg......

MEN.....jeg jubler ikke før jeg har papiret i hånda og trygdekontoret sier at alt er iorden og jeg får utbetalt pengene mine for september og vil få det frem til permisjonen starter.

Så jeg skal komme tilbake og terrorisere tråden igjen ;o) Ville bare gi dere litt hvile før jeg atter en gang skravler dere ihjel her inne MOHHAHAHAHAHAAAAAA.......eeeeeeeeviiiiiilllllllll ;op

Siden jeg har fått tid til å få ting på avstand så er humøret mye bedre - men jeg er litt engstelig og gruer meg til å møte legen igjen imorgen. Er det noen som vil være med og holde hånda mi og gi legen the evil eye ????!! Anyone ??!! ;op

 

Gjett om jeg var skrøpelig for en uke siden - bare gråt og var frustrert og tenkte stygge tanker ..... ble litt desperat og sliten og orket plutselig ikke å fullføre kampen....

Men jeg har grått og fiset nok.....nå er det kaker og bananer igjen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ordner seg for deg da Hebbie.

Ikke godt når sånt skjer.

 

Var hos jordmor i dag jeg da, og lille har det bra, er værre med mammaen som begynner å få skikkelig fødselsangst.

Vi avtalte at jeg skulle ta en ny ultralyd til uka, og måle str på babyen, spesielt hodestr. Pappaen har ganske stort hode, og jeg er kjemperedd for at hun skal ha det også, brestet halebeinet for en del år siden, og er redd dette kan skje igjen under fødselen, for jeg har hørt at det kan skje. Er greit å få sjekket og roet seg litt før fødselen setter i gang.

Skulle det skje i dag, hadde jeg nok blitt hysterisk og satt meg til å gråte og nekte tror jeg.

 

Ellers har jeg slitt ut bekkenet mitt skikkelig med shopping i dag, tror jeg har det meste til fødebaggen nå, til oss alle tre.

Nå skal jeg rydde og vaske litt før jeg skal bake kake til i morgen, og etter det skal jeg bare ligge på sofaen og sløve til sambo kommer hjem fra jobb en gang seeeeeeent i kveld/natt, da må han sikkert hjelpe meg opp av sofaen, for vil tro bekkenet vil protestere en del de neste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oktobertussi; ny tråd du :P Vi har hatt tråd leeeeeeenge, mange mnd, men vi skravler så masse at vi må starte nye med jevne mellomrom;)

 

Hebbie, du kan låne embla, så skal jeg vente med å mate henne jeg, da skal jeg love deg legen kommer til å bli sprø, den lille damen har et skikkelig sett med lunger nemlig og hun vet å si fra når ting ikke er som hun vil ha de;) *legekilleren embla* mohahaha, eeeeevvvvvviiiiiiillllllll baby!

 

Nå skal jeg dra og kjøpe meg en ny topp og strømebukser så jeg kan ha på miniskjørt og høyhæla støvletter i morgen! Gleder meg viiiiiiilt! Blir så bra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre Hebbie. Skjønner at du har vært langt nede for å ikke ha penger og ikke vite om man får penger er en STOR bekymring. -Men kjempebra at alt ser ut til å ordne seg nå da.

 

Jeg har vært så sint på dine vegne nå at jeg blir gjerne med til legen slik at jeg får kjeftet og smelt litt som bare en flodhest av en gravid greier. ;)

 

Nå skal jeg ut og treffe mammaene i barselgruppa. Lenge siden vi har møttes nå, så det blir nok hyggelig. -Bortsett fra at jeg allerede er TRØTT-TRØTT-TRØTT. Får håper en kaffe latte' gjør susen. :)

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe....kanskje jeg skulle låne Embla !!!

Og hvis ikke det går så sender jeg inn 2nj ;o) hihihihi......

Søtt at du har tenkt på meg vennen....men nå håper jeg virkelig krisen er over - så jeg kan nyte livet igjen.

 

Tillab ??

Når får vi se nurket ditt ?? Er så nysgjerrig og har så lyst å se en nyfødt baby igjen....Blir litt feil å tvinge kattungen på ryggen i armkroken og dulle med henne - hun liker det ikke !!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...