Gå til innhold

*********Drammen og Omegns skravletråd :o)********** NY! 02.10.06


♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥

Anbefalte innlegg

Hahaha...Veronica - ta det med ro !! Da jeg tråkket over med ankelen så kom sambo med krykker til meg - det gikk ikke bra. Jeg gikk skjevt og tryna i veggen eller så trynte jeg nesten i bakken fordi jeg mista balansen - så de krykkene satte jeg pent fra meg etter en dag ;op

Vi kan jo ha krykkekappløp !!!!

 

Så koselig å se deg her inne Snupp vil ha pupp ;op

Har tenkt flere ganger å sende en melding for å høre hvordan det gikk med deg, men jeg tenkte du kunne få litt tid på deg. Og det med pizzastykket tror jeg var en dårlig idé - tror du virkelig det hadde nådd frem til deg - helt ??

 

Begynner å bli seriøst pisst på det offentlige. Sjekket kontoen igår og så at jeg ikke hadde fått penger.

Så sambo ringte og minnet meg på at jeg skulle ha ringt til trygdekontoret. Jeg ringte dem og fikk beskjeden at jeg hadde ikke krav på svangerskapspenger.....hæ ??? Det hadde kommet en ny regel 11 september om at det gjaldt kun hvis det var en fare for fosteret som enten kontakt med løsemidler eller utagerende pasienter og jeg jobbet jo på kontor. Hjalp ikke at jeg hadde fått skjemaet fra JM...

Men dette leverte jeg uansett før den nye regelen - møtte jo opp personlig 28 august. Og det som hadde skjedd var at det var feilarkivert så skjemaet mitt har ligget en måned på feil plass og ingen har lagt merke til det - så hadde jeg ikke ringt nå så hadde dem ikke oppdaget det. Dama mente i mitt tilfelle at jeg måtte sykemelde meg....OK - men legen sykemeldte ikke pasienter tilbake i tid !! Ihvertfall ikke min lege som ikke ville sykemelde meg videre jo. Så jeg var nødt å ringe bulldoggen min (sambo) og forklare saken - så han ringte og skjelte ut dama på trygdekontoret. Stakkars dame var helt spak - hun var veldig koselig med meg da. Men jeg fikk beskjed fra sambo at jeg skulle dra til legekontoret og snakke med sekretæren der - hun er veldig koselig og tar tak i ting. Så hun ble opplyst om saken og skulle se hva hun fikk til - fordi hun var enig at skjemaet burde holde som sykemelding for den tida. Kom hjem og så trygdekontoret hadde ringt - så jeg ringte opp og hørte hva det gjaldt. Dama hadde syntes dette var så dumt siden det ikke var min feil at skjemaet hadde ligget på feil plass en hel måned før det ble oppdaget - så hun hadde ringt til legen min og forklart saken at skjemaet mitt burde gjelde som sykemelding og dette burde ikke gå utover meg. Ifølge hun så var legen veldig positiv til dette - og virket som han skulle skrive en sykemelding til meg. Fordi trygdekontoret sa at det blir anderledes og litt lettere for langtidssykemelding for gravide - fordi jeg sa at legen ikke virket som han ville gjøre alt papirarbeidet og heller sende meg tilbake i arbeid.

Så da ble nok en gang tull med utbetaling av penger :o(

Og jeg er enda ikke ferdig !! Har jo ikke sendt søknad om fødselspenger - men da skal jeg følge det opp før det trer i kraft slik at jeg får tid til å ordne det som må før det blir for sent.

Ble helt satt ut da jeg snakket med henne i dag - tenk dere !! 3 måneder uten penger ??? Håper virkelig at ting ordner seg.....skal ikke være lett å være gravid med plager tydeligvis...

Var så stresset og lei meg at jeg vurderte på å ikke komme ikveld til Thea - klarer ikke slikt når det gjelder pengeproblemer....men heldigvis reddet dama på trygdekontoret resten av dagen min med å komme med en positiv melding - så sant det skjer da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg dratt ort å hentet deg. Vi er mange som hadde båret deg ut i bilen med tvang!!!! Men først så hadde vi oppsøkt alle på trygdekontoret å lgjort livet surt for dem. Skjønner godt at det setter en ut. Penger er ikke alt sies det men i dagens samfunn så er det det. Jeg blir dritt sur dersom jeg ikke har penger- det setter så mange begrensninger. Så blir alt så kjedelig for alt koster jo. Koselig at du kommer å at det ser ut til å ordne seg. Kjenner bare til sykemeldinger. har aldri hørt om det skjemaet som dere snakker om en gang. Vet at Doris kan ordne dette med legen din ogsåå siden det var hun som hjalp deg med dette- DET KOMMER HELT SIKKERT TIL Å ORDNE SEG- HVIS IKKE SKAL VI FÅ DET TIL Å ORDNE SEG: HØR PÅ THERESE. Men ikke slipp saken nå å la det ordne seg selv. Få sendt den fødselspengersøknaden også så er det ute av verden. Sees etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er klokka ti over halv åtte, en time og ti minutter siden dere sikker kastet dere over pizzaen, og her sitter jeg, med bæsjebaby, bæsjebleier og en haug med ny klesvask jeg sikkert ikke rekker å fikse før jeg drar i morra:(

Lei meeeeeeeeeg, jeg hadde gledet meg så innmari til å treffe dere i dag og vise frem stoltheten min!

Jeg håper da at dere koser dere kjempekjempemasse (men ikke FOR mye siden jeg ikke er med, må spare litt kos til neste treff asså, sånn at jeg får litt og, hehe)

Lurer litt på om det skal være sånn her med bæsjen jeg, den er jo gul som den skal være, men med grønne??? flekker i liksom? Og hun har skikkelig sprutbæsj, veldig flytende... Hun greide faktisk å bæsje så det traff øverst på speilet! (det er liksom 190 fra gulvet og opp til øverst på speilet, minst! Og jeg har nå skiftet på henne 6!!! ganger siden klokka 17. Det er mange bleier det, og allikevel bæsjer hun ut håndklær og speil og alt i mellom skiftene også. Bekymra jeg... Dakar babyen...

 

Men men, jeg tenker på dere og pizzaen *sikle*

Ingen av dere får lov å føde før neste treff asså, vil så gjerne se dere en siste gang med store mager dere det nærmer seg for... Er så koselig med store mager når man ikke lenger har en selv;)

 

Vel, nå har jeg paplet og bablet litt, er som sagt kjempelei for at jeg sviktet i dag men lillebæsjemor går foran... Og nå hyler hun igjen så jeg må løpe, sikkert ny sprutbæsjrunde:(

Ahrg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har kost dere med pizzaen i kveld.

Ble kornflakes på meg, spennende.

 

Har vært på føden i dag for å få omvisning, men det gikk ikke gitt, alle fødestuenene var i bruk, så vi ble sittende på et kontor i 1 time og snakke med jordmor i stedet. For så vidt greit det da, sambo hadde så mange spørsmål om smertestillende at hun brukte nesten hele timen på å forklare om det.

Han er så søt og engasjert atte:)

Nå har han dratt på jobb og er vel ikke hjemme igjen før i 6 tiden, har ikke fått gjort noe hjemme denne uken, for han trenger jo å sove på dagen, er fortsatt ikke helt i form stakkars gutten min, så han får vel heller begynne på soverommet i helgen.

 

Hvordan går det med dere ellers da jenter?

Tar alle over en kam jeg, orker ikke skrive noe mer.

 

Kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei..vi som ikke kunne gå på pizza kvelden i dag...joda fikk plutselig barnefri i dag da.mamma har elste mann oxo var jeg om minsten hos farmor.men da vi skulle dra ville han ikke så jeg måtte hjem å hente et skift til han så han blir der til i morgen...i morgen skal jeg til jordmor ......håper dere andre koser dere masse klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare takke for en kjempe hyggelig kveld.... :)

takk for god mat theaokt..... :) og masse lykke til med KS :)

 

litjpia24: tusen takk for praten på vei hjem og alt... setter utrolig stor pris på det... betryggende og vite at jeg kan prate med deg om dette....

takk vennen... og takk for at du kjørte meg hjem... mamma satte stor pris på det altså... :)

 

hebbie: du er bare rå kul.. hehe... ler når jeg tenker på alt du sier om roar.. hehe.... håper han leieboeren tar bedre vare på katten altså.. ufff jjaja....

 

er kjempe sliten så orker ikke skrive mer... men takk for idag og hyggelig og hilse på dere alle sammen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser dere har hatt det kos ja:) Heldiggrisene;)

Jeg har sikkert ikke fått vekk all bæsjen på badet ennå men siden lille har hylet KONSTANT (nesten i allefall) siden kl 22 så har jeg bare måttet la det være...

Skikkelig festlig med baby idag jah... Først bæsj så grin...

Først fordi hun hadde vondt i magen, så fordi hun var sulten (ting man kan fikse) så fordi hun hadde bæsjet på seg igjen, fikset, så fordi hun ville kose puppen, ikke spise bare kose noe hun ikke får lov til, så vi har sloss om puppen i mange timer helt til hun ble sulten igjen, da spiser hun seg ferdig og så vil hun kose og når hun da ikke får lov er det på igjen... Ahrg...

Sikker på dere vil ha unger:p hehe...

Nei nå syter jeg fælt, lille er jo for det meste kjempesnill og sover masse... Men hun er blitt for glad i å bare kose med puppen, vil helst sovne med den i kjeften og det får hun ikke. Og smokk vil hun ikke ha, bare hun ser den hyler hun enda høyere... Finfint...

 

Vel, nå skal jeg ta sutringa mi og forsøke å sove litt for hun er faktisk stille et øyeblikk... Varer sikkert lenge, not...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillab- hatt maraton i bleieskift du. Du må ha god tur til svigers i Danmark. Så snakkes vi når dere kommer hjem derifra. Håper vel jeg ikke rekker neste treff, men tror nok at jeg gjør det.

14 dager igjen i dag. Tenk da på dette tidspunktet er jeg trillet inn på operasjonssalen. Oohhhhhhææææææ... tror jeg får en skikkelig overraskelse når babyen plutselig er der. Ooii dette gikk fort kommer jeg til å tenke samt at svangerskapet gikk så fort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en hyggelig kveld igår. Mannen hadde akkurat lagt seg da jeg kom hjem og da jeg la meg i senga sa han: Fy søren, du stinker hvitløk! hehe :) Litt hvitløk i pizzaen da eller? Nam-nam, godt det. Kjempegod pizza.

 

Og idag skal jeg til jordmor.....gleder meg ikke akkurat. Hun er veldig opptatt av kosthold og aktivitet..... -Og jeg går faktisk mye tur, men det virker som hun ikke tror på meg fordi jeg bare eser og eser..... 8 uker igjen nå, så mon tro hvor det skal ende.....

 

Har litt lyst å ta en tur på Ikea etterpå også. Ikke så kjekt å ha med mann og barn dit, for de blir så fort lei....-skjønner ikke det! ;)

 

:)

 

Ja, Hebbie.....kjedelig uten penger. Jeg har 1 måned igjen uten penger og det er bare pyton..... Bruker jo av mannen sine, men det blir ikke det samme som å ha sin egen inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han bruker hvitløk i det meste tror jeg. Lukter nesten konstant hvitløk av meg. Hi hi

mannen min kom hjem til morgen i dag og da gav han guttene mat og stelte de i stand til barnehagen. Da fikk jeg sove litt lengre. Så snill... han hadde jo jobbet natta. så da var det bare for meg å kjøre de.

Så deilig vær i dag:) Hva skal dere i dag? Mayken var det bra på omvisningen i går? Noen som fødte når du var der?

 

Ellers er det 14 dager igjen til ks. Jippi!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går jenter :o)

Sambo var skuffet fordi jeg ikke hadde tatt med pizza til ham ;op men jeg tror ikke har lidd noen nød for i dag ser jeg han hadde raida kjøleskapet....Så bevis i stua da jeg sto opp.

Veronica - gubben er som en 2 åring til tider så jeg har fått masse nyttig erfaring ;op hehehehe.....

 

2nj - Har blitt innkalt til legetime, så sekretæren mente at det ser ut som det ordnet seg. Hadde håpet på å slippe å møte legen og at dem heller sendte den i posten ;o) Gruer meg masse til hva han skal slenge ut til meg, men så lenge jeg får sykemeldinga for det jeg trenger så får jeg heller bite det i meg - betyr jo ganske mye. Var ikke kult sist gang det tok så lang tid og jeg måtte bruke sambos kort hele tiden, enda vi bruker korta våre om en annen til vanlig.....

Gubben elsker IKEA og er den som faktisk spør om en tur der - helst pga. pølsene :o)

Hahha....var det fra meg jeg kjente hvitløkslukt i morges ?? jeg kunne ikke forstå hva som luktet hvitløk, men sambo pleier alltid å kommentere om jeg har og han har ikke sagt noenting.

Har ikke veid meg enda, men jeg føøøøøler ikke at jeg har lagt på meg masse. Har vært flink å gå turer og den siste uka så er det lite usunt jeg har spist....mener jeg da !!!

 

Tillab - håper alt er ok med Embla og at hun bare er i en drittperiode ;o) hehehehe...tok du den ?? Du får ihvertfall lært deg å skifte bleier !!

Håper du får en kjempefin tur til Danmark og dem har internett så du kan bimme litt....Vi gleder oss masse til du er tilbake så vi får se prinsessen din...å ja....og deg også selvfølgelig assa ;op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ordner seg Hebbie!

 

Da har jeg vært hos jordmor og alt var bra :) Men hun hang endel etter idag, så jeg måtte vente lenge.....-derfor utsetter jeg Ikea til i morgen. Hadde jo bare blitt stress om jeg dro idag. Vil jo ikke at Trym skal være i barnehagen hele dagen heller. -Kose litt med mamma også før pappa kommer hjem. ;)

 

Hva kan man finne på til middag idag da?? Eier jo ikke fantasi på området og greier ikke finne ut hva som frister heller.....

 

Gratulerer med 14 dager igjen Thea (eller mindre). Jeg er heldigvis ikke sanndrømt, for nå føder jeg omtrent hver natt...... *gjør jo ikke vondt engang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2nj da møtte jeg deg hos jordmor i dag var der jeg oxo regner med det var samme....var du på gynologkliniken..hadde du hvit topp...

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opp med deg tråd. Jeg skal nå kose meg med indisk, så skal jeg bare sitte foran TV i HELE kveld. Helst ikke gjøre stort. Ikke det at jeg har gjort for mye i dag heller. Merker at det er noe som skjer nå mye rare ting som skjer der nede. Glemt en del fra forrige svangerskap. Vet ikke om jeg kjente slik da. I dag er det Otto på tå TV så det må jeg få med meg. Hva gjør dere da.

Tror jeg skal ta meg en tur til uka på titte runde - har ikke mye å shoppe for, men jeg kan se meg ut noe jeg vil kjøpe. Kanskje få noen julegavetips. Lenge til jul, men greit å ha litt planer. Sandvika storsenter- tekanten osv. tar for meg det meste. er det noen som vil henge på er det bare å rope ut. Drar til uka og kanskje setter det i gang fødsel. Skjedde sånn med første mann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde på meg en svart bukse og grå genser satt rett ovenfor deg...jeg kom inn en time etterpå jeg da ca..uff de jentene der bråket sånn huff ble jo nesten gal he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med !! Hehehe....må bare få penger først ;op Neida det går nok bra....

Men nå skal jeg kikke litt i bøkene så jeg kan skrive en liste over hva jeg skal lage og evt. kjøpe inn. Må bare få kommet igang og det er litt koselig å holde på med slikt i mitt tempo når gubben spiller de teite spilla. Har ryddet litt her hjemme og gått opp og ned trapper - ble helt utslitt så da er det gøy å gjøre noe fornuftig fordi om jeg sitter i ro.

 

Er sååå stappa - tror jeg har mindre plass i magen. Ble stappmett etter halvparten av hva jeg pleier å spise - men jeg ville ikke gå med på det så jeg stappa det i meg og er helt ødelagt i magen !! Angrer sårt nå...

Måtte halvveis sitte/ligge i sofaen og hadde Fant på sida mi med hodet i fanget mitt....kjempekos.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg tok den Hebbie! Jeg tror det var gårsdagen som var en drittdag bare:p

Kun 3 bleier så langt idag og hun har vært oppe siden kl 0530... (eller jeg har, hun sniker seg til masse søvn! hehe)

Endelig er vi fremme her nede, deilig, har nå plassert Embla hos farmoren og sitter og bimmer og slapper av litt. Etter matingen skaljeg og svigersøs ta hull på en flaske rosevin som står her. Blir digg med et glass! Mmmm, og så skal jeg soooooooooooooooove... Er supertrøtt. Jeg er ikke laget til å stå opp før sola om morran azz...

Vel,nå får jeg være litt sosial siden jeg er på "besøk" hehe...

(evt fordi lille vil ha mat, igjen)

 

Bimmer innom en liten tur når jeg har mulighet, ha en herlig helg alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult !

Så du er online i Danmark også :o) Ta med litt danske salami da hehehe.....

Så bra at det var en bedre dag i dag da - ellers hadde vel du blitt drittlei....hahaha....tok du den ?? DRITTlei....snakk rompehumor ;op

hahaha....rompe...dritt...hihihihi....

Skjerp deg Hebbie !!!!

Misunner deg å være i Danmark og kose deg !! Hvor lenge skal du være borte da ??

 

Har vært så gassete i dag....ååå - kom på det nå !! Må ha vært rosenkålen ;o) Sitter og fiser hele tiden - og med lyd uten at sambo hører det....Han er så opptatt av tv'en.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuuud.....ikke lett å ha latterkrampe når man er fisetrengt !!

Tårene triller og jeg ler så jeg får vondt i magen....

Bikkja sto og spiste mat og etterpå satte han seg ned og kikka mot vinduet - plutselig hører jeg en pfffff....lyd og spurte om sambo om det var han som feis. Nei sier han og snur seg mot bikkja og sier det var han - og det var der lyden kom fra. Jeg har søren meg ledd i en halvtime nå - hver gang jeg tenker på han eller ser på ham. Har ledd så mye at jeg er hes og snorter med nesen. Sambo trodde det klikka for meg fordi det blir stille, også plutselig knekker jeg atter en gang sammen i latter.

Snakk om rompehumor !!!

Kjeder meg så mye at dette er desidert kveldens høydepunkt !

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morron! Ble så forspist at jeg sovnet på sofan under 21-nyhetene i påvente av at Otto skulle dukke opp på skjermen. Snork snork. Hva skjer i dag da jenter.

Må ordne litt til Evens bursdag i morgen. I hvertfall ingen vits i å vaske stort her i dag da det skal være barnebursdag i morgen. Så deilig det skal bli når det er over. Koselig å se Even glede seg så veldig.

Nei nå kaller barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj for et vær, og så har det blitt så kaldt. Tror nesten jeg kledde på lille gullet mitt for lite jeg.... -men er jo varmt inne i barnehagen da.

 

Tenker det blir en tur på Ikea på meg nå snart. Skal kjøpe noe hylle/skuffe-greier som Trym kan ha litt av lekene sine i, for nå flyter det bare utover alt her.

Skal på middag til svigers senere idag, så da slipper jeg å tenke på det idag.... -selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for å lage lasagne til fredagskosen. -men-men....

 

Lykke til med barnebursdag i morgen da Theaokt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klart jeg er online her også. Trådløst nett på hele gården, angrer litt på at jeg ikke tok med min egen maskin, siden jeg da blir den eneste som ikke har egen. Er sånn datafamilie svigers nemlig! Sitter ved stuebordet nå, og her ligger det 4 maskiner på bordet, og en på kjøkkenet:p hehe... Dataland!

 

DRITTlei av DRITTbleier på en DRITTdag:p

Du har virkelig humoren på plass du! *bæjspromp* hehe...

 

Må skryte litt av lille superbabyen min igjen, vi gikk og la oss rett etter jeg skrev her inne i går og hun sov til 0730 i dag morges, UTEN å våkne!!!! Bakdelen da er seff melk OVERALT og sprengtree boobs, meeeeen jeg har fått sovet godt i allefall! Hehe...

 

Nå skal jeg være med ned og fore hestene, kanskje jeg tom får ridd meg en tur mens jeg er her nede, hadde vært så moro, sikkert 10 år siden sist! Skal legge ut noen bilder på hjemmesiden av hvor utrolig snasen mannen min er med chaps også. Han har brune chaps med frynser, skikkelig cowboy... (de er sååååååååååå stygge!!! haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...