Gå til innhold

*********Drammen og Omegns skravletråd :o)********** NY! 02.10.06


♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥

Anbefalte innlegg

Jeg er så SINT !!!!!!

Har nettopp kommet tilbake fra legen - og jeg hadde rett i mine bange anelser om ting ikke var i orden og at han kom til å si eller gjøre noe dritt mot meg. Han dusten hadde ikke lest på skjemaet og visste ikke hva det gjaldt. Spurte meg om hva jeg ville han skulle gjøre i dag ??

Så jeg forklarte hele greia med at det hadde skjedd en misforståelse og skjemaet hadde ligget på feil kontor i over måned og at trygdekontoret mente jeg måtte heller ha sykemelding for de plagene pga. den nye regelen. Men han ble sånn teit og blærete og sa nei det kunne han ikke og jeg kunne ikke bare dukke opp hos ham etter flere ukers fravær og si jeg trengte en sykemelding, fordi han hadde sagt jeg skulle inn til kontroll etter 4 uker etter siste sykemelding og det hadde jeg ikke gjort. Nei, sa jeg - fordi jeg valgte heller å gå til JM noe jeg har rett på å velge selv og siden jeg trodde alt var ok så gikk det logisk nok flere uker til jeg nå plutselig finner ut at alt er feil. Ble så sint på ham at jeg sto og kjeftet på ham - det hadde nok ikke regnet med siden jeg har alltid vært så stille og rolig og nikket tidligere. Spurte om han ikke skjønte hva som hadde skjedd.. Han sa tilslutt at han skulle snakke med sine overordnede og se om dem kunne gjøre et unntak - noe jeg ikke tror han legger sjelen sin i. Han var tydeligvis sur fordi jeg etter å ha fått avvist mer sykemelding hos ham slutta å gå til ham og kun til JM. Og slengte surt ut at siden JM startet det hele så får hun ordne opp i det selv.

Han maste om at han kunne ikke gi ut en sykemelding når det ikke var dokumentasjon på min tilstand - så jeg sa at jeg venter fortsatt på behandling noe jeg meldte meg inn i for over en måned siden. Derfor har han ikke fått noe papirer og at dette svangerskapspenge-skjemaet regnet jeg som ok siden jeg ikke hørte noe mer. JM sa at jeg trengte ikke vente på en godkjenning fra trygdekontoret.

Har endelig fått plass på kurbadet da - ringte da jeg kom hjem og fikk beskjed at det hadde vært så travelt og jeg var nr. 5, men siden jeg ringte og hun dama hadde tenkt å ringe snart så kunne jeg komme til tirsdagen.

Snakk om drittdag !! I dag er jeg i stand til å drepe - han har ihvertfall åpnet slusene hos meg, så fra nå av er det ikke snill jente hos ham. Kommer til å si klart i fra og ikke godta det teite han gjør mot meg. Tidligere har han ikke gidda å høre på meg og bare vifta meg bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FY SØREN! For en idiot lege du har vært hos da. Blir skikkelig sinna når jeg leser om slike ting som dette altså. Du får bare være beinhard mot ham resten av tia mener nå jeg ja.

 

Ser at du har sendt meg meldinger og ringt meg Hebbie, men jeg har rett og slett ikke hatt tid til å svare verken på meldinger eller telefoner. Har vært fryktelig mye stress de siste dagene ja.

 

Sambo har bestemt seg for å være hjemme for å se landskampen han da.... Og det sammen med meg som egentlig er såååå lite interessert i det, men har funnet ut at jeg rett og slett må ta litt hensyn til hans interesser også. Så blir nok en hjemme kveld med sambo på lørdagen.

Men sjansen byr seg nok igjen.

 

Er fryktelig sliten idag da. Våknet idag med en sånn skikkelig fyllesjuken følelse. Skikkelig ekkelt skal jeg fortelle dere. Lurer på hva det er som gjør at jeg er såååå sliten for tiden... Hmmm?!? Kanskje bare tanken på en tung og slitsom arbeidsuke har slitt meg ekstra ut?!? Sier det vi da.

 

Venter og venter og venter på svar fra gynekologen angående mine hormonnivå blodprøver og sambo's spermtest. Det tar såååå forbaska lang tid dette jo. HÅÅÅÅÅPER at det ligger et brev i postkassa fra henne når jeg kommer hjem. Burde jo seriøst få svar snart!

 

Jeg føler at jeg og sambo faktisk ikke er prøvere lengre, for han fortsetter med dette å kaste meg over ende så fort det nesten går for ham. Tenkte jeg skulle snakke med sambo litt om dette og høre med ham om vi kanskje kan begynne å prøve for fullt fra juletider... Får se hva han sier til det. Det er jo han som har alle disse merkelige følelsene for meg, som skifter følelser og meninger oftere enn enkelte skifter undertøy... Vel..... kanskje ikke så ille, men det nærmer seg.

 

Nei nå skal jeg snart avslutte pausen min og gå inn til barnehage barna igjen. Har bare 2 timer igjen på jobb nesten. For en deilig tanke det er at det snart er helg!!!!! GUD som jeg gleder meg til å ha et par dager fri.... =)

 

Nei dere får kose dere damer... Med deres voksende mager og kanskje positive tester de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

Passer egentlig fint nå det - kommer til å være så sur og stressa hele helgen nå og da er ikke jeg noe bra selskap.

 

Håper legen hadde tenkt å ta betaling av meg - for jeg bare gikk sur ut av kontoret da vi var ferdige. Kom på det nå, men siden det er pga. graviditet så slipper jeg vel uansett.

Kommer til å finne meg en ny lege nå uansett - sambo sa at vi kommer aldri til å ha et bra forhold til hverandre etter dette. Har vel aldri hatt det siden han har vært dust hele tiden, jeg hadde ingen problemer med vikaren hans....

 

Sambo skal til en kamerat i kveld og blir nok borte lenge - da skal jeg kjedespise alt som er i huset ;op hahaha...han forstår meg nok !!

Må jo ha noen trøst pga. alt dette teite - ellers hadde jeg gått et par timers tur....NOT....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2nj. Da kan du henge på naboen og meg til uka så kanskje det blir fremskyndet fødsel. Hi hi. Jeg og mannen min har sjekka skattelistene på nett i dag. Der var det noen kjenner som virkelig har løyet på inntekt samt noen som tjente bare såå mye mer enn en kunne tro.Selv tjente jeg mer en jeg til vanlig gjør så jeg. Sykepleierlønn er jo ikke så mye. Jobbet mye ekstra, men da lyver det jo litt på det som jeg egentlig ville tjent i vanlig 100% stilling. Håper ikke mamma og pappa ser det eller at min bror snoker og forteller om det. Har laget gele og pyntet med batman utstyr i hele huset og gjemt godisposer. Fått tak i sånne ballonger slik at vi kan få laget dyr ut av det, sånne laaaange. Håper at gutten min blir glad for dagen sin i morgen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er gubben ute av hus og jeg skal lage meg noe digg mat som jeg skal kose meg med.....han ville ikke dra allikevel, men jeg krevde han skulle ut så jeg kunne få en kveld alene og stappe i meg ;op

 

Lykke til imorgen Thea - håper du ikke blir helt slitt ut. Og han kommer nok til å stoooorkose seg med det opplegget dere har satt opp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sovet så mye i dag. Er jo ganske våken nå da. Blir sikkert stuptrøtt i bursdagen i morgen. Jeg tror jeg skal klare å føde til uka jeg. Blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig vær ! jippi!! 12dager igjen.)

Nå har vi snart hele huset fult av unger- kanskje det blir fødsel etter det. Så er det fotball kamp i dag- ganske spennende kamp. Hva skal dere i helgen da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey Hey! Sjekk nicket!!!

Det er stille i huset, broren min har tatt med seg guttungen på IKEA, så mannen og jeg får tapetsert :D Deilig å ha litt "Barnefri" i helgen :D Og de ska lvære her helt til mandag (broren min og kona, så i morra tar de han medpå kino, dette er bare helt konge) Får gjort masse hjemme... nå går det unna med lynfart her :D Ser enden. Når det er sagt så er det også veldig bram de siste dagen ehar gravidfølelsen endret seg betraktelig, kjenner mye nedpress, maven min er lav, kynnerne har blitt vonde selv om jeg ligger stille, har en rar fornemmelse... Jordmoren sier at babyen er "instilt i bekkenet, og vet hvilken vei hun skal ut" Men det var ingen fare for at hun kom riktig ennå, men det er veldiug spennende å kjenne at kroppen gjør seg klar, det merket jeg aldri sist jeg var gravid. OG!!! Vi har enedlig funnet navn, men det kan jeg fortelle til de som skulle være interresert face 2 face.

Ha en flott lørdag! Det skal jeg :D

 

Kosemoseklemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, di høygravide bolle:p Nå ble jeg skikkelig nyskjerrig! MÅ bare trille bortom dere nå så jeg får vite navnet! Regner med jeg er hjemme på tirsdag så da har jeg jo over en uke før det er treff!

 

I dag har jeg og mannen vært gift i et år:) Det er en rar følelse, rar tanke å faktisk feire sin første bryllupsdag. Han og vesla er noen skikkelige syvsovere sp jeg må nok gå inn og vekke dem snart. Vil jo få mest mulig ut av dagen vår! Trille litt tur med henne, skal ri en av hestene etterpå tenkte jeg, så ut og spise namme mat på MamaRosa, favorittrestauranten vår her nede. De har SÅ gode spareribs, får HELE siden på tallerken, dritkult, men veldig grisete da! *smattsmatt*

 

Dustelege du har Hebbie, bytt ham ut, fort som lynet!

Håper du ikke blir slitt helt ut av disse bursdagsgutta i dag da Thea!

 

Nå skal jeg se om de kanskje vil stå opp og holde meg med selskap, svogern min og nevøen min er ikke så festlige der de sitter og ser ninjaturtles:(

Innså faktisk nettopp at eh, det er jo bare meg og dem her?! Hmmm... Er jeg blitt snikbarnevakt? Svogern min er jo ett år yngre enn meg bare men eh, han kan jo ikke være barnevakt for dingsen på 9? (han har downs...)

 

*lete etter svigers*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED 1 ÅRS BRYLLUPSDAG DA TILLAB! Håper dere får kost dere masse sammen på en sååå stor dag da.

 

Her i huset er det lite som skal skje ikveld tror jeg. Ihvertfall etter en kjempe sen fredagskveld borte hos naboen. Var veldig hyggelig å sitte å spille Risk til kvart over ett på natta, men gidder derfor ikke enda en sen kveld. Så ikveld blir det nok å sette seg under et teppe sammen med sambo og se på landskampen som går på TV3 ikveld da. Håper vi får vært alene ikveld da. Er greit med en hel helg uten at noen måååå være sammen med oss liksom.

 

Jeg hadde jo egentlig store planer om å forflytte meg til Sverige for å fortsette min danse karriere, men kan tyde på at det blir mulig for meg å fortsette med det her hjemme i Norge. Gode, gamle Norge. Så akkurat det er jeg jo litt glad for ja. Tror nok at hvis jeg hadde flyttet så hadde det vært enden på meg og sambo ja. Tror ikke at forholdet vårt er sterkt nok akkurat nå til å kunne overleve et avstandsforhold.

 

Fy søren!!! Jeg er såååå mye dårlig for tiden altså. Først og fremst så har jeg såååå ømme og harde skuldre og nakke muskler, så har jeg fått noen harde klumper i armhulene som er sååååå vonde og ømme. Og i den siste uka så har jeg gått rundt med en sånn konstant fyllesjuke følelse. Og jeg har jo ikke drikki noe alkohol på en stund da. Håper at jeg snart blir kvitt det da. For det er utrolig slitsomt å gå rundt sånn som dette ja.

 

Nei, nå skal jeg faktisk legge meg litt nedpå jeg da. Er såååå sliten idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ett årsdagen Tillab !!

Håper du fikk en kjempefin dag :o)

 

Var på IKEA i dag med gubben og ble sååå sliten etterpå, men det som var gøy er at rett over IKEA så kommer det en Smart Club - trodde det skulle bli parkeringshus ;o) Ble så glad - jeg digger Smart Club - så nå trenger vi ikke dra helt til Alnabru lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Nå skal jeg virkelig gåålegge meg-bare stup trøtt. Hatt naboen med mannen hennes på hjortebiff i dag- så også kampen med det var jo triste greier. Selve kampen varjo ikke så ille av Norge ,men det ble jo ingen seier. Har stappet i oss masse mat samt godis så nå er det bare å legge seg. I morgen nei faktisk i dag så starter min fødeplan. Hi hi Kommer tilbake med mer senere ... dersom det skulle skje noe etter planen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!

 

For et herlig vær det er idag da. Jeg og sambo skal snart gå en lengre tur sammen i det fine været. Skal bli så koselig det.

 

Planene ellers for dagen blir vel egentlig å bare sløve hjemme. Skal nok dra å kjøpe en pizza eller to til meg og sambo ikveld. Kanskje leie en film eller noe. Vil ihvertfall bare slappe helt av sammen med sambo.

 

Håper dere alle får en kjempe fin søndag ihvertfall! Si ifra til meg hvis det skjer noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det da dønn stille i dag... Har dere tatt søndag alle sammen eller? hihi

Her sitter vi da, det blåser kjempemasse i dag, typisk dansk høstvær.

I går var jeg og tillabmannen ute og spiste god middag alene og var en liten tur på Slukten etterpå (det lokale utestedet)

Kooooooooooooooooooostemeg med et glassvin til maten og et glass baileys og kaffe som dessert, mmmm, det var lenge siden! Utrolig digg med baileys! Hadde nesten glemt hvor godt det er jeg!

Det var bare en helt herlig kveld, men klarte bare å være vekk fra lille i litt over 2 timer da, er ikke så greit når det er første gangen med barnevakt, hehe... Vi skal prøve med barnevakt over natten for første gang til fredagen, da skal vi på CC Cowboyskonserten på Union. Gleder meg litt og gruer meg masse til å være uten henne en hel natt. Hvem skal jeg kose på da liksom? Mannen? Han er liksom ikke like morsom lengre nå som jeg har fått en MYK baby å kose med,han er så stor og ikke myk nok:p

(fjåseskriving, kjeder meg litt just nå, dere får overleve:p)

 

Embla er mer og mer våken om dagen da, nå ser hun på ting og synes røde ting spesielt er spennende, gule ting er også intressante. Ganske moro å se hvordan hun utvikler seg allerede. Og hun holder hodet oppe i nesten 20 sekunder av gangen nå. Jeg er døimponert jeg! (men så er jo jeg mamma og da så jeg er nok lett å imponere)

 

Hva mer skal jeg si da mon tro? Svigers skal ta oss med ut og spise i morgen for å feire bryllupsdagen vår og at vi har fått vesla, er skikkelig spent på hvor de tar oss med.

 

Til uken når jeg kommer hjem skal jeg forøvrig få satt av litt tid til masse oppdateringer av hjemmesiden og masse nye bilder, blandt annet av nesten hele svigerfamilien, det bildet kan skremme vannet av hvem som helst tror jeg:p Den familien er helt sinnsykt stor! Gleder meg innmari til å få lagt ut nye bilder av vesla også, har greid å få noen hvor hun har øynene åpne og til og med et hvor hun smiler (ser i allefall sånn ut) *stoooooooooooooolt mamma*

 

Nei nå har jeg terrorisert denne tråden nok med uvettigheter, dere får ha en helt nydelig mandag, jeg kommer hjem tirsdag og tar mer enn gjerne en tur på cafe med noen om de kjeder seg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere koser dere masse. Er det første barnebarnet til svigerforeldrene dine?

Ja det er skikkelig stille her inne i dag. Det er veldig fint høstvær i dag så alle er vel ute og nyter det.

Litjpia- Så fint å høre at det går bedre med deg og typen. Krysserfingre forat det er endringer på gang fra hans sin side.

 

Hebbie- er bare så spent på hvordan det går med deg i morgen hos jm. Tror nok det ordner seg, men tror du har tenkt en del på det i helgen allikevel. Ikke så rart det da. Legger en demper påmye når det blir slik.

 

Piadi- kom bortom en dag slik at mannen min får sett på pc`en din.Kjedelig når du ikke er på nett.Hvordan er formen. Mye kynnere. har desverre få noe somkanskje tyder på at det ikke kommertilå skje mye før tiden (ks) her i gården. Gått en liten tur nå fort uten en enestekynner. Blæ... Klar for en cafetur til uka?

 

Maybeme: Når kan du teste? Og har du noen følelse. Hadde vært kjempegøy. ***********gravidstøv til deg fra meg før jeg mister det helt. Etter den 19 kan jeg ikke gi deg noe støv.Så litt til da*********************************************************************************

 

2nj. Prøve å finne på noe til uka vi da som er hjemme og kjeder oss på dagen. Mulig at naboen også blir med en tur. Helgen bra ellers??

Mayken : er alt klart nå eller??

 

Nanna: Kvalm ennå? i andre trim du nå. det er et fint trim.

 

Pinnsvin: det nærmer seg, det nærmer seg. Så du hadde begynt å svømme. Var å svømte for en uke siden og det var så deilig å være vektløsi vannet.Nysgjerrig pånavnetdere harfunnet???? Her har du mine øyne OO fortell meg!!!

 

Veronika- Går det bra med deg /dere??

 

Ninni82: Hvordan er formen din. Han er vel ikke helt klar ennå?

 

Nei nå må jeg nesten gå å ordne litt til mannen min kommer hjem. Vi skal kose oss litt i kveld også. Burde jo ikke spise mer jeg nå som nesten har tømt en pepperkakeboks i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei san alle sammen..kvalmen er nesten borte her og i dag er jeg endelig i 2 trimester,det er så deilig...hos jordmor på torsdag så jeg den lille å ul den sparket og var propell der inne,Så nå må vel alt gå bra håper jeg...I morgen drar i på tur skal på fantasi båten til kiel,komme hjem på onsdag.Gleder meg masse til å komme litt bort nå.har oxo farget håret og klipt meg så føler meg mye bedre nå.ellers så har det ikke skjedd så mye mer da.hvis noen føder i mellom tiden så masse lyke til fra meg da og kose dere alle sammen klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA! JEG VIL HA PIZZA!

 

Bare sånn at dere vet det liksom... Hihi... Så jeg regner med at jeg tar meg en tur på Pizzabussen i Drammen for å unne meg en deilig italiensk pizza. Nam nam nam...

 

Og etterpå har jeg bestemt meg for at jeg skal "overfalle" sambo litt da. Jeg har fått tilbake lysten min!!! JIPPI!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea : Believe me.. Jeg kommer !!

Nå er jeg så drita lei av pc-en ! Kommer meg jo nesten aldri inn lenger jo : (

Klar for kafè og alt det der når som helst med hvem som helst av dere.. Dere får tak i meg på tlf.. Stoler nemlig ikke på at jeg kommer meg inn her mer ! Nr er 97 16 96 01:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam nam... Me very happy right now!!! Jeg fikk pizzaen min!!! Hihihi... Og hvis jeg nå får det neste ønsket mitt på listen oppfylt så er kvelden perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Er ikke så aktiv her for tida, går liksom bare å venter på IKM på torsdag.... Ingen symptomer tror jeg, men er litt usikker på hva jeg kan forvente uansett, siden jeg gikk på pergo sist jeg ble gravid. Det eneste jeg merket da var ømme bryst, men vet jo ikke om det var pga graviditet eller pergo. Får vel bare vente å se. Håper også å få svar på spermprøve denne uka, så blir spennende. Fått svar dere Litjpia?

 

Ellers jobber jeg mye for tida, hadde ekstravakt i dag + møter i fleng hele tida. Greit å ha noe annet å tenke på, men merker at det blir litt mye. Godt med litt ekstra penger da.

 

Drømte om deg i natt Tillab. :o) Vi skulle ut og spise pizza, jeg, du og min kjære, men så måtte du bare hjem og amme først... Så da satt vi der og ventet på deg i timesvis, men det gjorde visst ikke noe. Dessuten tror jeg du hadde flere barn, hvordan du nå enn hadde rukket det, hehe.

 

Jeg baker egentlig boller nå, men måtte snike meg inn hit en tur.

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope! Vi har fortsatt ikke fått noe svar på prøvene. Håper på svar til uken ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ventet lenge altså, men riksen er litt treige. Vi ventet i 3 uker sist tror jeg, men da kom resultatet til legen. Har du prøvd å ringe dit og spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...