Gå til innhold

hvor mange er vi i/rundt Trondheim??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er student i Trondheim, og er 22 år. Terminen min er 2. mai. Jeg syns det er så bra at dette forumet finnes. Selv føler jeg meg ganske ensom til tider. Samboeren min er i utlandet i 3 måneder, så han er ikke tilbake før om 2 måneder. Dessuten fikk jeg greie på at jeg var gravid etter at han hadde dratt. Det blir en del telefoner hjem til mamma, med spørsmål og bekymringer :) Men det er godt å lese deres innlegg, for jeg ser at det er flere som bekymrer seg for det samme som meg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Velkommen til deg:)

vi må prøve å få til ett treff etterhvert, når en har kommet igjennom de første tolv uker... syns tiden går fort, heldigvis for det, kan ikke bli fort nok ferdig med den første tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 og bor også i Trondheim. Spørs litt hvor jeg sjekker, men har termin rundt den 25. mai. Hadde en SA tidligere i sommer, så det var hæli å se bankende hjerte på UL i går :o) Godt å senke skuldrene litt!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia..:-)

Har dere andre fått time til ul enda? Jeg fikk ny inkalling i dag..skal avgårde for 2. gang 13 november..da får kjæresten være med..og han må vel få det da:-) Da får man sikkert vite kjønnet også for de som vil det! Tror jeg gjør det..Dokker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har ikke fått noe time enda til UL, men legen sa at jeg kom til å få det i uke 48. Det passer bra, for det er da samboeren min kommer hjem fra det store utland :) Tenk så rart det blir for han å komme hjem til ei jente med en liten kul på magen :)

 

Jeg har ikke lyst til å vite kjønnet, men det blir sikkert veldig vanskelig når jeg er på UL. Særlig hvis jeg trur jeg ser det selv :) Men jeg skal prøve å la vær å spørre. Jeg har hørt at det er mange som kan føle på seg hva slags kjønn det er, men det må da være lettere når man kanskje har gått gjennom svangerskap tidligere. Eller hva sier dere? Føler dere noe? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg føler egentlig at det er jente..men har ingen "fornuftig" grunn til det:-) -har ikke født før. Det er kanskje litt dumt å få "vite" kjønnet hvis det viser seg å være feil..,det er jo ikke alltid legene tar rett kjønn. Det var utrolig fint på ul,gleder meg til å gå igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

det hadde vært spennende å vite kjønnet samtidig som det hadde vært artig å vente til fødselen. Men jeg tror nysgjerrigheten min blir for stor om vi ser det på ultralyd. Har ikke fått noe brev enda, men var til legen igår og ho sa det var snart på vei... Måtte til legen igår for å sjekke en liten blødning jeg hadde onsdag kveld, var heldigvis bare litt "såre" slimhinner på livmorhalsen, ikke noe farlig:) vart nesten litt engstelig ett øyeblikk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi , det var godt det ikke var noe værre da!!:-) Blod er liksom den store "skrekken" for tiden..! Tror jeg hadde blitt skikkelig redd om jeg begynte å blø..selv om jeg hører av mange at det kan være ganske vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja fysj, men som legen også sa så er det ganske normalt at d kan komme litt blod fra der inne, bare det ikke er store mengder.. Fikk forresten brev fra St. olavs idag, blir ultralyd den 5 desember, så da er jeg akkurat fire hele måneder.. måtte det gå fort til det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at da..ikke lenge til desember nå:-) Syns det går veldig fort for tiden, jeg..har fått nye time til ul 10 november..bare 1 mnd til!! Jg kjenner ikke så mye for tiden..er nesten misstenkelig frisk!hmmm..men jeg skal vel bare være glad for det. Det begynner å bli skikkelig kaldt nå..i dag var det bare 3 grader oppe hos oss..så da er det frem med skjerf og vanter..Litt godt også da. Hvordan har du det for tiden da? Har du forresten fortalt til familie og venner enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra at tiden går fort og når jeg jobber i barnehage så begynner vi nesten med juleforberedelser i november, så da flyr jo tiden!! begynner på den tolvte uka på fredag, hæli'!! men er egentlig ikke så veldig bekymra.. Ellers er formen omtrent som vanlig, tett i nesa på kveld/natt og litt sær på maten. d med nesa er forøvrig til å bli litt gal av, sitt nesten å søv om natte, er våken ørti ganger om natta, så nesedråper er ett møst da ja (sjøl om kanskje ikke legen er like enig med meg:)). Har sagt det til modern og ei søster og ett par venninner, tenkte jeg skulle vente ett par uker til med resten av den nærmeste slekta.. skal forøvrig i dobbelt 30 års lag til helga så da må jeg nok si noe der da..Ellers er jeg fornøyd med at d begynner å gå mot vinter, hærlig høstvær uten mye regn! får du trimma noe da? jeg får "bare" sykla på jobb ellers er jeg litt lat på kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått innkalling til UL i midten av desember, er da i min 18.uke. Jeg går også og venter på innkallling til tidlig UL som jeg skal ha om en uke eller to, bare for å sjekke at det er liv pga tidligere SA. Gruer og gleder meg, men ser alt bra ut da så skal vi fortelle det til nærmeste familie og venner! Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,det er liksom noe å vente på hele tiden når man er gravid..:-)

Etter at jeg på min første ul for noen uker siden, og så at alt var bra, så begynte jeg å fortelle det rundt til venner og familie. Nå har jeg fortalt det til nesten "alle"..

Har vært litt slapt med treninga i det siste,men siden jeg har hund så blir det iallefall et par turer i skogen hver dag..(lysløypa starter rett utenfor hagen vår her):-)-Det får holde å gå endel nå en periode..

har allerede begynt å planlegge treningsopplegget ETTER fødselen! Da skal det blir skikkelig trening her:-) løpe rundt med barnevogna.he he.. Bli med da vel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er 26 år og venter vårt første barn i mai, er 11+5 uker på vei og skal ha min første legetime på fredag. Er opprinnelig fra Harstad men har bodd i Trondheim siden 2000. Bor nå sammen med min mann på Heimdal. Foreløpig termin er 5. mai. Jobber som finansrådgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det hørtes ut som perfekt trening når den tid kommer, å for noen spreke unger d vil bli da:-)

Har forresten kjøpt meg babyatcher, skal hente den på postkontoret idag. vet ikke om jeg skal bruke den riktig enda, men tror ikke jeg klare å holde meg æll da... bli ihvertfall spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det blir spennende. Må innrømme at jeg ikke helt vet hvordan man bruker de der..! Kanskje du kan komme med litt info etterhvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hund, så da blir jeg helt nødt til å gå ut me han, uansett hvor sliten jeg er! Går også til og fra jobb, så det er ikke helt fritt for mosjon, selv om jeg er helt utrolig trøtt! Folk på jobben lurer på om jeg er syk, for de sier jeg ser så sliten ut, og de skulle bare visst...hehe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he ja jeg mått nå prøve den da sjøl om je bare er i uke elleve, skjønte meg ikke helt på den.. noen ganger viste den ingenting andre steder viste den alt fra 60 - 180, tror kanskje noe kunne være min egen puls om det er mulig å få fram den. skal vente ei ukes tid før jeg bruker den neste gang.. men artig å prøve var det nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er noe av det som er flott med å ha hund: man MÅ gå tur hver dag:-) Alle sier at fødselen og "alt" blir mye bedre om man er i litt god form selv..Føler meg ikke akkurat "fresh" for tiden jeg heller..det er akkurat som jg har blitt latere med det meste. Ja, ja..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he - tenkte meg at du ikke klarte å vente ja:-) -sikkert spennende..Du må ikke få panikk om du ikke får noen utslag en dag da:-.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fresh ja, d er vel kanskje det jeg ikke føler meg, er slækk både her og der, gidd ikke å springe meg en tur en gang, tror at jeg plutselig er i mye dårligere form, må prøve å få en forandring på det!! Skal forresten være frivillig i Granåsen på world cup i desember, d bli nå artig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det blir spennende å være på w cup i Granåsen..:-) Håper formen din er fin da..Skal sikkert oppi der en tur jeg også:-) Har sett på en "live fødsel" på nett tv nå..fikk et tips om programmet "Koht i familien" fra 9.10 - der får vi følge ei fra Trondheim som føder på st.olav..oi, oi oi...det så skikkelig VONDT ut...:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi så artig da, sikkert spennende oxo med nett fødsel...foreløbig så har jeg ingen angst for fødsel, bare gleder meg!! så spørs om jeg må holde meg unna nett fødsler:-) ang Granåsen, så kan det hende dåm treng fler folk om d er noen som er interessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 27 aar og bor i Ilsvika i Trondheim. Kjenner ingen som er gravid,men ser det er mange fra Trh. og som ogsaa har termin samme dag som meg 25mai. Jeg venter mitt foerste barn :) Har vaert paa UL i uke 6 og saa min lilles hjerte banke :) Jeg er naa i uke 9 og foeler det gaar riktig vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...