Gå til innhold

hvor mange er vi i/rundt Trondheim??


Gjest

Anbefalte innlegg

ja det er sikkert vanlig å ikke gå før rundt den tida, haster ikke for min del, har bare lyst til at disse nærmeste ukene skal gå veeldig fort..nesten så jeg begynne å lure på om det er noe inni der att, sjøl om det er bekreta noen ganger, rart det der:) men har ikke hatt noen form for blødnng enda så da henger det vel fast læll! har ikke vært noe særlig kvalm enda, bare rar i matlysten...! koser meg med høsten j å, nevnt så vid på jobben at je gleda meg til vinteren, da fikk j ett par rare blikk ja:) spørs om je må parkere sykkelen når vinteren kjæm, er vel ikke noe særlig å kjøre seg av på holka om en er gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og her har vi meg!!!

jeg er 35 år og har termin 25 mai

har jente på 8 fra før

hadde MA i mai i uke 11 - så det er litt rart å bestille time hos lege og jordmor igjen - måtte avbestille sist :(

Men nå skal det gå bra!!!!

Gleder meg til å holde kontakten og senere møte dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, godt å høre at det er flere som tenker sånn som jeg gjør (lurer på om det virkelig er noe der inne:-)) I dag vurderte jeg seriøst å ta en ekstra grav.test bare for å bli enda mer sikker..men så tenkte jeg sånn som deg, at det har jo ikke kommet ut noe,..så da!Jeg syns det virket som jeg ble litt større her en stund, men samboeren bare ler av meg og sier at jeg er akkuarat som før..grrrr.

Tror du må være litt forsiktig md den sylkinga etterhvert ja:-)jeg sykler også nå, og det går sikkert greit frem til snøen kommer..:-)

HA en fin kveld og velkommen til alle dere andre her:-)!! Blir morsomt å møte noen av dere etterhvert ja:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil også gjerne være med! :)

Jeg er 31 år, venter mitt første barn i mai 2007. Bor i Melhus kommune og jobber som sykepleier. Koselig og interessant å lese om andres tanker og erfaringer. Har hørt fra andre at de fleste er hos jordmor for første gang rundt uke 16. Det er sikkert lurt å bestille der det er få jordmødre.... Tror det kun er en i Melhus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har målt meg rundt magen for ett par uker siden og målte meg på nytt igår og da var det noen cm forskjell, men det er sikkert all luta innï der... Når har du termin Theelma? skal til doktoren til førstegangsundersøkelse på onsdag, gruer meg litt, der er sikkert GU og greier og han legen er ganske nyutanna tror jeg (fast legen tror jeg har permisjon...)! men får satse på at han har gjort sånne undersøkelser før læll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg beregnet først terminen til å være 5 mai, men så fikk jeg 10 april en annen gang..ja, ja..Og da jeg var hos legen på første sjekk for en ukes tid siden sa hun at jeg var ca 9 uker på vei..På min første legesjekk gjorde vi ikke annet enn å snakke + ta div. blodprøver. Fastlegen min skal også ut i permisjon nå - hun er gravid.. Det er litt dumt, - jeg vil helst ha kvinnelig lege så da håper jeg det blir en vikardame der:-) Skal forresten på UL på St.olav på torsdag (oi oi - de blir spennende). Jeg har såkalt "hjerteformet" livmor og de ønsker derfor å sjekk hvordan det har festet seg der inne..jeg frykter ikke at det er noe galt!!:-) Da får jeg kanskje en mer sikker termin. Når har du termin tyr76?

Ha en fin søndagskveld alle sammen..

PS: jeg smugtittet forresten inn på babyavdelingen på H&M her om dagen:-) mye fint å handle etterhvert:-)he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg har etter min beregning termin rundt 6.mai, er vel rundt 8+2 idag. syns faktisk tiden går ganske fort, føles som det var igår jeg fant om graviditeten og så er det en måned siden... Skulle ønske ultralyd var litt før men må vel bare smøre meg med tålmodighet og satse på at alt er greit. så babytøy her om dagen jeg og, var mye fint ja!! Hjerteforma ja, det hørtes spennende ut, du får varste fra åssen det gikk på ul:)hvor ska du gå til jordmor?

 

Go`Kvæll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg får UL så tidlig..er litt utålmodig av meg:-)Blir fint å få en mer sikker termindato også. Kanskje vi kan dra på shopping en gang når det begynner å nærme seg litt mer:-) Jeg så ingen jordmor som var på byåsen siden (der jeg bor) på min liste, så jeg tenkte å ringe til kontoret i midtbyen. Jeg jobber på et kontor i byen, så det hadde vært greit å gått til jordmor der da.. Fint at du syns tiden går litt fortere nå:-) Tror vi kommer til å se tilbake og syns at tiden som gravid gikk kjempefort når vi sitter der med babyer til våren:-)

Er det noe du/dere savner? Jeg har tenkt noen helger at det hadde vært godt med 1 glass rødvin - eller TO:-)..sammen med venninder! - men det får jeg vel bare glede meg til en gang til sommeren el.noe sånt:-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja shopping hørtes aritg ut ja, men tørr ikke håpe på noe før det har gått en del uker til..heldig du som fikk termindato før enn du trodde:) idag føles d som jeg ikke er gravid att, går litt opp og ned det der gitt!! Jeg savner bla å kunne ta en øl/vin men d skal jeg kunne stå over, er nok verdt det:) ellers syns jeg det er litt kjedelig at jeg ikke hæle noe av den maten jeg egentlig syns er veldig god, håpe det går seg til etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja er ikke helt sikker alltid jeg heller..rart det der..Men jeg tror vi merker det veeeldig fort om det er noe galt!!:-) så da..Jeg har begynt å like andre ting jeg også. får lyst på veldig mye rart, men når jeg har laget middagen ferdig så orker jeg som regel nesten ingenting.. Har du/dere andre (?:-) noen gode tips til middag for gravide?..ikke at det trenger å være noe spesielt, men har intrykk av av folk ofte blir kvalm av det samme. Jeg føler jeg har lyst på "ren" mat uten veldig mye krydder eller sterk smak. Akkurat nå står jeg og lager kokt torsk m gulerøtte..det tror jeg skal bli godt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he, du sånn har jeg det enkelte dager også, at når middagen er ferdig er det ikke så godt lenger.. Har den siste uka faktisk hatt veldig lyst på skikkelig junk food, ikke bra men veeldig godt!! Jeg tror jeg blir mer bekymret av å lese om SA og MA på nettet, før jeg var gravid hadde jeg ikke hørt om noe av det omtrent, men no kverner d stadig rundt i hue, for MA forstår jeg som en ikke får så mye symptomer av.. må høre med doktoren på onsdag om når en kan høre hjertelyden.. Go middag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei bor i Trondheim sentrum og fikk en positiv graviditetstest idag, jippi! Er straks 24 år og dette blir forhåpentligvis mitt første barn. Var gravid tidligere i sommer også, men mistet etter ca ti uker, derfor tar jeg det knusende me ro og tør ikke håpe for mye enda...

Har termin 30. mai, noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tyr..

 

Hvordan gikk det hos legen i dag? Var du gravid? he he, neida:-) Jeg skal til UL i morgen på t.olav..Gruer meg litt! Men det går vel bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jo han gjorde egenlig ikke så mye er enn papirarbeid og veing, tok blodprøve og hadde med urinprøve og alt virka greit så da er jeg vel fortsatt gravid:-) sjøl om det er vanskelig å tro enkelte ganger... Har du prøvd sånn babywatcher? hadde vært greit siden jeg ikke akkurat lider av alle slags mulige sympomer.. har lest at det koster ca en 1000 lapp!

syns du er heldig som skal på ultralyd, er jo en trygghet og se at det er liv der inne:-) jeg skal ikke på Ul før langt uti november..men som før skrevet så går ukene ganske fort, begynner allerede på uke 10 på fredag, hærlig!! håper den neste måneden oxo går fort!!!! Lykke til imorgen!! Jeg pleier å være Vert på RBk kamper så jeg skal på det imorgen kveld, godt med litt sysler som får tiden til å gå, blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det samme som jeg gjorde første gang også..Har ikke prøvd babywatcher nei..-hadde kanskje vært morsomt:-)

Er du vert på RBK i morgen ja..hva gjør du da egentlig? Samboeren min pleier å være på alle kampene til RBK - på jobb som fotograf. Til helgen kommer foreldrene mine på besøk og da spørs det om ikke jeg må fortelle dem at de skal bli besteforeldre..de kommer til å bli veldig glade (har ingen barnebarn fra før..).!!:-) Håper jeg finner ut hvor langt jeg er på vei på UL i morgen..greit å vite om det er 10 eller12 uker..!

Kommer sikkert med en liten rapport etter UL i morgen..:-)

Kos dæ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi:-) Var på UL i dag og det gikk kjempebra. Måtte ta både utvendig og innvendig.Fikk se den lille inni der:-) Han/hun så så stor og "ferdig" ut..alt var helt i orden. Hjertet var fint utviklet med klaffer og alt..utrolig flott å se..nå er jeg iallefall sikker på at det er NOE friskt og fint inni der:-)Gleder meg allerede til neste ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj så artig, fikk du noen ny termin? heldig du, syns det er lenge til jeg skal på det...

Ellers så har jeg vært på kamp, jeg står v inngangen, billetter.. og så står jeg litt oppe på tribuna å ser litt:-) Vældi arti!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa at jeg var ca 12 uker nå..så da blir vel termin i april en gang..(så jeg skal egentlig ikke være i maiklubben)..kanskje du også blir flyttet til april etter ul..:-)Har du fått time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he ja kanskje det, hadde vært artig med mai baby siden både jeg og gubben er mai..men håper bare den kommer ut i fin form så er det d samme om det er april el mai. Har ikke fått noen time enda men regner med at det bli uti november engang, tror je ska få tak i en babywatcher og bruke den noen ganger bare for å høre noe før ultralyd

vet du om det er skadelig med biff som er rå inni (medium), fikk så lyst på big horn ikveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,he he..jg må innom her en gang imellom:-) Håper vi kan få til et treff etterhvert for april og maiklubben..el noe sånt. Rart du spør om det med biff..:-)jeg ¨lurte akkurat på det sammen..fikk så sinnsykt lyst på biff..:-) Tror ikke vi bør spise dem så veldig "blodige", men tror det er bare bra med noen skikkelige biffmiddager innimellom.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...