Gå til innhold

September: Orkdal


TuppenogLillemor

Anbefalte innlegg

Akkurat det tenkte jeg og på, hun har jo kanskje ikke så mange av "sine" her og det kan jo fort bli kjedelig. Gubben må jo sikkert jobbe litt og..... Og for å være litt egoistisk så kunne det jo kanskje ha hjulpet på humøret og motivasjonen og se en liten bebis ;)

 

Forøvrig så er D dagen her for min del og her er det jo lite som skjer. Har hatt vondter i ryggen i hele natt som har kommet og gått, noen ganger kombinert med "mens smerter", men det er nok ikke noe annet enn bare tull. Våknet delvis av det, og sovnet igjen etterpå liksom. Sannsynligvis så er det vel bare psyken min som spiller meg et puss fordi at jeg liksom skal kjenne noe nå ;) For nå når jeg har stått opp så verker det bare som vanlig i ryggen. BLÆH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

....sånn startet min andre fødsel.... ;-) Ei urolig natt med murringer, en dag med mer og mer plagsomme "murringer" (men ikke verre enn at jeg dro på biltur til ei hytte ikke langt fra Selva, som riktignok lå nære veien, og med min mor som var jordmor i "følgebil".....) Til kvelds var fødselen i gang! Ikke til å skimse av! :-) :-) :-) :-)

 

...så det trenger ikke være tull!!!!

 

Ha en kjempefin dag alle sammen! Bobler, fødende og nybakte mødre!

 

Nå må jeg på jobb! Hypermotivert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt meld til Rose nå om hun har lyst på besøk. Gir dere beskjed hva hun svarer.

Kanskje vi må sette igjen noen av dere på føden også :) Iallefall Villemo ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Da har jeg snakket med Rose.

Hun hadde veldig lyst på besøk :)

Enten mellom 13-15 eller etter kl 17.

Hva passer for dere?

Jeg skulle ha vært innom trygdekontoret en tur først... :):):):) Eller kanskje det kan vente til i morgen... NEI ANITA!!! I DAG SKA DU I VEI!!!!

Hva med kl 14? Eller skal vi vente til 17?

Har skrevet meld til Asle for å høre om det er noe spes. de mangler til bebisen, for vi må jo ha med en liten ting ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme for meg, har ledig tid uansett.

Ska vi møtes først for å handle?

Kanskje det passer best etter kl. 17 da?

Så får du tid te å stekk på TK først Kreps;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir jeg med på ja :)

I dag har jeg vært å hentet min siste sykemelding før permisjonen, føltes litt rart ut ja. Så da har jeg vært på trygdekontoret og ordnet med permisjonen også.. Føler jeg slipper å tenke på dette mere og det letter.

Ellers så var jeg så smart i går at jeg skulle jo gå i fra bankstua til domus, for det var jo ikke så langt... hadde passert banken da begynte de kraftige kynnerne... så jeg vet hva jeg skal gjøre for å sette igang fødsel når den tid kommer... men det kom en liten straff i natt og i dag da.... d jæ... bekkenet.... men smiler fortsatt.. for nå sitter å ser på at huset blir vasket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

He he, se sjøla som har sovet bort hele formiddagen, sånn går det når en er våken hele natta ;) Blekka først inne i senga igjen, sto opp en eller annen gang i formiddag - har ikke peiling når, og blekka umiddelbart på sofaen. Våknet nå kl 1200. Snadder ja. Bortsett fra for ryggen.......

 

Er med jeg så lenge ryggen ikke slår jeg vrang. Dette er faktisk det værste jeg har vært med på når det gjelder ryggen altså. Mitt forslag er at vi kanskje kjøper en liten oppmerksomhet til Rose i stedet for til babyen. Babyen har de jo handlet til i månedsvis også har sikkert alle gitt gave til babyen....... Vet ikke hva dere synes jeg?

 

Kommer på oti til sånn ca 1600 jeg da, hvis ikke sender jeg melding til en av dere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da møtes vi på is sjappa ved siden av Cubus ca kl 1600. Jeg er kjærringa med den største softisen, det sureste oppsynet, og cooola ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOOOOD MORNING LADIES.

 

Hvordan er ståa????????? Her sitter jeg, etter å ha sittet våken i hele natt faktisk. Satt i telefonen med ei venninne til godt over 0100, og da jeg krøp oppi senga ja da begynte maset. Spørs om jeg har slitt litt med rier i natt ja alt mellom 5 - 15 minutter mellom hver og helt UMULIG å sove. Nå varer de dessverre bare i ca 30 sek. så de er ikke særlig effektive enda, så det er bare maset. Det værste er at det er umulig å ligge med de. Er minst vondt når jeg sitter sammenkrøpet i sofaen, da kommer de sjeldnere og. Restene etter proppen kom i går kveld og men der var det null blod så jeg vet da f.... jeg.

 

Ringte føden i 0500 tida for å høre om sambo burde dra på jobb eller ikke, men de mente at det var bare å dra for det kunne fortsatt ta laaang tid eller også at det stoppet opp. Tror dere han var lysten på å dra fra meg her alene eller????? Neeei, og det taler jo til hans fordel ;) Men det er jo virkelig ikke noe poeng i at han skal gå her og se på meg når jeg har skumle planer om å prøve senga igjen for nå har det roet seg litt. Men nå har jeg sittet og nå da. Har prøvd å legge meg flere ganger i natt nemlig. Han mente at jeg kunne prøve å sitte og sove, tja, enklere sagt enn gjort ;)

 

Men nå skal jeg teste senga igjen, også skal jeg postere igjen om det blir forandringer. Men null grunn til å bli misunnelige eller stresse enda altså, for det kan fortsatt stoppe. OG det føles ikke såååå ille så jeg tror ikke de er særlig effektive.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Takk for trivelig treff på Bankstua. Koselig å slå i hjel noen timer på formiddagen!

 

Ser dere var på besøk til Rose i går. Det var sikkert trivelig. Håper hun og babyen hadde det bra!

 

Så spennende Villemo - nå er sikkert fødselen like rundt hjørnet! Eller kanskje det føles mest trasig akkurat nå. Hvordan er det å være hjemme alene nå, da? Du skulle kanskje hatt noen til deg? Eller er det godt å være helt selv også, kanskje? Du må bare si fra - vi er mange som bare går og daffer rundt på formiddagene, vet du! Si i fra i alle fall viss det er noe du trenger eller har behov for!

 

Ha en fin dag alle sammen! Og lykke til til alle som har tenkt å føde i nærmeste framtis. (Det kjennes absolutt ikke ut som om jeg er en av dem.....!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen

 

Sitter da her enda jeg ;) Har riktignok duppet litt inni mellom her og vurderer sterkt å dra meg i dusjen ganske så snart, men ellers er situasjonen uforandret. Ting kjennes ut som tidligere både i smerte nivå og hyppighet så det er ikke mye effekt i dette her tror jeg.

 

Orkdal, takk for tilbudet ja. Foreløbig så går det helt greit å være alene, men det er jo fordi at det ikke er noe endring i elendigheta. Men jeg har vært innom tanken på at jeg skulle mase meg på selskap fra dere hvis det ble for ille liksom ;) Så det kan da fortsatt skje at det kommer ei melding.

 

Begynner å bli litt bekymret for at jeg ikke har sett noe til Kreps nå da. Hun burde jo ha vært innom her maaange ganger i dag.........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

No e æ hær :)

Har hatt dataproblemer på jobb i dag, så har ikke kommet meg inn pluss har vært opptatt i møte.

Nei Villemo, opp å vask vindu, drikk bringebærte, ut å gå trapper, sterk mat:)

Hold oss oppdatert.

Ps. er hjemme i ett tiden, så rop ut om du vil ha selskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de der, Kreps har jo jobbet litt i dag, møte og data problemer ;) Er vel helt utslitt når du kommer hjem du da ;) Bare to arbeidsdager igjen nå da.

 

Her tror jeg kanskje at det har roet seg igjen. Kommer når jeg går ut til post kassa eller så, men det går bra å sitte i ro i hvertfall. Spørs om vi må ut å gå tur når sambo kommer hjem ja. Bare for å se hva som skjer selv om jeg ikke har troen på at det blir noe action med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fødsler så langt. Så sant ingen har sniki i køa uten å si i fra da. Her er ståa som før, ting har roet seg nå i løpet av dagen, men med en gang jeg legger meg for å slappe av så er det påen igjen. Useriøst opplegg :(

 

Skal likevel prøve å få kravlet opp i senga med ei bok nå bare for å slappe av i hvertfall også får vi se hvordan natta blir. Skal til jordmor i morgen så får vi se hva hun har å si........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Håper du får en god natts søvn så du er uthvilt til en eventuell fødsel. Det blir vel snart nå. Det er vel ikke helt uvanlig at det starter på denne måten.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Ny dag, nye muligheter ;)

Sett bare heim å vente på å færra på arbeid æ no :( Byinne seinar i dag, for vi ska ut å eta ætter jobb pga ei som bli pensjonist. D bli en lang dag :( ja,ja bare dein hær dan å i mårrå igjæn no da, så bli d litt fri på mæ å :)

Eillers så håpe æ at dåkk som trøng d mæst har såvve godt i natt ;)

 

Må væll snart byinn å færra :(

Ha en kjæmpefin dag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei

 

Ja da har jeg vært på kontroll hos jordmor, satte opp ny time mandag, men den trodde hun i hvertfall ikke at jeg kom på.

 

Jeg fortalte om riene natt til i går, og fortalte at smertene nå har forandret seg til mer sånn sivende/brennende nederst i magen. Og at jeg ikke klarer å puste meg igjennom de. Hun mente at det bare var fordi at ungen skrudde seg lenger nedover i bekkenet at smertene endret karakter sånn. Disse smerte kommer sjeldent, så nå har jeg ordre om å holde meg i fysisk aktivitet. Så nå skal jeg vaske huset, ta en dusj, lage middag, ut å gå tur og vurdere å se sexy ut for å få sambo til gjøre sin del ;)

 

Hun tilbød seg å sende meg til gyn for stripping, men hun mente at om jeg kunne klare å gå sånn som jeg gjør nå så var det det beste. Heldigivs har jeg sovet en del i natt så jeg er ved litt bedre mot i dag ;)

 

Så da skal jeg begynne å være fysisk aktiv jeg ;)

 

Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ha lykke t, men husk å itj overanstreng dæ heill da!!!!! (La gubben gjør d mæste av jobben ;-))

 

Hærregud for en LAAAAAAAANG dag på arbeid :( Har itj nå arbeidsløst, å itjnå energi. Vil bare heim å såvvå i sænga mi!!!

Veit itj helt om æ har nok energi t å vårrå me ut å eta engang i kveill, men får sjå...

Skoilla sekkert ha baka nå t å ha m på arbeid i mårrå ættesom d e siste dan, men hva?

Nånn som har ei oppskrift på nå godt?

Å som e lett å lag!!!!! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Like spennende å logge seg inn hver gang! Kanskje er det fødsler på gasng....

 

Håper det går bra med deg Villemo. Lykke til med fysiske utskeielser.

 

Jeg har også vært til jordmor i dag.Alt bare bra. Alltid betryggende å være en tur til Edith! Fik ny time neste uke, men jeg begynner å håpe på at jeg ikke rekker den....

 

Når det gjelder baketips, Kreps, så er jeg i alle fall ikke rette personen til å svare deg på det spørsmålet. Jeg tyr ofte til min kjære mor eller butikken når slike ting blir aktuelt for min del...Dårlig på dette selv!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen

 

Dette her unner jeg ingen!!!!!!

 

Nok ei natt med rier, men søren ikke noen fremdrift. Vasket hus i går,og vi var ute og gikk tur. Gikk så fort som aldri har gjort de siste 6 mnd, sambo hang et halvt skritt etter med vantro i blikket. Eneste resultatet jeg fikk var enormt vondt i rygg og bekken, holdt på å tisse meg ut pga nedpress og ei litt vel stram treningsbukse ( den brukte å være svær i midja altså), og enda flere av disse idiotiske masriene.

 

Så i natt har jeg sovet, våknet av riene pustet og tellet meg nedover fra 100 til 80 og sovnet igjen, rent på do, og sovnet igjen. Kom enda mer slim i natt så fremdriften er noget treg for å si det sånn. Men det var en periode her hvor jeg måtte på do etter hver tørn og det er jo bare litt slitsomt da. Håper jeg blir den eneste som må gå så lenge som dette altså, for dette fortjener dere bare ikke ;)

 

Kreps, har ei kjempe god og enkel oppskrift på min kjære Bestemors Krydderkake, men den er det vel ikke noe vits å legge ut, har mine tvil om at du skal til å bake FØR jobb i dag liksom. Du får ha en kjempe fin siste arbeidsdag på ett års tid da ;) Tenk at du har kommet så langt nå. Helt uvirkelig.

 

Dere får ha en strålende dag, så oppdaterer jeg etterhvert her, men det skjer vel ikke noe mer i dag heller.......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Tenkte jeg skulle bake da jeg kom hjem fra middag i går kveld, men ble litt sent, så jeg har det heller til god til jeg skal innom å vise fra baby`n :)

 

Villemo: Stakkars deg!! Dette høres ikke noe morro ut:( Håper det blir fortgang på sakene i dag!!!! Fødete til frokost og fødepizza til middag.... ;)

I dag skal jeg til jm igjen, spennende å se om snuppa har snudd seg, det tror jeg faktisk at hun har gjort, det kjennes slik ut :)

 

Ha en kjempefin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...