Gå til innhold

September: Orkdal


TuppenogLillemor

Anbefalte innlegg

Heisann.

Starte en ny tråd igjæn æ, e jo så langt å bla nedover...

 

Ellers da? Bare bra med dåkk?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hei

 

Helt greit med en ny tråd ja. Her er alt strålende - nei. Er bare så lei at jeg har lyst til å grine. Ikke har jeg lyst på fødsel eller baby, jeg vil bare ha bort magen og smertene i rygg og bekken. Har så lyst til å sove på magen eller flatt på ryggen...... Uten vondt.

 

Var overmodig i går og grein meg til at vi gikk tur til oti for å kjøpe softis. Var nummeret før sambo måtte gå hjem og hente bilen, og i dag så finner jeg ikke ut hva som er minst vondt, stå, sitte eller ligge. Mye vits å renne til fysioen når jeg bare saboterer det sånn.

 

Skal til jordmor i dag og skulle ønske at hun kunne fortelle meg at jeg kom til å bli ferdig med dette før helga, men det er det vel ingen som kan forutsi. Dessverre.

 

Så vi sees vel i morgen på Konstadhaven ja. Ingen grunn til å tro noe annet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI PÅ DERE :-)

 

Herregud så treig jeg er....glemmer liksom å gå innom her, har hatt litt for mye å gjøre og litt for mye tanker som raser gjennom hue fortiden. Går nå på tredje dagen over termin. Begynner å bli lei!! Vil ha ungen ut og kroppen min tilbake...begynner å bli lei den store magen og ungen ligger veldig å presser nå så jeg har trodd to netter på rad at nå er fødselen i gang...trodde det var rier eller noe.... men jag hadde bare en oversprengt blære som gjorde kjempe vondt...Hufff!!

 

Takk for en kjempe koselig kveld hjemme hos Villemo & sjarmøren ;-) forrige uke. Kommer nok i morra på konstadhaven hvis det ikke skjer noe.Blir koselig å treffe dere igjen...fødselen kan begynne etter at vi er ferdig på konstadhaven i morra :-) Hart ikke lyst å gå glipp av å møte dere :-)

 

Vi snakkes i morra

Stor klem til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si de sånn: ROSE KOMMER IKKE I DAG :):):):):)

Har fått meld. fra ho, å ho e i gang!

Ho har ligget med veer siden kl 2 i natt.

Skriver mere så snart jeg har hørt noe.

Hærregud, fikk litt panikk jeg nå... for nå nærmer det seg kraftig, og jeg er IKKE klar ennå!!!!!!!!!

 

Var til jm i går, å babyen ligger fremdeles med rompa ned :(

 

Snakkes seinar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI OI OI. Så spennende!!!!!!!!!!!!!!! Drømte faktisk at vannet mitt gikk i natt og at det var fullt på føden, deriblandt av Rose......... Hun begynner vel å nærme seg mål nå, og jeg må innrømme at jeg er litt misunnelig. Er ikke klar til fødsel, men veldig klar til å bli ferdig med dette her.

 

Var hos jordmor i går og der hadde jaggu hodet festet seg gitt. Kjente at jeg ble litt glad i babyen min da. At han i hvertfall hører litt etter;) Hun sa at det var stor forskjell på magen og utviklinga fra forrige uke så det er jo bra. Vi ordnet time neste torsdag, 2 dager etter termin, men hun var ikke overbevist om at jeg kom da..........

 

Da sees vi i kveld kl 1800. Gleder meg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Særlig lite sannsynlig det da Kreps. Blir nok aldri ferdig med dette...... Men da kan vi jo spise mer is.......... Med delvis god samvittighet i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA til mere is, brus og fet mat :) HÆLI:)

Du må bestill dæ STERK mat i dag å så hopp i høyet når du kjæm heim, så bli d væll fortgang på saker og ting ;) Men egentlig så syns æ nå at dåkk kain vent på mæ da!!! Bare 4,5 uka igjæn:) Dåkk klare å knip att t da..?? :):):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner ting å bli spennende, altså! Tenk at førstemann er i gang (og sikkert ferdig nå)!! Det er jo helt utrolig!

 

Føler at jeg begynner å bli klar jeg også. Har hele tiden sagt at jeg er forberedet på overtid, men jeg kjenner at jeg kanskje kan bli litt utolmodig etter at terminsdatoen er passert. Kjenner at jeg begynner å glede meg til å komme igjang.

 

Møtte ei venninne og hennes baby på 6 uker her en dag. - Vi har noe å glede oss til folkens! For en vidunderlig liten skapning....

 

Vi får kose oss så godt vi kan og frotse i deilig mat mens vi venter! Gleder meg til i kveld. God mat og godt selskap! Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen.

 

Sjekk tidspunktet da! Ingen skal beskylde meg for ikke å ha solidaritet med Rose i hvertfall. Har nå gitt opp å sove da jeg har så sinnssykt til mens murringer nederst i magen og en mer eller mindre kontinuerlig verking i ryggen.Også går det nedover den ene foten på fremsida inni mellom. Tror ikke det er rier,men en eller annen form for solidaritets smerter er det i hvertfall. Og det værste er jo at hun sikkert, forhåpentligvis, er ferdig nå. Våknet 0200 også har jeg sovet inni mellom men nå er det ikke sjans å sovne med det første igjen. Så da får jeg sitte å surfe inne på bim da.

 

Vi sjåast vel her inne i løpet av dagen. I hvertfall ser jeg vel Kreps som liksom skal jobbe ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg er hær vettu :)

 

Kålles e formen? Kanskje d e nå på gang ja ska du sjå :)

Spennende å sjå framover no ja, kain jo kom når som helst.

 

Har såvve ganske så godt i natt, å kvalmen gikk over når æ kom heim å fekk slappa av litt.

Nok en MORRO dag på jobb, HÆLI......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Prøvde etterhvert å tusle tilbake til senga, men ikke sjans å sove. Hva er det da?????? Har aldri hatt problem med sovinga før nå på slutten av svangerskapet liksom..... For dette er vel snart slutt?????

 

Mensmurringene har gått over, har bare vondt i korsryggen, men ikke sånn som det var i natt. Så nå har jeg tørket støv og greier, også skal gubben få ta gulvene når han kommer hjem. Så da blir det fysio kl 1000, en tur på Domus for å handle ull ammeinnlegg, og se på baby klær på Kapp Ahl ;) Også skal jeg lage klar lasagnen sånn at den bare er å sette i ovnen....... Stooore planer, kommer helt sikkert ikke til å bli gjennomført.

 

Vi snakkes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var den første av oss ferdig, bare resten igjen :)

Gutten ble født 24.08, står ikke klokkeslett. 3450 g og 50 cm.

Ble helt rørt jeg:) kjempesøt baby, og nå kjenner jeg igjen et lite svev av at jeg gleder meg :)

 

Villemo: får virkelig ikke håpe at du er av de som må gå å kjenne på disse vondtene (bra norge) mange dager før babyen kommer!

 

Skulle så gjerne ha sendt deg litt fødestøv, men har ikke noe av det, så da sender jeg over en hel haug med vanlig støv istedet :):):):) For det har jeg mye av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen

 

I dag er jeg jaggu aktiv gitt. Sånn går det når en står opp i rett tida på morran og ikke får sove etterpå. Snakk om at ei sannsynligvis total blekker på sofaen etter middag i dag.........

 

Så nå har jeg vært på Mitt hjem og handlet på opphørssalg ja. Har jo vært innom før, men i dag fikk jeg bare litt ånden over meg. Til gubbens sikkert store fortvilelse. Spørs om det er ei som skal pakke unna diverse lys og servietter i skuffer og skap før han kommer hjem ja. For ser han ikke posen så tenker han ikke over det når det plutselig begynner å dukke opp ;)

 

Ellers så har vondtene mine gått over for denne gang. Men jeg liker jo ikke akkurat at det kommer om natta og roer seg utover dagen. Om natta vil jeg sove, spesielt nå når det er så kjølig og godt..... mmmmm.

 

Tenk at Rose er over på den andre siden!!!!!!! Tenker litt sånn på det jeg nå. Andre siden av fødselen på en måte, og hun lever jo enda hun. Det er positivt. Skulle bare ønske jeg fikk hørt hvordan hun opplevde det før jeg selv må til pers, men det er jo absolutt ikke sikkert vi får til ;(

 

Nei, da skal jeg prøve å lage lasagne. Og der tok jeg tilbake det at murringa har gått over, det kommer tilbake når jeg setter meg. Åhhh, snakk om å ha en teit kropp.

 

Vi snakkes damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle små og store bobler! :-)

 

Jeg har lest alt grundig denne gangen! Ofte har jeg det travelt, og skummer iallfall de eldste av de nye innleggene, men i dag har jeg tid! Så artig at Rose har fått en gutt! Hun så jo temmelig fødeklar ut, så det er vel godt at det kom igang og er over! :-)

 

Selv strutter jeg ganske så bra! Magen skyter utover, sambo mener å SE at den har vokst mye bare den siste uka! :-) Formen er etter forholdene bra, men halebeinet er innimellom ømt, og det iser i lysken hvis jeg går for fort eller med store skritt. En og en halv time på City Syd etter jobb tirsdag var i grunnen mer enn nok! :-) Det er vel bekkenet som begynner å løse seg opp! Sikkert bra, det! :-)

Dere er heldige som allerede er permiterte eller sykmeldte, har 14 dager igjen på jobb, jeg! :-(

Ikke supermotivert, men-men...

 

Klokka ett en mandag er iallfall foreløbig uaktuelt for meg, - da er jeg på jobb, men nå har jo ikke jeg vært altfor flink til å møte ellers heller, og møtene er såpass ofte, så jeg regner med at anledningen til å møte dere før eller etter fødsel kommer igjen! Å være høygravid tobarnsmor i full jobb krever sitt!

 

Dere må benytte anledningen til å spise med god samvittighet nå før fødselen skriver dere, føles det sånn for alle? :-) Ikke for å spolere matgleden, men jeg har aldri hatt så dårlig smavittighet for den store apetitten min og suget etter noe godt som nå, jeg! Kroppen skviser jo hver minste lille kalori ut av det jeg putter inn! Huff. Jeg skulle vel vært mer avslappet til det, men jeg må innrømme at jeg følger med vekta, selv om jeg ikke greier å gjøre noe med det! Lystene blir for store! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer! Takk for trivelig treff!

 

Snakket med Sambo til Rose i dag. Møtte han på butikken. Det gikk fint med alle tre og lykken var stor.

 

Jeg for min del kjeder meg på dagene og våkner ofte om morgenen og tror jeg skal på jobb - men nei.... Savner faktisk jobben, kollegaene og elevene! For meg passer det ypperlig med treff på dagtidl! Jeg kommer! Gleder meg allerede! Det blir vel god mat og godt selskap denne gangen også!

 

Jeg må nok bare innrømme at jeg spiser mye mat med god samvittighet! Jeg lever etter regelen: "Det jeg har lyst på - har jeg bruk for! Ting som gjør meg glad - gjør babyen i magen glad!" Det er en fin leveregel! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det forrsten med Villemo og sjarmøren? Har du kjent noe mer til fødselstegnene? Spennende greier. Du er jo etter planen nestemann ut....

 

Og Verolen - virket teen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dåkk......

Kålles går d da?

 

Har jo verken hørt fra verolen eller villemo... har dåkk født??

Nei no som d byinne å nærm sæ, så syns æ verkelig at vi kain gå inn å skriv litt oppdatering inn hær assa!!!!! heill jo på å dør av spenning æ..... :) :):):):):):):)

 

Hær e alt som vanlig. Ingen tegn t nånn ting. Syns at magen har forandra sæ iløpet av natta, så kanskje ongen har snudd sæ no... håpe håpe! Men iløpet av dan så kjenne æ sekkert kålles ho legg:)

 

I dag ska vi i vei å kjøp stellekommode, bæstemor ska kjøp t oss :) Va å så litt i går, men klare itj helt å bli enig ( æ å Bjørn) Bjørn syns at en e fin, d syns æ å, men den e itj like praktisk som den andre, pluss at dein e dyrar... Va næsten dobbelt så dyr. Vesst d bli dein, så ska vi selvfølgelig vårrå m å betal sjøl, men vi får sjå....

 

Ha en fin dag da damer, å HOILL OSS OPPDATERT!!!! :):):):):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hallo

 

Nei jeg har ikke født!!!!!!!! Og ikke har jeg særlig vondt lenger heller, men det var jo som jeg sa. Tror det var sympati smerter med Rose og hun er jo ferdig nå........ ;) Fikk bare ikke kommet meg på nettet i går da jeg passet poden, laget vafler til tremeningen til Kreps, handlet litt osv.

 

Har 3 dager igjen til termin jeg nå........ Kjenner ingenting unormalt i så måte altså så jeg tar livet ganske så med ro. Var hjemme hos pappa i går kveld og da jeg skulle dra fikk jeg klem og lykke til. Ble helt rørt jeg, også ble det så virkelig et lite øyeblikk der. Sannsynligvis skal jeg ikke hjem til pappa noe mer nå før jeg kommer med baby. Det er når en begynner å tenke sånn at en blir litt svett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer.

Hvordan er formen i dag da? I natt har ikke vært en koselig natt for min del :( har gått på do i hele natt løs mage å kvalm si du, vondt i magen å vondt i ryggen å vondt aill stan.. Kl halv fem så mått æ bare gå i dusjen for å sjå om formen vart likar, å d vart litt likar for æ fekk nå såvvå ættepå iaillfaill. Kjenne at magen itj e helt på topp idag heill.. Spist sekkert for my godteri i går :)

 

Ellers så ser jeg jo at tiden nærmer seg kraftig for flere av dere :) Er så spennende å se hvem som får før tiden, hvem som går på overtid osv.

 

Ble ikke handlet stellebord i går da Bjørn hadde andre ærend (domme kaill!!!) Så trur dåkk æ va sur da eill? Å JA!!!!!! Itj nå som haste......

 

Ha en kjæmpefin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag

 

Hvordan er ståa? Kjenner at jeg blir litt svett hver gang jeg skal logge meg på jeg, er så redd for at noen skal ha sniki i køa ;) Er ikke sikkert jeg takler det særlig bra ;)

 

Kreps, høres jo ikke helt topp ut å bruke natta på sånt tull. Høres ut som meg forrige helg det der..... Ikke noe gøy i det hele tatt.

 

Selv bruker jeg helga på å furte og være sur. Har ikke snakka til gubben på et døgn og sånn kjenner jeg at jeg skal fortsette ei stund til. Ventet til og med med å stå opp til kl 1300 bare for at da gikk de ut. Barnslig? Mulig det, men jeg føler for å være sur og fornærmet. Så da så.

 

De sier jo at en del kvinnfolk blir sur og aggressiv rett før fødselen, så vi får se. Regner med at jeg stiller på Bankstua i morgen kl 1300 like svær som før jeg.

 

Ha en strålende søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreps - kan ikke slike ting være tegn på at fødselen kan være nært forestående, da? kanskje det er du som blir nestemann ut? jeg har hørt om fler som har hatt en slik raptus før fødselen kom ordentlig igang....

 

Jeg som har skrytt på meg å være forberedt på å gå over tiden, må nok bare tilstå at da samboeren min i en bisetning i dag sa at: "Ja, ja - det kan da være 3 uker igjen for alt vi vet.....", kjente jeg at jeg kanskje ikke var helt motivert for det.

 

Vi får ta i bruk alle kjerringråd vi kan, så får vi se om vi får noe fortgang på dette her viss det viser seg å gå over terminsdatoen.....

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Koseli å sjå dåkk i dag, sjøl om d vart bare en liten tur.

Satt å tenkt på en ting... skoilla vi ha besøkt Rose på sykehuset?

I såfall så må d bli i mårrå, for ho fær jo heim på onsdan...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Takk det samme:-)

Sku ha tatt oss en tur ja, men kanskje send ho ei mld først å hør om

og når det passe at vi kjem i morra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...