Gå til innhold

-TRÅDEN-


Molait

Anbefalte innlegg

Fant dere!

 

Jeg har ikke vært mye aktiv den siste måneden gitt, så nå må jeg bare oppdatere.

Har hatt nyrebekkenbetennelse, lå på sykehus i fire døgn med antibiotika intravenøst, "kjempemorsom" høy feber og fikk operert inn et dren i høyre nyre. (Så nå vet jeg hvordan spinalbedøvelse funker..) Hadde egentlig ikke merket noe rart på forhånd, plutselig ble det bare veldig vondt. Fikk komme på føden for en sjekk, hadde jo takvise smerter i rygg og mage, og trodde seriøst at det var noe helt annet på gang. Men det var det ikke, så ble overflyttet til kirurgisk avdeling, som midt i ferietida ser mest ut som et overfylt gamlehjem.

 

Og altså, den nyrebekkenbetennelsesdritten vil dere ikke ha!! Det var bare helt for jævlig vondt!!!! Smertene "kvalifiserer" egentlig til morfin, men pga. graviditeten er paracet det sterkeste de kan gi. Følte meg nesten litt heltemodig altså.... ;-)

Gikk på en 10 dagers antibiotikakur etter at jeg kom hjem, og var så utslått at jeg knapt orket å ta en dusj om dagen. Nå tar jeg noe forebyggende mot UVI og skal snart inn og skifte drenet. Må gå med det helt til fødselen og må bare pent finne meg i at medisinene er absolutt nødvendige. Men formen er absolutt mye bedre!!

 

Pga. den kraftige infeksjonen og all behandlingen jeg må igjennom, er jeg forberedt på at jeg kanskje ikke kommer til å gå helt til termin. Men jeg håper selvfølgelig at mesteparten av de to månedene jeg har igjen er over før noe skjer.

 

Har heldigvis fått kjøpt inn det meste av det vi trenger, men føler nå at tida begynner å gå veldig fort. Magen er stor, babyen sparker fint, ryggen krangler og varme liker jeg ikke så godt. Og hva i alle dager skal nurket hete??

 

Molait: Ikke lenge igjen nå!! (Og takk for at du etterlyste meg på den forrige tråden..)

Tiny: Gratulerer så mye! Går det fint?

Cat: Fortsatt på husjakt?

1D: Morsomt med en av hver!

Svanine: Spennende med to like!

 

 

Håper dere har det bra alle sammen!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å svare på om jeg hadde vært på dib da... Og jeg har vært innom der å hilst på og lest endel.. Fått noen gode tips også! Er jo liksom der jeg tilhører da... Ikke her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyrebekkenbetennelse er ikke godt det!!! Har selv hatt det og det gjør driiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit vondt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRÅDEN jooo :-) Og så aktive som dere er!!

 

Ja, nå er det ikke lenge til jeg også er her, så da er det vel greit. To uker eller noe sånt, har bare to dager igjen til hundredagen. Kanskje måler jeg hundre da også så da blir det fest!

 

Har ikke gjort så mye jeg da. Har ferie, og da er det selvfølgelig regn. Ellers var jeg bare oppe på do to ganger i natt, noe som må betegnes som en liten seier. Har også fått tak i en stellekommode til 300 kr, ikke så verst pris det :-) Også har vi bestilt vogn. Det ble svart vogn, med blå bagger. Den blå vogna var selvfølgelig utsolgt... dumme oss som ventet for lenge!!! Men tror det blir bra likevel. Dyrt i alle fall... *grøss*

 

Cat: Grattiss med nyinnkjøp!

Molait: Flott at du tar deg til til å beskrive TRÅDEN for de ukjente :-) Har forresten tenkt at å male karmene rundt vinduene er et godt forslag.

Simba: Stakkars, stakkars deg!!!

1D: Å, hadde glemt hva jeg skulle si. Kommer tilbake til det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

phuuffstønnorkblæ! Senter er ikke tingen for høygravide med hovne ben. Flinke snille gutten min som tålomdig venter mens mamma skal sitte på hver en benk/krakk/stol hun finner:)

 

Fått kjøpt klær til skolestart og masse mer klær. Ikke at jeg egentlig hadde penger til alt det nå, men var jo så billig!! 30, 50 og 70 pr. plagg på cubus. Så har vi spist is og kost oss i regnet.

 

synes det er godt at det ikke er så varmt lenger, men bra typisk og da, nå som gutten og jeg err hjemme på dagene og jeg tenkte vi skulle masse på stranda.

 

Svanine:

Kunne dere ikke bare bestille den blå da? Om den kommer en uke etter gutta så er det ikke noen krise. Tror ikke du drar hjem fra ahus på noen dager og triller sikkert ikke mye første uka.

Ja måtte jo beskrive tråden for hu skjønte jo ikke:) (ellers heter det vel åpen for alle ikke oppe...hehe)

Vi skulle male karmene i går emn tror du ikke de på butikken hadde gjort feil?! Hadde fått en virkelig stygg gusje oransje merkelig farge. Bytta den i dag:)

 

Simba:

Men også nyrebekkenbetennelse da!!! Som er så vondt. Så teit av deg å få det nå da?! Godt du er på bedringens vei:) Når er det du har termin igjen? Hvilken uke er du i nå? Og hva ble det til med kjønn? Beklager altså men husker ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminen til simbamamma står bak nicket hennes da, Molle.... Så hvis du bare scroller litt tilbake :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Ser nå stort sett ikke på hele nicket jeg. Hender fortsatt jeg må tenke meg om hva nicket ditt er. Du er jo liksom "cat".

 

Jeg spiser vaniljeis med sjokkopulver og banan. Gøttere enn Prim!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vaniljeis med tilbehør er namenam ja :) Lenge siden jeg har spist det nå ja... På slanker'n vettu...

Taco er også digg da! Lagde sånne tacobaguetter igår vi, det var digg det! (baguetter som deles og har på salsa, kjøtt, mais og ost også gratineres det)

 

Fancy vogn da Cat :) Er det ikke moro å shoppe??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankern? Er lov å vente en mnd. med det da:) Lager noe lignende selv, men har på osten etterpå vi da. Liker den bedre "fersk".

 

Lei av alt jeg planlegger å få gjort men ikke rekker å gjøre fordi jeg ikke har energi til å gjøre det!! Jeg GÅR sakte til og med jo:( Latterlig syn når tlf ringer i gangen og jeg sitter på kontoret...-gone make it...-gone make it...

 

Stilig vogn da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo egentlig lyst på svart vogn da, men siden vi sparte 2500,- på å kjøpe grå med litt svart, så synes jeg det er verdt det. Blir mer penger å bruke på noe annet da :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir som med oss. Har ikke den vogna vi egentlig så oss ut vi heller, men ikke verdt flere tusen synes vi. Hehe og svanine ender heller ikke opp med den vogna hun ville ha..og nå ikke fargen heller:)

 

Legetime 10.50 og jm kl 12. Jaja teit men vært ferie og glad jeg har time i det hele tatt. Får forte meg litt. Svare mail når du har kommet hjem jeg cat:)

 

Ja og begynte på min uke 38 i dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 31+5 i dag, Molait, terminen blir da 2.10. (Flink du er til å lese, Cat!) Ikke er det rart at du ikke husker hva jeg får heller, for det vet jeg ikke selv engang...!

Var hos jordmor i dag. Alt er bra med nurket, h*n kjennes passe stor ut og ligger med hodet ned, sa hun. Turbo har h*n blitt også!

 

Det som er dritt, er at jeg mistenker at noe er gæli med det hælvetes drenet. Begynner å få mistenkelig vondt her, så nå følger jeg med på tempen og hvordan smertene utvikler seg. Blir det verre, må jeg ringe legevakta i ettermiddag, tror jeg...

 

Apropos å slite med gåing; måtte ta taxi til jordmora i dag, fordi det var for langt å gå til og fra bussholdeplassen med tidspress. Makan! Noen som kan minne meg på hvor gammel jeg er...?

 

Håper det er noe mat her, for jeg er så sulten at jeg holder på å dø på meg...;-))

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som svimte av hos legen i dag a. Lå på rygg med gele på magen mens legen trykka og ordne . Kjente jeg begynte å bli uvel. Halveis satte meg opp, fikk spybeger (klarte la være å spy) Fikk vann, sjangla bort til vasken og fikk klasket vann i ansiktet, sjanglet ut på gulvet og segnet om. Ble vel aldri helt borte. Prikket i huden og riste og skalv og svetten piplet frem i ansiktet. Så uklart, omtrent som skikkelig på fylla..hehe.

 

Ble liggende på gulvet på siden med bena på en stol. Hu prøvde å få opp begge bena mine men halloooo, liggpå siden på gulvet og legg begge bena på en stol. Ganske fysisk umulig selv med velfungerende bekken!!

 

Helt utslitt og småkvalm etterpå.

 

Var sans. at jeg lå på ryggen kombinert med hvordan hun klemte, så stoppa tilførselen i den store blodåra. Men fy så ekkelt. Var vikelig dårlig. Gele utover buksa og utover gulvet (som legen skled i etterpå..huff).

 

Rignte typen og fortalte om min grusomme opplevelse og han holdt på å LE SEG IHJEL!!!! "noe så flaut" og den stilen der. Dustefjott!!!

 

Ellers har jeg en stjernekikker som ikke vil ned i bekkenet men iaf ligger med hodet nedover. Ikke rart det er mye rare kuler og bevegelser. Ligger med ryggen mot ryggen min jo! Hu fant føtter overalt:) Ellers err jeg stor(djiii) og puls på 140. Alltid rundt 140 han. Fant noe i urin da, som er sent til dyrking (lekkert) men sans. bare forurenset sa a. Forurenset i dåsa jeg-lol. Nei men får håpe det ikke er noe. Nå er jeg jo snart ferdig.

Hun søkte om ul for meg da-woho!! Er litt der at jeg vil vite om evt. stumpefødsel før jeg føder. + greit å få estimert str.

 

Ble langt dette men skjedd litt i dag og da:)

 

Håpe tilstanden bedrer seg for deg simba. (og mente du ikke visste kjønn heller, men ble usikker:) ) Fant du mat eller er du dø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei Molle... Hvordan skal detta gå?? Hehe... du overlever nok detta skal du se, men fælt å denna kroppen din tuller nå da??!! Ikke bra!

Når skal du på ul da? Blir spennende å se hvor stor hottentott har klart å bli da. Og om han kommer riktig vei også da :) hehe..

 

Simbamamma: Au, det hørtes ikke godt ut... Håper det forsvinner snart da :)

 

Har vært å veid tulla på helsestasjon idag vi, og det er herved bekreftet at hun spiser GODT!!!!!!!!!! hihi... nå veier hun 3900 gram!!!!!! Ordentlig bollekinn og valker overalt, så søt atte :)

Men det var varmt å gå frem og tilbake til helsestasjon altså, også likte ikke bekkenet mitt oppoverbakken hjem heller, så nå har jeg litt au.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye galt med meg vel? Er ganske vanlig å bli svimmel dersom man er høygravid og ligger på ryggen. Kanskje ikke like vanlig å kjøre slikt show på legekontoret men...

 

Urinprøven regnett hun med at sikkert ikke var noe. Det at han ikke har tenkt seg ned i bekkenet er jo hans greie. Ikke noe galt med meg, men han..hehe Er jo noe rar liggestilling da. Jeg har to knær som stikker ut midt på magen:)

 

Vet ikke når jeg skal på ul for hun sendte jo brevet i dag:) Synes det er greit å være føre var jeg ass. Når man har denne teknologien så hvorfor ikke.

 

Så tulla er lubben blitt? hehe, ja må få kommet meg opp dit en tur før jeg popper.

 

Nå har vi vært å bada og guuuuu så langt å gå på Heia når de har satt opp kjettingen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg har vært innom her og lest... Er jo ikke akkurat så lett å holde denne samtalen deres hemmelig! ;-D Dessuten; hva annet skal man gjøre for å få tiden til å gå enn å lese ALLE innleggene på bim.

 

Takk for forklaringen på stjernekikker. Må være litt sært å se to knær stikke opp på midt på magen...

 

Sitter her og føler på riene mine... tror nemlig at ting har begynt så vidt! Yahoo!!! Det var jaggu på tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla ...alla:)

 

Jeg har glemt å kommentere alle innleggene så langt.......... sorry.......

Leste i dag i Illustrert Vitenskap at gravide har bedre hukommelse enn jevnaldrede som ikke har barn..............(tror ikke det jeg nei!)

 

Vil bare si at nyrebekkenbettenelse er en gave fra nedenunder....... Noe av det værste jeg har vært med på! Sist jeg hadde det trodde jeg at jeg skulle svime av bare av å snu meg i senga;) (fødsel er det lissom vits i...ikke nyrebekkenbettenelse!)

 

Har en misstanke om at jeg hadde ledd hvis du ringt emeg også Mo......... selv om jeg ikke gjorde det nå når jeg leste det altså! Ikke noe trivelig opplevelse å klaske i gulvet (selv når man ikke er gravid med bekken som hangler). Godt at du var hos legen når det skjedde, fikk jo raskt hjelp;)

Skal ikke kommentere den fysjamegsåekletingjegharlagtutlinkertilpånettetkommentarendin nei!

 

Jeg har knappe 154 dager igjen jeg altså;) Tror jeg kjenner liv hver dag jeg nå, hvis ikke har jeg veldig til luft i magen.................som ikke kommer ut........... Er litt spent på om jeg egentlig har lyst på gutt ejg nå da..hhihihihihi............ Er jo så mye fint jentetøy lissom;)

 

Pappan til dattera ligger ikke høyt i kurs hos noen som jeg kjenner......... (vil bare klarere at hun har vært på besøk til han i løpet av den perioden, så ingen tror at jeg påstår at han ungår annsvaret sitt..........)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort kort kommentar fra ferierende meg før jeg gjør andre ting.

 

Huff da, Molle, oppføre seg sånn hos legen. Ikke noe gøy. Som trøst besvimte du ikke da du måtte spy og endte i gulvflisene med spy og hjernerystelse og måtte sendes med ambulanse. Hehe (ja, man kan le av det etterpå - men det var flaut!)

 

Cat: Det setet - er det sånn autobabygreie? Det var da veldig billig, hvor kjøpte dere det skrev dere? Fin vogn forresten. Nå er min i Amsterdam.

 

Tiny: Flott at jenta har matvett :-)

 

Simba: Fortsatt god bedring!

 

1D: Gutt blir nok bra! Jeg har akkurat kommet over at jeg ikke kan kjøpe søte små kjoler og topper.... får trøste meg med at jeg har noen små nieser jeg kan kjøpe til i stedet. Du har jo ei jente fra før, er ikke en av hver det folk flest vil ha?

 

I dag har jeg 101 dager igjen. Har vassa. Vært på Blaafarveværket. Spist godt. Sovet. Livet er bra i grunn :-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, jeg fant dere og!! ;O) om tre små dager er jeg og her..merkelig så fort tiden kan gå selvom man venter.

 

og takk, takk, for at dere skriver og jeg kan snoke, jeg ler avogtil så høyt at min kjære spør hva det er..nå har han dratt til en kompis med dårlig samvittighet siden vi begge har sovet siden vi kom fra jobb, så ergo ser jeg han ikke idag. Men som jeg sa; det kommer en dag i morgen og..og jeg tenker at det kommer snart en tid hvor vi ikke kommer til å se annet enn hvernadre, og da kan det være greit å ha ladet opp med litt venne-energi for oss begge. ;O)

 

jeg ahr bare 96 dager til ul termin.har noen ført noen statistikk på hvor mange som føder på ul termin og hvor mange på mens termin?

 

idag har jeg litt vondt i magen, men babyen sparker som bare det, så da er det vel ikke farlig?? har stått på jobb i 6timer idag, og det har jeg ikke gjort siden jeg ble gravid, så regner med at det ble litt mye tyngdekraft og lite bevegelse..også var det sef i klesbutikk..jeg tror det er noe som heter "lede meg ikke inn i fristelse!...men jeg fikk på meg et skjørt i small, så fornøyd med den ja! ;O)

 

noen som vet om h&m har fått høstkolleksjonen i hus? det begynner å bli vanskellig å finne normale klær som sitter fint over magen...og jeg nekter å kjøpe dyre klær når det 3mnd igjen..

 

tudeli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1D:

hihihi som jeg lo da jeg åpnet linken;) Vet hva som har skjedd tror jeg (med mindre du er mye der inne da..) Var en tråd med "kjenner du igjen henne2 ellerr noe sånt. og med en link. Jeg trykket selv copy og paste på denne. samme side og det er Aylar vi skulle kjenne igjen. Mulig om du har gjort det samme så lå den inne som siste copy om du henger med. Men for all del om du har den liggende under favoritter skal jeg ikke bry meg jeg ass;)

 

Svanine:

Gjorde du det? Hvor da? Når da? Full da el? Ferierer en liten tur til Flisa i morgen. Vassa? Jeg har svømt og greier i dag jeg:) Er mye tøft å kjøpe til gutta. Og fotballgear og flammer og kjetting og kammo..hehe Vil alle ha en av hver? Vet ikke jeg.

 

Bab:

Jasså gitt så du fant oss ja. Kanskje ikke så lett å gjemme seg bort her:) 3 mnd er laaang tid da du. Og på h&m finner man mye mammaklær som ikke er dyrt. Brukt kan man og kjøpe. Heldige du som bare trenger dem i ut svangerskapet. Regner med å trenge dem en god mnd el to etter det og jeg..hehe. Nei men slike ammetopper kan brukes både under graviditet og etterpå, og greit å ha en bukse el to som sitter godt. Det er jo nå du kommerr til å vokse mest og da. (sans.)

 

Sett slik stat. men husker såklart ikke hvor:) Og hva skal du med gubbe hjemme når man kan sitte å bimme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jasså ja Mari, du er innom:) Må du ikke glemme å presse når den tid kommer da du. Nei men seriøst er ting i gang eller??

 

Nå skal jeg plukke bær i hagen:) Må få tatt en del av bringebæra. Har både vill og planta. Og litt jordbær, og solbær, og rips, og blåbær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk, jeg blingsa..det er en uke og tre dager til jeg er her..

jeg har faktisk bare en gravid bukse, men tenkte å kjøpe en på h&m i morgen som er større enn den jeg ahr nå. skal jo i teorien gå på skolen 6uker ca hvis ejg tar perm, og det kan være greit å ikke komme med den samme buksen hver dag..??!! ;O)

 

men nå skla jeg se på disse uskikkelige barna på tvn. det er faktisk nesten festlig;O)

 

jeg mistenker litt at jeg kjeder meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...