Gå til innhold

Hvor mange kaker til 30 personer (konfirmasjon)?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10-15

Kommer an på hvor store kakene er og hvor kakeglad familie du har.

Anonymkode: 4ffcf...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha 28 gjester om et par uker, og jeg har 12 kaker

Anonymkode: d6546...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 41 gjester og skal ha 11 kaker+ karamellpudding(2) og cupcakes. 

På 30 gjester må det da holde med maks 10 kaker, men 7-8 går nok og. 

Anonymkode: 86f7b...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvert år blir jeg like sjokkert over dette. Ja, det skal være ekstra og ikke gå tomt. Men 2-3 personer pr. kake virker voldsomt for meg. Man har jo gjerne spist mye først og kanskje også hatt dessert. 

Anonymkode: 36b7e...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvert år blir jeg like sjokkert over dette. Ja, det skal være ekstra og ikke gå tomt. Men 2-3 personer pr. kake virker voldsomt for meg. Man har jo gjerne spist mye først og kanskje også hatt dessert. 

Anonymkode: 36b7e...a66

Det er tre ganger i livet man har et stort kakebord, dåp, konfirmasjon og bryllup.

Det er ikke snakk om at kakene skal spises opp, det skal bare bugne av variasjon. Folk skal kunne gå flere turer, smake på litt forskjellig osv, uten av kakefatene blir skrapt tomme. Slike dager er et "etegilde" og man spiser seg mett, flere ganger, synker ned litt, og får plass til litt til ;)

Det skal skille seg ut fra en vanlig bursdag ved å være et bugnende stort kake og dessertbord.

Anonymkode: 4ffcf...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Hvert år blir jeg like sjokkert over dette. Ja, det skal være ekstra og ikke gå tomt. Men 2-3 personer pr. kake virker voldsomt for meg. Man har jo gjerne spist mye først og kanskje også hatt dessert. 

Anonymkode: 36b7e...a66

Man sender med gjester litt kake, og fryser resten. 

Anonymkode: 564a0...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike tradisjoner gir ulike svar. Jeg hadde gått for 6 kaker til 30 gjester. For vår familie er det ikke noe mål å ha rester, heller ikke å spise seg mett x flere på kake etter hovedrett. Det holder i massevis med 2-3 kakestykker til hver for oss.

Anonymkode: 7fdea...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt 10 kaker, frukt, og skåler/beger med popcorn og chips. 

Anonymkode: ebd72...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 6 kaker, frukt, kjeks, lefser, twist til dessert, og var 30 stk ( mange småbarn)

Dette var nok, gikk ikke tom

Anonymkode: 7e644...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man sender med gjester litt kake, og fryser resten. 

Anonymkode: 564a0...7e0

Ja, og i tilfelle får gjerne de som har bakt med seg resten av kaken hjem med fatet. De fleste syns det var fint å kunne by egen familie på litt kake når det var igjen litt.. 

Anonymkode: 9a9b0...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er tre ganger i livet man har et stort kakebord, dåp, konfirmasjon og bryllup.

Det er ikke snakk om at kakene skal spises opp, det skal bare bugne av variasjon. Folk skal kunne gå flere turer, smake på litt forskjellig osv, uten av kakefatene blir skrapt tomme. Slike dager er et "etegilde" og man spiser seg mett, flere ganger, synker ned litt, og får plass til litt til ;)

Det skal skille seg ut fra en vanlig bursdag ved å være et bugnende stort kake og dessertbord.

Anonymkode: 4ffcf...17b

Ingen «skal» noe som helst, det finnes ingen fasit på dette. Jeg har aldri vørt i en konfirmasjon med flere enn fem kaker, og det har gått heeeelt fint.

Anonymkode: 82021...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er tre ganger i livet man har et stort kakebord, dåp, konfirmasjon og bryllup.

Det er ikke snakk om at kakene skal spises opp, det skal bare bugne av variasjon. Folk skal kunne gå flere turer, smake på litt forskjellig osv, uten av kakefatene blir skrapt tomme. Slike dager er et "etegilde" og man spiser seg mett, flere ganger, synker ned litt, og får plass til litt til ;)

Det skal skille seg ut fra en vanlig bursdag ved å være et bugnende stort kake og dessertbord.

Anonymkode: 4ffcf...17b

Det er ikke noe vits med bugnende kakebord hvis det ikke blir spist. Folk er forskjellige, familier er forskjellige og det er forskjellige tradisjoner. Det ene er ikke noe bedre eller verre enn det andre.

Anonymkode: 4eec4...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det er ikke noe vits med bugnende kakebord hvis det ikke blir spist. Folk er forskjellige, familier er forskjellige og det er forskjellige tradisjoner. Det ene er ikke noe bedre eller verre enn det andre.

Anonymkode: 4eec4...101

Jo, det er det virkelig. Mer er alltid bedre enn mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det er ikke noe vits med bugnende kakebord hvis det ikke blir spist. Folk er forskjellige, familier er forskjellige og det er forskjellige tradisjoner. Det ene er ikke noe bedre eller verre enn det andre.

Anonymkode: 4eec4...101

Ja....

Jeg svarer jo ut fra mine forutsetninger og vanene i min familie.

Har du en familie hvor folk ikke spiser noe særlig kake blir selvfølgelig svaret et annet, men det forandrer jo ikke mitt svar.

Anonymkode: 4ffcf...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det virker helt absurd med en halv kake per gjest, og har aldri i mitt 40-årige liv vært i verken bryllup, dåp eller konfirmasjon med så mange kaker. Jeg har heller aldri sett noen spise de mengder dere skisserer, og det ETTER masse mat. Fråtsing, kalles det. 

Anonymkode: 031b4...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det virker helt absurd med en halv kake per gjest, og har aldri i mitt 40-årige liv vært i verken bryllup, dåp eller konfirmasjon med så mange kaker. Jeg har heller aldri sett noen spise de mengder dere skisserer, og det ETTER masse mat. Fråtsing, kalles det. 

Anonymkode: 031b4...8c4

Og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Man sender med gjester litt kake, og fryser resten. 

Anonymkode: 564a0...7e0

Vi har familie andre steder i landet. De kommer hit med fly. Ingen av dem er interessert i å ha med kake på flyet. Hvis vi fryser ned kakene ender vi opp med å kaste dem etterhvert fordi ingen her i huset er glad i kake. Restene etter middagen frøs vi ned og spiste senere.

Verken min eller min manns familie er kakespisere. Vi var 35 gjester. Vi hadde 7 kaker + is i forrige konfirmasjon. Det var rikelig igjen av alle kakene. Jeg fikk gitt det til en venninne som jobber i politiet og som tok restene med på jobb (der alt forsvant ila kvelds/nattevakten).

Er man fra områder i landet der kakebord er viktig og gjester spiser mye kake har man flere kaker, men hos oss hadde dette bare blitt overflødig og vi synes 7 sorter er et godt nok utvalg for oss.

Anonymkode: 35b27...ca7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg syns det virker helt absurd med en halv kake per gjest, og har aldri i mitt 40-årige liv vært i verken bryllup, dåp eller konfirmasjon med så mange kaker. Jeg har heller aldri sett noen spise de mengder dere skisserer, og det ETTER masse mat. Fråtsing, kalles det. 

Anonymkode: 031b4...8c4

:lol: 

Bygda, kaller jeg det.

Anonymkode: 5b5af...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...