Gå til innhold

Dråpen som fikk begeret til å renne over - vaganer datter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Alle gjestene må spise vegansk?

Anonymkode: 878af...514

Konfirmasjonen er hennes dag, ønsker hun vegansk catering så får hun det. 

Hva er det som er ille med det, det er EN gang.

HI

Anonymkode: 5e590...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Konfirmasjonen er hennes dag, ønsker hun vegansk catering så får hun det. 

Hva er det som er ille med det, det er EN gang.

HI

Anonymkode: 5e590...5ba

Håper du sender menyen med invitasjonen så folk kan spise før de kommer. 

Anonymkode: 321bb...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Håper du sender menyen med invitasjonen så folk kan spise før de kommer. 

Anonymkode: 321bb...bfc

Dersom du mener maten man får servert er viktigere enn å faktisk feire konfirmanten er det kanskje like greit at du ikke kommer

HI

Anonymkode: 5e590...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Håper du sender menyen med invitasjonen så folk kan spise før de kommer. 

Anonymkode: 321bb...bfc

Dette er konfirmanten sin dag, ikke en fisefin snerpe som synes vegansk mat er teit. Dette er på samme nivå som å lage brekningslyder av å se et kjøttstykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Konfirmasjonen er hennes dag, ønsker hun vegansk catering så får hun det. 

Hva er det som er ille med det, det er EN gang.

HI

Anonymkode: 5e590...5ba

Det er litt sært, mange som ikke tåler så godt linser, bønner, kikerter og soya.

Anonymkode: 878af...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er litt sært, mange som ikke tåler så godt linser, bønner, kikerter og soya.

Anonymkode: 878af...514

Er det bare linser, bønner, kikerter og soya som er vegansk? 

Anonymkode: bf5df...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det er litt sært, mange som ikke tåler så godt linser, bønner, kikerter og soya.

Anonymkode: 878af...514

Siden det kommer mange kommer vi selvfølgelig til å be folk si I fra dersom de er allergisk mot noe og markere maten

Anonymkode: 5e590...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Håper du sender menyen med invitasjonen så folk kan spise før de kommer. 

Anonymkode: 321bb...bfc

Så latterlig. Hvorfor uttaler du deg om ting du ikke kan noe om? 
 

Min datter er veganer, jeg er ikke. Rettene hun serverer når vi er hos henne er velsmakende og mettende. 

Anonymkode: 21e9e...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Konfirmasjonen er hennes dag, ønsker hun vegansk catering så får hun det. 

Hva er det som er ille med det, det er EN gang.

HI

Anonymkode: 5e590...5ba

Hvis hun ønsket grandiosa så hadde du servert det? 

Anonymkode: e93cc...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg vært gjest i den konfirmasjonen, så ville jeg gjerne visst at jeg burde spise godt før jeg kom. 

Anonymkode: 02e7b...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er det bare linser, bønner, kikerter og soya som er vegansk? 

Anonymkode: bf5df...3bb

Skrev jeg det? Nei, det gjorde jeg ikke.

Anonymkode: 878af...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Skulle jeg vært gjest i den konfirmasjonen, så ville jeg gjerne visst at jeg burde spise godt før jeg kom. 

Anonymkode: 02e7b...9c7

Helt enig. 

Anonymkode: 321bb...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bedre før i tiden da foreldre bestemte over sine barn. Da fikk barn som ikke oppførte seg beskjed om å gå ut og samle sammen litt ris så fikk de en lekse de lærte av etterpå. Mannen min er vokst opp i utlandet der fikk de så de lærte seg når han var barn. Det har gjort at de er langt bedre veloppdratte der han er fra enn vi er her i Norge.

Anonymkode: ed5bf...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer på at det ikke tas noe hensyn til gjestene i konfirmasjonen. Her i huset får konfirmanten ha noen retter den ønsker til sin konfirmasjon, men jeg tar også hensyn til gjestene. Det samme gjorde vi i vårt bryllup selv om jeg helst bare ville hatt vegetarisk da jeg ikke spiser kjøtt så ønsket jeg også at gjestene skulle kose seg under bryllupet, og hadde selvfølgelig en meny som også gjorde at gjestene fikk en god matopplevelse. Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor samfunnet har kommet dit at det er kun vedkommende som feires det skal ta hensyn til og alle andre må tilpasse seg den som feires. Hvor ble det av gjestfriheten og ett ønske om at gjestene man ber skal få en fin dag også?

Anonymkode: c4499...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg reagerer på at det ikke tas noe hensyn til gjestene i konfirmasjonen. Her i huset får konfirmanten ha noen retter den ønsker til sin konfirmasjon, men jeg tar også hensyn til gjestene. Det samme gjorde vi i vårt bryllup selv om jeg helst bare ville hatt vegetarisk da jeg ikke spiser kjøtt så ønsket jeg også at gjestene skulle kose seg under bryllupet, og hadde selvfølgelig en meny som også gjorde at gjestene fikk en god matopplevelse. Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor samfunnet har kommet dit at det er kun vedkommende som feires det skal ta hensyn til og alle andre må tilpasse seg den som feires. Hvor ble det av gjestfriheten og ett ønske om at gjestene man ber skal få en fin dag også?

Anonymkode: c4499...64f

Tenker det kanskje handler om grunnen til at vertskapet har valgt å være veganer/vegetarianer. Om det dreier seg om etikk kjennes det nok like feil å servere gjester kjøtt som å spise det selv.

Anonymkode: 86121...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hu oppfører seg dust ved å kommentere maten på den måten. 

Jeg er ikke veganer, men jeg har bitt meg merke i én ting; så fort noen serverer vegansk mat så skal alle kommentere. Som her. «Hva?? Vegansk mat i konfirmasjon??»

Hva er vegansk mat, da? Poteter? Ris? Salat? Pasta? Grønnsaker? 
Stemoren min er veganer og de serverte «vegansk mat» i bryllupet, vegansk gryte med «kjøttboller». Smakte himmelsk og de som ikke ante hu var veganer merka ikke forskjell. 
Slutt å tenk at universet snurrer rundt ens egen akse! Man MÅ ikke ta hensyn til gjestene hele tida. Vi serverte hjort i bryllupet vårt. Var noen som ikke likte det så de spiste tilbehør… (altså vegansk?)

Anonymkode: 3c893...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg reagerer på at det ikke tas noe hensyn til gjestene i konfirmasjonen. Her i huset får konfirmanten ha noen retter den ønsker til sin konfirmasjon, men jeg tar også hensyn til gjestene. Det samme gjorde vi i vårt bryllup selv om jeg helst bare ville hatt vegetarisk da jeg ikke spiser kjøtt så ønsket jeg også at gjestene skulle kose seg under bryllupet, og hadde selvfølgelig en meny som også gjorde at gjestene fikk en god matopplevelse. Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor samfunnet har kommet dit at det er kun vedkommende som feires det skal ta hensyn til og alle andre må tilpasse seg den som feires. Hvor ble det av gjestfriheten og ett ønske om at gjestene man ber skal få en fin dag også?

Anonymkode: c4499...64f

Passa du på å ha noe alle gjestene likte, eller sørga du bare for å ha kjøtt også? 

Anonymkode: 3c893...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Altså, hu oppfører seg dust ved å kommentere maten på den måten. 

Jeg er ikke veganer, men jeg har bitt meg merke i én ting; så fort noen serverer vegansk mat så skal alle kommentere. Som her. «Hva?? Vegansk mat i konfirmasjon??»

Hva er vegansk mat, da? Poteter? Ris? Salat? Pasta? Grønnsaker? 
Stemoren min er veganer og de serverte «vegansk mat» i bryllupet, vegansk gryte med «kjøttboller». Smakte himmelsk og de som ikke ante hu var veganer merka ikke forskjell. 
Slutt å tenk at universet snurrer rundt ens egen akse! Man MÅ ikke ta hensyn til gjestene hele tida. Vi serverte hjort i bryllupet vårt. Var noen som ikke likte det så de spiste tilbehør… (altså vegansk?)

Anonymkode: 3c893...b75

Vegansk mat er "kjøtt"-boller uten kjøtt i seg. Du finner ikke tilsvarende andre veien, pølser som smaker agurk uten noen agurk i seg. Men veganere har en merkelig opphengthet i at ting skal være en erstatning for kjøtt, men "smake" kjøtt (det smaker ikke kjøtt, det smaker bare fælt). Poteter, salat, pasta, ris, er alt sammen greit. Det er disse "kjøtt"-greiene som er fæle. Når coronaen brøt ut og det var prat om å isolere seg, ikke gå ofte på butikken, så solgte butikkene ut nesten alt som var av dagligvarer. Men "kjøtt"-erstatningene til veganerne fikk være i fred. Det var det ingen som ville ha. Det er en grunn til det.

Anonymkode: 1247f...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vegansk mat er "kjøtt"-boller uten kjøtt i seg. Du finner ikke tilsvarende andre veien, pølser som smaker agurk uten noen agurk i seg. Men veganere har en merkelig opphengthet i at ting skal være en erstatning for kjøtt, men "smake" kjøtt (det smaker ikke kjøtt, det smaker bare fælt). Poteter, salat, pasta, ris, er alt sammen greit. Det er disse "kjøtt"-greiene som er fæle. Når coronaen brøt ut og det var prat om å isolere seg, ikke gå ofte på butikken, så solgte butikkene ut nesten alt som var av dagligvarer. Men "kjøtt"-erstatningene til veganerne fikk være i fred. Det var det ingen som ville ha. Det er en grunn til det.

Anonymkode: 1247f...dcf

Som sagt spiser jeg , men syns de «kjøttbollene» jeg har smakt er veldig gode jeg! 

folk må slutte å tro det er verdens undergang med litt andre ting enn man er vant med 

Anonymkode: 3c893...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

folk må slutte å tro det er verdens undergang med litt andre ting enn man er vant med 

Anonymkode: 3c893...b75

Jeg skal si det neste gang jeg har servert veganere kjøtt i smug.

Anonymkode: 1247f...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal si det neste gang jeg har servert veganere kjøtt i smug.

Anonymkode: 1247f...dcf

I smug? Hvor tar du det fra da?? 
 

Vi hadde tapas i våre konfirmasjoner. Dvs ca 70% av rettene var uten kjøtt. Så da var det noe til alle, da. Jeg serverer jo ikke kjøtt i smug, men jeg disker ikke opp vegansk mat. Da får de som ikke spiser kjøtt, spise noe annet 

Anonymkode: 3c893...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

I smug? Hvor tar du det fra da?

Deg. Du skrev noe men så likte du det ikke når du selv fikk det servert.

Anonymkode: 1247f...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Deg. Du skrev noe men så likte du det ikke når du selv fikk det servert.

Anonymkode: 1247f...dcf

Hæ? Jeg har ikke skrevet at jeg ikke likte noe jeg fikk servert?

Anonymkode: 3c893...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Passa du på å ha noe alle gjestene likte, eller sørga du bare for å ha kjøtt også? 

Anonymkode: 3c893...b75

Vi hadde vegetaralternativ for de som ikke spiser kjøtt, og vi hadde reinsdyrplomme med tilbehør til hovedrett. jeg kjenner mine gjester og vet at alle som ble bedt (utenom de få som spiser vegetarisk som meg) liker reinsdyrplomme så ja jeg visste at alle likte menyen. I konfirmasjonene til barna har vi hatt koldtbord med noen retter konfirmanten har valgt ut, men også en del jeg og mannen har valgt ut da vi vet hva gjestene foretrekker. Det er rett og slett vanlig høflighet å ta hensyn til både den man feirer i selskapet og gjestene når man ber inn til selskap.

Anonymkode: c4499...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi hadde vegetaralternativ for de som ikke spiser kjøtt, og vi hadde reinsdyrplomme med tilbehør til hovedrett. jeg kjenner mine gjester og vet at alle som ble bedt (utenom de få som spiser vegetarisk som meg) liker reinsdyrplomme så ja jeg visste at alle likte menyen. I konfirmasjonene til barna har vi hatt koldtbord med noen retter konfirmanten har valgt ut, men også en del jeg og mannen har valgt ut da vi vet hva gjestene foretrekker. Det er rett og slett vanlig høflighet å ta hensyn til både den man feirer i selskapet og gjestene når man ber inn til selskap.

Anonymkode: c4499...64f

Nå har jeg bare hatt tapas i dåp og konfirmasjon og der finnes det noe for alle. Men det falt meg ikke inn å sjekke med alle gjestene hva de likte før jeg ba inn til bryllup. Jeg tenker ikke man er uhøflig av den grunn. Har aldri opplevd at noen spør meg heller om hva jeg liker 

Anonymkode: 3c893...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...