Gå til innhold

Matpakkepolitiet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det der er så utrolig ufint av deg.

Anonymkode: ae357...ee2

Det er du i din fulle rett til å mene. Jeg står like fullt for det jeg skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nei , jeg så kommentaren tilogmed 

Anonymkode: 85540...5e2

Så du kjenner vedkommende dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (5 timer siden):

Det er du i din fulle rett til å mene. Jeg står like fullt for det jeg skriver. 

Skjerp deg

Anonymkode: 85540...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Det eneste jeg reagerte på i matpakken var sjokoladen, det er ikke lov på vår skole. Sjokoladepålegg er ikke skadelig for en frisk og aktiv unge, det var jo både grovt brød  og nøtter i matboksen. 

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Forstår jeg deg riktig nå, at…

- den innpakkede sjokoladen er feil, fordi det er sjokolade og ikke lov på skolen..

- mens den ikke-innpakkede sjokoladen er korrekt, fordi det er sjokoladepålegg og ikke skadelig for en frisk unge, og lov på skolen?

I min verden er alt dette sjokolade, jeg ser ikke forskjell på om sjokoladen er innpakket eller i direkte kontakt med brødet.

Synes hele debatten er tåpelig, men den kunne blitt kul dersom man begynte å snakke om omsorgssvikt og barnevern når foreldrene sender med ungene yoghurt, smoothie og juice. Det er jevnt over like usunt som sjokolade og syltetøy, men de foreldrene som bruker dette, føler seg gjerne høyt hevet. 

Anonymkode: 96573...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Forstår jeg deg riktig nå, at…

- den innpakkede sjokoladen er feil, fordi det er sjokolade og ikke lov på skolen..

- mens den ikke-innpakkede sjokoladen er korrekt, fordi det er sjokoladepålegg og ikke skadelig for en frisk unge, og lov på skolen?

I min verden er alt dette sjokolade, jeg ser ikke forskjell på om sjokoladen er innpakket eller i direkte kontakt med brødet.

Synes hele debatten er tåpelig, men den kunne blitt kul dersom man begynte å snakke om omsorgssvikt og barnevern når foreldrene sender med ungene yoghurt, smoothie og juice. Det er jevnt over like usunt som sjokolade og syltetøy, men de foreldrene som bruker dette, føler seg gjerne høyt hevet. 

Anonymkode: 96573...801

Jeg har ikke noe behov for at du skal skjønne meg, eller være enig.

Jeg tror du har et problem med din egen selvtillit om du tror at foreldre som sender med barna youghurt og smoothie føler seg høyt hevet. Hevet over hvem eller hva? De fleste foreldre lager nok matpakker som barna spiser uten å tenke så mye over hva andre mener. Det er ingen andre enn barna i klassen og ev læreren som vet hva mitt barn har i matboksen, så det er ingen grunn til å føle seg verken høyt hevet eller skamfull 😅

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke noe behov for at du skal skjønne meg, eller være enig.

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Nei, lurte bare på hva du mente.

Anonymkode: 96573...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror du har et problem med din egen selvtillit om du tror at foreldre som sender med barna youghurt og smoothie føler seg høyt hevet. Hevet over hvem eller hva? De fleste foreldre lager nok matpakker som barna spiser uten å tenke så mye over hva andre mener. Det er ingen andre enn barna i klassen og ev læreren som vet hva mitt barn har i matboksen, så det er ingen grunn til å føle seg verken høyt hevet eller skamfull 😅

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Wow. Snakket kun om det pga denne artikkelen og tråden. Siste del av mitt innlegg var ikke til deg, og ikke meningen å tråkke deg på tærne. 

Anonymkode: 96573...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Wow. Snakket kun om det pga denne artikkelen og tråden. Siste del av mitt innlegg var ikke til deg, og ikke meningen å tråkke deg på tærne. 

Anonymkode: 96573...801

Jeg føler meg aldeles ikke tråkket på tærne, men jeg har med hånden på hjertet aldri tenkt over at noen føler seg hevet over andre pga hva de legger i matpakken til barna. Folk flest er ikke SÅ opptatt av hva andre mener om dem. 

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg føler meg aldeles ikke tråkket på tærne, men jeg har med hånden på hjertet aldri tenkt over at noen føler seg hevet over andre pga hva de legger i matpakken til barna. Folk flest er ikke SÅ opptatt av hva andre mener om dem. 

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Tydeligvis så er jo folk det da....

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tydeligvis så er jo folk det da....

Anonymkode: ae357...ee2

Nei, ‘folk’ er ikke det. Noen med lav selvtillit er det. 

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg føler meg aldeles ikke tråkket på tærne, men jeg har med hånden på hjertet aldri tenkt over at noen føler seg hevet over andre pga hva de legger i matpakken til barna. Folk flest er ikke SÅ opptatt av hva andre mener om dem. 

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Neivel, men da forstår jeg verken hvorfor du unngår å svare hva du mente med sjokolade/sjokoladepålegg, eller hvorfor du hinter om min selvtillit.

Du svarer meg som om jeg har gått til angrep på deg, derfor jeg sa det.

Anonymkode: 96573...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tydeligvis så er jo folk det da....

Anonymkode: ae357...ee2

Hahah, ja, det var voldsomt. Noen som ikke har fått Snickers’en sin enda 🫢

Anonymkode: 96573...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Noen som ikke har fått Snickers’en sin enda 🫢

Anonymkode: 96573...801

Eller…var det Lion? 🤔

Anonymkode: 96573...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Synes hele debatten er tåpelig, men den kunne blitt kul dersom man begynte å snakke om omsorgssvikt og barnevern når foreldrene sender med ungene yoghurt, smoothie og juice. Det er jevnt over like usunt som sjokolade og syltetøy, men de foreldrene som bruker dette, føler seg gjerne høyt hevet. 

Anonymkode: 96573...801

Det skal du ikke se helt bort i fra at noen gjør. Jeg pleide å følge matpakkegrupper (mest på Instagram) for noen år siden for å få inspirasjon, og min erfaring er at det er to typer slike kontoer. Den ene viser matpakker fullstappet av plastinnpakkete snacksprodukter (gjerne bestilt ibulk fra utlandet). Den andre typen er super-sunn, der kan man knapt innrømme at man sender med ungene brød, i hvertfall ikke om det ikke er hjemmelaget. Det går i matmuffins, bananlapper, kjøleskapsgrøt og chiafrø. Og wraps, for det er visst mye sunnere enn brødskiver. I noen av disse kan du nok bli beskyldt for omsorgssvikt om du sender med klemmeposer.

Jeg var en gang på nippet til å sende inn et bilde av en matpakke med en "lompewrap med pølse og tomatsaus", med potetmos i et av siderommene og en liten boks sprøstekt løk. Dessverre feiga jeg ut.

Anonymkode: bb1a4...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg forstår ikke at voksne folk kan hisse seg så opp pga en matpakke at kommentarene må slettes, og at det forsvares er over min fatteevne-. Hva har hun tapt? Er det noen som har tapt, så er det jo alle de som dummer seg ut med å poste hetsekommentarer på bildet.

Anonymkode: ae357...ee2

Tapt? Tapt hva?

Anonymkode: 69049...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg var en gang på nippet til å sende inn et bilde av en matpakke med en "lompewrap med pølse og tomatsaus", med potetmos i et av siderommene og en liten boks sprøstekt løk. Dessverre feiga jeg ut.

Hirr hirr :fnise:

Det var noen som nevnte at det var damer som kritiserte mest. Ser for meg at mannfolkene kunne byttet bananlapper, chiafrø og stjerneepler, med sodd, snurring, spaghetti a la capri, død mann på boks. Faktisk tror jeg damene ville jublet og klappet, for tenk for en mann som engasjerte seg. Men om damene la sånn mat i boksen, så ville de blitt lynsjet. 

Anonymkode: 96573...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det skal du ikke se helt bort i fra at noen gjør. Jeg pleide å følge matpakkegrupper (mest på Instagram) for noen år siden for å få inspirasjon, og min erfaring er at det er to typer slike kontoer. Den ene viser matpakker fullstappet av plastinnpakkete snacksprodukter (gjerne bestilt ibulk fra utlandet). Den andre typen er super-sunn, der kan man knapt innrømme at man sender med ungene brød, i hvertfall ikke om det ikke er hjemmelaget. Det går i matmuffins, bananlapper, kjøleskapsgrøt og chiafrø. Og wraps, for det er visst mye sunnere enn brødskiver. I noen av disse kan du nok bli beskyldt for omsorgssvikt om du sender med klemmeposer.

Jeg var en gang på nippet til å sende inn et bilde av en matpakke med en "lompewrap med pølse og tomatsaus", med potetmos i et av siderommene og en liten boks sprøstekt løk. Dessverre feiga jeg ut.

Anonymkode: bb1a4...229

Du kunne teamet opp med mannen min og meg. Viste denne til han og respons var: Hvis jeg bare var engasjert nok og fremdeles sendte matpakke med ungene, skulle jeg gjort det til en greie å få med alle kompiser på en spamming av disse forumene med helt ordinære matpakker 😆

Anonymkode: d36c1...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du kunne teamet opp med mannen min og meg. Viste denne til han og respons var: Hvis jeg bare var engasjert nok og fremdeles sendte matpakke med ungene, skulle jeg gjort det til en greie å få med alle kompiser på en spamming av disse forumene med helt ordinære matpakker 😆

Anonymkode: d36c1...3f2

Hahaha, det hadde skapt full forvirring i forumene!

Anonymkode: b7df5...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tapt? Tapt hva?

Anonymkode: 69049...e27

Det var det jeg og lurte på.

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 21.3.2024 den 10.58):

Har man kresne barn så gir man dem det de spiser, men klart å legge det ut i en matpakkegruppe er å leke med ild. Men på den andre siden, vi trenger en motvekt til hjerteformede egg og brødskiver formet som kaniner. 

Anonymkode: 73736...aa1

Jeg har ett barn som er veldig kresen og er undervektig,men hadde likevel ikke gitt han en matpakke som dette. Det fins da bedre alternativer enn dette. Her har han med  grove pizzsnurrer,havregrynsgrøt på mattermos,bananlapper,vafler laget  av cottage cheese og havregryn, smoothie med egg og havregyn osv

Anonymkode: 5088b...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 21.3.2024 den 13.14):

Har jeg sagt det? Men i en matpakke forventer man vel mat, ikke godteri? Hun visste jo at å legge ut dette ville skape bråk, ellers er hun jo dum. 

Jeg skjønner ikke hvilken interesse noen har for hverken å legge ut eller se andres matpakker. Men legger folk ut "matpakke" som ikke inneholder mat reagerer jo jeg også. Unger skal jo ikke spise sånt hver dag og på skolen. 

Anonymkode: 34977...a08

Jeg syns sånne grupper er veldig intressant,da blir en inspirert til hva en kan ha i matpakken. Innlegget hennes hadde jeg   bare glatt oversett uten å lage noe oppstyr av det.

Anonymkode: 5088b...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg har ett barn som er veldig kresen og er undervektig,men hadde likevel ikke gitt han en matpakke som dette. Det fins da bedre alternativer enn dette. Her har han med  grove pizzsnurrer,havregrynsgrøt på mattermos,bananlapper,vafler laget  av cottage cheese og havregryn, smoothie med egg og havregyn osv

Anonymkode: 5088b...c95

Men hva du gir ungen din i matpakka er ikke relevant for tråden.

Anonymkode: b7df5...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men hva du gir ungen din i matpakka er ikke relevant for tråden.

Anonymkode: b7df5...033

"Skjerp deg, jeg bryr meg ikke om å bli forstått av deg, hva du sier er ikke relevant for tråden, du har nok lav selvtillit, bla bla bla!"

Altså denne tråden er jo i seg selv et slags kommentarfelt i samme stilen som der står om i artikkelen. Alt handler om å være bedre enn alle andre, rakke ned på alle andre, fremheve seg selv.

Og for hva? Det er jo ikke akkurat kjernefysikk eller verdensfred vi snakker om her, er det vel?

Nei, det eneste dere har å hevde dere med, er at dere evner å skjære frukt i stjerneform og kjøpe chiafrø og bake bananpannekaker, samt at dere har lært dere etpar billige hersketeknikker til å bruke i trådene og kommentarfeltene.

Dere forsøker å hevde dere, men ender bare opp med å synke enda mer dypt.

Anonymkode: 96573...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

"Skjerp deg, jeg bryr meg ikke om å bli forstått av deg, hva du sier er ikke relevant for tråden, du har nok lav selvtillit, bla bla bla!"

Altså denne tråden er jo i seg selv et slags kommentarfelt i samme stilen som der står om i artikkelen. Alt handler om å være bedre enn alle andre, rakke ned på alle andre, fremheve seg selv.

Og for hva? Det er jo ikke akkurat kjernefysikk eller verdensfred vi snakker om her, er det vel?

Nei, det eneste dere har å hevde dere med, er at dere evner å skjære frukt i stjerneform og kjøpe chiafrø og bake bananpannekaker, samt at dere har lært dere etpar billige hersketeknikker til å bruke i trådene og kommentarfeltene.

Dere forsøker å hevde dere, men ender bare opp med å synke enda mer dypt.

Anonymkode: 96573...801

Hvem dere er det du snakker om? Stort sett har de fleste som deltar i tråden et sunt og velbegrunnet syn på hva som er greit å ha i barnas matboks. For de fleste av oss har det ingen betydning hva andre mener om akkurat den saken. Vi lager nister som våre barn spiser. Det er kun de (dere) med dårlig selvtillit som lager en sak av andres valg. 

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

"Skjerp deg, jeg bryr meg ikke om å bli forstått av deg, hva du sier er ikke relevant for tråden, du har nok lav selvtillit, bla bla bla!"

Altså denne tråden er jo i seg selv et slags kommentarfelt i samme stilen som der står om i artikkelen. Alt handler om å være bedre enn alle andre, rakke ned på alle andre, fremheve seg selv.

Og for hva? Det er jo ikke akkurat kjernefysikk eller verdensfred vi snakker om her, er det vel?

Nei, det eneste dere har å hevde dere med, er at dere evner å skjære frukt i stjerneform og kjøpe chiafrø og bake bananpannekaker, samt at dere har lært dere etpar billige hersketeknikker til å bruke i trådene og kommentarfeltene.

Dere forsøker å hevde dere, men ender bare opp med å synke enda mer dypt.

Anonymkode: 96573...801

«Dere»? Hva konkret er det jeg har forsøkt å hevde meg med egentlig?

Jeg påpeker at hva en bestemt forumbruker velger å ha i matpakka til barna sine ikke er relevant for tråden, selv om jeg vet det er optimistisk å tro at damene her inne evner å diskutere noe på et prinsipielt nivå.

Er det noen her som prøver å hevde seg så er det vel henne jeg svarer: «JEG har også er kresent barn, men JEG klarer å lage sunne matpakker for JEG er så flink».

Anonymkode: b7df5...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...