Gå til innhold

Matpakkepolitiet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Har jeg sagt det? Men i en matpakke forventer man vel mat, ikke godteri? Hun visste jo at å legge ut dette ville skape bråk, ellers er hun jo dum. 

Jeg skjønner ikke hvilken interesse noen har for hverken å legge ut eller se andres matpakker. Men legger folk ut "matpakke" som ikke inneholder mat reagerer jo jeg også. Unger skal jo ikke spise sånt hver dag og på skolen. 

Anonymkode: 34977...a08

Det var jo mat? Rundstykker (sikkert med vanlig pålegg) nøtter og litt sjokolade? 

Anonymkode: d63bc...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en galskap, dette forumet slutter aldri å forundre meg. Her sitter folk å forsvarer hets med at hun ba om det og sier hun : mangler antenner
mangler noen skruer og muttere
ønsker å ta offerrollen
liker å spille offer for å sanke sympati
at det ligger mer til grunn for hetsen
er ute etter å provosere
har dårlig fantasi
hun ville lage bråk, hvis ikke er hun dum


 

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

For en galskap, dette forumet slutter aldri å forundre meg. Her sitter folk å forsvarer hets med at hun ba om det og sier hun : mangler antenner
mangler noen skruer og muttere
ønsker å ta offerrollen
liker å spille offer for å sanke sympati
at det ligger mer til grunn for hetsen
er ute etter å provosere
har dårlig fantasi
hun ville lage bråk, hvis ikke er hun dum


 

Anonymkode: ae357...ee2

Takk for oppsummeringen… Hadde du ellers noe på hjertet? Å svare på hi, kanskje?

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Det vet du jo ingenting om, det er bare ren og skjær dømming.

Anonymkode: ae357...ee2

Nei vi vet jo ingenting om noe her, det er liksom det som er poenget mitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (59 minutter siden):

Dette er jo en ikke-sak egentlig. Jeg mistenker for øvrig at det ligger mer bak selve bekymringsmeldingen enn bare dette matpakke-bildet. 

Det er vel ingen som har sendt bekymringsmelding? At noen mener at sjokolade i matboksen er omsorgssvikt er alt som står. Men du har altså din egen teori her? Bygget på hva, egentlig?

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Takk for oppsummeringen… Hadde du ellers noe på hjertet? Å svare på hi, kanskje?

Anonymkode: 7dd3c...cdc

??

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel ingen som har sendt bekymringsmelding? At noen mener at sjokolade i matboksen er omsorgssvikt er alt som står. Men du har altså din egen teori her? Bygget på hva, egentlig?

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Beklager her blandet jeg om ordene, det var feil av meg. Like fullt kan det være noe annet bakenforliggende som gjør at vedkommende har kalt dette for omsorgssvikt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (8 minutter siden):

Beklager her blandet jeg om ordene, det var feil av meg. Like fullt kan det være noe annet bakenforliggende som gjør at vedkommende har kalt dette for omsorgssvikt. 

 

 

Det blir jo ren spekulasjon, og noe jeg syns vi skal unngå!!

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Det er mat.

Anonymkode: ae357...ee2

Nei, det er jo forskjell på godteri og mat. Begge deler er spiselig, men sjokolade er ikke mat. 

Anonymkode: 34977...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

For en galskap, dette forumet slutter aldri å forundre meg. Her sitter folk å forsvarer hets med at hun ba om det og sier hun : mangler antenner
mangler noen skruer og muttere
ønsker å ta offerrollen
liker å spille offer for å sanke sympati
at det ligger mer til grunn for hetsen
er ute etter å provosere
har dårlig fantasi
hun ville lage bråk, hvis ikke er hun dum


 

Anonymkode: ae357...ee2

Ja?

Anonymkode: 34977...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men det er ikke usjarmerende å spamme ned med sp stygge kommentarer at kommentarfeltet må stenges altså?

Anonymkode: ae357...ee2

Absolutt. Men som sagt totalt forutsigbart og høyst sansynlig formålet med jippoen.

Anonymkode: 06a5d...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

For en galskap, dette forumet slutter aldri å forundre meg. Her sitter folk å forsvarer hets med at hun ba om det og sier hun : mangler antenner
mangler noen skruer og muttere
ønsker å ta offerrollen
liker å spille offer for å sanke sympati
at det ligger mer til grunn for hetsen
er ute etter å provosere
har dårlig fantasi
hun ville lage bråk, hvis ikke er hun dum


 

Anonymkode: ae357...ee2

Jeg har ikke lest ett eneste innlegg som støtter hetsen hun har mottatt. 

Anonymkode: 06a5d...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker motsatt, vi trenger de «vanlige» matpakkene i den glansbildeverden sosiale medier er blitt. De som er litt midt på treet, men som funker i en hverdag hvor det finnes litt kresne barn, dårlig råd og dårlig tid. For det ER litt av livet. Ellers går vi rundt med forventning om at det eneste vi kan dele er hjerteformede grønnsaker og hjemmelaget smoothie. Heia 👏🏻

Anonymkode: d36c1...3f2

Er det vanlig å sende med kindersjokolade?

Jeg var faktisk av den oppfatning at flertallet av matpakkene rundt om består av brødskiver med ost, kjøttpålegg o.l., frukt og ev yoghurt. 

 

Anonymkode: 06a5d...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar hun hadde ergret seg over at alle matpakkene som ble vist i gruppa var så avanserte og super-sunne, og så la hun ut sitt bilde som en slags protest, "slik kan det også gjøre". Hun hadde sikkert forventet kritikk, men ikke så mye og hard kritikk som hun fikk.

Anonymkode: bb1a4...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (3 timer siden):

Hun er fullstendig klar over hva hun gjør. Ei dame som nok liker å spille offer for å sanke sympati. Denne her tapte hun så det sang. 

Tull

Anonymkode: 85540...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (2 timer siden):

Dette er jo en ikke-sak egentlig. Jeg mistenker for øvrig at det ligger mer bak selve bekymringsmeldingen enn bare dette matpakke-bildet. 

Nei , jeg så kommentaren tilogmed 

Anonymkode: 85540...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

For en galskap, dette forumet slutter aldri å forundre meg. Her sitter folk å forsvarer hets med at hun ba om det og sier hun : mangler antenner
mangler noen skruer og muttere
ønsker å ta offerrollen
liker å spille offer for å sanke sympati
at det ligger mer til grunn for hetsen
er ute etter å provosere
har dårlig fantasi
hun ville lage bråk, hvis ikke er hun dum


 

Anonymkode: ae357...ee2

🫶

Anonymkode: 85540...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har ikke lest ett eneste innlegg som støtter hetsen hun har mottatt. 

Anonymkode: 06a5d...c49

Det anonym oppsummerte over er jo hets. Du finner det igjen i innleggene her, ikke det stengte kommentarfeltet. Jeg synes ee2 oppsummerte det veldig bra. 

Så, hva er denne matpakkedama skyldig i? Legge ut et bilde av en matpakke som er som veldig mange andre matpakker som aldri ble tatt bilde av. Den har noen bra ting, noen ikke så bra ting, ganske uperfekt og realistisk. Jeg ville ikke laget den selv, men ingen daua av å spise den en dag. 

Når vi etterlyser mer ærlig fremstilling i sosiale medier, livet er ikke bare instagramvennlig, bør ikke i det minste vi som er mødre være de første til å gå foran som godt eksempel? For den responsen der, det er å be om at alt som publiseres forblir i form av plettfritt kjøkken, blide barn, matpakker med ernæringsmessig briljans og hjerteformede grønnsaker. Da ber vi jo om det. Det er jo ingen raushet å spore, tvert i mot. Du ber jo tross alt om det selv når du publiserer noe uperfekt, hvis ikke har du noen skruer løs, vi aksepterer det fordi hun var så «dum» at hun stakk seg frem, tross alt. 
 

 

Anonymkode: d36c1...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, det er jo forskjell på godteri og mat. Begge deler er spiselig, men sjokolade er ikke mat. 

Anonymkode: 34977...a08

Men det er da mat i matpakka også? Leste du kommentaren fra ernæringsfysiologen om den nevnte matpakka?

Folk må seriøst roe seg ned.

Anonymkode: b7df5...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg forstår tankegangen hennes, må jeg si det irriterer meg litt at hun må påpeke at datteren hennes (som skal spise matpakka) er slank. Det er vel strengt tatt ikke bare overvektige som ikke har godt av å spise for mye sukker.

Anonymkode: bb1a4...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første hvor syk er ikke verden når det finnes matpakkegrupper på Facebook der man deler bilder av matpakker. Det er videre helt vanvittig at noen hentyder at den avbildede matpakken kvalifiserer til omsorgssvikt. Det er en hån mot unger som faktisk utsettes for omsorgssvikt. Det er også ufattelig teit at en bruker her inne antyder at det ligger mer bak - hadde de som kommenterte dette innlegge på Facebook noen som helst annen info enn bildet av denne matpakken å basere seg på? Denne saken handler egentlig ikke om matpakker, men voksne mennesker som ikke vet å oppføre seg som folk på nett. 

Anonymkode: 8b135...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å unngå å legge merke til at det nærmest utelukkende er kvinnfolk som lar seg provosere så voldsomt over hva andre kvinnfolk legger i barnas matboks. Hva ER det med kvinner som ikke takler at andre kvinner tar andre valg?

De få mennene som lar seg engasjere bare: «Haha, da jeg gikk på skolen hadde jeg kald grandis og loff med sirup på i matpakka».

Anonymkode: b7df5...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (7 timer siden):

Hun er fullstendig klar over hva hun gjør. Ei dame som nok liker å spille offer for å sanke sympati. Denne her tapte hun så det sang. 

Jeg forstår ikke at voksne folk kan hisse seg så opp pga en matpakke at kommentarene må slettes, og at det forsvares er over min fatteevne-. Hva har hun tapt? Er det noen som har tapt, så er det jo alle de som dummer seg ut med å poste hetsekommentarer på bildet.

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

 Denne saken handler egentlig ikke om matpakker, men voksne mennesker som ikke vet å oppføre seg som folk på nett. 

Anonymkode: 8b135...c1b

Ikke rart at barn hetser hverandre på nett, de lærer det fra en plass at det er greit-

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (5 timer siden):

Beklager her blandet jeg om ordene, det var feil av meg. Like fullt kan det være noe annet bakenforliggende som gjør at vedkommende har kalt dette for omsorgssvikt. 

 

 

Det der er så utrolig ufint av deg.

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...