Gå til innhold

Matpakkepolitiet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hang meg mest opp i at hun var med i en matpakke-gruppe 😄 😄 Alt folk kan bry seg om altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke dele bilde når sndre deler i den gruppen?

nei det er ikke omsorgsvikt 

Anonymkode: 85540...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgssvikt, absolutt ikke.

Elendig matpakke, helt klart. Og å legge den ut på SoMe tar kaka, dama må jo fullstendig mangle antenner, eller mangle noen skruer og muttere. Hva prøvde hun å oppnå med dette, om ikke negative tilbakemeldiger og muligheten til å innta offerrollen?

Anonymkode: 06a5d...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å legge seg borti ting de ikke har noe med! 

Anonymkode: d63bc...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man kresne barn så gir man dem det de spiser, men klart å legge det ut i en matpakkegruppe er å leke med ild. Men på den andre siden, vi trenger en motvekt til hjerteformede egg og brødskiver formet som kaniner. 

Anonymkode: 73736...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Omsorgssvikt, absolutt ikke.

Elendig matpakke, helt klart. Og å legge den ut på SoMe tar kaka, dama må jo fullstendig mangle antenner, eller mangle noen skruer og muttere. Hva prøvde hun å oppnå med dette, om ikke negative tilbakemeldiger og muligheten til å innta offerrollen?

Anonymkode: 06a5d...c49

Det var da virkelig ingen problem med at hun la ut bilde, sånne som deg og de gale foreldrene i kommenatfeltet er pronlemet,  det er dere som mangler  antenner.

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Det var da virkelig ingen problem med at hun la ut bilde, sånne som deg og de gale foreldrene i kommenatfeltet er pronlemet,  det er dere som mangler  antenner.

Anonymkode: ae357...ee2

Hva tenker du formålet med å legge ut matpakke med godteri kan ha vært?

Hun er medlem av en matpakkegruppe på facebook, og må jo være klar over hvilke reaksjoner hun vil få. Det er jo ekstremt forutsigbart. Og når reaksjonene kommer, melker hun situasjonen. Det er ganske så usjarmerende.

Ev. forutså hun ikke dette i det hele tatt. Og i tilfelle er det jo hårreisende mangel på observasjonsevne.

Anonymkode: 06a5d...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Det var da virkelig ingen problem med at hun la ut bilde, sånne som deg og de gale foreldrene i kommenatfeltet er pronlemet,  det er dere som mangler  antenner.

Anonymkode: ae357...ee2

Hun er fullstendig klar over hva hun gjør. Ei dame som nok liker å spille offer for å sanke sympati. Denne her tapte hun så det sang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Hva tenker du formålet med å legge ut matpakke med godteri kan ha vært?

Hun er medlem av en matpakkegruppe på facebook, og må jo være klar over hvilke reaksjoner hun vil få. Det er jo ekstremt forutsigbart. Og når reaksjonene kommer, melker hun situasjonen. Det er ganske så usjarmerende.

Ev. forutså hun ikke dette i det hele tatt. Og i tilfelle er det jo hårreisende mangel på observasjonsevne.

Anonymkode: 06a5d...c49

Men det er ikke usjarmerende å spamme ned med sp stygge kommentarer at kommentarfeltet må stenges altså?

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (10 minutter siden):

Hun er fullstendig klar over hva hun gjør. Ei dame som nok liker å spille offer for å sanke sympati. Denne her tapte hun så det sang. 

Hun fikk vist hvor bedritne voksne mennesker kan oppføre seg over en tulleting, Ikke rart unger mobber hverandre, når foreldre oppfører seg sånn. Å si at det er hun som er problemet er bare flaut.

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hva tenker du formålet med å legge ut matpakke med godteri kan ha vært?

Hun er medlem av en matpakkegruppe på facebook, og må jo være klar over hvilke reaksjoner hun vil få. Det er jo ekstremt forutsigbart. Og når reaksjonene kommer, melker hun situasjonen. Det er ganske så usjarmerende.

Ev. forutså hun ikke dette i det hele tatt. Og i tilfelle er det jo hårreisende mangel på observasjonsevne.

Anonymkode: 06a5d...c49

Jeg tenker motsatt, vi trenger de «vanlige» matpakkene i den glansbildeverden sosiale medier er blitt. De som er litt midt på treet, men som funker i en hverdag hvor det finnes litt kresne barn, dårlig råd og dårlig tid. For det ER litt av livet. Ellers går vi rundt med forventning om at det eneste vi kan dele er hjerteformede grønnsaker og hjemmelaget smoothie. Heia 👏🏻

Anonymkode: d36c1...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker motsatt, vi trenger de «vanlige» matpakkene i den glansbildeverden sosiale medier er blitt. De som er litt midt på treet, men som funker i en hverdag hvor det finnes litt kresne barn, dårlig råd og dårlig tid. For det ER litt av livet. Ellers går vi rundt med forventning om at det eneste vi kan dele er hjerteformede grønnsaker og hjemmelaget smoothie. Heia 👏🏻

Anonymkode: d36c1...3f2

Dette var ingen vanlig matpakke og heller ingen matpakke som symboliserer dårlig råd. 

Anonymkode: d598e...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker motsatt, vi trenger de «vanlige» matpakkene i den glansbildeverden sosiale medier er blitt. De som er litt midt på treet, men som funker i en hverdag hvor det finnes litt kresne barn, dårlig råd og dårlig tid. For det ER litt av livet. Ellers går vi rundt med forventning om at det eneste vi kan dele er hjerteformede grønnsaker og hjemmelaget smoothie. Heia 👏🏻

Anonymkode: d36c1...3f2

Hadde det bare vært en vanlig matpakke så, men det er det jo ikke......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hun fikk vist hvor bedritne voksne mennesker kan oppføre seg over en tulleting, Ikke rart unger mobber hverandre, når foreldre oppfører seg sånn. Å si at det er hun som er problemet er bare flaut.

Anonymkode: ae357...ee2

Dette er jo en ikke-sak egentlig. Jeg mistenker for øvrig at det ligger mer bak selve bekymringsmeldingen enn bare dette matpakke-bildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

Dette er jo en ikke-sak egentlig. Jeg mistenker for øvrig at det ligger mer bak selve bekymringsmeldingen enn bare dette matpakke-bildet. 

Det vet du jo ingenting om, det er bare ren og skjær dømming.

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (5 minutter siden):

Hadde det bare vært en vanlig matpakke så, men det er det jo ikke......

Det er ganske vanlig. Men hva så, skal man ikke kunne vise matpakka uten å bli hetset for det, det er jo helt vilt å rettferdiggjøre sånn oppførsel.

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ganske vanlig. Men hva så, skal man ikke kunne vise matpakka uten å bli hetset for det, det er jo helt vilt å rettferdiggjøre sånn oppførsel.

Anonymkode: ae357...ee2

Hvorfor skal man på død og liv vise matpakka si på internett? Med fokus på sunn mat og unges utvikling må man forstå at den matpakka der vil føre til reaksjoner? Hets er selvsagt ikke ok. 

Anonymkode: d598e...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal man på død og liv vise matpakka si på internett? Med fokus på sunn mat og unges utvikling må man forstå at den matpakka der vil føre til reaksjoner? Hets er selvsagt ikke ok. 

Anonymkode: d598e...c06

Sier som hun over at det er bra å se vanlige matpakker, ikke bare de perfekte.

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan noen vri dette til at det er kvinnen som har gjort noe galt ved å legge ut bildet i en gruppe som har akkurat det som formål? 
 

Trusler, trakassering og hets er selvsagt aldri greit selv om man er uenig i hva andre prioriterer.
 

Det eneste jeg reagerte på i matpakken var sjokoladen, det er ikke lov på vår skole. Sjokoladepålegg er ikke skadelig for en frisk og aktiv unge, det var jo både grovt brød  og nøtter i matboksen. 

Anonymkode: 7dd3c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/viste-fram-matpakka-anklages-for-omsorgssvikt/81151923
 

altså ; omsorgssvikt er det ikke, men det er heller ikke noe særlig å spise sjokolade på brødskiva til skolemat? Hvorfor legge ut bilder i første omgang?

Anonymkode: d598e...c06

Bare det å være i en matpakkegruppe... altså... og når en legger ut bilde av en boks med godteri som liksom er ei matpakke så er man jo kun ute etter å provosere? Eller mangler noe...

Jeg har selv kresne barn, ett med ADHD i tillegg som pga det og medisiner har snever smak og dårlig matlyst. Sender ikke med sjokolade for det altså, litt mer fantasi må man kunne forvente av en mor. Som tom er opptatt av matbokser....

Anonymkode: 34977...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerkroppen 2029 skrev (19 minutter siden):

Hadde det bare vært en vanlig matpakke så, men det er det jo ikke......

Når vi kun har rom for perfekt utført for å dele uten hets, så kan en lett tro noe er mindre normalt enn det egentlig er. 
 

Er det ikke det «alle» skal være så i mot om dagen? Det perfekte glansbildet. Så reagerer vi sånn på det uperfekte. Iiiik, sjokolade i matpakke, har du sett så fælt. 

Anonymkode: d36c1...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Bare det å være i en matpakkegruppe... altså... og når en legger ut bilde av en boks med godteri som liksom er ei matpakke så er man jo kun ute etter å provosere? Eller mangler noe...

Jeg har selv kresne barn, ett med ADHD i tillegg som pga det og medisiner har snever smak og dårlig matlyst. Sender ikke med sjokolade for det altså, litt mer fantasi må man kunne forvente av en mor. Som tom er opptatt av matbokser....

Anonymkode: 34977...a08

Man skal jo så klart bare legge ut frukt formet som enhjørninger :roll:

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Man skal jo så klart bare legge ut frukt formet som enhjørninger :roll:

Anonymkode: ae357...ee2

Har jeg sagt det? Men i en matpakke forventer man vel mat, ikke godteri? Hun visste jo at å legge ut dette ville skape bråk, ellers er hun jo dum. 

Jeg skjønner ikke hvilken interesse noen har for hverken å legge ut eller se andres matpakker. Men legger folk ut "matpakke" som ikke inneholder mat reagerer jo jeg også. Unger skal jo ikke spise sånt hver dag og på skolen. 

Anonymkode: 34977...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har jeg sagt det? Men i en matpakke forventer man vel mat, ikke godteri? Hun visste jo at å legge ut dette ville skape bråk, ellers er hun jo dum. 

Jeg skjønner ikke hvilken interesse noen har for hverken å legge ut eller se andres matpakker. Men legger folk ut "matpakke" som ikke inneholder mat reagerer jo jeg også. Unger skal jo ikke spise sånt hver dag og på skolen. 

Anonymkode: 34977...a08

Det er mat.

Anonymkode: ae357...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...