Gå til innhold

Dusjing i felles dusj svømmehall


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jo. Det er det hele diskusjonen går ut på. Hvorfor tror du reglene er laget, egentlig? 

Ja, det er åpent for alle som følger reglene for bruk. 

Anonymkode: d03ac...e99

Det jeg, er tross alt jeg som laget debatten!! 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jo, såpen setter seg fast i bikinien også.

Anonymkode: 7a438...2fc

Nei det gjør det  ikke!

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ingen nekter henne adgang. Men på samme måte som hun pålegges å ikke onanere i garderoben eller klå på andre i bassenget er det pålagt at hun må vaske kroppen - ikke badedrakten - før hun får være der. 

Anonymkode: f3cf2...bec

Jeg VASKER MEG for faen! 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det hadde nok vært bra med båser i fellesdusjen, men fakta er at det finnes det lite av i Norge pr nå. Da må man forholde seg til tingenes tilstand og rette seg etter gjeldende regler. Å dusje hjemme er ikke innafor det hygieniske regelverket helsevesenet har satt for å bade i offentlig badebasseng. 

Anonymkode: d03ac...e99

Men så lenge argumentet er at "dusj naken i fellesdusjen eller hold deg unna" vil det jo aldri bli noen forandring. Flere må begynne å protestere mot den utdaterte fellesdusjen for at det skal bli forandring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner at her er det mange som ikke forstår. Jeg har sett en ungdom med voks i håret, som ikke tenkte over at det var et problem å bade, han hadde jo dusjet før han gikk inn i svømmehallen. En voksen dame som argumenterte med at hun hadde dusjet en time tidligere. Hun tenkte ikke på at hun hadde smurt seg inn med fuktighetskrem. Alle de mennene som bruker boxer under badebuksen, her bruker mange en gammel boxer, også skifter de til ren boxer etter bading. Damer med sminke, og veldig mange som dusjer med badetøy på, noen tar litt såpe under armene og tror at det er bra nok. Ja, jeg vet at det ikke er båser i dusjen,  det må vi dessverre akseptere i veldig mange svømmehaller.

Anonymkode: 7a438...2fc

Mene du vi skal ta av sminken før vi går i bassenget sånn at vi ser ut som vi har fått kreft? Det er ikke alle som har øyebryn … hva med de?

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er jo ingen vakter som kommer ned og krever det? Da har de særdeles lite å gjøre…

Anonymkode: 0299d...a28

En del av jobben deres er å passe renholdet,å da må de passe på at alle dusjer uten badetøy.

Anonymkode: 740c3...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei det gjør det  ikke!

Anonymkode: 0299d...a28

Mener du virkelig at bikinien ikke trekker til seg såpe? Nei,  nå gir jeg opp.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Mene du vi skal ta av sminken før vi går i bassenget sånn at vi ser ut som vi har fått kreft? Det er ikke alle som har øyebryn … hva med de?

Anonymkode: 0299d...a28

Hvis sminken er såpass viktig for deg,  kan du farge brynene.

Anonymkode: 7a438...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

En del av jobben deres er å passe renholdet,å da må de passe på at alle dusjer uten badetøy.

Anonymkode: 740c3...ec3

Nei sånn gjør man ikke i 2022

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det jeg, er tross alt jeg som laget debatten!! 

Anonymkode: 0299d...a28

Ja. Og den omhandler hygieneperspektivet ved å ikke vaske seg godt nok. 

Pobie skrev (3 minutter siden):

Men så lenge argumentet er at "dusj naken i fellesdusjen eller hold deg unna" vil det jo aldri bli noen forandring. Flere må begynne å protestere mot den utdaterte fellesdusjen for at det skal bli forandring. 

Om man føler så sterkt for det bør man absolutt ta kravet opp til politisk behandling, men enn så lenge må man forholde seg til de vedtatte reglene. De er jo laget for alles beste, og ikke for å plage noen!

Anonymkode: d03ac...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mener du virkelig at bikinien ikke trekker til seg såpe? Nei,  nå gir jeg opp.

Hvis sminken er såpass viktig for deg,  kan du farge brynene.

Anonymkode: 7a438...2fc

Det er mye dyrere. Vasker ikke såpe PÅ. Bikinien 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Mene du vi skal ta av sminken før vi går i bassenget sånn at vi ser ut som vi har fått kreft? Det er ikke alle som har øyebryn … hva med de?

Anonymkode: 0299d...a28

Snakk om å lage seg alle mulige problemstillinger.

Anonymkode: fd875...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Mene du vi skal ta av sminken før vi går i bassenget sånn at vi ser ut som vi har fått kreft? Det er ikke alle som har øyebryn … hva med de?

Anonymkode: 0299d...a28

Ja, hva med dem (sic)? Trenger de påmalte bryn for ikke å drukne? 

Anonymkode: f3cf2...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er mye dyrere. Vasker ikke såpe PÅ. Bikinien 

Anonymkode: 0299d...a28

Hvor vasker du med såpe da? 
 

 

Anonymkode: d03ac...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei sånn gjør man ikke i 2022

Anonymkode: 0299d...a28

Du er et bevis på at de desverre må det.

Anonymkode: fd875...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei sånn gjør man ikke i 2022

Anonymkode: 0299d...a28

Joda hvertfall her jeg bor.

Anonymkode: 740c3...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Og den omhandler hygieneperspektivet ved å ikke vaske seg godt nok. 

Om man føler så sterkt for det bør man absolutt ta kravet opp til politisk behandling, men enn så lenge må man forholde seg til de vedtatte reglene. De er jo laget for alles beste, og ikke for å plage noen!

Anonymkode: d03ac...e99

Herregud så teit! 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Snakk om å lage seg alle mulige problemstillinger.

Anonymkode: fd875...2eb

Det er høyest relevant 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Pobie skrev (5 minutter siden):

Men så lenge argumentet er at "dusj naken i fellesdusjen eller hold deg unna" vil det jo aldri bli noen forandring. Flere må begynne å protestere mot den utdaterte fellesdusjen for at det skal bli forandring. 

Nettopp. Det er den likegyldige holdningen om at "dette må vi akseptere" og "Så lenge reglene er der så må vi bare finne oss i det"

Det er så lite vilje til å si : Så lenge vi egentlig ikke liker dette, så bør vi gjøre noe med det. Offentlige haller bør jo være for alle" 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Joda hvertfall her jeg bor.

Anonymkode: 740c3...ec3

Da bor du på ekstremt liten plass. Så sa står en fast badevakt og SER på folk som dusjer? 

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Klorskum i bassenget? Har du en link å vise til? De svømmehallene jeg kjenner til bruker flytende klor i bassenget. Jeg har faktisk aldri hørt om klorskum. Det er jevn tilførsel av klor og i perioder med med få badegjester er vannet mer behagelig.

 

 

Anonymkode: 7a438...2fc

Svømmehall, ikke basseng

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvor vasker du med såpe da? 
 

 

Anonymkode: d03ac...e99

Over alt der man vaske seg🙄

Anonymkode: 0299d...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du kun din egen løsning,  som er å dusje hjemme,  eller utenpå bikinien. Da foreslår jeg at du kjøper deg en våtdrakt og tar svømmeturen ute, eller du kan installere eget privat basseng,  hvor du kan dusje i fred, uten at noen ser deg. Du kan bade med sminke, siden det er ditt ansvar å stelle bassenget og du kan velge å vaske deg med bikinien på.

Anonymkode: 7a438...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Gutta mine dusjer nakne . Hvis ikke så holder de seg hjemme. De dusjer nakne på skolen og trening også. Sånn er det bare.

Min sønn dusjer aldri naken på skole eller etter trening. Sånn er det bare. De som tror det er så enkelt har hatt det for enkelt

Anonymkode: 996fe...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da bor du på ekstremt liten plass. Så sa står en fast badevakt og SER på folk som dusjer? 

Anonymkode: 0299d...a28

Jeg bor på en mindre plass ja. Den ansatte kommer innom noen ganger iløpet av dagen å sjekker om de som dusjet har på badetøy eller ikke. Også går vakten igjen om alt ser greit ut. De har da masse annet å gjøre når de er på jobb.

Anonymkode: 740c3...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Herregud så teit! 

Anonymkode: 0299d...a28

Hva er teit? 

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Det er den likegyldige holdningen om at "dette må vi akseptere" og "Så lenge reglene er der så må vi bare finne oss i det"

Det er så lite vilje til å si : Så lenge vi egentlig ikke liker dette, så bør vi gjøre noe med det. Offentlige haller bør jo være for alle" 

 

Hvordan har ditt engasjement blitt mottatt da? Har du oppnådd noe? 
 

Offentlige haller er for alle. Man må bare følge reglene. Hvordan kan dette være så vanskelig å skjønne? 
 

Jo flere som blåser i hygienen, jo mer må kommunen bruke på renhold og jo mindre penger får de til å oppgradere garderober og annet. Det er ganske enkel matte. 

Anonymkode: d03ac...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...