Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Han har tatt den absolutte bestemmelsen for oss, og det må han leve med konsekvensene av. Nå er det han som sitter på rommet og gråter, for det er visst han det er synd på! I mens fortsetter jeg forberedelsene til tidenes mest bisarre ferietur. 

hi

Anonymkode: dc5a7...850

Hva har han å si til det han har gjort og den situasjonen han har satt dere alle i?

Anonymkode: c93c7...b2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Han har tatt den absolutte bestemmelsen for oss, og det må han leve med konsekvensene av. Nå er det han som sitter på rommet og gråter, for det er visst han det er synd på! I mens fortsetter jeg forberedelsene til tidenes mest bisarre ferietur. 

hi

Fytti helvete. Det er synd på HAM?? Dakkar. Du får lage en kopp varm kakao til ham og stryke ham forsiktig over hodet. Før du heller kakaoen i fanget hans, mener jeg :D 

Anonymkode: 85f9b...115

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja jeg ville foreldrene skulle være gode foreldre. Kanskje mer enn noen gang. Klart nok svar? 

Anonymkode: b1d5d...8f0

Altså, ville du ha ønsket at din mor var deprimert og led seg gjennom ferien med far for din skyld? Og at hun helst skulle forbli sammen med ham etter det han gjorde, selv om hun foraktet ham? For DIN skyld? Snakk om å være selvsentrert. Heldigvis er de fleste mennesker (inkludert barn) ikke slik.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Så bra at dere drar da. Han må få lov til å gråte. Du trenger ikke å bry deg. 

"Han må få lov til å gråte"? Huffda, dakkar liten. Jeg tipper at han ikke gråt så veldig mye da han dyppet pikken i en annen dame.

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Slutt å fremstille utroskap som forbedringstiltak og kuren mot alle problemer. Det finnes intet godt i utroskap, og det bekrefter HI med sin reaksjon. En vil aldri kunne stole på en partner som har gått bak ens rygg og prioritert annen mann/kvinne foran familien? Her stikker jo mannen midt i ferieforberedelsene, altså en ferie de planla sammen (regner jeg med) i to år, til fordel for knulling?

Hvorfor er det så mange som prøver å rettferdiggjøre svik og løgner i forholdet, og attpåtil fremstiller dem som noe positivt??? Hadde det vært like greit for dere hvis mannen for eksempel brukte feriebudsjettet på noe idiotisk, slik at de plutselig ikke hadde penger til reise, eller løyet om andre alvorlige ting? For enkelte mennesker er sex noe som kan deles med andre utenfor forholdet uten problemer. Men for mange av oss har løftet om å være eksklusive ikke bare ord, men også bestemt innhold. Jeg oppfatter HI slik at ekteskapsløftene betyr mye for henne, og at hun opplever forhold på si som svik. Det er også snakk om forhold, ikke ONS eller annen "tabbe". Altså, aktivt valg der mannen velger bort familien til fordel for ei fremmed dame.

Du må virkelig jobbe med leseforståelsen din, for det du påstår at jeg har skrevet, det har jeg faktisk ikke skrevet.

Uansett hvor tarvelig utroskap er og hvor skadelig det er for tillit i et forhold, så er det par som faktisk greier å reparere forholdet, og til og med få det bedre etter utroskap. Som jeg skrev tidligere, jeg har ikke sagt noe om hva Hi bør gjøre, annet enn at hun kanskje ikke bør ta absolutte bestemmelser når hun fremdeles mest trolig er i sjokk. Ikke fordi jeg mener hun bør eller må endre meningen om å gå fra mannen, men fordi man som regel greier å tenke mer rasjonelt og også kommunisere mer hensiktsmessig når man er over det første sjokket/raseriet. Går disse to fra hverandre har de barn de skal samarbeide om i fremtiden, og da trenger de ikke å ha skapt enda større problemer med å handle i affekt.

Å si dette er definitivt IKKE en rettferdiggjøring av svik og løgner, eller at svik og løgner er positivt. Synes du noen har skrevet det, da må du som sagt jobbe med leseforståelsen din!

Jeg kjenner til to par som har vært i HIs situasjon hvor den ene i begge par hadde forhold over tid med en annen. Begge parene valgte å gå den vanskelige og krevende veien med parterapi, fordi de så at de i lang tid før utroskapen begynte hadde sklidd fra hverandre, ikke tatt hensyn til hverandre, ikke sett hverandre, vært elendig på å kommunisere med hverandre. De tok oppgjør med seg selv og hverandre, gikk i parterapi, og har nå holdt sammen i mange år i etterkant. Begge parene sier selv at de fikk et mye bedre forhold i ettertid. Ikke pga. utroskapen (som du vil ha det til at jeg sier), men fordi de innrømmet de problemene de selv hadde hatt i forholdet og fremdeles hadde - OG begge to i begge forholdene ønsker å gi forholdet en sjanse før de ev. avsluttet. Dette er forøvrig også par som som deg (og meg også) mente at løftene var for alltid og at utroskap var det samme som brudd. Men når de plutselig stod i den situasjonen selv, da tok de et oppgjør med forholdet - og kom frem til at de ville gå i parterapi, om ikke annet, så i et forsøk på at bitterhet, sinne og hevntanker ikke skulle påvirke ungene og samarbeidet om samvær. De opplevde at når de gikk gjennom alt som ikke hadde fungert, så valgte de hverandre på nytt, og fikk reparert det som ikke fungerte før utroskapen. Å bygge opp igjen tilliten etter et slikt tillitsbrudd, det er vanskelig, men ikke alltid umulig.

Å ha et forhold til en annen over tid, det er og blir forkastelig, som jeg også har gitt uttrykk for tidligere. De fleste takler ikke dette, men noen kan faktisk greie å reparere slike forhold og få det bedre, selv om de kanskje ikke trodde det da de fant ut om utroskapen.

Jeg sier ikke at HI skal bli hos mannen, bare at hun bør la være å ta absolutte beslutninger før hun har fått en liten avstand fra sjokket.

Anonymkode: ac03a...bea

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

hi

Er du sikker på at dere bør reise til utlandet når han og du er i slik ubalanse som dere er nå?

Vurder å få med deg en annen.

Anonymkode: ac03a...bea

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Altså, ville du ha ønsket at din mor var deprimert og led seg gjennom ferien med far for din skyld? Og at hun helst skulle forbli sammen med ham etter det han gjorde, selv om hun foraktet ham? For DIN skyld? Snakk om å være selvsentrert. Heldigvis er de fleste mennesker (inkludert barn) ikke slik.

Jeg setter barna først. Det er det foreldre skal gjøre uansett, og spesielt når det er kriser. Det er da vi blir satt på prøve som foreldre. Vi kan ikke bare sette barna først når det er lett, hverdag og typiske problemer. Det koster oss ikke all verden selv om å være foreldre krever sitt alltid. 

Jeg ville vært takknemlig om jeg som eldre fikk vite at moren min ikke hadde ødelagt ferien for oss barna. Jeg hadde beundret henne for det, for selvsagt ville det kostet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg setter barna først. Det er det foreldre skal gjøre uansett, og spesielt når det er kriser. Det er da vi blir satt på prøve som foreldre. Vi kan ikke bare sette barna først når det er lett, hverdag og typiske problemer. Det koster oss ikke all verden selv om å være foreldre krever sitt alltid. 

Jeg ville vært takknemlig om jeg som eldre fikk vite at moren min ikke hadde ødelagt ferien for oss barna. Jeg hadde beundret henne for det, for selvsagt ville det kostet. 

Poenget til de fleste i tråden er at de aller fleste ville hatt problemer med å skjule stemningen for ungene. Ikke fordi man ikke setter barna først , men fordi man er mennesker. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Hva har han å si til det han har gjort og den situasjonen han har satt dere alle i?

Anonymkode: c93c7...b2d

Han har jo ikke noe god forklaring annet enn at han ble fanget av spenning og fristelse. Det er han som har vært pådriver for turen, planlagt og bestilt, men den lille reptilhjernen hans klarte ikke å skjønne at det å hore rundt ikke er forenelig med å være lykkelig a4-familie. 

Hi

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Poenget til de fleste i tråden er at de aller fleste ville hatt problemer med å skjule stemningen for ungene. Ikke fordi man ikke setter barna først , men fordi man er mennesker. 

"De fleste"? Hva har det med saken å gjøre? Hvis jeg sier til deg at de fleste irriterer seg over deg, ville du tenkt at du måtte endre deg fordi de hadde rett? Sånn helt...hypotetisk? Slutt å bruke "de fleste" som alibi for dine meninger, og stå for dem uavhengig av hva andre mener?  Barna er også mennesker, og de er de viktigste her. Da skuffer man dem ikke fordi de voksne rundt har tatt elendige valg. Da retter man det opp så godt man kan, og så sørger man for å ha fullt fokus på ungene. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det hadde faktisk ikke jeg gjort. Hvis jeg visste at pappa svek mamma på det groveste, ville jeg ha støttet henne i alt hun gjorde, og jeg ville aldri i verden ønsket at hun led seg gjennom en lang utenlandsferie for at jeg skulle ha det gøy. Men jeg er ikke veldig egoistisk av meg, og alle er forskjellige. Det blir derfor feil å si bastant at foreldre som ikke spiller lykkelig familie etter noe sånt på ferie, er dårlige foreldre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

"De fleste"? Hva har det med saken å gjøre? Hvis jeg sier til deg at de fleste irriterer seg over deg, ville du tenkt at du måtte endre deg fordi de hadde rett? Sånn helt...hypotetisk? Slutt å bruke "de fleste" som alibi for dine meninger, og stå for dem uavhengig av hva andre mener?  Barna er også mennesker, og de er de viktigste her. Da skuffer man dem ikke fordi de voksne rundt har tatt elendige valg. Da retter man det opp så godt man kan, og så sørger man for å ha fullt fokus på ungene. 

Nei, barn er ikke alltid de viktigste. Igjen viser du din egoisme. Her er det faktisk mannen til HI som har bidratt til å skuffe barna. Han valgte å ta bort tid fra familien og investere den i et knull over tid. Som sagt så er vi ikke roboter, vi kan ikke skru av følelsene våre og leke lykkelige. Hvis det var så enkelt som du vil ha det til, ville vi ikke ha hatt selvmord, depresjoner, angst og psykiske lidelser. For man kan jo bare ta seg sammen og være glad, ikke sant?

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Han har jo ikke noe god forklaring annet enn at han ble fanget av spenning og fristelse. Det er han som har vært pådriver for turen, planlagt og bestilt, men den lille reptilhjernen hans klarte ikke å skjønne at det å hore rundt ikke er forenelig med å være lykkelig a4-familie. 

Hi

Har han bedt om tilgivelse og lagt seg flat overfor deg nå? Lovet å bryte kontakten med elskerinna og jobbe for å gjenvinne din tillit? Eller synes han bare synd på seg selv som ikke kunne knulle på siden av a4-familie?

Skrevet

Har han bedt om tilgivelse og lagt seg flat overfor deg nå? Lovet å bryte kontakten med elskerinna og jobbe for å gjenvinne din tillit? Eller synes han bare synd på seg selv som ikke kunne knulle på siden av a4-familie?

Han trenger ikke love noe som helst, om tre uker er han fri til å knulle hvem han vil. 

Skrevet

Han trenger ikke love noe som helst, om tre uker er han fri til å knulle hvem han vil. 

Jeg bare lurer siden du sier at han sitter og gråter. Hvis han overhodet ikke angrer på at han var utro, men bare på at han ble tatt, er det rett og slett over og ut - da har han null selvinnsikt, og det vil skje igjen hvis du tilgir. Been there, done that.

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg bare lurer siden du sier at han sitter og gråter. Hvis han overhodet ikke angrer på at han var utro, men bare på at han ble tatt, er det rett og slett over og ut - da har han null selvinnsikt, og det vil skje igjen hvis du tilgir. Been there, done that.

Han angrer jo, selvsagt. Han vil være sammen med meg og oss. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Å dra på interrailferie med småbarn i en situasjon der foreldrene er ustabile og ikke på bølgelengde, det er IKKE å «sette barna først». Det er tvert imot å ødelegge de siste barndomsminner ungene kunne ha hatt fra en hyggelig oppvekst i kjernefamilien. Å riktig gni det inn at denn skilsmissen MÅ komme. 

Tror jeg hadde forlangt at mannen bladde opp 35.000 til en chartertur for mamma og ungene, slik at de kunne være på ferie mens han pakket. Og så fikk den ubehagelige samtalen komme seinere. 

Anonymkode: 2aab0...3cb

Skrevet

Han angrer jo, selvsagt. Han vil være sammen med meg og oss. 

hi

Jaja, men da burde det vel være DEG han syns synd på. Ikke seg selv. 

Skrevet

«De fleste» kan nok her erstattes med «alle». Man kan gjerne ha fullt fokus på ungene, og klistre på seg et smil, men man lurer seg selv hvis man tror barna blir lurt av det…

Skrevet

Å dra på interrailferie med småbarn i en situasjon der foreldrene er ustabile og ikke på bølgelengde, det er IKKE å «sette barna først». Det er tvert imot å ødelegge de siste barndomsminner ungene kunne ha hatt fra en hyggelig oppvekst i kjernefamilien. Å riktig gni det inn at denn skilsmissen MÅ komme. 

Tror jeg hadde forlangt at mannen bladde opp 35.000 til en chartertur for mamma og ungene, slik at de kunne være på ferie mens han pakket. Og så fikk den ubehagelige samtalen komme seinere. 

Så det ødelegger ikke barndomsminner at ferien de har gledet det til i et år ikke blir noe av? Samt at de også må forholde seg til krisen hjemme? 

Skrevet

«De fleste» kan nok her erstattes med «alle». Man kan gjerne ha fullt fokus på ungene, og klistre på seg et smil, men man lurer seg selv hvis man tror barna blir lurt av det…

Evig unnskyldning for å slippe og ta ansvar. "Ungene vil merke det uansett" Nei, de vil ikke det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Nei, barn er ikke alltid de viktigste. Igjen viser du din egoisme. Her er det faktisk mannen til HI som har bidratt til å skuffe barna. Han valgte å ta bort tid fra familien og investere den i et knull over tid. Som sagt så er vi ikke roboter, vi kan ikke skru av følelsene våre og leke lykkelige. Hvis det var så enkelt som du vil ha det til, ville vi ikke ha hatt selvmord, depresjoner, angst og psykiske lidelser. For man kan jo bare ta seg sammen og være glad, ikke sant?

Ingen er deprimerte her. Ingen har angst og psykiske lidelser. Slutt å bruke sånt i dette enkelttilfellet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Det hadde faktisk ikke jeg gjort. Hvis jeg visste at pappa svek mamma på det groveste, ville jeg ha støttet henne i alt hun gjorde, og jeg ville aldri i verden ønsket at hun led seg gjennom en lang utenlandsferie for at jeg skulle ha det gøy. Men jeg er ikke veldig egoistisk av meg, og alle er forskjellige. Det blir derfor feil å si bastant at foreldre som ikke spiller lykkelig familie etter noe sånt på ferie, er dårlige foreldre. 

Du skal ikke som barn ta ansvar for foreldre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ingen er deprimerte her. Ingen har angst og psykiske lidelser. Slutt å bruke sånt i dette enkelttilfellet. 

HI er knust. Kanskje ikke deprimert, men sjelelig beveget. Ikke fortell HI at hun ikke føler det hun føler. Bare fordi du synes det er greit at mannen knuller andre, betyr det ikke at HI ikke har rett til å føle at livet hennes falt i grus. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

HI er knust. Kanskje ikke deprimert, men sjelelig beveget. Ikke fortell HI at hun ikke føler det hun føler. Bare fordi du synes det er greit at mannen knuller andre, betyr det ikke at HI ikke har rett til å føle at livet hennes falt i grus. 

Har jeg skrevet at HI ikke skal føle det hun føler? Har jeg skrevet at det er greit at mannen er utro? Kan dere vær så snill å forholde dere til det jeg skriver uten å tillegge meg meninger jeg ikke har, og uten personangrep? Er det mulig at dere kan klare det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...