Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #26 Skrevet 1. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Utsette dem for stemningen det blir på en slik tur etter en hendelse som dette. Det er ikke hyggelig for noen. Da får foreldrene sørge for en bedre stemning da vet du. Anonymkode: b1d5d...8f0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. juli 2022 #27 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da får foreldrene sørge for en bedre stemning da vet du. Anonymkode: b1d5d...8f0 Så enkelt og greit da?! Sånn er dessverre ikke virkeligheten. Selv med de beste intensjoner i verden
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #28 Skrevet 1. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Så enkelt og greit da?! Sånn er dessverre ikke virkeligheten. Selv med de beste intensjoner i verden Hvilken virkelighet? Din? Jeg skrev ikke noe sted at det ville være enkelt og greit, gjorde jeg det? Nei, tvert i mot skrev jeg at det er i slike situasjoner du viser hvor god mor og far du er. Fordi det er en krevende situasjon, og de bør sette barna først uansett. Anonymkode: b1d5d...8f0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. juli 2022 #29 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvilken virkelighet? Din? Jeg skrev ikke noe sted at det ville være enkelt og greit, gjorde jeg det? Nei, tvert i mot skrev jeg at det er i slike situasjoner du viser hvor god mor og far du er. Fordi det er en krevende situasjon, og de bør sette barna først uansett. Anonymkode: b1d5d...8f0 Å sette barna først betyr ikke nødvendigvis å reise på denne turen.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #30 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): For noen elendige foreldre dere er som ville ha avlyst denne ferien. Det er jo akkurat i tilfeller som dette som viser hvor omsorgsfulle og ansvarsfulle foreldre dere er! Men dere feiler stort sett alle her. Selvfølgelig setter man barna foran seg selv i en sånn situasjon, og så drar man på ferie som planlagt. Anonymkode: b1d5d...8f0 Pisspreik. Det er faktisk viktigere å forberede seg til en meget forandret hverdag enn å reise på en tur. 3 uker med skuespill og en mann som blir en eks, nei det skylder man ikke sine barn. Parforholdet er det som holder familie sammen og er dens fundament, og når det ryker skal man ikke måtte tilbringe en ferie. Ferie er å tilbringe mye tid med hverandre og når man er midt i et brudd er det det siste man ønsker. Anonymkode: adc92...ada
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #31 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvilken virkelighet? Din? Jeg skrev ikke noe sted at det ville være enkelt og greit, gjorde jeg det? Nei, tvert i mot skrev jeg at det er i slike situasjoner du viser hvor god mor og far du er. Fordi det er en krevende situasjon, og de bør sette barna først uansett. Anonymkode: b1d5d...8f0 Så enkelt er det jo ikke. Min verden ville ikke falt i grus av at mannen puler en på si, det hadde ikke plaget meg nevneverdig engang. Hadde han derimot bedrevet økonomisk utroskap, ville jeg gått fra ham på dagen. Hva noen opplever som et traume eller som en psykisk belastning er individuelt, og det er ikke slik at man bare kan bestemme seg for å ta på en maske. I så fall kan man jo be alle alvorlige deprimerte foreldre om å ta seg sammen og slutte å være så langt nede. Anonymkode: a736b...51c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #32 Skrevet 1. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Å sette barna først betyr ikke nødvendigvis å reise på denne turen. Å sette barna først er å innfri forventningene deres her. Da oppfører foreldrene seg som gode foreldre og drar med barna. Du tar utgangspunkt i at foreldre ikke klaree (les vil ) dette, og da blir det ikke å sette barna først, fordi foreldrene vil gjøre ferien til en dårlig opplevelse. Anonymkode: b1d5d...8f0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #33 Skrevet 1. juli 2022 Å gjennomføre denne ferien vil være noe i nærheten av selvpining. Ta med en annen voksen eller få legeattest og refusjon av utgiftene. Stor klem til deg, dette var ufattelig dårlig gjort av din mann. Anonymkode: d2a20...264
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #34 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvilken virkelighet? Din? Jeg skrev ikke noe sted at det ville være enkelt og greit, gjorde jeg det? Nei, tvert i mot skrev jeg at det er i slike situasjoner du viser hvor god mor og far du er. Fordi det er en krevende situasjon, og de bør sette barna først uansett. Anonymkode: b1d5d...8f0 Å ha barn betyr ikke at man absolutt alltid må sette de først. Det finnes unntakstilstand og er samlivsbrudd er en. Det gjør en ikke til en dårlig mor eller far. Anonymkode: adc92...ada
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #35 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Pisspreik. Det er faktisk viktigere å forberede seg til en meget forandret hverdag enn å reise på en tur. 3 uker med skuespill og en mann som blir en eks, nei det skylder man ikke sine barn. Parforholdet er det som holder familie sammen og er dens fundament, og når det ryker skal man ikke måtte tilbringe en ferie. Ferie er å tilbringe mye tid med hverandre og når man er midt i et brudd er det det siste man ønsker. Anonymkode: adc92...ada Du tenker også fra foreldrens perspektiv. Det gode foreldre gjør, er å se ting fra barnas. Anonymkode: b1d5d...8f0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #36 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Å reise alene blir ikke aktuelt, ferien er lagt opp som en slags interrail og med flere småbarn er ikke det noe jeg kan takle alene. Jeg må bruke dagen i dag på å bestemme meg om vi avlyser hele ferien eller om jeg kan klare å holde ut. Han har ikke drept noen, nei, men han valgte dagen i går å ta "avskjed" med elskerinnen mens jeg sto på hodet hjemme med barn, klesvask, pakking og klargjøring til å være borte fra huset i mer enn tre uker! Det er vel egentlig det jeg er mest forbanna på. Han fulgte etter meg til barnehage og på jobb i dag, men jeg klarer ikke engang å se på han. Det blir jeg som flytter, jeg har ikke kapasitet til å holde det store huset vårt. Men det er greit, jeg vil bare bort fra alt som minner om han. Vi skal samarbeide om barna, men det blir alt. hi Anonymkode: dc5a7...850 Kan du ta med ei venninne da? Er turen allerede betalt? Snakk med en du kan stole på, en du kan fortelle alt til. La henne ta mannen sin plass. Anonymkode: d0a03...b48
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. juli 2022 #37 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Å sette barna først er å innfri forventningene deres her. Da oppfører foreldrene seg som gode foreldre og drar med barna. Du tar utgangspunkt i at foreldre ikke klaree (les vil ) dette, og da blir det ikke å sette barna først, fordi foreldrene vil gjøre ferien til en dårlig opplevelse. Anonymkode: b1d5d...8f0 Du har bare bestemt deg for at fasiten for å sette barna først er denne ferien.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #38 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Å ha barn betyr ikke at man absolutt alltid må sette de først. Det finnes unntakstilstand og er samlivsbrudd er en. Det gjør en ikke til en dårlig mor eller far. Anonymkode: adc92...ada Jo, her svikter foreldrene om de lar være å dra på tur. De kan godt velge å la være, men da må de også innrømme at dette taklet de ikke som gode foreldre. Ikke unnskylde det på noen måte. Anonymkode: b1d5d...8f0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #39 Skrevet 1. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Du har bare bestemt deg for at fasiten for å sette barna først er denne ferien. Ja, det er min helt klare mening som jeg argumenterer for ja. Anonymkode: b1d5d...8f0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #40 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Utsette dem for hva? Klarer foreldrene å være nettopp gode foreldre her, så blir ikke barna utsatt for noe som helst. Selvfølgelig avlyser man ikke en ferie barna har sett frem til. Man drar, enten alene eller helst sammen. Det er i slike situasjoner du viser h en du er som mor eller far. Å være godværsforeldre i hverdagen er ikke noe problem. Skal det bli helt umulig for to foreldre p oppføre seg, så får den ene dra hjem med en brukbar unnskyldning. Anonymkode: b1d5d...8f0 Å reise på en slik ferie dagen etter at et slikt svik er avdekket er utrolig krevende. Hadde det vært om en mnd eller to når alle de første, opprivende følelsesmessige reaksjonene har lagt seg, ville det vært litt annerledes. Dette er helt sjokkerende, ny info om at livet vil legges om totalt, at din nærmeste ikke er til å stole på og at familien er oppløst eller i stor risiko for å bli det. En slik situasjon er utrolig krevende å stå i- det er en akutt livskrise. Rull inn om å «oppføre seg», det å avlyse er også å ta ansvar. Anonymkode: d2a20...264
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #41 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Å reise på en slik ferie dagen etter at et slikt svik er avdekket er utrolig krevende. Hadde det vært om en mnd eller to når alle de første, opprivende følelsesmessige reaksjonene har lagt seg, ville det vært litt annerledes. Dette er helt sjokkerende, ny info om at livet vil legges om totalt, at din nærmeste ikke er til å stole på og at familien er oppløst eller i stor risiko for å bli det. En slik situasjon er utrolig krevende å stå i- det er en akutt livskrise. Rull inn om å «oppføre seg», det å avlyse er også å ta ansvar. Anonymkode: d2a20...264 Jeg kan få mene hva jeg vil vel? Her ble det gjort flere feil av flere voksne, og da er det ikke riktig at deres feilvurderinger skal gå ut over barna har. De vil ikke bare bli skuffet over at en opplevelse som ferie blir tatt fra dem, men de vil og så måtte forholde seg til en krise som belønning. Jeg syns det blir helt feil når voksne selv har skapt denne krisen. Anonymkode: b1d5d...8f0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #42 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Emosjelt avstumpet av å sette barna foran deg selv altså? Det ser ut til at de siste du har i tankene her, er nettopp ungene. Anonymkode: b1d5d...8f0 Nei, at man selv er emosjonelt avstumpet hvis man ikke får en såpass kraftig reaksjon at man ikke vil klare å oppføre seg helt "normalt" sammen. Å sette barna først er ikke det samme som å ikke ha følelser, jeg vil si nesten tvert imot. Det er mye bedre for et barn å ha foreldre med et normalt følelsesregister, og som da ikke vil klare en slik tur i en slik situasjon, enn omvendt. Selv om akkurat denne turen vil utløse en skuffelse, setter man likevel i mye større grad barna først og tar godt vare på dem, når man har nok følelser inni seg til å være empatisk og sårbar. Anonymkode: f178e...729
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #43 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, at man selv er emosjonelt avstumpet hvis man ikke får en såpass kraftig reaksjon at man ikke vil klare å oppføre seg helt "normalt" sammen. Å sette barna først er ikke det samme som å ikke ha følelser, jeg vil si nesten tvert imot. Det er mye bedre for et barn å ha foreldre med et normalt følelsesregister, og som da ikke vil klare en slik tur i en slik situasjon, enn omvendt. Selv om akkurat denne turen vil utløse en skuffelse, setter man likevel i mye større grad barna først og tar godt vare på dem, når man har nok følelser inni seg til å være empatisk og sårbar. Anonymkode: f178e...729 Empatisk er etter mitt syn å nettopp sette barna først, og å klare og oppføre seg. Anonymkode: b1d5d...8f0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #44 Skrevet 1. juli 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Da hadde jeg avlyst turen. Når du ikke engang klarer å se på han er ikke ferien liv laget… Dette er ikke lett, men det vil bli bedre❤️ Enig i den. Reise på en såpass utfordrende tur med små barn og to voksne som ikke kan se hverandre. Det er jo bare å utsette seg for den perfekte storm. Jeg ville også dratt en spansk en ovenfor familie og unger om årsaken til avlyst tur, hvis ikke en føler seg sterk nok eller klar til å ta det nå. Skyld på streik, covid eller noe annet. Når du har samlet deg slik at dere klarer å ta denne samtalen på en god måte, da kan dere gjøre det. For uansett hvor dust mannen har vært nå, så er det for ungenes skyld at de skjermes fra dritten. Gi deg selv tid til å være bare ett mennesker frem til det. Hvis du får det til, la han være hjemme med ungene og ta den delen, sjekk inn på hotell eller noe annet så du får noen dager helt for deg selv. Eller med ei god venninne. Ikke ha dårlig samvittighet for det, nå skal du gi deg selv surstoff først, så du er i stand til å sette på maska for de andre du bryr deg om når det trengs. Anonymkode: bb80f...79b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #45 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Empatisk er etter mitt syn å nettopp sette barna først, og å klare og oppføre seg. Anonymkode: b1d5d...8f0 I og med at du ikke klarer å utvise normal empati i denne tråden, så har du muligens ikke helt forstått hva det er snakk om? Anonymkode: f178e...729
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #46 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): For noen elendige foreldre dere er som ville ha avlyst denne ferien. Det er jo akkurat i tilfeller som dette som viser hvor omsorgsfulle og ansvarsfulle foreldre dere er! Men dere feiler stort sett alle her. Selvfølgelig setter man barna foran seg selv i en sånn situasjon, og så drar man på ferie som planlagt. Anonymkode: b1d5d...8f0 Mennesker er ikke roboter. Heldigvis kan vi ikke sette alle følelser til side til enhver tid. Det ville gjort oss til ubrukelige foreldre. Ingen mennesker med intakte sjelsevner klarer å holde maska så godt at barna ikke merker det i en intens og langvarig situasjon som en ferie, der man gjerne deler hotellrom og har minimalt med mulighet til å trekke seg tilbake. Anonymkode: e3687...23d
HvittHus Skrevet 1. juli 2022 #47 Skrevet 1. juli 2022 Barna blir skuffet, men det er en skuffelse som går over. Det er heller ikke skadelig bli skuffet. Det ene barnebarnet mitt og jeg skulle på vinterferie til utlandet i vinterferien. Jeg ble kritisk syk dagen før avreise og havnet på intensivavdelingen. Turen måtte dermed utgå. Gutten ble selvfølgelig skuffet, noe annet hadde vært rart, men da han fikk en annen opplevelse istedet gikk det fort over. Så rådet mitt er at dere avlyser og at du bruker energien på å lage en annen tur for barna.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #48 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): En gmg utro- alltid utro. Dump han å ikke se deg tilbake! Anonymkode: fe61f...234 Slutt a. Anonymkode: fcdb6...811
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #49 Skrevet 1. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Mennesker er ikke roboter. Heldigvis kan vi ikke sette alle følelser til side til enhver tid. Det ville gjort oss til ubrukelige foreldre. Ingen mennesker med intakte sjelsevner klarer å holde maska så godt at barna ikke merker det i en intens og langvarig situasjon som en ferie, der man gjerne deler hotellrom og har minimalt med mulighet til å trekke seg tilbake. Anonymkode: e3687...23d Jeg har ikke skrevet til enhver tid. Dette er noe stort og viktig for barna som de har snakket om i ett år. Så tar tre voksne mennesker feil valg rett før ferien, og konsekvensene er at de må ta et nytt valg. Skal konsekvensene av deres elendige dømmekraft gå ut over barna? Slutt med det sjelsevnertullet. Det handler om å ikke ta konsekvensene av valgene sine og la barna svi for det. Anonymkode: b1d5d...8f0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2022 #50 Skrevet 1. juli 2022 HvittHus skrev (2 minutter siden): Barna blir skuffet, men det er en skuffelse som går over. Det er heller ikke skadelig bli skuffet. Det ene barnebarnet mitt og jeg skulle på vinterferie til utlandet i vinterferien. Jeg ble kritisk syk dagen før avreise og havnet på intensivavdelingen. Turen måtte dermed utgå. Gutten ble selvfølgelig skuffet, noe annet hadde vært rart, men da han fikk en annen opplevelse istedet gikk det fort over. Så rådet mitt er at dere avlyser og at du bruker energien på å lage en annen tur for barna. Den skuffelsen trenger på ingen måte å gå over. Det kan bli en skuffelse de bærer med seg. Som de vil huske og tenke på som sviket fra foreldrene. Anonymkode: b1d5d...8f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå