Gå til innhold

Jeg er så lei svake mennesker!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du er glad i stråmenn, det skal du ha. 

Det er ikke vanlig at folk har empati med de som har det vondt eller leit nei. Hvorfor tror du det, og er det bare noe du skriver her mot bedre vitende? Det er bemerkelsesverdig lite empati å spore om folk fks er rusmisbrukere og blir trakkasert av andre. Det er det en tråd om her inne. Da kunne rusmisbrukeren takke seg selv. Det gjelder nok de som har det vondt fordi de har vært utro eller gjort andre feil også. Det er ikke akkurat opplagt at de blir møtt med empati. For å si det forsiktig. 

Det minte meg om så jeg lå på sykehus og måtte bli vekket hver time i tre døgn, og sykepleieren sa at sånt er tortur. Jeg slappet helt av jeg, og syns igrunnen at det var deilig å være trøtt hele tiden. Så ja. Jeg vet at det er torturmetode å knekke div på folk. Men nå kan du faktisk ikke sammenligne å falle og brekke fingeren mot å bli hamret med jevne mellomrom til alle er knekt  🙂 sammenligningen blir for dumt. Derav mitt "slutt a". 

Anonymkode: 690cd...dba

Det er jo helt klart deg det er noe galt med, ikke alle andre.

Anonymkode: 06a37...860

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde en jordmor som henne under styrtfødsel da jeg skulle ha nummer to. Jeg ble regelrett bedt om å holde kjeft og slutte å hyle for "det var ikke så vondt" da jeg åpnet meg fra 4 til 10 cm på i overkant av en halvtime og ikke hadde pause mellom riene. Dama har for øvrig ikke født barn selv. HI gir meg vibber tilbake til denne dama, som tydeligvis visste hvor vondt alle andre hadde og hva som var vondt nok til å ha rett til å skrike.

Anonymkode: 003de...2a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Bare fordi du tydeligvis overhodet ikke har noe som helst smertefølelse eller har behov for søvn, betyr ikke at normale mennesker fungerer slik. Da er du det svært smale unntaket fra den veldig store hovedregelen. Ingen andre synes det er "deilig" å bli vekket hver time i tre døgn. INGEN.

Og ja, det er vanlig å både føle og vise medfølelse for andre. Å være helt uanfektet av andres lidelse, til og med når det er snakk om en mann man av en merkelig grunn har giftet seg med, er svært unormalt.

Nå ga jeg deg akkurat flere eksempler på når folk ikke har empati, så ikke tvihold på den illusjonen. Hvis du virkelig tror alle har det ovenfor alle. Jeg tror jo ikke at du er så naiv da. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hvem "alle" andre? Nå et det jo flere bare i tråden her som et lei klaging også. 

Skrevet

Jeg hadde en jordmor som henne under styrtfødsel da jeg skulle ha nummer to. Jeg ble regelrett bedt om å holde kjeft og slutte å hyle for "det var ikke så vondt" da jeg åpnet meg fra 4 til 10 cm på i overkant av en halvtime og ikke hadde pause mellom riene. Dama har for øvrig ikke født barn selv. HI gir meg vibber tilbake til denne dama, som tydeligvis visste hvor vondt alle andre hadde og hva som var vondt nok til å ha rett til å skrike.

Jeg fødte også veldig fort, og hun ba deg nok om å slutte og hyle og bære deg for at du skulle spare på kreftene. Hjelper særdeles lite å hyle. Jeg hylte ikke mens riene raste, gikk helt fint det altså. Dessuten var det fort overstått, i motsetning til de som ligger der i timesvis. 

Til HI: er bare så enig med deg. Jeg kjenner litt for mange mennesker som jeg ikke fatter at kommer seg gjennom livet. Som ikke takler det minste snev av motgang eller smerte. Som har jobber nesten uten ansvar, men begynner å grine om de har tre oppgaver som burde vært løst på en gang. De som må ha barnepass fire ganger i uken fordi de må ha alenetid. Eller de som alltid (!!) har vondter et eller annet sted, og elsker å fortelle om det. 

Anonymkode: 99817...95e

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du er glad i stråmenn, det skal du ha. 

Det er ikke vanlig at folk har empati med de som har det vondt eller leit nei. Hvorfor tror du det, og er det bare noe du skriver her mot bedre vitende? Det er bemerkelsesverdig lite empati å spore om folk fks er rusmisbrukere og blir trakkasert av andre. Det er det en tråd om her inne. Da kunne rusmisbrukeren takke seg selv. Det gjelder nok de som har det vondt fordi de har vært utro eller gjort andre feil også. Det er ikke akkurat opplagt at de blir møtt med empati. For å si det forsiktig. 

Det minte meg om så jeg lå på sykehus og måtte bli vekket hver time i tre døgn, og sykepleieren sa at sånt er tortur. Jeg slappet helt av jeg, og syns igrunnen at det var deilig å være trøtt hele tiden. Så ja. Jeg vet at det er torturmetode å knekke div på folk. Men nå kan du faktisk ikke sammenligne å falle og brekke fingeren mot å bli hamret med jevne mellomrom til alle er knekt  🙂 sammenligningen blir for dumt. Derav mitt "slutt a". 

Du er faktisk hysterisk morsom! Jeg ler så godt av alle de hysteriske trådene dine, og bidrar etter beste evne med å lokke deg ut på glattisen. Og du går på HVER gang siden du ikke klarer å la noe stå uimotsagt, selv ikke når du er nødt til å skjønne at man driver ap med deg. 

Nå lo jeg godt av at du syns det var deilig å bli vekket hver halvtime, for SÅ tøff er altså du. Fabelaktig! 

Anonymkode: 3c793...78b

Skrevet

Jeg fødte også veldig fort, og hun ba deg nok om å slutte og hyle og bære deg for at du skulle spare på kreftene. Hjelper særdeles lite å hyle. Jeg hylte ikke mens riene raste, gikk helt fint det altså. Dessuten var det fort overstått, i motsetning til de som ligger der i timesvis. 

Til HI: er bare så enig med deg. Jeg kjenner litt for mange mennesker som jeg ikke fatter at kommer seg gjennom livet. Som ikke takler det minste snev av motgang eller smerte. Som har jobber nesten uten ansvar, men begynner å grine om de har tre oppgaver som burde vært løst på en gang. De som må ha barnepass fire ganger i uken fordi de må ha alenetid. Eller de som alltid (!!) har vondter et eller annet sted, og elsker å fortelle om det. 

Ja...men nå har jeg "lært" noe nytt i denne tråden, og det er at flere har det så hardt at de har "rett til å klage"  :-) alt er mulig. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du er faktisk hysterisk morsom! Jeg ler så godt av alle de hysteriske trådene dine, og bidrar etter beste evne med å lokke deg ut på glattisen. Og du går på HVER gang siden du ikke klarer å la noe stå uimotsagt, selv ikke når du er nødt til å skjønne at man driver ap med deg. 

Nå lo jeg godt av at du syns det var deilig å bli vekket hver halvtime, for SÅ tøff er altså du. Fabelaktig! 

Å. Min fan igjen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja...men nå har jeg "lært" noe nytt i denne tråden, og det er at flere har det så hardt at de har "rett til å klage"  🙂 alt er mulig. 

Å. Min fan igjen. 

Ikke sant! Når man antar at folk som ler AV og ikke MED er fan, da har man en snurrig virkelighetsoppfatning. 

Jeg ler så godt. Måtte du aldri slutte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvem "alle" andre? Nå et det jo flere bare i tråden her som et lei klaging også. 

Hvor mange av  klagetrådene i det siste er dine egentlig, alle?

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ikke sant! Når man antar at folk som ler AV og ikke MED er fan, da har man en snurrig virkelighetsoppfatning. 

Jeg ler så godt. Måtte du aldri slutte. 

Er det ikke du som er ganske snurrig som vil ha min oppmerksomhet i trådene her? Du maser jo i hver tråd jeg lager :-)

Men jeg liker snålinger og uskyldige stalkere og fans. Så helt okay. 

Skrevet

Hvor mange av  klagetrådene i det siste er dine egentlig, alle?

Nei. Jeg har nok ikke lagd noen tråder "I det siste" Ikke har jeg noe særlig å klage på heller. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg har nok ikke lagd noen tråder "I det siste" Ikke har jeg noe særlig å klage på heller. 

Så du klaget bare i denne tråden? Er det så lurt å klage?

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Er det ikke du som er ganske snurrig som vil ha min oppmerksomhet i trådene her? Du maser jo i hver tråd jeg lager 🙂

Men jeg liker snålinger og uskyldige stalkere og fans. Så helt okay. 

Nå må du bestemme deg. Kan jeg mase i hver tråd du lager når du ikke lager noen tråder? Eller er det slik at du søker min oppmerksomhet? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke vanlig at folk har empati med de som har det vondt eller leit nei.

Enten troller du, eller så har du misforstått noe helt vesentlig i livet...

Anonymkode: 1b55e...b5f

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Enten troller du, eller så har du misforstått noe helt vesentlig i livet...

Eller det er du som ikke har fått meg deg eksemplene jeg kom med, hvor folk overhodet ikke har empati. Du kan jo heller gruble på når folk faktisk har det, og alle de gangene vi ikke har. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er jo like irriterende som ett gnagesår, uansett hvor mye en forsøker å overse det, minner den deg hele dagen om at den er der 😅 

Jeg skjønner godt hva trådstarter prater om. Sikkert hensikt å starte hardt ut for å få respons, og respons får en selvfølgelig da. Gikk kjapt over i uempatisk psykopat 😂 Det er visst helt uhørt å ikke være lydhør for klaging over bagateller, som en del her kjapt blander med å skulle være helt uanfektet uansett hva livet skulle kaste på.  

Anonymkode: e9711...45c

Skrevet

Å joda, du er rimelig kjennelig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Å joda, du er rimelig kjennelig.

*gjenkjennelig*

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Eller det er du som ikke har fått meg deg eksemplene jeg kom med, hvor folk overhodet ikke har empati. Du kan jo heller gruble på når folk faktisk har det, og alle de gangene vi ikke har. 

Joda, jeg har lest hele tråden. Likevel fremstiller du deg selv som en person uten empati og en person som klager. Du er egentlig den eneste som virkelig klager i tråden, og det har du nå gjort over 40 (?) svar i tråden, over fem sider.

Det er jo ganske ironisk når du klager over at andre klager ;)

Skrevet

Si det til dem! Gi dem inn for feilene de gjør!

Anonymkode: 8b1a1...0c0

Skrevet

Joda, jeg har lest hele tråden. Likevel fremstiller du deg selv som en person uten empati og en person som klager. Du er egentlig den eneste som virkelig klager i tråden, og det har du nå gjort over 40 (?) svar i tråden, over fem sider.

Det er jo ganske ironisk når du klager over at andre klager ;)

Jeg har empati, men i likhet med deg og alle andre har jeg ikke empati med alle. Jeg har heller ikke klaget i 40 svar. Lær deg å les. Mye dårlig leseforståelse her :-) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har empati, men i likhet med deg og alle andre har jeg ikke empati med alle. Jeg har heller ikke klaget i 40 svar. Lær deg å les. Mye dårlig leseforståelse her 🙂

Det er uansett du som velger å opprette en tråd for å klage side opp og side ned på andre som du mener ikke har like god grunn for å klage som det du har ;)

Skrevet

Jeg har empati, men i likhet med deg og alle andre har jeg ikke empati med alle. Jeg har heller ikke klaget i 40 svar. Lær deg å les. Mye dårlig leseforståelse her 🙂

Å bare ha selektiv empati med dem du liker er ikke å ha empati. 

Skrevet

Det er uansett du som velger å opprette en tråd for å klage side opp og side ned på andre som du mener ikke har like god grunn for å klage som det du har ;)

Jeg peker på noe og kritiserer. Det er ikke å klage. Uansett er dette én tråd. Hadde jeg lagd en slik fem ganger i uka, eller snakket om det ellers så kanskje... Det gjør jeg ikke, for jeg klarer å si fra til folk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Å bare ha selektiv empati med dem du liker er ikke å ha empati. 

Neivel. Da har ingen empati. Greit. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg peker på noe og kritiserer. Det er ikke å klage. Uansett er dette én tråd. Hadde jeg lagd en slik fem ganger i uka, eller snakket om det ellers så kanskje... Det gjør jeg ikke, for jeg klarer å si fra til folk. 

Jo, du klager. Du valgte selv å stille deg selv og dine følelser i fokus ved å skrive "jeg er så lei" både i overskriften og i teksten nevne både at du er lei og drittlei i hovedinnlegget.

Det er ikke saklig eller kritikk.

Det er klaging.

At du ikke ser det eller vil innrømme det, det endrer ikke det faktum at du klager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...