Gå til innhold

Jeg er så lei svake mennesker!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det ikke bare jeg som ikke klager. Vi er, tro det eller ei, flere. Og nei, jeg vil absolutt ikke at alle skal være lik meg på alle områder. Jeg har dog en side eller to som jeg selvfølgelig ville satt pris på at også andre hadde. 

Anonymkode: 690cd...dba

Du klager jo. Når du irettesetter andre, klager du jo over deres oppførsel. Så rart at du ikke klarer å se det. 

Anonymkode: 003de...2a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud for en offermentalitet. 

Neida. Offermentalitet for henne ville være å legge seg ned og gi opp kampen mot NAV, slik mange dessverre gjør. Hun stod i kampen og fikk det bedre. Det vitner om vinnermentalitet. At det kom litt syting i prosessen endrer ikke dette. 

Skrevet

Det som beskrives i HI er for øvrig flink pike-syndrom, som kan gi utbrenthet på sikt. Ikke sunt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Herregud for en offermentalitet. 

Takk

Anonymkode: 10a0b...5f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Neida. Offermentalitet for henne ville være å legge seg ned og gi opp kampen mot NAV, slik mange dessverre gjør. Hun stod i kampen og fikk det bedre. Det vitner om vinnermentalitet. At det kom litt syting i prosessen endrer ikke dette. 

Akkurat! 🥰

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Så hvis en som har brukket fingeren forteller hvor vondt han har det, er det klaging, men hvis en som får cellegift forteller om hvor forferdelig det er, så forteller han bare hvordan han har det? Du motsier deg selv.

Jeg motsier ikke meg selv, du forstår ikke forskjell på klaging og faktum. 

Hvis du har brukket fingeren og jeg spør deg, jøss, hva har skjedd med fingeren din. Du svarer jeg har brukket den, det er i grunnen ganske vondt. Ikke klaging. Hvis du gjentatte ganger føler du må minne omverden din på hvor fryktelig vondt fingeren din er, sånn tilfelle de skulle glemme ett øyeblikk å vise enorm medfølelse, da klager du. Skjønner forskjellen? 

Anonymkode: e9711...45c

Skrevet

Hvis du har brukket fingeren og jeg spør deg, jøss, hva har skjedd med fingeren din. Du svarer jeg har brukket den, det er i grunnen ganske vondt. Ikke klaging. Hvis du gjentatte ganger føler du må minne omverden din på hvor fryktelig vondt fingeren din er, sånn tilfelle de skulle glemme ett øyeblikk å vise enorm medfølelse, da klager du. Skjønner forskjellen? 

Det du beskriver, er to motpoler på hvordan å håndtere noe! Det finnes måter mellom disse motpolene, men du ser ikke ut til å se det!

Etter all den klagingen din, har forhåpenligvis du fått ut mye gørr, og kan åpne deg opp for et nytt perspektiv! Det er ikke bare enten/eller! Det er mye imellom også!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det du beskriver, er to motpoler på hvordan å håndtere noe! Det finnes måter mellom disse motpolene, men du ser ikke ut til å se det!

Etter all den klagingen din, har forhåpenligvis du fått ut mye gørr, og kan åpne deg opp for et nytt perspektiv! Det er ikke bare enten/eller! Det er mye imellom også!

Der er vi helt uenige. Å gnage på det samme om og om igjen som ingen får gjort noe med uansett, skaper lite perspektiv og nytte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Når noen skriver at det ikke et sikkert "at de hadde vært her engang"...Så er det offermentalitet. Eller kanskje det er manipulerende i en slik tråd som dette? At du må ikke kritisere fordi en holdt på å ta livet sitt? Ikke bra! 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det som beskrives i HI er for øvrig flink pike-syndrom, som kan gi utbrenthet på sikt. Ikke sunt.

Ja selvfølgelig. Vi som ikke klarer må jo helt klart ha det syndromet. 

Herregud 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvis jeg kommer borti noe med fingeren flere ganger og det gjør jævla vondt, vil jeg selvfølgelig si au og noen gloser. 

Skrevet

Når noen skriver at det ikke et sikkert "at de hadde vært her engang"...Så er det offermentalitet. Eller kanskje det er manipulerende i en slik tråd som dette? At du må ikke kritisere fordi en holdt på å ta livet sitt? Ikke bra! 

Det er verken offermentalitet eller manipulerende, men et faktum. Noe jeg fikk inntrykk av at du satte pris på!

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Der er vi helt uenige. Å gnage på det samme om og om igjen som ingen får gjort noe med uansett, skaper lite perspektiv og nytte. 

Akkurat som du sitter og gnager i svar etter svar på det du overhodet ikke får gjort noe med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja selvfølgelig. Vi som ikke klarer må jo helt klart ha det syndromet. 

Herregud 

Når folk unngår å dele med andre at de har det dritt, holder sterke smerter inne i seg og er pliktoppfyllende uansett hvor jævlig de har det, er det flink pike-syndrom. Du er livredd for å vise andre at du også har svakheter. Du ønsker å fremstå som gjennomgående sterk, uansett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

«Å gnage på det samme om og om igjen» er den ene motpolen! Det er et helt spekter med måter å uttrykke misnøye på!

Skrevet

Når folk unngår å dele med andre at de har det dritt, holder sterke smerter inne i seg og er pliktoppfyllende uansett hvor jævlig de har det, er det flink pike-syndrom. Du er livredd for å vise andre at du også har svakheter. Du ønsker å fremstå som gjennomgående sterk, uansett. 

Her var det heftig bruk av stråmenn du :-) 

Hvem snakker du om egentlig? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Akkurat som du sitter og gnager i svar etter svar på det du overhodet ikke får gjort noe med. 

Haha, nice try. Enten blander du anonymkodene, eller så ble du så fornærmet at du prøver å finne på noe å «ta igjen» med 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg benekter ikke mine dårlige sider! Jeg er ikke den mest forståelsesfulle nei, og jeg har iblant ekstremt lite tålmodighet med voksne mennesker. Jeg hadde vært verdens verste psykolog i de fleste tilfellene antar jeg. Det et ikke dermed sagt at jeg tar feil. Jeg syns klaging er en veldig dårlig egenskap, og det er ikke en sjel som liker å høre på det. 

Men du klager jo skikkelig mye selv? Hva med å begynner der du faktisk kan gjøre en forskjell? 

Anonymkode: 3c793...78b

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Men du klager jo skikkelig mye selv? Hva med å begynner der du faktisk kan gjøre en forskjell? 

Jeg kritiserer. Hva klager jeg "skikkelig mye" over da?? 

Jeg er seriøst ikke typen til å klage noe særlig. Jeg kan være kritisk til en del ja. Men det er ikke klaging. 

Skrevet

Jeg er seriøst ikke typen til å klage noe særlig. Jeg kan være kritisk til en del ja. Men det er ikke klaging. 

Jeg har allerede postet definisjon av verbet "å klage" for deg. Du klager på forumet over håpløse, svake mennesker. Du klager. Det er heller ikke du som eier definisjon av verbet "å klage". Den følger språklige regler. 

Skrevet

Jeg har allerede postet definisjon av verbet "å klage" for deg. Du klager på forumet over håpløse, svake mennesker. Du klager. Det er heller ikke du som eier definisjon av verbet "å klage". Den følger språklige regler. 

Da får du heller poste definisjonen av å "'kritisere", siden det er det jeg gjør. Nå gidder jeg ikke mer jatting.

Skrevet

Jeg må si akkurat i dag er jeg litt enig. Har en kollega som virkelig virkelig ikke greier å utføre jobben sin. Jeg prøvde å få henne til å kjappe seg slik at ting faktisk ble gjort. Jeg var 100% hyggelig mot henne. Det endte med at hun hadde sladret til sjefen om at jeg stresset henne og at hun følte seg krenket. Så pga av henne har det vert to fullstendig unødvendige møter fordi hun ikke greier å utføre jobben sin ordentlig. Jeg har vert i bedriften i 17 år uten en eneste klage hun er ansatte for 4 måneder siden og rett og slett blir ikke bedre! 

Anonymkode: dc0f0...91d

Skrevet

Jeg må si akkurat i dag er jeg litt enig. Har en kollega som virkelig virkelig ikke greier å utføre jobben sin. Jeg prøvde å få henne til å kjappe seg slik at ting faktisk ble gjort. Jeg var 100% hyggelig mot henne. Det endte med at hun hadde sladret til sjefen om at jeg stresset henne og at hun følte seg krenket. Så pga av henne har det vert to fullstendig unødvendige møter fordi hun ikke greier å utføre jobben sin ordentlig. Jeg har vert i bedriften i 17 år uten en eneste klage hun er ansatte for 4 måneder siden og rett og slett blir ikke bedre! 

Anonymkode: dc0f0...91d

Omg  Lykke til videre med henne som kollega. Er det mulig...

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå er det ikke bare jeg som ikke klager. Vi er, tro det eller ei, flere. Og nei, jeg vil absolutt ikke at alle skal være lik meg på alle områder. Jeg har dog en side eller to som jeg selvfølgelig ville satt pris på at også andre hadde. 

Du har gjort lite annet i hele tråden enn å klage over andre, at andres problemer ikke er store nok for at du anser det som gode nok grunner til å klage på de problemene de har. Så det er veldig tydelig at du ikke er av de som ikke klager, selv om du forsøker hardt å overbevise deg selv og andre om at du aldri klager.

Anonymkode: 1b55e...b5f

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ok, vi er der. Du er av dem som ikke krangler, men diskuterer med mannen også?

Men beklager altså, du klager og syter mer enn noen andre her i denne tråden. Du klager over mennesker du er lei av, for eksempel. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ok, vi er der. Du er av dem som ikke krangler, men diskuterer med mannen også?

Men beklager altså, du klager og syter mer enn noen andre her i denne tråden. Du klager over mennesker du er lei av, for eksempel. 

Jeg krangler og fikk huden full på Kvinneguiden fordi det er helt meningsløst å krangle. Man må være pedagogisk når man vil "samtale" med mannen :-D 

så...feil igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...