Gå til innhold

Jeg er så lei svake mennesker!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De som klager fordi de brakk pekefingeren. De som begynner å grine fordi naboen tilfeldigvis ikke hilste, og så sitter de og grubler ett døgn på hvorfor. Stakkars meg for naboen hilste ikke! De konfliktsky som snakker masse dritt bak ryggen på folk isteden, og de unnvikende som dolker folk i ryggen. 

Jeg er lei de som sladrer til andre som de forventer skal rydde opp for seg, og de som preker moral til andre fordi de er livredde for å innrømme sine egne mangler, tilmed for seg selv. De som sykmelder seg fordi de blir psykisk nedbrutt på grunn av en idiot av kollega som de egentlig burde be dra ett visst sted. De som blir i elendige forhold fordi de mister status. Jeg er dritt lei folk uten ryggrad og litt mot! 

Nei jeg trenger ingen kommentarer på dette. Jeg ville bare få det ut. 

Anonymkode: 690cd...dba

Enig. Jeg er drittlei alle som blir krenket av et eller annet uansett. 

Anonymkode: 4e183...29b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva faen har sosialt tilpasset å gjøre med at jeg er dritt lei folk som klager for filleting av selvmedlidenhet? Det er ikke klaging å si fra om det! Herregud så dumt å påstå. 

Å sitte på et forum og utbrodere et problem uten å ha en ide om hvordan du løser problemet, er per definisjon klaging. Definisjon Og Betydning Klage (betydning-definisjoner.com) Det å klage er definert som "å uttrykke misnøye eller irritasjon over noe". Ut fra språkbruket ditt med masse banning, er du skikkelig misfornøyd og irritert over folk som er svakere enn deg. Du uttrykker det her på forumet. Du klager. 

Anonymkode: 003de...2a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Enig. Jeg er drittlei alle som blir krenket av et eller annet uansett. 

Anonymkode: 4e183...29b

Folk som skriker fordi de har vondt i et brukket ledd er nok ikke krenket over noe som helst. De har smerter, og kroppen reagerer ofte på store smerter ved at man stønner eller skriker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Å sitte på et forum og utbrodere et problem uten å ha en ide om hvordan du løser problemet, er per definisjon klaging. Definisjon Og Betydning Klage (betydning-definisjoner.com) Det å klage er definert som "å uttrykke misnøye eller irritasjon over noe". Ut fra språkbruket ditt med masse banning, er du skikkelig misfornøyd og irritert over folk som er svakere enn deg. Du uttrykker det her på forumet. Du klager. 

Ok. Kall det klaging. Det spiller ikke så stor rolle. Det handler ikke om klaging på egne vegne som er det jeg anser som svakt. Svakt og hjelpesløs. Jeg mener at voksne mennesker må sette ting i perspektiv og å vise mot. Jeg kunne kommet med gode eksempler som kjente mennesker som har fått alvorlige diagnoser. De klager ikke. De har mot. Så har dem de nærmeste som får de triste og leie dagene og stundene. Utad viser de at de står i ting og kjemper. Ingen syting overhode. 

Skrevet

Ok. Kall det klaging. Det spiller ikke så stor rolle. Det handler ikke om klaging på egne vegne som er det jeg anser som svakt. Svakt og hjelpesløs. Jeg mener at voksne mennesker må sette ting i perspektiv og å vise mot. Jeg kunne kommet med gode eksempler som kjente mennesker som har fått alvorlige diagnoser. De klager ikke. De har mot. Så har dem de nærmeste som får de triste og leie dagene og stundene. Utad viser de at de står i ting og kjemper. Ingen syting overhode. 

DU mener. Selvfølgelig er det klaging på dine egne vegne. Du klager på at andre mennesker er svake, de irriterer deg. Hvis du hadde hatt myndighet til å forandre andre mennesker, ville det ikke ha vært klaging, men et problem som du presenterer og løser. Når du har null påvirkning på andre menneskers atferd, er det ren klaging som ikke fører til annet enn å spre edder og galle på forumet. Så hvorfor klager du så mye når du er så sterk? Når andre folk med virkelige problemer ikke klager? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

DU mener. Selvfølgelig er det klaging på dine egne vegne. Du klager på at andre mennesker er svake, de irriterer deg. Hvis du hadde hatt myndighet til å forandre andre mennesker, ville det ikke ha vært klaging, men et problem som du presenterer og løser. Når du har null påvirkning på andre menneskers atferd, er det ren klaging som ikke fører til annet enn å spre edder og galle på forumet. Så hvorfor klager du så mye når du er så sterk? Når andre folk med virkelige problemer ikke klager? 

Babbel. Ellers så kan jeg opplyse deg om at ingen liker folk som klager på egne vegne. Ingen. Ikke dere som driver med det selv heller. Aller minst faktisk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Babbel. Ellers så kan jeg opplyse deg om at ingen liker folk som klager på egne vegne. Ingen. Ikke dere som driver med det selv heller. Aller minst faktisk. 

Så ingen liker deg, altså. Dette var trist.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ved å latterliggjøre og forminske andres utfordringer hjelper du ikke på noen måte.

Anonymkode: 38a85...a0b

Skrevet

Med den overskriften regnet jeg med du ville få reaksjoner. Jeg er helt enig med deg, misliker folk som sutrer over bagateller og forventer at verden rundt skal tilpasse seg eller fikse det. Mest irriterende er de hvor det aldri er godt nok. Det er aldri forståelse nok, det er aldri tilrettelagt nok. Alle andre er teite. Kan bruke så drøye uttrykk når be beskriver andre, mens de selv griner når de får en konstruktiv tilbakemelding. 

Det er nok av folk som har store utfordringer i livet, det er jo ikke de som klager. 

Anonymkode: e9711...45c

Skrevet

Med den overskriften regnet jeg med du ville få reaksjoner. Jeg er helt enig med deg, misliker folk som sutrer over bagateller og forventer at verden rundt skal tilpasse seg eller fikse det. Mest irriterende er de hvor det aldri er godt nok. Det er aldri forståelse nok, det er aldri tilrettelagt nok. Alle andre er teite. Kan bruke så drøye uttrykk når be beskriver andre, mens de selv griner når de får en konstruktiv tilbakemelding. 

Det er nok av folk som har store utfordringer i livet, det er jo ikke de som klager. 

Neivel? Folk med kroniske smerter, de som nettopp har mistet mannen sin, gått konkurs osv går bare rundt, smiler og synger? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hva snakker du om? Jeg er faktisk godt likt, og nei, det er ikke fordi jeg alltid er blid og rund og tålmodig. Jeg sier hva jeg mener og syter ikke for ting. Folk vet hvor de har meg. 

Siste avsnittet ditt! Håper folk tenker over det, for det er akkurat sånn det er. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Neivel? Folk med kroniske smerter, de som nettopp har mistet mannen sin, gått konkurs osv går bare rundt, smiler og synger? 

Rett i forsvar. Ingen har vel sagt en smiler og synger. Det er forskjell på å klage og å fortelle hvordan en har det. 

Skrevet

Å klage er helt naturlig når en opplever ubehag! HI opplever ubehag over andres utfordringer! Det er noe hun bør jobbe med, på lik linje som andre bør jobbe med sine egne utfordringer! Å mislike og minnimere andres opplevelse og følelser, er ikke noe en sosialt oppegående person gjør! Jeg klager, for jeg har hatt store utfordinger. Vil absolutt påstå at selvmordstanker blir ansett som store nok utfordringer! Når jeg i tillegg til slike mørke tanker, må jobbe meg gjennom NAV-helvette, da klager jeg meg god samvittighet! 

Hvis klagingen overtar hele personligheten, kan jeg forstå at det er irriterende! Men en sunn mengde klaging, er godt for den psykiske helsen! 

Anonymkode: 10a0b...5f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Rett i forsvar. Ingen har vel sagt en smiler og synger. Det er forskjell på å klage og å fortelle hvordan en har det. 

Så hvis en som har brukket fingeren forteller hvor vondt han har det, er det klaging, men hvis en som får cellegift forteller om hvor forferdelig det er, så forteller han bare hvordan han har det? Du motsier deg selv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hva snakker du om? Jeg er faktisk godt likt, og nei, det er ikke fordi jeg alltid er blid og rund og tålmodig. Jeg sier hva jeg mener og syter ikke for ting. Folk vet hvor de har meg. 

Siste avsnittet ditt! Håper folk tenker over det, for det er akkurat sånn det er. 

Du kan ikke vært godt likt hvis du går rundt og forteller folk at de må slutte å klage. Du utsetter deg med vilje for folk som irriterer deg. Så det er enten at du 1. liker å påføre deg selv ubehag og kose deg med misnøye over disse svake menneskene eller 2. har Napoleonskompleks og tror at du kan endre andre voksne mennesker ved å irettesette dem og fortelle dem hvordan de skal oppføre deg. Begge deler er svært rart.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Å klage er helt naturlig når en opplever ubehag! HI opplever ubehag over andres utfordringer! Det er noe hun bør jobbe med, på lik linje som andre bør jobbe med sine egne utfordringer! Å mislike og minnimere andres opplevelse og følelser, er ikke noe en sosialt oppegående person gjør! Jeg klager, for jeg har hatt store utfordinger. Vil absolutt påstå at selvmordstanker blir ansett som store nok utfordringer! Når jeg i tillegg til slike mørke tanker, må jobbe meg gjennom NAV-helvette, da klager jeg meg god samvittighet! 

Hvis klagingen overtar hele personligheten, kan jeg forstå at det er irriterende! Men en sunn mengde klaging, er godt for den psykiske helsen! 

Hvor finner du at en "sunn mengde" klaging er godt for den psykiske helsen? 

Skrevet

HI er inne på noe, men når fremstillingen provosere slik, blir det jo ingen konstruktiv diskusjon av det.
Vi har et ordtak som heter "Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det".  Det er stor forskjell på hva hver enkelt får av tragedier og hva den enkelte har av verktøy for å håndtere dette. Det er også stor forskjell på hvor selvsentrert folk er og hvor stort perspektiv de har på verden. 

Enkelte er veldig selvsentrere og tar det som en selvfølge at verden alltid skal tilpasses dem. Disse klager gjerne ikke, men forlanger.
Noen har fått mange tragedier sin vei, men har dårlige verktøy til å håndtere dem. De kommer seg gjerne aldri ut av det igjen. De blir bitre og sliter tilslutt ut sine nærmeste med dette, noe som igjen kan føre til mer bitterhet.
Noen opplever ikke mye vondt, men liker eller blir avhengig av sympatien og blir værende der. Fikk de sympati for knekket arm, kan de klage over hendelsen lenge etter at den er grodd og fin igjen for å utnytte dette, selv om de ikke fikk noe mén.
Så er det andre som er selvsentrert, ikke i posisjon til å forlange, og som ikke ser sin egen innvirkning. De har gjerne ikke opplevd så mye vondt, men har et veldig egosentrisk perspektiv. De føler seg krenket, forbigått osv. hver gang alt ikke går deres vei/slik de hadde sett for seg og har ingen forståelse for at man må ta hensyn til andre også. De kan konstant klage fordi det er lett å finne noe å klage på. Det er jo uhørt at en kollega fikk et kakestykke før en selv, at sjefen var opptatt når en ønsket å snakke med han, at parkeringsplassen var full, at bilen foran kjørte for sakte, at veien var stengt pga ras osv. Alt blir personlig mot dem. Og så er det også noen av disse som er så opptatt av seg selv at de ikke har gangsyn til å tenke over hvem de klager til. Som kan gråte fordi sønnen ikke fikk den hybelen han ville, men måtte ta til takke med rom mot bakgården selv om det er samme pris som utsikt og som klager i vei til venninnen som nettopp har mistet søsteren sin til kreft (for å sette det litt på spissen for de fleste). 

Akkurat som noen er sterke fysisk er andre sterke psykisk. For de som er sterke fysisk kan det være fryktelig irriterende å se hvor lite andre klarer om man er sammen om dugnad eller annet fysisk arbeid. Vi har en tendens til å tro at når det er psykisk så er det bare til å ta seg sammen. Man ville jo ikke sagt til en person som sitter i rullestol at vedkommende skal ta seg sammen og reise seg. For en som sliter psykisk kan pålagte oppgaver være like uoverkommelig. Vi har også en tendens til å tro at om man selv takler en psykisk påkjenning så bør andre takle det også, uten å tenke på at utgangspunktene er annerledes og at man har ulike verktøy. Om jeg faller i en trapp og naboen gjør det samme, kan naboen bli alvorlig skadet og jeg ikke bli det selv om vi er like gamle. Trappen var den samme, men vi falt ulikt og har ulik beintetthet. Det ville hørtes ganske rart ut om jeg skulle gått rundt å kritisert naboen for å bli skadet siden jeg ikke ble det, men når det gjelder psykisk påkjenninger er det mange som synes det er naturlig. 

De fleste mennesker er ikke slik HI beskriver. De fleste holder alt for mye inne (ref. selvmord som noen nevnte tidligere). Noen betror seg av og til til venner og familie og får litt hjelp og støtte derfra når det røyner på. Det er en del som syter og klager for mye. Som er ofre i sitt eget liv uten å ønske eller klare å gjøre noe med det. De burde absolutt prøve, men ikke for å slutte å ergre andre, men får å få bedre livskvalitet selv.

Anonymkode: af086...ac5

Skrevet

Du kan ikke vært godt likt hvis du går rundt og forteller folk at de må slutte å klage. Du utsetter deg med vilje for folk som irriterer deg. Så det er enten at du 1. liker å påføre deg selv ubehag og kose deg med misnøye over disse svake menneskene eller 2. har Napoleonskompleks og tror at du kan endre andre voksne mennesker ved å irettesette dem og fortelle dem hvordan de skal oppføre deg. Begge deler er svært rart.

Jeg kan ikke? Eh, skal du benekte fakta? :-) det er ganske mange som faktisk liker folk som sier hva de mener. Det betyr at du kan stole på dem/meg. Selvfølgelig utsettes man for folk som klager! Når man er sammen med mange mennesker, og det trenger ikke å være så mange heller, så er det alltids noen som klager. Alle eksemplene jeg tok med har jeg hørt og sett. Og jeg har også sagt fra at de bør skjerpe seg. Det er ingenting galt med det. Men klart, jeg kunne jo vært den konfliktsky eller unnvikende som snakker stygt bak ryggen på dem, eller ghostet dem som mange gjør. Men nei, så feig er jeg ikke. Det er ingenting rart med å korrigere folk! Vi trenger ærlige mennesker som gjør akkurat det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er jo ihvertfall bra at folk her for en gangs skyld innrømmer dårlige sider! Det må jo nesten sees på som positivt  🙂

Den tanken slo meg også 😊

Det er ikke lenge siden folk var nærmest unisont enige her inne i at det er bare å tenke positivt, så løser alt seg.  Mens nå ser det ut til å vøre full forståelse for både klaging og problemfokus😁

Anonymkode: 3366f...026

Skrevet

Jeg kan ikke? Eh, skal du benekte fakta? 🙂 det er ganske mange som faktisk liker folk som sier hva de mener. Det betyr at du kan stole på dem/meg. Selvfølgelig utsettes man for folk som klager! Når man er sammen med mange mennesker, og det trenger ikke å være så mange heller, så er det alltids noen som klager. Alle eksemplene jeg tok med har jeg hørt og sett. Og jeg har også sagt fra at de bør skjerpe seg. Det er ingenting galt med det. Men klart, jeg kunne jo vært den konfliktsky eller unnvikende som snakker stygt bak ryggen på dem, eller ghostet dem som mange gjør. Men nei, så feig er jeg ikke. Det er ingenting rart med å korrigere folk! Vi trenger ærlige mennesker som gjør akkurat det. 

Jo, det er rart å gå rundt og konstant oppdra andre folk slik at de ligner på deg. Hvilke fakta? Det er ikke noe fakta presentert i svarene dine.

Skrevet

Den tanken slo meg også 😊

Det er ikke lenge siden folk var nærmest unisont enige her inne i at det er bare å tenke positivt, så løser alt seg.  Mens nå ser det ut til å vøre full forståelse for både klaging og problemfokus😁

Anonymkode: 3366f...026

Riktig  :-) 

Skrevet

Hvor finner du at en "sunn mengde" klaging er godt for den psykiske helsen? 

Personlig erfaring! Det kan selvsagt være noen graver seg selv lengre ned i driten ved å klage, men for egen del klarner det hode mitt! Jeg får ut all frustrasjon, og klare å starte omatt med et ryddig sinn!

Hvis det ikke fungerer for deg, er det helt greit. Finn den metoden som passer deg, men ikke minimer andres måter å håndtere situasjoner på!

Hadde jeg fått beskjed om å skjerpe meg, da jeg prøvde å navigere NAV-helvette, da er det faktisk ikke sikkert jeg hadde vært her i dag! Men søsteren min lyttet med et åpent sinn, gav meg medfølelse og jeg fikk ut mye sinne og frustrasjon! Det klarnet hode mitt nok til at jeg kom meg gjennom det! Jeg jobber beinhardt, og mener jeg jobbet meg til retten å klage!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jo, det er rart å gå rundt og konstant oppdra andre folk slik at de ligner på deg. Hvilke fakta? Det er ikke noe fakta presentert i svarene dine.

Nå er det ikke bare jeg som ikke klager. Vi er, tro det eller ei, flere. Og nei, jeg vil absolutt ikke at alle skal være lik meg på alle områder. Jeg har dog en side eller to som jeg selvfølgelig ville satt pris på at også andre hadde. 

Skrevet

Personlig erfaring! Det kan selvsagt være noen graver seg selv lengre ned i driten ved å klage, men for egen del klarner det hode mitt! Jeg får ut all frustrasjon, og klare å starte omatt med et ryddig sinn!

Hvis det ikke fungerer for deg, er det helt greit. Finn den metoden som passer deg, men ikke minimer andres måter å håndtere situasjoner på!

Hadde jeg fått beskjed om å skjerpe meg, da jeg prøvde å navigere NAV-helvette, da er det faktisk ikke sikkert jeg hadde vært her i dag! Men søsteren min lyttet med et åpent sinn, gav meg medfølelse og jeg fikk ut mye sinne og frustrasjon! Det klarnet hode mitt nok til at jeg kom meg gjennom det! Jeg jobber beinhardt, og mener jeg jobbet meg til retten å klage!

Herregud for en offermentalitet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...