Gå til innhold

Jeg er så lei svake mennesker!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Da får du heller poste definisjonen av å "'kritisere", siden det er det jeg gjør. Nå gidder jeg ikke mer jatting.

Anonymkode: 690cd...dba

La meg tippe - du takker snart for deg? Som en bruker (kanskje deg, kanskje noen andre) pleier å gjøre når motargumentene blir for gode og man innser at man har tapt diskusjonen - igjen. 

Anonymkode: 3c793...78b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg krangler og fikk huden full på Kvinneguiden fordi det er helt meningsløst å krangle. Man må være pedagogisk når man vil "samtale" med mannen 😄

så...feil igjen. 

Pleier du å legge alle dine gruff ut til diskusjon? 

Skrevet

På generell basis tror jeg den gjengse nordmann har det for godt.Livet er for enkelt og behagelig, og det er lite med motgang. Derfor blir vi "svake". Generasjonen før oss var nok mye tøffere, møtte du motgang satt du deg ikke ned for å syte,men du bet tenna sammen,krummet nakken og gikk på uten en knyst. 

Vi er nok blitt puslette, sytete og takler ikke motgang. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Pleier du å legge alle dine gruff ut til diskusjon? 

Nei

Østerdølen skrev (5 minutter siden):

På generell basis tror jeg den gjengse nordmann har det for godt.Livet er for enkelt og behagelig, og det er lite med motgang. Derfor blir vi "svake". Generasjonen før oss var nok mye tøffere, møtte du motgang satt du deg ikke ned for å syte,men du bet tenna sammen,krummet nakken og gikk på uten en knyst. 

Vi er nok blitt puslette, sytete og takler ikke motgang. 

Sier meg enig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Folk som skriker fordi de har vondt i et brukket ledd er nok ikke krenket over noe som helst. De har smerter, og kroppen reagerer ofte på store smerter ved at man stønner eller skriker.

Anonymkode: 003de...2a4

Men jeg er like forbanna lei av folk som blir krenket for hver minste ting. 

Anonymkode: 4e183...29b

Skrevet

Bare et spm. Mener dere det er klaging dersom man nevner noe mer enn en gang? 

Anonymkode: 66816...e7f

Skrevet

Jeg forbeholder meg retten til å klage mye og høylydt når jeg er skadet eller syk. Å lide i stillhet er oppskrytt og har aldri gjort godt for noe. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Bare et spm. Mener dere det er klaging dersom man nevner noe mer enn en gang? 

Anonymkode: 66816...e7f

*Miss Marple* skrev (1 minutt siden):

Jeg forbeholder meg retten til å klage mye og høylydt når jeg er skadet eller syk. Å lide i stillhet er oppskrytt og har aldri gjort godt for noe. 

Nei selvfølgelig ikke. Det er når det gjentas i hver samtale en lang periode. Når det nevnes så fort en er inne på noe relevant. Når andre forteller om en operasjon osv, eller når de skriver om det på SoMe. Klaging et gjentagende. Å si noe om det er ikke det. 

Retten til å klage. Det er toppen av offermentalitet. Å tro at man har hatt det så vondt og strevsomt at man anser at man har rett på å klage? Virkelig..

Å lide i stillhet er allefall best for alle rundt om det ikke er mulig å ikke klage. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei selvfølgelig ikke. Det er når det gjentas i hver samtale en lang periode. Når det nevnes så fort en er inne på noe relevant. Når andre forteller om en operasjon osv, eller når de skriver om det på SoMe. Klaging et gjentagende. Å si noe om det er ikke det. 

Retten til å klage. Det er toppen av offermentalitet. Å tro at man har hatt det så vondt og strevsomt at man anser at man har rett på å klage? Virkelig..

Å lide i stillhet er allefall best for alle rundt om det ikke er mulig å ikke klage. 

Næsj, det får de tåle. Så tåler jeg ganske mye i retur. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (3 minutter siden):

Næsj, det får de tåle. Så tåler jeg ganske mye i retur. 

Det var jo også en moral. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg benekter ikke mine dårlige sider! Jeg er ikke den mest forståelsesfulle nei, og jeg har iblant ekstremt lite tålmodighet med voksne mennesker. Jeg hadde vært verdens verste psykolog i de fleste tilfellene antar jeg. Det et ikke dermed sagt at jeg tar feil. Jeg syns klaging er en veldig dårlig egenskap, og det er ikke en sjel som liker å høre på det. 

Men å lage en egen tråd hvor du klager over de som klager, det kan du 😂

Anonymkode: 06a37...860

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men å lage en egen tråd hvor du klager over de som klager, det kan du 😂

Kritiserer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Den tanken slo meg også 😊

Det er ikke lenge siden folk var nærmest unisont enige her inne i at det er bare å tenke positivt, så løser alt seg.  Mens nå ser det ut til å vøre full forståelse for både klaging og problemfokus😁

Anonymkode: 3366f...026

Link til den tråden hvor folk her inne var nærmest unisont enige at det er bare å tenke positivt så løser alt seg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hvordan tenker du at jeg dømmer her? 

Dessuten har jeg absolutt empati. Jeg har det bare ikke med alle mennesker uansett situasjon. Skulle bare mangle. 

Folk med empati mener ikke at de som har brukket et ledd eller har vondt i kroppen skal holde kjeft. 

Skrevet

Folk med empati mener ikke at de som har brukket et ledd eller har vondt i kroppen skal holde kjeft. 

Det er ikke noen her som har sagt de skal holde kjeft heller. Å fortelle at det gjør vondt et par ganger kontra fem ganger pr dag, eller, pr uke for den del er litt forskjell. Jeg har uansett ikke særlig stor empati med en som brekker et "ledd". Jeg har forståelse for at det gjør vondt, men jeg tenker ikke akkurat umiddelbart "stakkars deg" altså. Med unntak hvis det er et barn. 

Skrevet

Det er ikke noen her som har sagt de skal holde kjeft heller. Å fortelle at det gjør vondt et par ganger kontra fem ganger pr dag, eller, pr uke for den del er litt forskjell. Jeg har uansett ikke særlig stor empati med en som brekker et "ledd". Jeg har forståelse for at det gjør vondt, men jeg tenker ikke akkurat umiddelbart "stakkars deg" altså. Med unntak hvis det er et barn. 

Selvfølgelig. Du driter i at andre har vondt og er opptatt av at DU ikke blir forstyrret av andres klaging over smerter. Hva sier du til mannen din når han er ordentlig syk? "Skjerp deg og hold kjeft"?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er en grunn til at knekking av fingre brukes som torturmetode altså, selv om du ikke tror det er noe videre vondt.

Anonymkode: 31373...a3c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Selvfølgelig. Du driter i at andre har vondt og er opptatt av at DU ikke blir forstyrret av andres klaging over smerter. Hva sier du til mannen din når han er ordentlig syk? "Skjerp deg og hold kjeft"?

Det er nok noe i den gata jeg sa da han var  "ordentlig" syk ja. Han ble faktisk alvorlig syk én gang, og da tok jeg det på alvor selvfølgelig. Merkelig nok er han veldig lite "ordentlig syk" etter den gangen. 

Hvorfor skal jeg bry meg med at noen har brekt et "ledd"? Er det noe jeg skal gå rundt å tenke på?  Hvis de trenger hjelp så får de si fra. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det er en grunn til at knekking av fingre brukes som torturmetode altså, selv om du ikke tror det er noe videre vondt.

Anonymkode: 31373...a3c

Slutt a  :-D 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok noe i den gata jeg sa da han var  "ordentlig" syk ja. Han ble faktisk alvorlig syk én gang, og da tok jeg det på alvor selvfølgelig. Merkelig nok er han veldig lite "ordentlig syk" etter den gangen. 

Hvorfor skal jeg bry meg med at noen har brekt et "ledd"? Er det noe jeg skal gå rundt å tenke på?  Hvis de trenger hjelp så får de si fra. 

Selvfølgelig er det helt vanlig av mennesker med empati å føle med andre når de har det leit eller vondt. Mennesker som ikke føler noe for andre er psykopater, altså de mangler følelsessenteret i hjernen.

Og hvis du faktisk ba mannen din om å holde kjeft og skjerpe seg da han var syk, er det selvfølgelig at han ikke forteller deg når han er syk eller har det psykisk vondt neste gang. Han vet at du driter i ham og at det ikke er noe hjelp å få der. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Slutt a  😄

Google er din venn, kjære deg. Å ikke vite noe sånt er rett og slett ignorant.

Skrevet

Selvfølgelig er det helt vanlig av mennesker med empati å føle med andre når de har det leit eller vondt. Mennesker som ikke føler noe for andre er psykopater, altså de mangler følelsessenteret i hjernen.

Og hvis du faktisk ba mannen din om å holde kjeft og skjerpe seg da han var syk, er det selvfølgelig at han ikke forteller deg når han er syk eller har det psykisk vondt neste gang. Han vet at du driter i ham og at det ikke er noe hjelp å få der. 

Du er glad i stråmenn, det skal du ha. 

Det er ikke vanlig at folk har empati med de som har det vondt eller leit nei. Hvorfor tror du det, og er det bare noe du skriver her mot bedre vitende? Det er bemerkelsesverdig lite empati å spore om folk fks er rusmisbrukere og blir trakkasert av andre. Det er det en tråd om her inne. Da kunne rusmisbrukeren takke seg selv. Det gjelder nok de som har det vondt fordi de har vært utro eller gjort andre feil også. Det er ikke akkurat opplagt at de blir møtt med empati. For å si det forsiktig. 

Google er din venn, kjære deg. Å ikke vite noe sånt er rett og slett ignorant.

Det minte meg om så jeg lå på sykehus og måtte bli vekket hver time i tre døgn, og sykepleieren sa at sånt er tortur. Jeg slappet helt av jeg, og syns igrunnen at det var deilig å være trøtt hele tiden. Så ja. Jeg vet at det er torturmetode å knekke div på folk. Men nå kan du faktisk ikke sammenligne å falle og brekke fingeren mot å bli hamret med jevne mellomrom til alle er knekt  :-) sammenligningen blir for dumt. Derav mitt "slutt a". 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du er glad i stråmenn, det skal du ha. 

Det er ikke vanlig at folk har empati med de som har det vondt eller leit nei. Hvorfor tror du det, og er det bare noe du skriver her mot bedre vitende? Det er bemerkelsesverdig lite empati å spore om folk fks er rusmisbrukere og blir trakkasert av andre. Det er det en tråd om her inne. Da kunne rusmisbrukeren takke seg selv. Det gjelder nok de som har det vondt fordi de har vært utro eller gjort andre feil også. Det er ikke akkurat opplagt at de blir møtt med empati. For å si det forsiktig. 

Det minte meg om så jeg lå på sykehus og måtte bli vekket hver time i tre døgn, og sykepleieren sa at sånt er tortur. Jeg slappet helt av jeg, og syns igrunnen at det var deilig å være trøtt hele tiden. Så ja. Jeg vet at det er torturmetode å knekke div på folk. Men nå kan du faktisk ikke sammenligne å falle og brekke fingeren mot å bli hamret med jevne mellomrom til alle er knekt  🙂 sammenligningen blir for dumt. Derav mitt "slutt a". 

Bare fordi du tydeligvis overhodet ikke har noe som helst smertefølelse eller har behov for søvn, betyr ikke at normale mennesker fungerer slik. Da er du det svært smale unntaket fra den veldig store hovedregelen. Ingen andre synes det er "deilig" å bli vekket hver time i tre døgn. INGEN.

Og ja, det er vanlig å både føle og vise medfølelse for andre. Å være helt uanfektet av andres lidelse, til og med når det er snakk om en mann man av en merkelig grunn har giftet seg med, er svært unormalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...