Gå til innhold

Befriende å være en mindre pen kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører historier om glaning, sikling, klaps på rompa, slibrige meldinger fra menn, at en ikke blir tatt seriøst på grunn av sitt søte utseende, blir forsøkt å flørte med i stedet for å diskutere sak osv.

Jeg kjenner at det er befriende å være en mindre pen kvinne. Jeg omgås mannlige kollegaer, venner og bekjente som en kompis og opplever ikke å bli seksualisert i enhver setning. Jeg kan også kle meg pent uten at det endrer mennenes reaksjon. Så det å være lite pen har også sine fordeler, ikke bare ulemper :)

Anonymkode: 6f265...d63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil heller være pen og få en dask på rompa her og der, enn å gå rundt å være stygg. 

Anonymkode: 5bb95...538

Skrevet

Du har et poeng. Det er bare forbudt å snakke om det negative ved å være pen. Det blir betraktet som et luksusproblem, og de som ikke har vært den pene jenta eller den kjekke gutten for den sakens skyld, vet ikke hvordan det oppleves.

Å være pen betyr det samme som at du i 99% av tilfellene blir populær. Alle vil i en gitt alder være populære, med få unntak. Det medfører press som en ikke merker før etter en tid. Man får forventninger rettet mot seg, og barn og ungdom har ikke nok trygghet og selvtillit til å gå mot forventninger. Det blir et fokus på å alltid være pen og gjerne kul. Så blir det masse oppmerksomhet fra gutter. Beundring fra jenter. Alle bør førstå at det blir noe en nærmest blir avhengig av, nettopp fordi det er sånn man er vant til å ha det. De fleste har problemer med forandringer for det vi er vant til, er det som gir trygghet. Uansett hvordan man opplever å ha det, så er det det vi kjenner til. 

Alle vet jo hva press kan føre til. Alle ubehagelige opplevelser etterhvert som de blir eldre. Sjalu jenter, og gutter som trakkaserer. Man får jo også alltid fordeler med attraktivt utseende. Lettere jobb, lettere kjærester og man kommer lettere unna i rettsalen om en skulle havne der :-)

Så kan jo alle tenke hvordan baksiden av medaljen er etter som man blir eldre også. Fordelene minsker. Oppmerksomhet og beundring er sunket betraktelig. Og så videre.

Så nei, det er ikke bare et luksusproblem. Å være mindre ettertraktet har da absolutt sine fordeler. Muligens er de i hvertfall lykkeligere som eldre :-) 

Anonymkode: 7d219...7db

Skrevet

Noen trøstepoeng er det jo ved å være mindre pen. Jeg har en venninne som er smellvakker (sånn at menn stopper opp på gata, kontakter henne ut av det blå ved bardisken - alltid henne, selv om vi sitter tre jenter sammen, og de aller fleste menn er veldig ivrige etter å snakke med henne på fest). I tillegg til å være smellvakker er hun også høyt intelligent og gjør sitt beste for å være omsorgsfull. Jeg ser hvordan skjønnheten medfører mange fordeler for henne, men også noen ulemper. Noen ganger tenker jeg at det nok er mer praktisk å være middels pen, eller bare litt over snittet.

Anonymkode: 3e653...702

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg vil heller være pen og få en dask på rompa her og der, enn å gå rundt å være stygg. 

Jeg var aldri sagt at jeg var stygg.

Skrevet

Jeg er langt over gjennomsnittet pen, og har aldri opplevd det du nevner. 

Anonymkode: 86303...051

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg var aldri sagt at jeg var stygg.

Ikke jeg heller. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er langt over gjennomsnittet pen, og har aldri opplevd det du nevner. 

Har du aldri blitt glant på av en mann? 

Skrevet

En annen faktor er at man unngår misunnelse fra andre kvinner. Sterke krefter i blant.

Anonymkode: 8a381...d54

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har du aldri blitt glant på av en mann? 

Muligens glant på. Men ser ikke hvorfor det skal være negativt. Jeg har alltid blitt møtt med respekt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Muligens glant på. Men ser ikke hvorfor det skal være negativt. Jeg har alltid blitt møtt med respekt. 

Ser heller ikke hvorfor det skal være negativt at menn glaner litt når de ser en pen dame. 

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg ikke hadde fått den kroppen jeg fikk. Jeg har store pupper, veldig smal midje og en stor sprettrumpe. Da får man dessverre veldig mye seksuell oppmerksomhet. Og jeg har blitt klådd på rumpe så himla mange ganger, siden jeg var 13 år. Og mange menn sier rett ut at det er min feil, siden jeg har en så stor deilig rumpe. Nå er jeg 44 år, og det er ikke lenge siden en dresskledd mann på bussen klådde meg på rumpa. 

Anonymkode: 55880...eb8

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Ser heller ikke hvorfor det skal være negativt at menn glaner litt når de ser en pen dame. 

Vi lærer barn å ikke stirre på mennesker. Så det er ikke å vise respekt. Vi jenter velger jo ikke han som står og sikler på oss, av en god grunn. Men ja, det er vel det minst ubehagelige. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg skulle ønske jeg ikke hadde fått den kroppen jeg fikk. Jeg har store pupper, veldig smal midje og en stor sprettrumpe. Da får man dessverre veldig mye seksuell oppmerksomhet. Og jeg har blitt klådd på rumpe så himla mange ganger, siden jeg var 13 år. Og mange menn sier rett ut at det er min feil, siden jeg har en så stor deilig rumpe. Nå er jeg 44 år, og det er ikke lenge siden en dresskledd mann på bussen klådde meg på rumpa. 

Da håper jeg du snudde deg og tok et skikkelig balletak og vred rundt. 

Anonymkode: f3a6a...7be

Skrevet

Dickpicks slipper du vel også unna? Nå jeg å få dickpick da🤤

Anonymkode: 61bef...e95

Skrevet

Jeg er skikkelig pen og syns det er helt topp. De aller fleste oppfører seg helt adekvat og jeg har faktisk aldri blitt klådd på (ufrivillig). Man må bare føre seg med en selvsikkerhet som gjør at menn holder seg i skinnet. 

Anonymkode: fc9d7...4f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg er skikkelig pen og syns det er helt topp. De aller fleste oppfører seg helt adekvat og jeg har faktisk aldri blitt klådd på (ufrivillig). Man må bare føre seg med en selvsikkerhet som gjør at menn holder seg i skinnet. 

Er det så enkelt, altså? Man kan unnslippe den overfallsvoldtekten hvis man bare utlyser nok selvsikkerhet? 

Anonymkode: f582e...185

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er det så enkelt, altså? Man kan unnslippe den overfallsvoldtekten hvis man bare utlyser nok selvsikkerhet? 

Overfallsvoldtekter har jo ikke noe med utseende å gjøre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er DU så enkel? Tror du overfallsvoldtekter skjer på grunn av hvordan man ser ut? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er faktisk forsket på, og ja, man reduserer risikoen betydelig av å gå med stor selvsikkerhet. Ellers har forøvrig ikke den type voldtekt så mye med utseende å gjøre.

Anonymkode: 20201...16b

Skrevet
7 minutes ago, Anonym bruker said:

Er DU så enkel? Tror du overfallsvoldtekter skjer på grunn av hvordan man ser ut? 

Tror du uønska tafsing skjer fordi folk ikke framstår sjølsikre nok? 

Anonymkode: a3740...087

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hun har et godt poeng. Utstråler du selvsikkerhet minsker risikoen betydelig mot trakkasering. Det burde ikke være så vanskelig å forstå heller. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Ofte, ja. Det kan umulig være ukjent for deg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du skulle fått låne kroppen min, så hadde du nok ikke ment det samme.

Skrevet

Jeg blir glodd på, men det må de bare gjør. Er mange år siden jeg ble klådd på... Da sa det "klask"!!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...