Gå til innhold

Ikke prioritert?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg gir meg. Så å prioritere en singel venninne en av dagene en helg av og til er uaktuelt? 

Anonymkode: d4ec3...9f9

Ja egentlig. Jeg kan ikke huske sist jeg var ute med en venninne i helg. Helgen er for familien min. Venner tar jeg i ukedagene. 

Anonymkode: 1a3c3...1db

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Har fått inn med t-skje hvor håpløs jeg er og mine urealistiske håp for en som er så håpløs som meg. Jeg er informert og sunket all tro på at jeg er verdt å møte. 

Det var da voldsomt til overdramatisering?

Det handler ikke om at du ikke er verdt å møte, men at andres verden kanskje handler om andre enn deg også, og at de dermed ikke står parat til å møte deg akkurat når det passer deg. På samme måte som du åpenbart ikke står parat til å møte din venninne når det passer henne. Så da får dere enten finne en dag som passer for begge, eller ikke møtes i det hele tatt. Litt løsningsorientert er det lov å være ;)

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Gjorde det godt?

Anonymkode: 88532...480

Hva? 

Skrevet

Ja, har skjønt at jeg har ikke noe valg. Enten eller. Allikevel hadde en helg vært annerledes og mitt ønske. Får se hvordan det blir og når. Ikke med det første nei. Så blir vel flere helger hjemme alene ja. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, har skjønt at jeg har ikke noe valg. Enten eller. Allikevel hadde en helg vært annerledes og mitt ønske. Får se hvordan det blir og når. Ikke med det første nei. Så blir vel flere helger hjemme alene ja. 

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke møter forståelse på ønsket mitt her? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Fordi det ikke er normalt av voksne folk å lage så mye drama av et enkelt besøk. Du er selv ansvarlig for å utvide nettverket ditt, men det kommer aldri til å skje fordi 1. du nyter å klage, 2. du forventer at andre skal ha de samme behovene som deg og 3. du truer med å kutte ut alle som ikke gjør ting nøyaktig som du hadde sett for deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja stakkars deg. Du har det helt forferdelig. Enten bare tuller du får å skape litt liv her ellers er det så tragisk at jeg får nesten ikke sagt det. Hvis hele livet ditt står og faller på at en venninne ikke kan treffe deg i en helg så trenger du hjelp. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Du får selvfølgelig lov til å ønske deg hva som helst. Så er det også slik at mye skjer i helgene. Litt seinere på våren har jeg allerede 5 helger på rad med cuper, konfirmasjoner, dåp og arbeidshelg. I tilknytning til disse helgene vil jeg ha rolig helg hjemme med mann og barn. Det vil si neste 2 måneder uten tid til venninner i helg. Skal jeg treffe venninner må det bli hverdager og mitt ønske er å gå en tur fremfor mat og prat. Hvis mine venninner ikke ønsker det kan jeg ikke sutre over manglende ønske om å være med meg.

Du har en tendens til å ta alt i verste mening både i denne tråden og andre. 

Anonymkode: 21ac8...7ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg gir meg. Så å prioritere en singel venninne en av dagene en helg av og til er uaktuelt? 

Ta det med ro. Du er litt mer intelligent enn gjennomsnittet her. Du ser på deg selv som såpass mye verdt at en god venninne bør fint kunne ofre en lørdagskveld på deg. Jeg er helt enig med deg! Mange av svarene her kommer fra mennesker som ikke tør kreve noe selv, som har dårlig selvbilde og selvtillit. Det er dessverre ganske typisk her på forumet. 

Hva med å ta disse tankene opp med venninnen din? 

Anonymkode: 626c4...1d7

Skrevet

Finn på noe annet i helgene da. Spør om idrettslaget trenger hjelp til noe, meld deg på et kurs, tilby bestemoren din å vaske huset hennes eller noe annet. Du trenger jo ikke sitte alene hjemme.

Anonymkode: a3509...393

Skrevet

Har ikke noe annet å gjøre. Så blir nok det som vanlig hjemme alene nok en helg. Spurte en annen, men der var det feiring så prøvd det jeg kan. 

Så dere som har mann, barn og stor omgangskrets bør sette pris på det. Ikke alle har det sånn. 

Og er ikke den som blir invitert på diverse. Og stortsett alltid den som må spørre. Da mister man gnisten tilslutt og orker ikke prøve mer. 

Skrevet

Singelmingel, lag og foreninger, Mental Helse, interessebaserte fellesskap, frivillig arbeid. Du sitter ikke aleine om ikke du velger det sjøl.

Anonymkode: e683f...081

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Har ikke noe annet å gjøre. Så blir nok det som vanlig hjemme alene nok en helg. Spurte en annen, men der var det feiring så prøvd det jeg kan. 

Så dere som har mann, barn og stor omgangskrets bør sette pris på det. Ikke alle har det sånn. 

Og er ikke den som blir invitert på diverse. Og stortsett alltid den som må spørre. Da mister man gnisten tilslutt og orker ikke prøve mer. 

Men skaff deg da en hobby! Du kan ikke la andre menneskers hverdag styre ditt liv! 

Skrevet

Finn deg en mann da! Gå på Tinder eller noe liknende og bruk helgene dine på dating.  Så får du også kanskje familie og unger etterhvert.

Anonymkode: 74da8...a70

Skrevet

Takk for svarene deres. Setter pris på og gode tips. 

Prøver å ikke la andre mennesker hverdag styre livet mitt, men der feiler jeg stort. Klarer ikke helt å slutte å gnage på det. 

Hobby er under vurdering. Vet ikke helt hva det skulle vært og om det er noe i området her. 

Hadde vært koselig å møte en mann, men ikke så lett å finne. Får se på det. 

Ønsker dere en fin dag. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg skjønner ikke den «har ikke noe annet å gjøre», jeg. Finn på noe da? Gjør noe hyggelig for deg selv. Man er vel ikke avhengig av alle andre for å ha en fin helg?! 

Anonymkode: 56818...537

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg skjønner ikke den «har ikke noe annet å gjøre», jeg. Finn på noe da? Gjør noe hyggelig for deg selv. Man er vel ikke avhengig av alle andre for å ha en fin helg?! 

Anonymkode: 56818...537

Blir mest sannsynlig noe mat, tv og nett vil jeg tro. Sånnsett ikke, men kan bli kjedelig når den blir lik alle andre ukedager og ingen å prate med. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Fordi det ikke er normalt av voksne folk å lage så mye drama av et enkelt besøk. Du er selv ansvarlig for å utvide nettverket ditt, men det kommer aldri til å skje fordi 1. du nyter å klage, 2. du forventer at andre skal ha de samme behovene som deg og 3. du truer med å kutte ut alle som ikke gjør ting nøyaktig som du hadde sett for deg. 

Og 4: du tester vennene bare for å se om de føyer deg!

Anonymkode: b9562...b0d

Skrevet

Så dere mener jeg er et umenneske og ikke hadde orket meg? Er dette en felles oppfatning her? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så dere mener jeg er et umenneske og ikke hadde orket meg? Er dette en felles oppfatning her? 

Du må seriøst gi deg! Det er ingen her som har en oppfatning av deg. Vi kjenner deg ikke og vi bryr oss ikke, helt ærlig. Vi har prøvd å svare fordi du fremstår som et menneske som trenger seriøs hjelp, men ingenting går inn og derfor gidder de fleste ikke mer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Jeg hadde IKKE orket deg. Men det er den du er her inne - om du er slik ute i det virkelig liv vet jo ingen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nei,det er ikke en felles oppfatning her inne.

Jeg skjønner faktisk litt hvor det du føler kommer fra. Det er ikke særlig kjekt å sitte hjemme hver dag og helg (ufrivillig)alene ,når man føler seg forbigått og nedprioritert av venner. Det er en vond følelse. Jeg vet. 

Så jeg sender deg en god klem. Ikke tro at du ikke er verdt noe pga hva noen anonyme skriver på et forum. De ser ikke problemet eller følelsene bak innleggene.  Eller det er mulig de ser det, men de som svarer deg så stygt her har aldri i livet kjent på desse vonde følelsene som ensomhet er. Ikke på riktig.

Prøv å finn glede i de små tingene i hverdagen,HI. 

Anonymkode: 79c85...34c

Skrevet

Nei,det er ikke en felles oppfatning her inne.

Jeg skjønner faktisk litt hvor det du føler kommer fra. Det er ikke særlig kjekt å sitte hjemme hver dag og helg (ufrivillig)alene ,når man føler seg forbigått og nedprioritert av venner. Det er en vond følelse. Jeg vet. 

Så jeg sender deg en god klem. Ikke tro at du ikke er verdt noe pga hva noen anonyme skriver på et forum. De ser ikke problemet eller følelsene bak innleggene.  Eller det er mulig de ser det, men de som svarer deg så stygt her har aldri i livet kjent på desse vonde følelsene som ensomhet er. Ikke på riktig.

Prøv å finn glede i de små tingene i hverdagen,HI. 

Anonymkode: 79c85...34c

Tusen takk for forståelsen og fine ord. 

Skrevet

Tror og det er fordi det ikke er dem selv og blir ikke berørt av det. Og er en ukjent på nett og blir brukt til hån og underholdning i mange tråder som ikke er min en gang.

Skrevet

Denne f. eks 

Jeg ville ha nektet å møte henne på en lørdag, men sagt at vi kunne sees på torsdag. Det er kodespråk for "du er ei selvsentrert sugge og jeg vil aldri se deg igjen, ikke mot betaling engang."

Deilig humor 🤣🤣🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...