Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Har en venninne jeg ikke har sett siden før jul. Og nå kan hun ikke før i slutten av april. Da er man ikke veldig prioritert vel? Anonymkode: d4ec3...9f9
sug lut Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Det er ikke alltid man kan. Men gjør nå en avtale for april, da, og slutt å surve.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 Ikke sikkert det har så mye med prioritering å gjøre. Mange av oss har nok med å få hverdagen til å gå opp. Anonymkode: cc7ff...6e2
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Har en venninne jeg ikke har sett siden før jul. Og nå kan hun ikke før i slutten av april. Da er man ikke veldig prioritert vel? Anonymkode: d4ec3...9f9 Seriøst. Takk og lov har jeg flere gode venninner som ikke driter i meg. Jeg er opptatt med småbarn og kronisk syk. Har ikke sett flere av dem på over 3 år.. Pga korona og livet. Vi snakker av og til på snap, og kjøper julegaver til hverandre. Ingen sure miner. Så du får velge da.. Om det er verdt å gi dem opp. Anonymkode: c00da...5da
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Har en venninne jeg ikke har sett siden før jul. Og nå kan hun ikke før i slutten av april. Da er man ikke veldig prioritert vel? Anonymkode: d4ec3...9f9 Du er ikke særlig prioritert nei. Hva som er grunnen til det, er jo det som er interessant. Så hva er grunnen? Anonymkode: 626c4...1d7
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 Det er kanskje ikke alltid man greier å prioritere rett, uten at det nødvendigvis er av vond vilje. Så har det jo sine konsekvenser av og til, dessverre. Bare du vet hva som blir rett for deg her.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 Har en venninne ikke jeg har sett på lenge heller, hun har en alvorlig syk mann. Så selvfølgelig forstår jeg det. Og vi sender jevnlig meldinger til hverandre. Da barna var mindre, og de krevde mye, og jeg var 100% alene, og i full jobb, med deltidsstudier. Da var det ikke ofte jeg hadde tid til å møte venner. Men kunne sende mld, eller prate på tlf. Anonymkode: 67f3a...db6
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 Tja. Jeg har ei venninne jeg ikke har sett siden oktober. Det passer ikke alltid for alle Anonymkode: f7cfe...890
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 Har mange venner jeg bare ser 2-3 ganger i året. Og før du går i gang: JO, det går FAKTISK an å kalle noen for «venn» selv om man ikke er sydd sammen ved hofta! Anonymkode: b9562...b0d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du er ikke særlig prioritert nei. Hva som er grunnen til det, er jo det som er interessant. Så hva er grunnen? Anonymkode: 626c4...1d7 Nei, er ikke det. Ja, hvorfor? Anonymkode: d4ec3...9f9
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #11 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Seriøst. Takk og lov har jeg flere gode venninner som ikke driter i meg. Jeg er opptatt med småbarn og kronisk syk. Har ikke sett flere av dem på over 3 år.. Pga korona og livet. Vi snakker av og til på snap, og kjøper julegaver til hverandre. Ingen sure miner. Så du får velge da.. Om det er verdt å gi dem opp. Anonymkode: c00da...5da Hva mente du her? Anonymkode: d4ec3...9f9
Tekla123 Skrevet 13. mars 2022 #12 Skrevet 13. mars 2022 Haha, jeg har ei venninne som bor 2 km unna og foreldrene hennes bor rett borti gata forbi meg. Det tok 7 år før hun var innom leiligheten min 😅 Vi har vært venner siden barneskolen, holdt kontakt av og på, jeg har vært hos henne, vi har vært ute og spist, vi har gått turer, men hun har bare ikke vært hos meg. Én gang "klaget" hun på at jeg hadde avlyst avtaler 2 ganger på rad (lider av kronisk migrene og depresjon), da klarte jeg ikke å dy meg og spurte; "hvor mange ganger har du vært innom meg siden jeg flytta tilbake for 7 år siden da?". Da fikk vi oss en god latter 😅 Samme venninne så jeg ikke mellom november og nå for to dager siden. Men det påvirker jo ikke vennskapet.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #13 Skrevet 13. mars 2022 Da var vi i gang igjen. Anonymkode: 1a3c3...1db
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #14 Skrevet 13. mars 2022 Gode venner trenger man ikke nødvendigvis å se hele tiden, men man vet at de er der. Det er det som er ekte vennskap. Anonymkode: d9a50...e83
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #15 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har mange venner jeg bare ser 2-3 ganger i året. Og før du går i gang: JO, det går FAKTISK an å kalle noen for «venn» selv om man ikke er sydd sammen ved hofta! Anonymkode: b9562...b0d Ja men kun hvis det går begge veier. Vennskapet er ikke liv laga hvis den ene ønsker å møtes tre ganger så ofte Anonymkode: 35f2f...a97
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #16 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (53 minutter siden): Ja men kun hvis det går begge veier. Vennskapet er ikke liv laga hvis den ene ønsker å møtes tre ganger så ofte Anonymkode: 35f2f...a97 Feil. Det kan fint være liv laga, men da må den som vil møtes ofte, lære seg å tilpasse kartet etter terrenget. Skru ned forventningene til de passer med virkeligheten. Det er ikke selve vennskapet det er noe feil med, det er forventningene det er noe feil med da. Det er DE som ikke er liv laga. Anonymkode: b9562...b0d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #17 Skrevet 13. mars 2022 Hvorfor er det sånn at den som kan/vil minst skal styre det? Har og hatt avtale der vi har avtale og det avlyses pga hun skal ut med jobben istedenfor. Er jeg en siste premie? Anonymkode: d4ec3...9f9
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #18 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det sånn at den som kan/vil minst skal styre det? Har og hatt avtale der vi har avtale og det avlyses pga hun skal ut med jobben istedenfor. Er jeg en siste premie? Anonymkode: d4ec3...9f9 Hvorfor den som vil møtes minst skal styre det…? Er du seriøs nå? Mener du at en person skal ofre seg for å møte deg på dager da hun helst vil være i fred; bare fordi DU ikke klarer å vente? Anonymkode: b9562...b0d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #19 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Feil. Det kan fint være liv laga, men da må den som vil møtes ofte, lære seg å tilpasse kartet etter terrenget. Skru ned forventningene til de passer med virkeligheten. Det er ikke selve vennskapet det er noe feil med, det er forventningene det er noe feil med da. Det er DE som ikke er liv laga. Anonymkode: b9562...b0d Uenig i det. Dersom det kun er den ene som tar kontakt og som vil treffes, så er det ikke liv laga. Jeg har vært den venninnen som har vært pådriveren, men gikk lei og sluttet med det. Har ikke hørt noe fra henne i det hele tatt, så hun prioriterer anderledes og andre enn meg. Sånn er deg bare, men jeg har funnet ut at jeg heller vil bruke tiden min på venner som gir litt tilbake de og. Anonymkode: 01bff...4e5
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #20 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dersom det kun er den ene som tar kontakt og som vil treffes, så er det ikke liv laga. Sa noen at kun den ene tok kontakt og kun den ene ville treffes? Anonymkode: b9562...b0d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #21 Skrevet 13. mars 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Sa noen at kun den ene tok kontakt og kun den ene ville treffes? Anonymkode: b9562...b0d Dersom det kun er en som alltid tar kontakt, og den andre aldri gjør - så er det jo fordi interessen for å treffes er ulik. Jeg ønsker jo helst å være sammen med folk jeg kjenner har lyst til å prioritere meg på lik linje. Om jeg ikke hører fra venninnen min på nesten et år, så er det jo fordi hun ikke har behov for å treffe meg. Anonymkode: 01bff...4e5
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2022 #22 Skrevet 13. mars 2022 Jeg har en venninne som aldri tok initiativ. Det var alltid andre som måtte ta initiativet. Ikke alltid hun ble med, men passet det takket hun ja. Det var kun enveis. Årsaken var at hun hadde store omsorgsoppgaver. Det var dermed vanskelig å ha overskudd til å finne på noe og velge en dato. Det var mye enklere å takke ja til et ferdig opplegg. I tillegg var det mye enklere å trekke seg om noe plutselig kom i veien om hun var en vanlig deltager vs. om hun var organisatoren. Noe tilsvarende kan det være for flere. Det er dermed ikke sikkert at man er prioritert ned selv om initiativet er enveis. Anonymkode: 45439...54a
the amazing spidermamma Skrevet 14. mars 2022 #23 Skrevet 14. mars 2022 Jeg har venninner jeg kanskje ser en gang i året. Sitter da ikke og grubler over om jeg er prioritert for det. Vi har alle travle liv, og plutselig er det lenge siden vi har sett hverandre.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2022 #24 Skrevet 14. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Uenig i det. Dersom det kun er den ene som tar kontakt og som vil treffes, så er det ikke liv laga. Jeg har vært den venninnen som har vært pådriveren, men gikk lei og sluttet med det. Har ikke hørt noe fra henne i det hele tatt, så hun prioriterer anderledes og andre enn meg. Sånn er deg bare, men jeg har funnet ut at jeg heller vil bruke tiden min på venner som gir litt tilbake de og. Anonymkode: 01bff...4e5 Jeg forstår deg. Anonymkode: d4ec3...9f9
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2022 #25 Skrevet 14. mars 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor den som vil møtes minst skal styre det…? Er du seriøs nå? Mener du at en person skal ofre seg for å møte deg på dager da hun helst vil være i fred; bare fordi DU ikke klarer å vente? Anonymkode: b9562...b0d Hvorfor skal det gå en vei? Anonymkode: d4ec3...9f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå