Gå til innhold

Ikke prioritert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange som synes det er vanskelig å innse og innrømme for seg selv at man ikke er like viktig for vennene som vennene er for en selv. 

Jeg var én av dem før. Fikk det mye bedre da jeg anerkjente og slo meg til ro med at mine venninner har mange flere andre venninner enn bare meg. Jeg har ikke så mange venninner. Så for dem er jeg én av mange, for meg er dem én av få. Det er klart relasjonen kan bli veldig skeiv hvis jeg graver meg ned i det. 

Jeg tror HI ønsket en lørdag fordi hun hadde er håp en om litt sen kveld med god mat og noe ekstra godt i glasset. Det er ikke like enkelt på en hverdag. Og det er der den skjevheten i relasjonen kommer inn. Venninnen din er nok viktigere for deg enn du er for henne. Men det betyr ikke at dere ikke kan ha et nært og godt vennskap. Dere må bare finne balansen. 

Jeg har vært ærlig med mine få venninner og sagt at jeg vet jeg ikke er like viktig for dem som dem er for meg. Sånn i form i at de har mange flere å spille på. Men vi er veldig nære venner, så jeg er ikke i tvil om at de er glade i meg eller at de vil stille opp når som helst. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Friskt.

Anonymkode: e683f...081

?

Skrevet
Tekla123 skrev (26 minutter siden):

Det er mange som synes det er vanskelig å innse og innrømme for seg selv at man ikke er like viktig for vennene som vennene er for en selv. 

Jeg var én av dem før. Fikk det mye bedre da jeg anerkjente og slo meg til ro med at mine venninner har mange flere andre venninner enn bare meg. Jeg har ikke så mange venninner. Så for dem er jeg én av mange, for meg er dem én av få. Det er klart relasjonen kan bli veldig skeiv hvis jeg graver meg ned i det. 

Jeg tror HI ønsket en lørdag fordi hun hadde er håp en om litt sen kveld med god mat og noe ekstra godt i glasset. Det er ikke like enkelt på en hverdag. Og det er der den skjevheten i relasjonen kommer inn. Venninnen din er nok viktigere for deg enn du er for henne. Men det betyr ikke at dere ikke kan ha et nært og godt vennskap. Dere må bare finne balansen. 

Jeg har vært ærlig med mine få venninner og sagt at jeg vet jeg ikke er like viktig for dem som dem er for meg. Sånn i form i at de har mange flere å spille på. Men vi er veldig nære venner, så jeg er ikke i tvil om at de er glade i meg eller at de vil stille opp når som helst. 

Setter pris på svaret ditt. En av de få som gjerne forstår og ikke dømmer meg til å være dårlig venninne  og bare tenker på meg selv osv. 

Kjenner meg dessverre alt for godt igjen i det du skriver her. Men vet ikke ikke om de er der når jeg tenger de. Føles ikke sånn. 

Anonymkode: d4ec3...9f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fordi jeg sitter helg på helg alene og ukedager jobber jeg. Går ikke i status. 

Mener du at venninnen din skal ta hensyn til det?

Anonymkode: 88532...480

Skrevet
VeslePesle skrev (11 timer siden):

Men hvis disse to er nære venner, er det rart at de ikke deler ting med hverandre. vil du bli tatt hensyn til, så må du åpne munnen og si hvorfor du ikke ønsker å møtes eller ha kontakt en periode. Hvis du bare ignorerer og avviser, blir du oppfattet som uinteressert i vennskapet. 

Det er ikke alltid sant. Jeg har et barn som sliter psykisk. Det er beintøft. Jobb, sykt barn og to andre barn som skal følges opp. Jeg treffer venninner ytterst sjeldent fordi all min energi må brukes for å få hverdagen til å gå opp. Til å overleve til neste dag. Jeg har nære venninner som vet litt om situasjonen, men jeg orker ikke snakke med dem om det. Jeg orker ikke snakke med noen om det for øyeblikket. Det er også lettere å være med hun som i likhet med meg liker å gå tur, gjerne i stillhet enn hun som foretrekker å skravle på café uten at jeg orker å utdype det akkurat nå.

Anonymkode: 21ac8...7ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Mener du at venninnen din skal ta hensyn til det?

Synes du det er urimelig? Ja, håpte det og at det var et ønske for henne og. 

Skrevet

Men det passer jo ikke for henne! Hun kan ønske det hun vil, men hun har vel andre forpliktelse da. Du fremstår som utrolig slitsom, alt må skje på din måte ellers så tenker du at det kan være det samme. 

Skrevet

Men veldig mange andre har det sånn at de i helgene endelig kan være sammen med familien. Hverdagene går i et banka kjør, de får ungene på aktiviteter og idrett og ser dem omtrent ikke. Da blir lørdagskvelden "hellig". Syns du at du burde bety mer for henne enn barna hennes?

Anonymkode: b9562...b0d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Setter pris på svaret ditt. En av de få som gjerne forstår og ikke dømmer meg til å være dårlig venninne  og bare tenker på meg selv osv. 

Kjenner meg dessverre alt for godt igjen i det du skriver her. Men vet ikke ikke om de er der når jeg tenger de. Føles ikke sånn. 

Det må også sies at de faktisk ble flinkere til å bli oppmerksom på når jeg har barnefri og mulighet til å treffes og tar mer kontakt etter jeg var ærlig med dem. Jeg har ei skikkelig god, nær venninne utenom mine kusiner og ei litt mer "vanlig" venninne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Fordi jeg sitter helg på helg alene og ukedager jobber jeg. Går ikke i status. 

Men hun jobber vel også i ukedagene? Mine helger er hellige altså, det skal ufattelig mye til å få meg med ut på noe som helst, og minst av alt mat og drikke hos en venninne. Ikke engang min beste venninne forventer det av meg. Jeg ser mann og barn så lite i ukedagene at jeg har behov for å være sammen med dem i helgene, ingen andre. 

Hvorfor i all verden skal dine behov komme foran hennes? 

Anonymkode: 56818...537

Skrevet
Tekla123 skrev (24 minutter siden):

Det må også sies at de faktisk ble flinkere til å bli oppmerksom på når jeg har barnefri og mulighet til å treffes og tar mer kontakt etter jeg var ærlig med dem. Jeg har ei skikkelig god, nær venninne utenom mine kusiner og ei litt mer "vanlig" venninne. 

Du er heldig! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du er heldig! 

Nei, hun er ikke heldig - hun har gjort noe aktivt med situasjonen, og sagt tydelig fra. Det bør du også gjøre. Da har dine venner en sjans til å forstå, og eventuelt gjøre noe med det - om de ønsker. Hvis ikke - neivel, da må du finne deg noen andre. 

Skrevet

Jeg gir meg. Så å prioritere en singel venninne en av dagene en helg av og til er uaktuelt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gir meg. Så å prioritere en singel venninne en av dagene en helg av og til er uaktuelt? 

For meg - ja. Sorry. 🤷🏽‍♀️ 
Det har ingenting med singel eller ei å gjøre, men å bruke ekstremt dyrebar tid på en jeg ikke anser som en av de aller viktigste i livet mitt blir rett og slett prioritert bort. 

Jeg oppfatter at mange har det sånn om dagen, når verden bare pangåpnet igjen etter pandemien. Jeg er i hvert fall dausliten etter en uke på jobb, og har bare lyst til å være sammen med familien min. 

At det burde vært annerledes er helt sikkert et gyldig poeng, men sånn er ikke min realitet akkurat nå i hvert fall. 

Skrevet

Folk gjør det de vil og dersom de ønsker kontakt tar de kontakt. Ringer, melder og engasjerer seg i andres liv. Gjør de ikke det er det ikke interesse for personen. Når man ikke får det er det ikke noe å fortelle. Ikke vits å forsøke mer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Folk gjør det de vil og dersom de ønsker kontakt tar de kontakt. Ringer, melder og engasjerer seg i andres liv. Gjør de ikke det er det ikke interesse for personen. Når man ikke får det er det ikke noe å fortelle. Ikke vits å forsøke mer. 

Men så til helsikke slutt å mas da! Du er fader meg det største gnagsåret jeg har vært i kontakt med og jeg hadde aktivt valgt deg bort hver eneste gang! Makan! Du misbruker alle her inne som igjen og igjen bruker tid på å prøve å oppmuntre deg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du er i alle fall en skikkelig drittvenninne.

Da du fikk ja til å møtes, med forbehold om at det var på en ukedag, så var det liksom ikke bra nok mer. Du fortjener jammen hver eneste time du er aleine. Alt du gjør er å "teste" vennene dine for å se om de holder mål!

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Men så til helsikke slutt å mas da! Du er fader meg det største gnagsåret jeg har vært i kontakt med og jeg hadde aktivt valgt deg bort hver eneste gang! Makan! Du misbruker alle her inne som igjen og igjen bruker tid på å prøve å oppmuntre deg. 

Takk! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du er i alle fall en skikkelig drittvenninne.

Da du fikk ja til å møtes, med forbehold om at det var på en ukedag, så var det liksom ikke bra nok mer. Du fortjener jammen hver eneste time du er aleine. Alt du gjør er å "teste" vennene dine for å se om de holder mål!

Takk! 

Skrevet

Har fått inn med t-skje hvor håpløs jeg er og mine urealistiske håp for en som er så håpløs som meg. Jeg er informert og sunket all tro på at jeg er verdt å møte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har fått inn med t-skje hvor håpløs jeg er og mine urealistiske håp for en som er så håpløs som meg. Jeg er informert og sunket all tro på at jeg er verdt å møte. 

Hun vil jo møte deg, men du ønsker jo ikke å møte henne når det passer for henne! Du er det vrangeste mennesket jeg har vært borti, bruker en hver anledning til å måle hva du er verdt for vennene dine. Er det rart de blir lei? Er så lett å kjenne igjen innleggene dine. Kom akkurat på et innlegg om en hyttetur som ikke ble noe av fordi foreldrene dine hadde reist på tur fra i sommer, og ser nå at det var deg det og. Har jammen holdt på lenge på denne destruktive og vrange måten...

Anonymkode: 08864...6ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hun vil jo møte deg, men du ønsker jo ikke å møte henne når det passer for henne! Du er det vrangeste mennesket jeg har vært borti, bruker en hver anledning til å måle hva du er verdt for vennene dine. Er det rart de blir lei? Er så lett å kjenne igjen innleggene dine. Kom akkurat på et innlegg om en hyttetur som ikke ble noe av fordi foreldrene dine hadde reist på tur fra i sommer, og ser nå at det var deg det og. Har jammen holdt på lenge på denne destruktive og vrange måten...

Anonymkode: 08864...6ad

Er så enig med deg. 

Anonymkode: dbaef...5fa

Skrevet

Nei, du velger jo selv å være lite attraktiv som venn. De færreste er interessert i vennskap der alt man sier og gjør blir galt. 

Hva så om du ikke er prioritert? Det finnes mange former for vennskap. Noen kan kan man med glede seg ukentlig, andre holder det å se et par ganger i året. Din venninne har vel andre og annet som går foran deg i livet, og det er da ikke noe å sutre over. Du kan selv velge å takke ja til å møte henne og ha det hyggelig, eller så kan du velge å synes synd på deg selv fordi hun ikke ønsker å se deg like ofte som du ønsker, eller fordi hun er så frekk at hun vil møte deg på en onsdag istedenfor en lørdag. Det er jo fritt frem å gjøre seg selv til et offer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du gnager slik på at selv med de beste intensjonene så blir man lei av pessimismen din. Hun vil jo møte deg, det er du som setter begrensningene. Du er som et barn som ikke får det helt som det vil og som nekter å høre på fornuft. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Takk! 

Gjorde det godt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...