Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #126 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Javell og hva så? Skal andre betale for att du synest at det er dyrt og ønsker samkjøring?? Send barnet med bussen eller kutt ut den idretten hvis det blir for dyrt for deg! Trur det er ett fåtall som driter i barna sine og kaster de i andre biler. Det er mye som spiller inn og ingen familie, arbeidstider osv er like i familier. Hva vet du om hva den familien sliter med? Hvorfor skal det bli så surt? Tenk om det er den eneste plassen barnet kan ha frie tanker og tenke på noe annet? Ikke døm folk før du har gått i deres sko! Anonymkode: ecdb6...384 Det er jo du som snylter og slipper unna selv om det er dyrt og alle andre betaler. Anonymkode: 0e4da...8f4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #127 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): DU ser ikke problemet fordi du selv ER problemet 😆 Utrolig rart innlegg, du virker jo til å mene at det er rimelig at du og din familie har krav på hjelp til å få ditt eget barn på trening. Hvis gubben din jobber så mye at han ikke klarer å følge opp barn, så tjener han sikkert penger nok til å betale de andre for skyssen, da. Anonymkode: 0e4da...8f4 Hvor har jeg sitert at jeg har noe krav på kjøring av mitt barn?? Jeg sier at det er foreldrene sitt ansvar å få barnet på trening/kanp men ser fader ikke problemet med å ta med andre barn! Hvis jeg eller far ikke har mulighet å kjøre eller at barnet kan sitte på for ei sur gretten mor futrer for at hun må kjøre så finner vi glatt en ny aktivitet til barnet! Anonymkode: ecdb6...384
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #128 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er jo du som snylter og slipper unna selv om det er dyrt og alle andre betaler. Anonymkode: 0e4da...8f4 Hehehe må bare le av denne komentaren her 🤣🤣elsker å snylte for å gjør dere sure🤣🤣 Anonymkode: ecdb6...384
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #129 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvor har jeg sitert at jeg har noe krav på kjøring av mitt barn?? Jeg sier at det er foreldrene sitt ansvar å få barnet på trening/kanp men ser fader ikke problemet med å ta med andre barn! Hvis jeg eller far ikke har mulighet å kjøre eller at barnet kan sitte på for ei sur gretten mor futrer for at hun må kjøre så finner vi glatt en ny aktivitet til barnet! Anonymkode: ecdb6...384 Så det er FORELDRENES ansvar å få barna på kamp, men hvis noen ANDRE ikke vil kjøre ditt barn, så er det HUN som er sur og gretten..? Denne logikken går ikke opp i det hele tatt. Du tar jo ikke ansvaret selv, mannen din gjør det heller ikke, og du nekter å forstå at andre kunne trenge avlastning i stedet for å alltid kjøre? Anonymkode: 0e4da...8f4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #130 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hehehe må bare le av denne komentaren her 🤣🤣elsker å snylte for å gjør dere sure🤣🤣 Anonymkode: ecdb6...384 Du kan ikke gjøre meg sur ved å snylte, mine unger bor i gangavstand til sine fritidsaktiviteter... Kanskje noe å tenke på for dere? Så slipper andre å betale bare fordi du er kjip? Anonymkode: 0e4da...8f4
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #131 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Så det er FORELDRENES ansvar å få barna på kamp, men hvis noen ANDRE ikke vil kjøre ditt barn, så er det HUN som er sur og gretten..? Denne logikken går ikke opp i det hele tatt. Du tar jo ikke ansvaret selv, mannen din gjør det heller ikke, og du nekter å forstå at andre kunne trenge avlastning i stedet for å alltid kjøre? Anonymkode: 0e4da...8f4 Ja det er foreldrene sitt ansvar, og ja det å sutre er litt spesielt, ingen som tvinges til å ta mine barn med hvis jeg ikke kan. Før jeg ble syk så kjørte jeg overalt med voksne og barn i min bil. Sutra ikke av den del jeg! Har kjørt mye lengre enn HI skriver selv og tatt ferjer osv. Hvis det er så gale så for hun bare kjlre alene da, så er problemet løst! Slik er det bare med barn og man må regne med å kjøre i idretter. Anonymkode: ecdb6...384
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #132 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du kan ikke gjøre meg sur ved å snylte, mine unger bor i gangavstand til sine fritidsaktiviteter... Kanskje noe å tenke på for dere? Så slipper andre å betale bare fordi du er kjip? Anonymkode: 0e4da...8f4 Sliter ikke med det problemet, og nei mine barn blir ikke kjørt ofte av andre foreldre. Her har vi en ganske greit tone oss voksne mennesker som forstår mer enn dere her inne 🤣 er jo på barnehage stadiet Anonymkode: ecdb6...384
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #133 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja det er foreldrene sitt ansvar, og ja det å sutre er litt spesielt, ingen som tvinges til å ta mine barn med hvis jeg ikke kan. Før jeg ble syk så kjørte jeg overalt med voksne og barn i min bil. Sutra ikke av den del jeg! Har kjørt mye lengre enn HI skriver selv og tatt ferjer osv. Hvis det er så gale så for hun bare kjlre alene da, så er problemet løst! Slik er det bare med barn og man må regne med å kjøre i idretter. Anonymkode: ecdb6...384 Ja, du og din mann må jo også regne med det, men du har bare bestemt deg for at dere skal slippe. Mannen din er ikke SÅ uunnværlig på jobb at han aldri har helgefri, det nekter jeg å tro. Anonymkode: 0e4da...8f4
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #134 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Hva med å snu tanken litt. Ditt barn skal på trening. Du har valgt å la barnet ditt gå på trening den plassen osv. då må du beregne at det vil bli kjøring frem og tilbake om det er med andre barn eller ikke. Fatter ikke at folk her ikke ser denne! Du har selv valgt å sette deg i den situasjonen, og å klage på at andre ikke deler på kjøringa er lavmål! Vet du hva! Har du ikke råd til å kjøre barnet ditt så kan du heller ikke la barnet ditt gå dit. Man kan ikke forvente samkjøring og deling og bli sur hvis det ikke blir det! Du har selv valgt dette til barnet ditt! Ta ansvar, og ønsker du ikke å samkjøre så kjør bare barnet ditt da! Er ingen som kan pålegge deg og ta med andre barn, men mener det er hysterisk å nekte også. Ja man kan velge å bli sur, sint, irritert eller man kan snu det og ta det som ei mor og tenka at du kjørte barna til andre på kampen og bli den kule moren som alltid var der. Anonymkode: ecdb6...384 For min del er nok det at det for mange er en selvfølge at ting ordner seg som irriterer mest. Foreldre vet det er langt til trening , melder på ungene og satser på at andre fikser det slik at deres barn kommer seg på trening . Disse det gjelder i vårt tilfelle har heller ikke kommet til oss som kjører med grunner til at de aldri kan kjøre som er mer enn de grunnene alle har som er en travel hverdag. Hadde det vært en mor som feks kom og fortalte at hun var kronisk syk, hadde dårlig råd og ikke kunne ta seg råd til å kjøre, et sykt barn eller hva som helst så hadde forståelsen vært der. DA strekker man seg selvsagt langt. Til kamp kommer vi fortsatt til å kjøre har vi bestemt oss for . Kommer ikke ungene til kamp så får ingen spilt kamp. Jeg har tro på at det i vår situasjon kan bli bedring når vi får snakket ordentlig sammen .
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #135 Skrevet 2. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (51 minutter siden): For min del er nok det at det for mange er en selvfølge at ting ordner seg som irriterer mest. Foreldre vet det er langt til trening , melder på ungene og satser på at andre fikser det slik at deres barn kommer seg på trening . Disse det gjelder i vårt tilfelle har heller ikke kommet til oss som kjører med grunner til at de aldri kan kjøre som er mer enn de grunnene alle har som er en travel hverdag. Hadde det vært en mor som feks kom og fortalte at hun var kronisk syk, hadde dårlig råd og ikke kunne ta seg råd til å kjøre, et sykt barn eller hva som helst så hadde forståelsen vært der. DA strekker man seg selvsagt langt. Til kamp kommer vi fortsatt til å kjøre har vi bestemt oss for . Kommer ikke ungene til kamp så får ingen spilt kamp. Jeg har tro på at det i vår situasjon kan bli bedring når vi får snakket ordentlig sammen . Dere har bestemt dere for å kjøre til kamp? Siden dere er tilstede på alle kampene er vel det ganske naturlig? Så kan dere passe på å shame dem som ikke er tilstede i samme slengen. Vinn-vinn. Anonymkode: 10874...4f0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #136 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dere har bestemt dere for å kjøre til kamp? Siden dere er tilstede på alle kampene er vel det ganske naturlig? Så kan dere passe på å shame dem som ikke er tilstede i samme slengen. Vinn-vinn. Anonymkode: 10874...4f0 Det er naturlig å sørge for at sine egne barn stiller på kamp . Vi velger å kjøre de som trenger det på kamp fordi det går utover alle hvis ikke guttene kommer på kamp. Ingen shaming i det. At ungene kommer seg til kamp er det viktigste , hvis foreldrene i tillegg blir for å se kampen er en bonus selvsagt .
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #137 Skrevet 2. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Det er naturlig å sørge for at sine egne barn stiller på kamp . Vi velger å kjøre de som trenger det på kamp fordi det går utover alle hvis ikke guttene kommer på kamp. Ingen shaming i det. At ungene kommer seg til kamp er det viktigste , hvis foreldrene i tillegg blir for å se kampen er en bonus selvsagt . Selvsagt tar dere med andre i bilen om dere likevel kjører? Er det ikke det hele tråden handler om da, at dere ønsker å dele på å kjøre til trening, ikke at dere ikke vil ha andre barn med i bilen når dere først kjører? Anonymkode: 10874...4f0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #138 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Selvsagt tar dere med andre i bilen om dere likevel kjører? Er det ikke det hele tråden handler om da, at dere ønsker å dele på å kjøre til trening, ikke at dere ikke vil ha andre barn med i bilen når dere først kjører? Anonymkode: 10874...4f0 Vi ønsker å dele på det ja og vil sette ned foten rundt dette å kjøre til trening . Angående kamper så er det viktigste at alle gutta kan stille til kamp .
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #139 Skrevet 2. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Vi ønsker å dele på det ja og vil sette ned foten rundt dette å kjøre til trening . Angående kamper så er det viktigste at alle gutta kan stille til kamp . Men har dere vurdert å ikke ta med andre i bilen til kamp, altså? Siden dere har bestemt dere for å likevel gjøre det? Anonymkode: 10874...4f0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #140 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Men har dere vurdert å ikke ta med andre i bilen til kamp, altså? Siden dere har bestemt dere for å likevel gjøre det? Anonymkode: 10874...4f0 Nei , det har vi ikke . Vi har bare snakket om at det fortsatt er viktig å sørge for at alle kommer seg på kamp.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #141 Skrevet 2. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden): Nei , det har vi ikke . Vi har bare snakket om at det fortsatt er viktig å sørge for at alle kommer seg på kamp. Ok. Det var jo ikke det du skrev. Men bra! Anonymkode: 10874...4f0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #142 Skrevet 2. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden): Nei , det har vi ikke . Vi har bare snakket om at det fortsatt er viktig å sørge for at alle kommer seg på kamp. Men for å kunne delta på kamp, så må de jo delta på treninger? Anonymkode: 48099...9c7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #143 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Men for å kunne delta på kamp, så må de jo delta på treninger? Anonymkode: 48099...9c7 Vel… det er ikke noe absolutt krav om at for å få lov til å spille kamp så må man være på et visst antall treninger . Det vil jo selvsagt bli problematisk om dette fører til lav deltagelse på treninger som igjen fører til dårlige kamper , men det får vi i så fall løse da. Når det er sagt så har jeg tro på at trener tar tak i det hvis det skulle bli et problem .
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #144 Skrevet 2. februar 2022 Etter 6 sider har jeg fremdeles problem med å se den store utfordringen her. Dere skal på trening eller kamp og skal likevel kjøre. Hva er da problemet med å ta med ekstra barn i bilen? Jeg fatter det bare ikke....jeg har hatt barn og ungdom i sikkert dobbelt så mange år som deg og har enda tilgode å irritere meg over slikt. Jeg skal dit jo likevel så hvorfor ikke bare ta med den ekstra ungen eller to? Og skulle det være en irritasjon at noen "aldri" kjører så tar du det med den foreldren...trener har ikke noe med dette å gjøre! Anonymkode: ea64e...cb2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #145 Skrevet 2. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (37 minutter siden): Vel… det er ikke noe absolutt krav om at for å få lov til å spille kamp så må man være på et visst antall treninger . Det vil jo selvsagt bli problematisk om dette fører til lav deltagelse på treninger som igjen fører til dårlige kamper , men det får vi i så fall løse da. Når det er sagt så har jeg tro på at trener tar tak i det hvis det skulle bli et problem . Jeg synes ikke det er trenerens jobb i det hele tatt. Han/hun ser lav deltakelse på treninger, oppfordrer til samkjøring, dere fikser det uten å blande inn trener. Det får være grenser for hva en trener skal blandes i. Anonymkode: 48099...9c7
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #146 Skrevet 2. februar 2022 Men hvorfor skal barn av foreldre som ikke ordner egen transport på død og liv sitte på egentlig? Hvorfor sykler de ikke, eller tar buss/tog ved lengre avstander? At det kanskje ikke er så aktuelt for en syvåring kan jeg forstå, men har man fylt 10 så bør det være uproblematisk? Anonymkode: 150f3...8e2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #147 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes ikke det er trenerens jobb i det hele tatt. Han/hun ser lav deltakelse på treninger, oppfordrer til samkjøring, dere fikser det uten å blande inn trener. Det får være grenser for hva en trener skal blandes i. Anonymkode: 48099...9c7 Det er treners oppgave å ta tak i eventuell lav oppslutning på kamper og treninger. Da må vedkommende undersøke hva som er årsak til dette og hva som kan gjøres.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #148 Skrevet 2. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (38 minutter siden): Det er treners oppgave å ta tak i eventuell lav oppslutning på kamper og treninger. Da må vedkommende undersøke hva som er årsak til dette og hva som kan gjøres. På trenerarenaen og ved å oppfordre til samkjøring- ja. Fikse problemene dere lager runds samkjøring-nei Anonymkode: 48099...9c7
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #149 Skrevet 2. februar 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Hva med å snu tanken litt. Ditt barn skal på trening. Du har valgt å la barnet ditt gå på trening den plassen osv. då må du beregne at det vil bli kjøring frem og tilbake om det er med andre barn eller ikke. Fatter ikke at folk her ikke ser denne! Du har selv valgt å sette deg i den situasjonen, og å klage på at andre ikke deler på kjøringa er lavmål! Vet du hva! Har du ikke råd til å kjøre barnet ditt så kan du heller ikke la barnet ditt gå dit. Man kan ikke forvente samkjøring og deling og bli sur hvis det ikke blir det! Du har selv valgt dette til barnet ditt! Ta ansvar, og ønsker du ikke å samkjøre så kjør bare barnet ditt da! Er ingen som kan pålegge deg og ta med andre barn, men mener det er hysterisk å nekte også. Ja man kan velge å bli sur, sint, irritert eller man kan snu det og ta det som ei mor og tenka at du kjørte barna til andre på kampen og bli den kule moren som alltid var der. Anonymkode: ecdb6...384 Har du tungt for det? TS er ikke sur for at hun må kjøre barnet sitt. Hun synes det er helt greit selv om tiden ofte blir litt knapp. Hun er irritert fordi andre forventet å sitte på, hver gang, uten noen sinne gi samme tjeneste tilbake. TS fikset sin logistikk, men noen ganger er det godt å få noe tilbake. Det er prinsippet, og det skjønner jeg veldig veldig godt. Anonymkode: bc9df...262
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2022 #150 Skrevet 2. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Det er treners oppgave å ta tak i eventuell lav oppslutning på kamper og treninger. Da må vedkommende undersøke hva som er årsak til dette og hva som kan gjøres. Treneren bruker mer enn nok fritid på å trene laget og være med på kamper. Hvorfor skal en trener være barnevakt for en gjeng foreldre som ikke kan finne ut av kjøring? Synes du ikke at treneren har mer enn nok jobb rundt laget? Han trener faktisk ALLE ungene, ikke bare dine egne, men også andre sine, selv de som har foreldre som aldri stiller. La treneren bruke tiden sin på å trene laget, så kan dere foreldre bli voksne og rett og slett prate sammen og finne en organisering som passer. Anonymkode: 3c62c...27e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå