Gå til innhold

Når trener oppfordrer til samkjøring .

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

De kan vel bare ta buss?

Anonymkode: 48099...9c7

Det rekker de nok ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Ja , jeg vet det egentlig . Det har bare vært så viktig for meg å gjøre det vi kan for at guttene på laget får deltatt. Det har gått litt langt . Betaling løser nok ikke utfordringen for oss, det er tiden . Det er ikke ok i lengden at mannen må ta med jobben på trening 😊

Poenget med å kreve betaling er jo ikke først og fremst det økonomiske, men å synliggjøre for den/ de andre foreldrene hvor mye dere faktisk stiller opp for ungene. For noen kan det også hende at det å måtte betale dere vil være en aldri så liten motivasjon til dem selv for å komme seg opp fra sofaen og bidra litt innimellom. 

Ellers ville jeg tatt en prat med treneren om dennes oppfordringer, og sagt rett ut nå er det bare dere som kjører til alle treninger, så nå kan han/hun godt vri litt på disse oppfordringene sine og heller gjøre dem til at nå må flere bidra med kjøring.

Skrevet
Superdolly skrev (Akkurat nå):

Poenget med å kreve betaling er jo ikke først og fremst det økonomiske, men å synliggjøre for den/ de andre foreldrene hvor mye dere faktisk stiller opp for ungene. For noen kan det også hende at det å måtte betale dere vil være en aldri så liten motivasjon til dem selv for å komme seg opp fra sofaen og bidra litt innimellom. 

Ellers ville jeg tatt en prat med treneren om dennes oppfordringer, og sagt rett ut nå er det bare dere som kjører til alle treninger, så nå kan han/hun godt vri litt på disse oppfordringene sine og heller gjøre dem til at nå må flere bidra med kjøring.

Godt råd og god vinkling ! Dette skal jeg gjøre😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Det rekker de nok ikke.

De rekker det ikke? Hvor lang tid bruker bussen? Mer enn 3 timer?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De rekker det ikke? Hvor lang tid bruker bussen? Mer enn 3 timer?

Rekker blir litt feil , mer det at det blir litt sent da treningen slutter sent og da kommer de hjem veldig sent . Ville ikke sendt 13 åringen med buss på en hverdag klokken 22:30 selv 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Rekker blir litt feil , mer det at det blir litt sent da treningen slutter sent og da kommer de hjem veldig sent . Ville ikke sendt 13 åringen med buss på en hverdag klokken 22:30 selv 

Starter bussturen 22.30, eller er de framme 22.30? Det er jo en forskjell …

Anonymkode: 0e4da...8f4

Skrevet

Starter bussturen 22.30, eller er de framme 22.30? Det er jo en forskjell …

Anonymkode: 0e4da...8f4

Treningen slutter 22:15 og bussen går 22:30. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (9 minutter siden):

Ja , jeg vet det egentlig . Det har bare vært så viktig for meg å gjøre det vi kan for at guttene på laget får deltatt. Det har gått litt langt . Betaling løser nok ikke utfordringen for oss, det er tiden . Det er ikke ok i lengden at mannen må ta med jobben på trening 😊

Kan ikke eksen din kjøre?

Anonymkode: 4fe60...dca

Skrevet

Kan ikke eksen din kjøre?

Poenget er at flere familier bør delta , ikke at en familie fikser det ved at flere voksne kjører. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (24 minutter siden):

Vi er ikke på alle treninger . Vi er på alle kamper. Dessuten er det som sagt ikke noe problem ved lokal trening . Utfordringen er når det er langt til trening . Når det er 30 min eller 60 min en vei så bør det deles på.

Men dere bør jo ønske å se på alle treningene? For deres egen skyld, var det ikke slik? 

Anonymkode: 10874...4f0

Skrevet

Men dere bør jo ønske å se på alle treningene? For deres egen skyld, var det ikke slik? 

Det er gøy å se på treninger, men det er ikke alle treninger vi får lov til å se på. I morgen er en slik dag . Ikke lov med foreldre i hallen . Da må vi vente i bilen . 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Det er gøy å se på treninger, men det er ikke alle treninger vi får lov til å se på. I morgen er en slik dag . Ikke lov med foreldre i hallen . Da må vi vente i bilen . 

Selvsagt er det slik. Men selv da bør dere jo ønske å støtte opp om barnet som trener. Det handler kun om prioritering. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Poenget er at flere familier bør delta , ikke at en familie fikser det ved at flere voksne kjører. 

Men dere styrer ikke hva andre gjør, kun hva dere selv gjør. Hvis det er vanskelig for deg og mannen å kjøre, hvorfor i alle dager stiller ikke barnas far opp? Han burde jo selv ta ansvar for at gutta kommer seg på trening - og aller helst burde han være til stede på tegningene sånn at gutta føler at han er interessert i hva de driver med.

Hvis det er så innmari vanskelig for ham å følge opp sønnenes trening så kan han i det minste hente dem og kjøre dem hjem. Da kan de ta bussen TIL trening.

Skrevet

Men dere styrer ikke hva andre gjør, kun hva dere selv gjør. Hvis det er vanskelig for deg og mannen å kjøre, hvorfor i alle dager stiller ikke barnas far opp? Han burde jo selv ta ansvar for at gutta kommer seg på trening - og aller helst burde han være til stede på tegningene sånn at gutta føler at han er interessert i hva de driver med.

Hvis det er så innmari vanskelig for ham å følge opp sønnenes trening så kan han i det minste hente dem og kjøre dem hjem. Da kan de ta bussen TIL trening.

Vi sørger alltid for at våre barn kommer seg på trening . På en eller annen måte. Kan ikke vi så spør jeg far. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Uansett, det er hysterisk festlig hvordan du uten skam kritiserte en alenemor, som stort sett hadde barna alene, for ikke å delta på én kamp, mens du klarer å hoste opp mange forklaringer for hvorfor det ikke alltis passer for deg.

Løsningen på problemet ditt er enkel: Si klart i fra at nå ha dere kjørt de siste x kampene, nå er det andre sin tur.

Dette er grunnen til at flere vil poste anonymt her. Det er så utrolig irriterende at du drar opp problemstillinger fra andre tråder. Det ødelegger mye av tråden også at du ikke kan holde deg til denne saken. 

Anonymkode: ea3ae...5cb

Skrevet

Vi sørger alltid for at våre barn kommer seg på trening . På en eller annen måte. Kan ikke vi så spør jeg far. 

Men da er det jo greit da? 

Skrevet

Det er tydeligvis alltid noen som vil snike seg unna, så det er like greit å si fra til de det gjelder. Det er ikke alle som vegrer seg for å utnytte andres velvilje. Dessverre. 

Anonymkode: ea3ae...5cb

Skrevet

Poenget er at vi ikke vil være gratis taxi for hele laget. At vi sørger for at våre barn kommer seg på trening er en selvfølge . Selv om det ikke alltid passer så ordner vi det.

Skrevet

Poenget er at vi ikke vil være gratis taxi for hele laget. At vi sørger for at våre barn kommer seg på trening er en selvfølge . Selv om det ikke alltid passer så ordner vi det.

Nei, og da må du enten fortsette å være martyr, eller så må du sette ned foten. Det er jo ingen andre alternativer.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Så poenget er ikke at dere ikke skal kjøre, dere vil bare ikke ha andre barn i bilen? Da får du si fra om det da. 

Skrevet

Så poenget er ikke at dere ikke skal kjøre, dere vil bare ikke ha andre barn i bilen? Da får du si fra om det da. 

Poenget er at hvis vi skal kjøre flere unger så vil vi dele på det. Er det virkelig så urimelig ? Jeg forventer ikke hjelp av noen til å få mine unger til trening , men hvis noen vil ha hjelp av meg så bør det gå to veier. Samkjøring betyr ikke at eller 2 familier skal være taxi for hele laget. 

Skrevet (endret)

Hvis det plager deg å ha et par ekstra barn med i bilen når dere likevel kjører må du jo gi beskjed til de foreldrene det gjelder. Det finnes vel ikke andre råd enn det?

Endret av Admin
Ryddet for slettet sitat. Admin
Skrevet

Hvis det plager deg å ha et par ekstra barn med i bilen når dere likevel kjører må du jo gi beskjed til de foreldrene det gjelder. Det finnes vel ikke andre råd enn det?

Jeg fikk et godt råd i tråden her og det skal jeg følge. Sender trener og foreldre en melding etterpå.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Poenget er at hvis vi skal kjøre flere unger så vil vi dele på det. Er det virkelig så urimelig ? Jeg forventer ikke hjelp av noen til å få mine unger til trening , men hvis noen vil ha hjelp av meg så bør det gå to veier. Samkjøring betyr ikke at eller 2 familier skal være taxi for hele laget. 

Nei, jeg synes ikke det er så urimelig. Men i motsetning til deg så synes ikke jeg det er så urimelig av en alenemor som kun har barnefri hver tredje helg å ikke møte på kamp når barnefaren likevel er der heller. Noen er rausere enn andre.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Det er jo ikkje "greit". Det er irriterende å ALLTID måtte kjøre, aldri få avlastning, og samtidig ta med masse gratispassasjerer. Ikkje gidd å kverulere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...