Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #101 Skrevet 1. februar 2022 Har ikke lest alle svarene, det skal samkjøres ville jeg satt opp kjøreliste. Her er jeg sikkert litt sær på kjøring. Jeg hjelper selvfølgelig til der det er behov, men med fem barn og en hektisk hverdag setter jeg stor pris på alenetiden i bilen med barnet som skal kjøres. Vi får rolig pratet, ledd og diskutert. Veldig koselig og verdifull tid. Anonymkode: b7cb7...989
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #102 Skrevet 1. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Har snakket med den andre moren som kjører og vi skal ta det opp på både foreldremøtet og skrive noe lignende som det du skriver her på Spond . Hvorfor i alm verden skal du ta det på et foreldremøte? Hvis du og den andre moren oppfatter dette som så utfordrende bør dere jo gjøre noe umiddelbart, og enkelt. skriv en melding i Spond (eller hvilket medium dere bruker), spør hvem som vil være med på samkjøring og tilby deg å lage en list. HVORFOR i all verden skal du sende melding til treneren eller dra dette ut på et foreldremøte?? Vær litt løsningsorientert! Anonymkode: f868c...d68
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #103 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor i alm verden skal du ta det på et foreldremøte? Hvis du og den andre moren oppfatter dette som så utfordrende bør dere jo gjøre noe umiddelbart, og enkelt. skriv en melding i Spond (eller hvilket medium dere bruker), spør hvem som vil være med på samkjøring og tilby deg å lage en list. HVORFOR i all verden skal du sende melding til treneren eller dra dette ut på et foreldremøte?? Vær litt løsningsorientert! Anonymkode: f868c...d68 Fordi vi vil snakke litt med foreldrene om dette. Trener mente at dette var en god ide. Vi føler at det er lettere å få litt gehør hvis vi snakker sammen ansikt til ansikt .
n74 Skrevet 1. februar 2022 #104 Skrevet 1. februar 2022 Herregud som folk engasjerer seg her inne. Hun har funnet ut hvordan det kan løses, problem solved. Syng høyt for dere selv; Let it go, let it go!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #105 Skrevet 1. februar 2022 n74 skrev (3 minutter siden): Herregud som folk engasjerer seg her inne. Hun har funnet ut hvordan det kan løses, problem solved. Syng høyt for dere selv; Let it go, let it go! Det blir slik fordi hi forklarer så detaljert om ting hun strengt tatt ikke trenger å nevne. Hun hadde ikke trengt å lage tråden engang. Dette løste hun sammen med treneren. Jippi.. Anonymkode: 31652...cd6
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #106 Skrevet 1. februar 2022 n74 skrev (5 minutter siden): Herregud som folk engasjerer seg her inne. Hun har funnet ut hvordan det kan løses, problem solved. Syng høyt for dere selv; Let it go, let it go! Fordi bruker ba om råd for hvordan andre evt hadde løst dette? Anonymkode: f868c...d68
Admin Skrevet 1. februar 2022 #107 Skrevet 1. februar 2022 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og avsporinger. Admin
Listedamen Skrevet 1. februar 2022 #108 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det blir slik fordi hi forklarer så detaljert om ting hun strengt tatt ikke trenger å nevne. Hun hadde ikke trengt å lage tråden engang. Dette løste hun sammen med treneren. Jippi.. Anonymkode: 31652...cd6 Hva faen feiler folk her inne? Denne tråden hadde IKKE hatt fem sider med svar om det var en hvilken som helst annen som startet den. Da hadde det sannsynligvis kun vært svar med forståelse og støtte, for JA, det er irriterende å alltid være den som stiller opp for andre, men aldri får noe som helst hjelp i retur. Det er jeg ganske sikker på at alle er enige i, men når denne brukeren starter tråder så blir enkelte så hissige i skjegget at det sannsynligvis røyker ut av ørene på dem. Skjerp dere folkens!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #109 Skrevet 1. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (39 minutter siden): Fordi vi vil snakke litt med foreldrene om dette. Trener mente at dette var en god ide. Vi føler at det er lettere å få litt gehør hvis vi snakker sammen ansikt til ansikt . Hvor mange foreldre pleier å møte på foreldremøte i idrettslaget? 10%? Hva med de foreldrene som ikke kan eller vill være med på å binde seg til kjørelister? Min datter sitter veldig ofte på med andre til trening. Jeg kjører så godt som aldri. Etter min mening kan de ta buss men mange andre foreldre ønsker ikke den løsningen. Det kan godt hende de andre synes min datter eller jeg snylter, men hun har ikke noe problem med å komme seg på trening selv. Å dra sammen med de andre er likevell hyggeligere enn å dra alene. Anonymkode: 79971...fc1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #110 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvor mange foreldre pleier å møte på foreldremøte i idrettslaget? 10%? Hva med de foreldrene som ikke kan eller vill være med på å binde seg til kjørelister? Min datter sitter veldig ofte på med andre til trening. Jeg kjører så godt som aldri. Etter min mening kan de ta buss men mange andre foreldre ønsker ikke den løsningen. Det kan godt hende de andre synes min datter eller jeg snylter, men hun har ikke noe problem med å komme seg på trening selv. Å dra sammen med de andre er likevell hyggeligere enn å dra alene. Anonymkode: 79971...fc1 Vi snakker med de som kommer. Resten kan lese om det på Spond eller i referat . De som vil bli med i en ordning blir selvsagt kjørt og de som ikke vil får finne andre løsninger .
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #111 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Hvor mange foreldre pleier å møte på foreldremøte i idrettslaget? 10%? Hva med de foreldrene som ikke kan eller vill være med på å binde seg til kjørelister? Min datter sitter veldig ofte på med andre til trening. Jeg kjører så godt som aldri. Etter min mening kan de ta buss men mange andre foreldre ønsker ikke den løsningen. Det kan godt hende de andre synes min datter eller jeg snylter, men hun har ikke noe problem med å komme seg på trening selv. Å dra sammen med de andre er likevell hyggeligere enn å dra alene. Anonymkode: 79971...fc1 Her kommer de aller fleste på møtene. Det skulle bare mangle. Anonymkode: b7cb7...989
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #112 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Her kommer de aller fleste på møtene. Det skulle bare mangle. Anonymkode: b7cb7...989 Så bra! Det er godt å se.😊😊
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #113 Skrevet 1. februar 2022 Vi har kjørelister på bortekamper... kan du ikke kjøre, er det ditt ansvar å bytte! Nå bor vi i en bygd, og mange kamper er det en del avstand til. Derav håpløst å få med seg alle kamper ♥️ Anonymkode: a1906...21a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #114 Skrevet 1. februar 2022 Listedamen skrev (4 timer siden): Hva faen feiler folk her inne? Denne tråden hadde IKKE hatt fem sider med svar om det var en hvilken som helst annen som startet den. Da hadde det sannsynligvis kun vært svar med forståelse og støtte, for JA, det er irriterende å alltid være den som stiller opp for andre, men aldri får noe som helst hjelp i retur. Det er jeg ganske sikker på at alle er enige i, men når denne brukeren starter tråder så blir enkelte så hissige i skjegget at det sannsynligvis røyker ut av ørene på dem. Skjerp dere folkens! Nå er det vel hi som er mest ivrig etter å holde liv i tråden. Anonymkode: 10874...4f0
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #115 Skrevet 1. februar 2022 Jeg ser virkelig ikke problemet. Hvis du synest det er ett problem å kjøre barna til trening hver gang så må du tevurdere om barnet deres kan gå på denne treningen. Dere visste jo at treningen er 30 min unna. Hadde jeg vært frisk så hadde det ikke vært noen problem å kjøre barnet mitt og andre på trening/kamp. Hvis det er foreldre som ikke kan så er det som regel alltid en grunn til det. Man kan ikke ta alle under samme kam om at de ikke gidder osv. jeg er kronisk syk med ME og har da en veldig god grunn til å ikke klare dette hver gang. Mannen jobber i ett firma der det er lange skift og kan ikke beregne med han. Men vi får det til for det da det alltid er andre mødre/fedre som kan og alltid kan være på kamper/treninger. Hadde det blitt ett problem så måtte barnet desverre funnet seg noe annet å gjør. Men er utrolig glad for de andre som tar med seg alle barna med Anonymkode: ecdb6...384
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #116 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg ser virkelig ikke problemet. Hvis du synest det er ett problem å kjøre barna til trening hver gang så må du tevurdere om barnet deres kan gå på denne treningen. Dere visste jo at treningen er 30 min unna. Hadde jeg vært frisk så hadde det ikke vært noen problem å kjøre barnet mitt og andre på trening/kamp. Hvis det er foreldre som ikke kan så er det som regel alltid en grunn til det. Man kan ikke ta alle under samme kam om at de ikke gidder osv. jeg er kronisk syk med ME og har da en veldig god grunn til å ikke klare dette hver gang. Mannen jobber i ett firma der det er lange skift og kan ikke beregne med han. Men vi får det til for det da det alltid er andre mødre/fedre som kan og alltid kan være på kamper/treninger. Hadde det blitt ett problem så måtte barnet desverre funnet seg noe annet å gjør. Men er utrolig glad for de andre som tar med seg alle barna med Anonymkode: ecdb6...384 Det er ikke noe problem å få våre barn til trening . Poenget er at dette skulle være et opplegg hvor alle bidro. Selvsagt så melder vi ikke barna på noe vi ikke klarer å få til selv. Vi ønsker bare ikke å være gratis taxi. Nå ordner vi en ordning og da blir de som vil med på det oh de som ikke vil lar være. Det er ikke alle som kan få ungene sine til aktiviteter og da må man jo enten gjøre avtaler med noen eller la være. Det fungerer dårlig å bare anta at andre fikser det.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #117 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg ser virkelig ikke problemet. Hvis du synest det er ett problem å kjøre barna til trening hver gang så må du tevurdere om barnet deres kan gå på denne treningen. Dere visste jo at treningen er 30 min unna. Hadde jeg vært frisk så hadde det ikke vært noen problem å kjøre barnet mitt og andre på trening/kamp. Hvis det er foreldre som ikke kan så er det som regel alltid en grunn til det. Man kan ikke ta alle under samme kam om at de ikke gidder osv. jeg er kronisk syk med ME og har da en veldig god grunn til å ikke klare dette hver gang. Mannen jobber i ett firma der det er lange skift og kan ikke beregne med han. Men vi får det til for det da det alltid er andre mødre/fedre som kan og alltid kan være på kamper/treninger. Hadde det blitt ett problem så måtte barnet desverre funnet seg noe annet å gjør. Men er utrolig glad for de andre som tar med seg alle barna med Anonymkode: ecdb6...384 Du er kanskje ikke klar over at det faktisk koster å kjøre bil her og der, har en en el bil, er strømmen ganske dyr, samme med diesel/bensin. Koster i eventuell bom også! Men dette driter de som bare kaster barna over til andre som kjører, en lang marsj i. Derfor bør dette deles på, uansett om en er kronisk syk eller ei, eller har en mann som bare jobber…… Anonymkode: 88eca...d14
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #118 Skrevet 1. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (15 minutter siden): Det er ikke noe problem å få våre barn til trening . Poenget er at dette skulle være et opplegg hvor alle bidro. Selvsagt så melder vi ikke barna på noe vi ikke klarer å få til selv. Vi ønsker bare ikke å være gratis taxi. Nå ordner vi en ordning og da blir de som vil med på det oh de som ikke vil lar være. Det er ikke alle som kan få ungene sine til aktiviteter og da må man jo enten gjøre avtaler med noen eller la være. Det fungerer dårlig å bare anta at andre fikser det. Hvem har sagt at det skulle være et opplegg hvor alle bidro? Du hevder jo at trener oppfordrer til samkjøring. Å oppfordre til å løse noe sammen er da lang fra deg samme som at «det skulle være et opplegg» Anonymkode: f868c...d68
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #119 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvem har sagt at det skulle være et opplegg hvor alle bidro? Du hevder jo at trener oppfordrer til samkjøring. Å oppfordre til å løse noe sammen er da lang fra deg samme som at «det skulle være et opplegg» Anonymkode: f868c...d68 Trener sier at det var det som var intensjonen. Det vil da trener at vi skal snakke om på foreldremøtet .
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #120 Skrevet 1. februar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (27 minutter siden): Trener sier at det var det som var intensjonen. Det vil da trener at vi skal snakke om på foreldremøtet . Nå må du gi deg. Lag gjerne en problemstilling som kan diskuteres, men hold det troverdig og ikke endre historien for mye under veis. Anonymkode: 79971...fc1
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #121 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Nå må du gi deg. Lag gjerne en problemstilling som kan diskuteres, men hold det troverdig og ikke endre historien for mye under veis. Anonymkode: 79971...fc1 Her er det DU som må gi deg. Anonymkode: c4c41...11b
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #122 Skrevet 1. februar 2022 Dere som ikke ser at dette er et problem er nok selv slike som snylter på andre tenker jeg. Enhver oppegående person forstår helt av seg selv at man må bidra på lik linje med de andre foreldrene. Og hvis man ikke skjønner det, burde man aldri skaffet seg barn. Anonymkode: 542c8...d04
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #123 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere som ikke ser at dette er et problem er nok selv slike som snylter på andre tenker jeg. Enhver oppegående person forstår helt av seg selv at man må bidra på lik linje med de andre foreldrene. Og hvis man ikke skjønner det, burde man aldri skaffet seg barn. Anonymkode: 542c8...d04 Hva med å snu tanken litt. Ditt barn skal på trening. Du har valgt å la barnet ditt gå på trening den plassen osv. då må du beregne at det vil bli kjøring frem og tilbake om det er med andre barn eller ikke. Fatter ikke at folk her ikke ser denne! Du har selv valgt å sette deg i den situasjonen, og å klage på at andre ikke deler på kjøringa er lavmål! Vet du hva! Har du ikke råd til å kjøre barnet ditt så kan du heller ikke la barnet ditt gå dit. Man kan ikke forvente samkjøring og deling og bli sur hvis det ikke blir det! Du har selv valgt dette til barnet ditt! Ta ansvar, og ønsker du ikke å samkjøre så kjør bare barnet ditt da! Er ingen som kan pålegge deg og ta med andre barn, men mener det er hysterisk å nekte også. Ja man kan velge å bli sur, sint, irritert eller man kan snu det og ta det som ei mor og tenka at du kjørte barna til andre på kampen og bli den kule moren som alltid var der. Anonymkode: ecdb6...384
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #124 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Du er kanskje ikke klar over at det faktisk koster å kjøre bil her og der, har en en el bil, er strømmen ganske dyr, samme med diesel/bensin. Koster i eventuell bom også! Men dette driter de som bare kaster barna over til andre som kjører, en lang marsj i. Derfor bør dette deles på, uansett om en er kronisk syk eller ei, eller har en mann som bare jobber…… Anonymkode: 88eca...d14 Javell og hva så? Skal andre betale for att du synest at det er dyrt og ønsker samkjøring?? Send barnet med bussen eller kutt ut den idretten hvis det blir for dyrt for deg! Trur det er ett fåtall som driter i barna sine og kaster de i andre biler. Det er mye som spiller inn og ingen familie, arbeidstider osv er like i familier. Hva vet du om hva den familien sliter med? Hvorfor skal det bli så surt? Tenk om det er den eneste plassen barnet kan ha frie tanker og tenke på noe annet? Ikke døm folk før du har gått i deres sko! Anonymkode: ecdb6...384
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2022 #125 Skrevet 1. februar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg ser virkelig ikke problemet. Hvis du synest det er ett problem å kjøre barna til trening hver gang så må du tevurdere om barnet deres kan gå på denne treningen. Dere visste jo at treningen er 30 min unna. Hadde jeg vært frisk så hadde det ikke vært noen problem å kjøre barnet mitt og andre på trening/kamp. Hvis det er foreldre som ikke kan så er det som regel alltid en grunn til det. Man kan ikke ta alle under samme kam om at de ikke gidder osv. jeg er kronisk syk med ME og har da en veldig god grunn til å ikke klare dette hver gang. Mannen jobber i ett firma der det er lange skift og kan ikke beregne med han. Men vi får det til for det da det alltid er andre mødre/fedre som kan og alltid kan være på kamper/treninger. Hadde det blitt ett problem så måtte barnet desverre funnet seg noe annet å gjør. Men er utrolig glad for de andre som tar med seg alle barna med Anonymkode: ecdb6...384 DU ser ikke problemet fordi du selv ER problemet 😆 Utrolig rart innlegg, du virker jo til å mene at det er rimelig at du og din familie har krav på hjelp til å få ditt eget barn på trening. Hvis gubben din jobber så mye at han ikke klarer å følge opp barn, så tjener han sikkert penger nok til å betale de andre for skyssen, da. Anonymkode: 0e4da...8f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå