Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #51 Skrevet 31. januar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden): Poenget er at hvis vi skal kjøre flere unger så vil vi dele på det. Er det virkelig så urimelig ? Jeg forventer ikke hjelp av noen til å få mine unger til trening , men hvis noen vil ha hjelp av meg så bør det gå to veier. Samkjøring betyr ikke at eller 2 familier skal være taxi for hele laget. Ja, det er urimelig. Når noen tilbyr hjelp til noe, så betyr det faktisk å ikke forvente noe tilbake. Hvis du forventer ‘tilbakebetaling’ i form av kjøring en annen gang, så tilbyr du ikke hjelp, men tjeneste. Da bør du også opplyse om det, og ikke si at du ‘hjelper’. Hilsen, alenemor som kjører med glede alle andres unger til og fra trening uten å holde ‘tellinga’ Anonymkode: b2330...68b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #52 Skrevet 31. januar 2022 Send vippskrav til foreldrene for bensin. Anonymkode: 2b9e2...989
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #53 Skrevet 31. januar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (47 minutter siden): Poenget er at vi ikke vil være gratis taxi for hele laget. At vi sørger for at våre barn kommer seg på trening er en selvfølge . Selv om det ikke alltid passer så ordner vi det. Men her går det altså på at dere fikser det uansett, mens andre ikke klarer å fikse det. Er det et stort problem å ha med noen ekstra i bilen når dere uansett skal til treningen? Har dere ikke mer enn nok penger så dere klarer dere? Sånn uten å kreve betaling fra andre for å kjøre? Anonymkode: 48099...9c7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #54 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men her går det altså på at dere fikser det uansett, mens andre ikke klarer å fikse det. Er det et stort problem å ha med noen ekstra i bilen når dere uansett skal til treningen? Har dere ikke mer enn nok penger så dere klarer dere? Sånn uten å kreve betaling fra andre for å kjøre? Anonymkode: 48099...9c7 Vi trenger ikke penger for kjøring . Vi trenger tiden . Vi løser det , men det er ikke optimalt . Løser det ved å flytte på møter, utsette jobb eller ved at mannen jobber fra hallen eller bilen. Det er mye nå pga at ene gutten trener med flere lag, men vi løser det. Poenget her er at det hadde vært fint om fler på laget også løste sin logistikk og ikke lente seg på 2 familier.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #55 Skrevet 31. januar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Vi trenger ikke penger for kjøring . Vi trenger tiden . Vi løser det , men det er ikke optimalt . Løser det ved å flytte på møter, utsette jobb eller ved at mannen jobber fra hallen eller bilen. Det er mye nå pga at ene gutten trener med flere lag, men vi løser det. Poenget her er at det hadde vært fint om fler på laget også løste sin logistikk og ikke lente seg på 2 familier. Hvis det blir for mange treninger, så må han enten slutte på det ene laget, eller dere må fortsette å kjøre. Det er jo tydelig at de andre ikke kan, så da er det ikke noe stress å ta med andre de gangene dere kjører. Har dere ikke tid, så må man bare avslutte i steder for å forlange t andre skal bli mer aktive Anonymkode: 48099...9c7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #56 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis det blir for mange treninger, så må han enten slutte på det ene laget, eller dere må fortsette å kjøre. Det er jo tydelig at de andre ikke kan, så da er det ikke noe stress å ta med andre de gangene dere kjører. Har dere ikke tid, så må man bare avslutte i steder for å forlange t andre skal bli mer aktive Anonymkode: 48099...9c7 Vi får det til for våre barn. Det er poenget. Vi vil ikke være gratis transport for laget. Har gitt beskjed til trener nå og vedkommende skal informere i foreldregruppa om hvordan ting må være . Det løses nok nå😊
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #57 Skrevet 31. januar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Vi får det til for våre barn. Det er poenget. Vi vil ikke være gratis transport for laget. Har gitt beskjed til trener nå og vedkommende skal informere i foreldregruppa om hvordan ting må være . Det løses nok nå😊 Men hva trengte du egentlig råd for? Det var jo bare en løsning på dette? Anonymkode: 10874...4f0
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #58 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men hva trengte du egentlig råd for? Det var jo bare en løsning på dette? Anonymkode: 10874...4f0 Nå må man faktisk få lov til å spørre om hva man vil uten å måtte svare for hvorfor man spør. Det er ikke svarplikt vet du, du kan velge å ikke delta i tråden . Anonymkode: c4c41...11b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #59 Skrevet 31. januar 2022 Det er to lette løsninger: det ene er at du skriver på gruppen og spør hvem som vil bli med på en rullerende kjøreliste og hvem som vil kjøre alene. Så lager du liste og følger den. Viss noen ikke kan kjøre så må de bytte dag. den andre løsningen er at du sier nei til alle som vil sitte på, så kjører du egne unger. Jeg skjønner deg godt, det er faktisk koselig å ha egne unger i bilen for å prate om dagen. det går jo at ungdommen tar bussen til trening så henter du dem hjem igjen? Da slipper du all tiden det tar å vente i bilen. Anonymkode: 3c62c...27e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #60 Skrevet 31. januar 2022 Superdolly skrev (2 timer siden): Poenget med å kreve betaling er jo ikke først og fremst det økonomiske, men å synliggjøre for den/ de andre foreldrene hvor mye dere faktisk stiller opp for ungene. For noen kan det også hende at det å måtte betale dere vil være en aldri så liten motivasjon til dem selv for å komme seg opp fra sofaen og bidra litt innimellom. Jeg tror faktisk ikke jeg hadde valgt denne løsningen. Tenk hvis det motsatte skjer? At nå når de betaler deg, så har du i hvert fall ikke noe å klage på? Med tanke på at man oftere og oftere villig kjøper seg ut av dugnad osv, tenker jeg at mange gjerne betaler litt for fast kjøreordning - i hvert fall hvis de er så skamløse som det allerede virker at de er. Nei, du må nok bare med den største selvfølgelighet si at nå må dere dele på kjøringen. Hvis andre barn ikke kommer på trening av den grunn, er det foreldrenes feil, ikke din. Anonymkode: 7f2d0...e08
sug lut Skrevet 31. januar 2022 #61 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det kan da umulig være et problem for dere å ta med dere flere i bilen? Dere er jo på alle treningene uansett. Anonymkode: 4fe60...dca Jeg vil i hvert fall ikke være forventet å ta med andre selv om jeg alltid er på alle treninger/timer/etc. Det er mitt valg fra gang til gang.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #62 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det kan da umulig være et problem for dere å ta med dere flere i bilen? Dere er jo på alle treningene uansett. Anonymkode: 4fe60...dca Betyr dette at du alltid kan handle for meg, siden du uansett skal i butikken? For det hadde vært deilig! Anonymkode: 7f2d0...e08
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #63 Skrevet 31. januar 2022 Kjøreliste er det eneste fornuftige her. Anonymkode: a4ac9...a09
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #64 Skrevet 31. januar 2022 Jeg må si jeg blir matt av denne tråden. Har aldri opplevd holdingen ‘øye for øye, tann for tann’ i barnas idrettsaktiviteter eller foreldregrupper. Alle støtter hverandre for at ungene utvikler godt fellesskap og vennskap med alt det innebærer av dugnader, kjøringer ol. Hvor bor dere som mener på alvor at hver kjøring skal gjengjeldes? Anonymkode: b2330...68b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #65 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg må si jeg blir matt av denne tråden. Har aldri opplevd holdingen ‘øye for øye, tann for tann’ i barnas idrettsaktiviteter eller foreldregrupper. Alle støtter hverandre for at ungene utvikler godt fellesskap og vennskap med alt det innebærer av dugnader, kjøringer ol. Hvor bor dere som mener på alvor at hver kjøring skal gjengjeldes? Anonymkode: b2330...68b Så lenge alle støtter hverandre og alle drar lasset sammen så skjønner jeg godt at dere ikke opplever noen utfordringer . Hadde alle stilt på dugnad , alle stått på for det sosiale for ungene , alle hadde ordnet kjøring og alle hadde stilt på foreldremøter , så hadde ikke jeg laget denne tråden. Vi sliter med lite engasjerte foreldre utover det å stille på kamper . Det tar på. Hadde vi hatt det som dere så hadde ingen holdt regnskap over hvem som kjørte når
n74 Skrevet 31. januar 2022 #66 Skrevet 31. januar 2022 Sett opp en kjøreturnus, enten i Spond eller på messenger. Inviter de som ønsker å være med på en sånn ordning inn. Så må alle ta hver sin gang
Twintipp Skrevet 31. januar 2022 #67 Skrevet 31. januar 2022 Det er ingen annen vei (ut i fra erfaring), enn å si det rett ut. Vi kan kjøre i uke 6, og har plass til 3. Hvem vil være med på rullering av kjøring? Rett ut, ikke noe i mellom. Enkelte foreldre er frekkere enn flatlusa, og trenger det inn med teskje.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #68 Skrevet 31. januar 2022 At det tar på gjelder for alle, sånn er det å ha barn - kanskje er det noen under kreftbehandling i en familie, og en annen som ikke stiller opp pga økonomisk krise eller hva som helst. Det vet man aldri. Når det er idrett drevet av fellesskapet er det å forvente at de som deltar deler også felleskapets verdier. Begynner man å føre regnskapet over andres deltagelse, kan man like gjerne benytte seg av treningstilbudet i en profesjonell klubb istedenfor, så slipper man å forholde seg til fellesskapet. Anonymkode: b2330...68b
prekæs Skrevet 31. januar 2022 #69 Skrevet 31. januar 2022 Det har strengt tatt ikke treneren noe med. Hva bryr han seg med det for?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #70 Skrevet 31. januar 2022 prekæs skrev (2 minutter siden): Det har strengt tatt ikke treneren noe med. Hva bryr han seg med det for? Jeg tror i grunn det var ment som en oppfordring til at vi kollektivt har et ansvar for å få ungene våre på kamper og treninger. Poenget var nok også å minne oss på å tilby hverandre skyss og et forum hvor man kan spørre om skyss. Det har nok bare ikke fungert helt etter hensikten. Trener skulle presisere på gruppa vår så satser på at det blir bedring .
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #71 Skrevet 31. januar 2022 «Vi tar gjerne med Per og Pål på onsdag, supert om dere ordner skyss i neste uke». Eller noe lignende.. Anonymkode: 2a4cc...9da
prekæs Skrevet 31. januar 2022 #72 Skrevet 31. januar 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Jeg tror i grunn det var ment som en oppfordring til at vi kollektivt har et ansvar for å få ungene våre på kamper og treninger. Poenget var nok også å minne oss på å tilby hverandre skyss og et forum hvor man kan spørre om skyss. Det har nok bare ikke fungert helt etter hensikten. Trener skulle presisere på gruppa vår så satser på at det blir bedring . Tanken er nok god, men han latt være å oppfordre, ved å vise til kollektivt ansvar osv, hadde folk vært nødt til å snakke sammen. Du plikter vel ikke å følge hans oppfordring bare fordi han har en ide om hvordan det bør være. Stor sjanse for at du blir tatt som en selvfølge og at til og med folk blir sure og forlanger forklaring på hvorfor du ikke vil fungere som taxi hver gang.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #73 Skrevet 31. januar 2022 Jeg tenker om det er de samme barna som sitter på, så bør det rullere på foreldrene. Om noen aldri kan så kan ikke barna gå på idrett. Kan ikke være alle andre sitt problme å fikse det Anonymkode: e43dd...5d0
pele Skrevet 31. januar 2022 #74 Skrevet 31. januar 2022 prekæs skrev (21 minutter siden): Det har strengt tatt ikke treneren noe med. Hva bryr han seg med det for? Treneren skal vel samme veg han og så da kan han ta med nokon han og
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2022 #75 Skrevet 31. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker om det er de samme barna som sitter på, så bør det rullere på foreldrene. Om noen aldri kan så kan ikke barna gå på idrett. Kan ikke være alle andre sitt problme å fikse det Anonymkode: e43dd...5d0 Jøss..håper virkelig du bor langt unna mitt nabolag, kommer til å lære mine barn om å holde unna folk med slike holdninger Anonymkode: b2330...68b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå