Gå til innhold

Når trener oppfordrer til samkjøring .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever at det ofte blir til at det forventes at man tar med seg unger i bilen siden man har pleid å kjøre til kamper og trening . Når det er trening lokalt så er det selvsagt ikke noe problem , men her så trener de både 30 min og 60 min unna . Da blir det ofte at man venter på treningen fordi det er meningsløst å dra frem og tilbake . Nå har det blitt til at vi ender med kjøring 2 ganger i uken som er en time unna. ( dette er et lokalt lag som har flere trenings steder). Trener oppfordrer til samkjøring og da passer det liksom aldri for enkelte . Vi er 2 foreldre som alltid kjører og mellom oss pleier vi å dele litt på det. Trener mener at det viktigste er at alle får blitt med , og det er sant . Problemet er at det har blitt en hvilepute for noen. De har selvsagt mange grunner til ikke å kjøre , men de grunnene har vi alle. Her har mannen gjentatte ganger måttet jobbe fra hallen . Flere som opplever dette og hvordan har dere løst det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan da umulig være et problem for dere å ta med dere flere i bilen? Dere er jo på alle treningene uansett.

Anonymkode: 4fe60...dca

Skrevet

Ser ikke problemet. 

Anonymkode: 797b3...da8

Skrevet

Jeg ville tatt dette opp med de foreldrene som aldri bidrar med kjøring. Dere må gi klart uttrykk for at dette må deles på rettferdig, og at de ikke kan tvinge frem at dere skal kjøre hver gang. Ser de ikke dette selv? Jeg hadde vært flau. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det kan da umulig være et problem for dere å ta med dere flere i bilen? Dere er jo på alle treningene uansett.

Problemet er at det blir veldig mange timer når begge gutta trener flere ganger i uken . Det hadde jo også vært fint å kunne dele på det så ikke hver eneste ettermiddag går med til kjøring . Dessuten så er det ofte ikke slik at alle får skyss heller og da blir det førstemann til mølla. Det holder ikke med 2 biler liksom . Da kaster foreldrene seg over å spør om skyss før man rekker å tenke seg om . Å oppfordre til samkjøring er vel og bra, men det kan jo ikke være en eller to familier som skal skysse ungdommen hit og dit.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

De har selvsagt mange grunner til ikke å kjøre , men de grunnene har vi alle. 

Hvilke grunner er det? Det er ikke lenge siden du skrøyt av at dere var på ALLE treninger og kamper, og du kritiserte en alenemor som for én gang skyld tillot seg å ikke dra på kamp (og barnets far var til stede). Da var det liksom ikke greit.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Problemet er at det blir veldig mange timer når begge gutta trener flere ganger i uken . Det hadde jo også vært fint å kunne dele på det så ikke hver eneste ettermiddag går med til kjøring . Dessuten så er det ofte ikke slik at alle får skyss heller og da blir det førstemann til mølla. Det holder ikke med 2 biler liksom . Da kaster foreldrene seg over å spør om skyss før man rekker å tenke seg om . Å oppfordre til samkjøring er vel og bra, men det kan jo ikke være en eller to familier som skal skysse ungdommen hit og dit.

Men dere er jo alltid der, uansett, fordi dere vil være der?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke grunner er det? Det er ikke lenge siden du skrøyt av at dere var på ALLE treninger og kamper, og du kritiserte en alenemor som for én gang skyld tillot seg å ikke dra på kamp (og barnets far var til stede). Da var det liksom ikke greit.

Det kan være alt fra at bilen har mannen, hadde glemt treningen , det blir sent for lillebror , skal jobbe etc. utfordringer alle har og alle må jobbe med.

Skrevet

Men dere er jo alltid der, uansett, fordi dere vil være der?

Vi er ikke på alle treninger . Vi er på alle kamper. Dessuten er det som sagt ikke noe problem ved lokal trening . Utfordringen er når det er langt til trening . Når det er 30 min eller 60 min en vei så bør det deles på.

Skrevet

Trener kan jo oppfordre til hva han vil, men dere må jo bare være voksne og ta vare på dere selv. Send gruppemelding til alle de foreldrene dere har avlastet og si at nå har dere kjørt hver gang siden 17.august, så nå vil dere at Påsan og Vesla skal få skyss til trening av foreldrene til Kjakan og Tulla; med start i overmorgen. Det er henting kl. 17.30, Vesla og Påsan kan evt sykle bort til Kjakan og møtes der. 

Anonymkode: 0e4da...8f4

Skrevet

Og si at det vil dere ha av dem fram til påske, siden de har fått lov å slippe så mange ganger.

Skrevet
tante grusom master of law skrev (4 minutter siden):

Jeg ville tatt dette opp med de foreldrene som aldri bidrar med kjøring. Dere må gi klart uttrykk for at dette må deles på rettferdig, og at de ikke kan tvinge frem at dere skal kjøre hver gang. Ser de ikke dette selv? Jeg hadde vært flau. 

Ja. Jeg må nok det , men har til nå følt at det viktigste var å få ungene til trening . Nå ser vi at dette begynner å bli utfordrende og vår egen kabal går ikke helt opp. Begge gutta trener flere ganger i uken og noen ganger blir det 2 kjøringer på en dag .

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Vi er ikke på alle treninger . Vi er på alle kamper. Dessuten er det som sagt ikke noe problem ved lokal trening . Utfordringen er når det er langt til trening . Når det er 30 min eller 60 min en vei så bør det deles på.

Uansett, det er hysterisk festlig hvordan du uten skam kritiserte en alenemor, som stort sett hadde barna alene, for ikke å delta på én kamp, mens du klarer å hoste opp mange forklaringer for hvorfor det ikke alltis passer for deg.

Løsningen på problemet ditt er enkel: Si klart i fra at nå ha dere kjørt de siste x kampene, nå er det andre sin tur.

Skrevet

Er samme her. Jeg kjører til nesten alle bortekamper. Og bilen er er full av gutter. Jeg vil se på kampene og gutten vil st jeg skal bli med, så kjører med glede. Men det er de samme som kjører ofte ja . Men de få gangene jeg ikke kjører, så stiller andre opp 

Anonymkode: 300c6...bd3

Skrevet

Jeg kjører til trening hver gang, 5 dager i uken. Tar med meg barn også. Jeg skal jo den veien uansett. Søken får klare seg hjemme alene noen dager. Har litt problemer på torsdager. Da er det en trening som slutter 18.30 og en som begynner 18.30 og det er 30 min mellom dem. Da har jeg spurt en annen forelder om de kan kjøre til, så henter jeg. I tillegg er det kamper i helgene, jeg droppet EN kamp der far var tilstede, men til helgen skal jeg på to kamper, en med dugnad og en uten dugnad, begge skal jeg ha med andres barn på. Må bare hente barna hos far og levere de der etter kamp. Første helgen han har dem siden jeg droppet kampen, så hadde vært fint å få hentet seg inn, men sånn er det ikke i min verden. 

Anonymkode: 48099...9c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Trener kan jo oppfordre til hva han vil, men dere må jo bare være voksne og ta vare på dere selv. Send gruppemelding til alle de foreldrene dere har avlastet og si at nå har dere kjørt hver gang siden 17.august, så nå vil dere at Påsan og Vesla skal få skyss til trening av foreldrene til Kjakan og Tulla; med start i overmorgen. Det er henting kl. 17.30, Vesla og Påsan kan evt sykle bort til Kjakan og møtes der. 

Ja , jeg vet det. Grunnen til at jeg ble ekstra frustrert akkurat nå er at i morgen er en sånn langkjøring dag . Sa til en forelder at det passet dårlig for oss da og ba de kjøre. Det passet ikke og da sa hun at hennes barn ikke kommer seg på trening … 

Skrevet

Jeg sier fra umiddelbart. Enten kjører vi annenhver gang ellers så kjører jeg kun egne barn. Jeg fikk nok av slike snyltere for tre år siden. De ble selvsagt drit sure men det er ikke mitt problem. 

Anonymkode: 02c2d...618

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er samme her. Jeg kjører til nesten alle bortekamper. Og bilen er er full av gutter. Jeg vil se på kampene og gutten vil st jeg skal bli med, så kjører med glede. Men det er de samme som kjører ofte ja . Men de få gangene jeg ikke kjører, så stiller andre opp 

Anonymkode: 300c6...bd3

Hadde det vært sånn her så hadde det vært fint. Passer det ikke for dem som pleier å kjøre så kommer ikke gutta på trening . Vi løste det for vår gutt med å spørre om ungdommen som bor borti gata kunne kjøre mot betaling .

Skrevet

Dei som ikkje bytter på å kjøre kvar sin gang, bør betale 50,- pr. gang dei får skyss. 

Anonymkode: 93cb7...c72

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Ja , jeg vet det. Grunnen til at jeg ble ekstra frustrert akkurat nå er at i morgen er en sånn langkjøring dag . Sa til en forelder at det passet dårlig for oss da og ba de kjøre. Det passet ikke og da sa hun at hennes barn ikke kommer seg på trening … 

Men da må du faktisk bare sette en grense. Du kan velge å si greit, da kjører du, eller du kan velge å si til den mora at uff da, så synd at Petter ikke får trent i morgen. Du kan også velge å kreve betaling. Du kan velge å legge det ut på en Facebook-gruppe eller hva dere nå bruker for å kommunisere dere foreldre imellom. 

Dette er ikke uløselig, men det krever at du slår i bordet.

Skrevet

Dere vet jo at barna trener faste dager, så det er ikke verre enn at dere blir enige om å sette opp en liste, hvem kjører når. Og om noen ikke kan på sin dato likevel, da er det deres ansvar å i god tid før avtale med en av de andre foreldrene.

Anonymkode: db5e1...4ff

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Men er det kun ett barn som «skylder» dere skyss, da? 

Skrevet
Superdolly skrev (Akkurat nå):

Men da må du faktisk bare sette en grense. Du kan velge å si greit, da kjører du, eller du kan velge å si til den mora at uff da, så synd at Petter ikke får trent i morgen. Du kan også velge å kreve betaling. Du kan velge å legge det ut på en Facebook-gruppe eller hva dere nå bruker for å kommunisere dere foreldre imellom. 

Dette er ikke uløselig, men det krever at du slår i bordet.

Ja , jeg vet det egentlig . Det har bare vært så viktig for meg å gjøre det vi kan for at guttene på laget får deltatt. Det har gått litt langt . Betaling løser nok ikke utfordringen for oss, det er tiden . Det er ikke ok i lengden at mannen må ta med jobben på trening 😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Hadde det vært sånn her så hadde det vært fint. Passer det ikke for dem som pleier å kjøre så kommer ikke gutta på trening . Vi løste det for vår gutt med å spørre om ungdommen som bor borti gata kunne kjøre mot betaling .

De kan vel bare ta buss?

Anonymkode: 48099...9c7

Skrevet

Men er det kun ett barn som «skylder» dere skyss, da? 

Neida. Det var bare at akkurat i morgen så skal de 4 stykker på SPU og det var kun hun som svarte da jeg skrev på gruppen på Spond .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...