Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #26 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Her kjøpes klær når de er utslitt eller for små. Hull i buksa sys sammen evt klippes kort. Vi er veldig opptatt av å ta vare på jorden vår. Eks. Min manns mobil er 9 år gammel, fungerer fortsatt. Min mobil kjøpte jeg i 2017. Så å kjøpe bare for å kjøpe, fordi noe er nytt, eksisterer ikke hos oss. Synes reklamer burde forbys, fører bare til kjøpspress. Anonymkode: b374f...a2d Ingen dårlig tanke det, tror mange har klær med både lappen på og som en ikke engang husker at en har. En morsom øvelse vi testet ut her hjemme var å sjekke hvor mye man egentlig husker at man har i skapet av klær og sko. Selvfølgelig med en sjekk etterpå for å se om det stemmer med fasiten. Anonymkode: cf960...eef
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #27 Skrevet 5. juni 2021 Jeg elsker å shoppe og har veldig mye klær. Har et helt skap fullt av kjoler, men bor i sør-europa, så de blir veldig mye brukt. Anonymkode: f8dde...cab
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #28 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg elsker å shoppe og har veldig mye klær. Har et helt skap fullt av kjoler, men bor i sør-europa, så de blir veldig mye brukt. Anonymkode: f8dde...cab Du bruker vel uansett ikke mer enn en om gangen. Anonymkode: 4dbe5...515
sug lut Skrevet 5. juni 2021 #29 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg leser i kjoletråden at både den ene og den andre skal kjøpe nye sommerkjoler, i flertall, og at de også kjøpte flere i fjor som ikke en gang er brukt. Hvor mye kjøper dere egentlig? Selv billige klær holder jo i flerecår før de er utslitt hvis du ikke bruker dem hver dag. Detvjæres ut som et voldsomt overforbruk. Anonymkode: 4dbe5...515 Ingenting galt med at ting ikke ble brukt i fjor, da blir de forhåpentligvis brukt i år. For min egen del skyldtes det koronasommer uten sommerfester, dvs alle de andre ca 10 kjolene jeg kjøpte i fjor (sommer og vinter til sammen) var i bruk, men typisk fest-bryllup-anledning-kjole var det ingen anledninger for. Jeg hadde også et par vinter-penkjoler med samme skjebne. Så det er helt udramatisk - vi har pandemi, men ikke for alltid. Klær er en stor glede, og kjoler er den største - og kjoler bruker jeg hele tiden. Den eldste jeg har som fremdeles er i bruk til jobb kjøpte jeg i 1995. Så har jeg en hel underskog enkle jobbkjoler som går i maskin hver uke, der vil det jo være omtrent samme avgangstempo som på t-skjorter for dem som går i sånt.
sug lut Skrevet 5. juni 2021 #30 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg synes det er mye bedre å gkøre som hun gjør nå. Hun ser sikkert helt fin ut. It fra bildene i den andre tråden var ikke kjolene folk kjøpte særlig pene en gang. Det var helt vanlige kjoler. Man ser ikke dårligere ut selv pm man bruker ting til de blir utslitt. Anonymkode: 4dbe5...515 Jo, man ser faktisk loslitt ut. Og det kan man godt få gjøre for min del, men det ønsker jeg ikke å gjøre i jobbsammenheng. Og så kommer lyst, lov og glede i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #31 Skrevet 5. juni 2021 sug lut skrev (15 minutter siden): Jo, man ser faktisk loslitt ut. Og det kan man godt få gjøre for min del, men det ønsker jeg ikke å gjøre i jobbsammenheng. Og så kommer lyst, lov og glede i tillegg. Ser man virkelig på Teams-kamera om du har splitter ny kjole? Anonymkode: 20ef4...f59
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #32 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er helt klart noe negativt med å kjøpe klær og andre ting man ikke trenger. Det er mye på grunn av at folk har den instillingen at vi står forran en global klimakrise. Anonymkode: 4dbe5...515 Alt overforbruk er negativt. Og ikke minst er det å støtte de få superrike som er i ferd med å ødelegge jorda. Anonymkode: 3c8b5...166
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #33 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ser man virkelig på Teams-kamera om du har splitter ny kjole? Anonymkode: 20ef4...f59 Nå er det vel heldigvis kun en begrenset periode man treffes mer på teams enn personlig. Anonymkode: d94e6...217
sug lut Skrevet 5. juni 2021 #34 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ser man virkelig på Teams-kamera om du har splitter ny kjole? Anonymkode: 20ef4...f59 Jobber du alltid på Teams? Det gjør nemlig ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #35 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ingen dårlig tanke det, tror mange har klær med både lappen på og som en ikke engang husker at en har. En morsom øvelse vi testet ut her hjemme var å sjekke hvor mye man egentlig husker at man har i skapet av klær og sko. Selvfølgelig med en sjekk etterpå for å se om det stemmer med fasiten. Anonymkode: cf960...eef Prøvde meg på den øvelsen nå, husket alle klærne til ungene, mannen og meg selv. Skal foreslå øvelsen for venninner. Anonymkode: b374f...a2d
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #36 Skrevet 5. juni 2021 sug lut skrev (7 minutter siden): Jobber du alltid på Teams? Det gjør nemlig ikke jeg. Har hatt hjemmekontor i over ett år. Som hele landet har pålegg om. Anonymkode: 20ef4...f59
sug lut Skrevet 5. juni 2021 #37 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Har hatt hjemmekontor i over ett år. Som hele landet har pålegg om. Anonymkode: 20ef4...f59 Nå spinner du avsted igjen. Jeg har ikke pålegg om hjemmekontor lenger, for eksempel. Jeg KAN benytte det, men det er ikke alt det er hensiktsmessig å legge dit når jeg ikke behøver, og det er ikke alt som KAN gjøres derfra.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #38 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Har hatt hjemmekontor i over ett år. Som hele landet har pålegg om. Anonymkode: 20ef4...f59 Men det stemmer jo ikke? Jeg har knapt hatt hjemmekontor siden lock down. Anonymkode: d94e6...217
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #39 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Har hatt hjemmekontor i over ett år. Som hele landet har pålegg om. Anonymkode: 20ef4...f59 Det er da mange som ikke har hjemmekontor altså Anonymkode: d46cb...6a2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #40 Skrevet 5. juni 2021 sug lut skrev (47 minutter siden): Ingenting galt med at ting ikke ble brukt i fjor, da blir de forhåpentligvis brukt i år. For min egen del skyldtes det koronasommer uten sommerfester, dvs alle de andre ca 10 kjolene jeg kjøpte i fjor (sommer og vinter til sammen) var i bruk, men typisk fest-bryllup-anledning-kjole var det ingen anledninger for. Jeg hadde også et par vinter-penkjoler med samme skjebne. Så det er helt udramatisk - vi har pandemi, men ikke for alltid. Klær er en stor glede, og kjoler er den største - og kjoler bruker jeg hele tiden. Den eldste jeg har som fremdeles er i bruk til jobb kjøpte jeg i 1995. Så har jeg en hel underskog enkle jobbkjoler som går i maskin hver uke, der vil det jo være omtrent samme avgangstempo som på t-skjorter for dem som går i sånt. Hvor mange kjoler sliter du ut i året? Hvis du kjøpte minst 13 kjoler i fjor kan du ikke trenge nye på flere år med mindre du kjøper helt elendig kvalitet. Anonymkode: 4dbe5...515
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #41 Skrevet 5. juni 2021 sug lut skrev (45 minutter siden): Jo, man ser faktisk loslitt ut. Og det kan man godt få gjøre for min del, men det ønsker jeg ikke å gjøre i jobbsammenheng. Og så kommer lyst, lov og glede i tillegg. Det kommer an på hva du mener med itslitt, men om du ikke kan bruke klærne dine mer enn la oss si 50 ganger før du mener de ser "loslitt" ut kjøper du enten elendige klær eller du har et ikke bærekraftog syn på hvordag folk bør se ut. Anonymkode: 4dbe5...515
sug lut Skrevet 5. juni 2021 #42 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvor mange kjoler sliter du ut i året? Hvis du kjøpte minst 13 kjoler i fjor kan du ikke trenge nye på flere år med mindre du kjøper helt elendig kvalitet. Anonymkode: 4dbe5...515 Hvem har sagt at jeg TRENGER alle, men jeg HAR LYST PÅ alle. Og noen av de enkle og lettbrukte som brukes mest går over i hjemmebruk etterhvert, selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #43 Skrevet 5. juni 2021 Jobber i klesbutikk og har mye klær. Har walk in closet hvor det meste henger, og jeg bruker da smaleste type plastikkhenger. Det henger tett, men er ikke stappet. Strekker man alt ut på en rad er garderoben min 5.1 meter med heng, 1.8 meter hylle til bukser. I tillegg er det en kommode til undertøy, sokker, kosebukser og t-skjorter. Det er noen hundre plagg, og alt brukes, om ikke ofte. Hadde nettopp ryddings hvor alt jeg ikke brukte ble sendt til Røde Kors. Anonymkode: df831...726
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #44 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Men det stemmer jo ikke? Jeg har knapt hatt hjemmekontor siden lock down. Anonymkode: d94e6...217 Men da følger ikke din arbeidsgiver nasjonale pålegg. Anonymkode: 20ef4...f59
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #45 Skrevet 5. juni 2021 sug lut skrev (1 time siden): Nå spinner du avsted igjen. Jeg har ikke pålegg om hjemmekontor lenger, for eksempel. Jeg KAN benytte det, men det er ikke alt det er hensiktsmessig å legge dit når jeg ikke behøver, og det er ikke alt som KAN gjøres derfra. Så rart at man fortsatt har nasjonale retningslinjer fra regjeringen da... Anonymkode: 20ef4...f59
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. juni 2021 #46 Skrevet 5. juni 2021 (endret) Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men da følger ikke din arbeidsgiver nasjonale pålegg. Anonymkode: 20ef4...f59 Alle kan , tro det eller ei ikke ha hjemmekontor . Feks lar det seg vanskelig gjøre å kjøre trikk på teams Endret 5. juni 2021 av mamma til adhd gutt<3
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #47 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så rart at man fortsatt har nasjonale retningslinjer fra regjeringen da... Anonymkode: 20ef4...f59 Det er en anbefaling. Anonymkode: d46cb...6a2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2021 #48 Skrevet 5. juni 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men da følger ikke din arbeidsgiver nasjonale pålegg. Anonymkode: 20ef4...f59 Det er ikke alle jobber som kan gjøres fra hjemmekontor. Anonymkode: 4dbe5...515
Listedamen Skrevet 5. juni 2021 #49 Skrevet 5. juni 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (10 minutter siden): Alle kan , tro det eller ei ikke ha hjemmekontor . Feks lar det seg vanskelig gjøre å kjøre trikk på teams Nå lo jeg høyt😂
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 5. juni 2021 #50 Skrevet 5. juni 2021 Listedamen skrev (2 minutter siden): Nå lo jeg høyt😂 Og plutselig ble LUT trikkefører i skikkelig trikkefører uniform😍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå