Gå til innhold

Får barna deres lov til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Uenighet er ikke farlig.

Enig i det, og det er som å høre meg selv.

Kverulering derimot, er trøttsomt. 

Anonymkode: 44cc7...44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo akkurat det noen her sier. De aksepterer at barnet driter seg ut og korrigerer etter at besøket har reist. 

Det er ingen barn beskrevet i denne tråden som får styre på som de vil. Samtlige i denne tråden sier at oppførselen ikke er akseptabel og så er man delt på hvordan man ville korrigert. Likevel klarer du å argumentere for at de som ikke korrigerer med en gang, i plenum oppdrar persilleblad og barbarer. Folk er forskjellig og gjør ting forskjellig. Det gjør ikke den ene bedre enn den andre når utfallet uansett er det samme. 

Anonymkode: afafa...12c

Min påstand er at barn ikke blir «livredde skall av noen barn» av å bli korrigert i plenum. Hvor mange barn blir ikke korrigert i plenum i løpet av en skoledag?

Men i dette ligger det selvsagt en forutsetning om at «korrigering» ikke er ensbetydende med å kjefte, smelle og gjøre sitt ytterst for å drite ut ungen (jeg trodde helt ærlig den forutsetningene var overflødig…). 
Dersom et barn ikke tåler å høre «nei Ole, vi tar ikke det siste kakestykket» uten å blir et angstfylt barn, da vil jeg absolutt påstå at det er noe grunnleggende galt et sted ja.

Anonymkode: ebbe1...e77

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mange barn blir ikke korrigert i plenum i løpet av en skoledag?

Omtrent like mange barn som lever som skall resten av livet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Neivel, men hvorfor delta i en debatt hvor din oppførsel spenner ben på dine argumenter? Det er jo ikke logisk heller. 

Men hvorfor kan ikke du bare slutte å diskutere meg? 

Skrevet

(jeg trodde helt ærlig den forutsetningene var overflødig…)

Men igjen, det handler om at du ikke ser det som andre ser. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor kan ikke du bare slutte å diskutere meg? 

Det er sånt man må regne med når man tramper i klaveret og stiller spørsmål og latterliggjør andre. Igjen, dette kan man ikke overføre i løpet av et innlegg. Ta kontakt med helsevesenet hvis du virkelig er innstilt på å forstå andres motivasjoner. 

Skrevet

Min påstand er at barn ikke blir «livredde skall av noen barn» av å bli korrigert i plenum. Hvor mange barn blir ikke korrigert i plenum i løpet av en skoledag?

Men i dette ligger det selvsagt en forutsetning om at «korrigering» ikke er ensbetydende med å kjefte, smelle og gjøre sitt ytterst for å drite ut ungen (jeg trodde helt ærlig den forutsetningene var overflødig…). 
Dersom et barn ikke tåler å høre «nei Ole, vi tar ikke det siste kakestykket» uten å blir et angstfylt barn, da vil jeg absolutt påstå at det er noe grunnleggende galt et sted ja.

Jeg har ikke svart på den påstanden. Jeg ville tatt det med barnet etter at besøket hadde reist uansett. Ikke på grunn av eget barn, men for stemningen generelt.  Noen må jo ta det siste kakestykket også. Hvis ikke blir man sittende igjen med et kakestykke fra alle kaker man lager

Anonymkode: afafa...12c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men igjen, det handler om at du ikke ser det som andre ser. 

På samme måte som du ikke ser det andre ser da eller? 

Skrevet

Det er sånt man må regne med når man tramper i klaveret og stiller spørsmål og latterliggjør andre. Igjen, dette kan man ikke overføre i løpet av et innlegg. Ta kontakt med helsevesenet hvis du virkelig er innstilt på å forstå andres motivasjoner. 

Oj, jeg har vist gjort deg ordentlig sinna! 😬 Gå videre nå, du og jeg blir nok aldri enige og videre debatt er nyttesløst.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

På samme måte som du ikke ser det andre ser da eller? 

Du får lese tråden så ser du selv om det stemmer.

Tenker uansett at jeg gidder ikke være fuel for deg noe mer. Du kan ta det siste stykket :) 

Skrevet

Oj, jeg har vist gjort deg ordentlig sinna! 😬 Gå videre nå, du og jeg blir nok aldri enige og videre debatt er nyttesløst.

Husk at det var du som spurte.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du får lese tråden så ser du selv om det stemmer.

Tenker uansett at jeg gidder ikke være fuel for deg noe mer. Du kan ta det siste stykket :) 

Det er nok sånn at jeg ikke ser det du ser og du ikke ser det jeg ser ja. Er ofte sånn når man er uenig om ting.

Ha en fin dag 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Husk at det var du som spurte.

Jaggu godt jeg opprettet dette innlegget,  så holdt jeg deg opptatt en stund.  

Kjære meg for et engasjement du har, og så mange konklusjoner du klarer å trekke fra et lite spørsmål.  

Hi

Anonymkode: 81d35...577

Skrevet

Jaggu godt jeg opprettet dette innlegget,  så holdt jeg deg opptatt en stund.  

Kjære meg for et engasjement du har, og så mange konklusjoner du klarer å trekke fra et lite spørsmål.  

Hi

Anonymkode: 81d35...577

Det er ikke lov å ha flere profiler her så vidt jeg vet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er ikke lov å ha flere profiler her så vidt jeg vet. 

Jeg har kun en profil. Men det tror du vel ikke på, da du har den ene og rette sannheten.  

Men godt jeg klarte å lage engasjement da. 👍

Skrevet

Ingen av barna hadde fått det siste stykket

Anonymkode: 92aad...044

Skrevet

Ingen av barna hadde fått det siste stykket

Anonymkode: 92aad...044

Dermed kan du spise det selv, og bruke som unnskyldning at det er en del av oppdragelsen.

Uttrykket want the cake and want to eat it too, har vel knapt kommet mer til sin rett :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det blir for langt å forsøke å lære deg i denne tråden. Men dersom du har små barn kan du ta kontakt med helsesøster for å få hjelp eller for å bli satt i kontakt med rette personer. Også fastlegen kan være nyttig dersom du har en diagnose som gjør det vanskelig å forstå deg selv utenfra og andre mennesker innenfra. 

Du store, som du driter deg ut!

Anonymkode: 1f528...b46

Skrevet

Nei. Hadde mitt barn gjort det så hadde jeg snakket (ikke kjeftet) til barnet mitt forran de andre, og tatt kaken bort. Mulig barnet blir flau grunnet andre mennesker tilstede, men mulig det husker det bedre til neste gang da. Uansett, hadde det vært meg og jeg ser folk og barn tar ett kake stk hver og det er ett igjen så tar jeg å setter bort det siste kake stykket før evt sånt skjer,(og spiser det i skjul selv senere) og eller deler det opp viss det er mulig. Verre er det ikke. 

Anonymkode: ffb5c...660

Skrevet

Da hadde det blitt månelyst for meg. Hadde nok klart å beherske meg, men de hadde fått hørt hvordan dette skulle gjøres. Slike ting kan jeg ikke vente med å ta opp, for når slikt blir tatt opp siden så har ungene glemt det og da skjlnner de ikke helt hva kjefta er retta på. 

Nå er ene voksen og lillesøster snart voksen, aldri hatt en slik hendelse. Eller det har jo vært noen småting når de har krangla om den siste av noe når det bare har vært de to. Men det er den helt vanlige søskenkjærligheten som de egentlig ahr litt godt av, de har alltid løst flokene selv og jeg har igrunn bare sagt de må ordne opp selv om den ene prøver å sladdre til meg. 
Ene tantebarnet mitt kunne ha gjort det, men min søster og svoger kjenner han så godt at slike situasjoner ser de lenge før de skjer. Han er en skikkelig matmoms, så er det noe til overs så må det spises uansett hva det er. Så de har klart å lære han at han må spørre om andre vil ha noe før han kaster seg over. 

Anonymkode: b8003...dd8

Skrevet

Nei det hadde ikke mine fått lov til. Og det vet de så godt at dette hadde de ikke gjort. Ihvertfall når de er så store som skolebarn. 

Noe de kanskje kunne ha ha gjort mot hverandre om det bare var de to. 😅 Hadde sagt noe da også. Men med andre besøkende er det helt uaktuelt. 

Anonymkode: 27394...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...