Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #26 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja men ok! Da er svarer ditt «nei» på hi sitt spørsmål. Anonymkode: ebbe1...e77 Så alle som har svart mer enn «nei» i denne tråden har ikke svart korrekt i følge deg? Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Når et barn sier ‘det skal jeg ha’ så bør en voksen være såpass voksen at man klarer å si ‘Nei. Om flere vil ha må det deles. Er det andre som vil ha mer kake? Per? Pål?’ Man sitter ikke evneveik og ser på Anonymkode: 2431e...2bf Ja, hvis forelderen rekker å reagere og er i nærheten så. I følge HI gikk det veldig fort Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei altså hvis du ikke klarer å snakke til ungen din uten å drite ut ham/henne, da skjønner jeg at du gjør der mellom husets fire vegger… Anonymkode: ebbe1...e77 Det kommer vel helt an på hvordan barnet ser det, ikke den voksne. Greit at sjefen din irettesetter deg i plenum? Anonymkode: afafa...12c
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #27 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Så alle som har svart mer enn «nei» i denne tråden har ikke svart korrekt i følge deg? Ja, hvis forelderen rekker å reagere og er i nærheten så. I følge HI gikk det veldig fort Det kommer vel helt an på hvordan barnet ser det, ikke den voksne. Greit at sjefen din irettesetter deg i plenum? Anonymkode: afafa...12c Hjelpes som du skal kverulere. Svarene på spørsmålene dine er «nei» og «nei». Og ingen av dem har noe med denne saken å gjøre. Irettesatt av sjefen… hjelpes. Anonymkode: ebbe1...e77
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #28 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette er skolebarn. Har ikke barna lært seg såpass innen de begynner på skolen så kan foreldrene umulig være oppegående. Anonymkode: ebbe1...e77 Pft. Det er ikke alle som vet alt om andre barns eventuelle diagnoser. Her er det en hel del bedrevitere som mener de skal ha kontroll på måten andre oppdrar sine unger. Fokuser på deres egne, så går ting straks litt bedre. Anonymkode: 44cc7...44c
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #29 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hjelpes som du skal kverulere. Svarene på spørsmålene dine er «nei» og «nei». Og ingen av dem har noe med denne saken å gjøre. Irettesatt av sjefen… hjelpes. Anonymkode: ebbe1...e77 Her er det jo du som kverulerer, og så så vanvittig mye! Blir helt svett av å lese de innleggene dine, er du like kontrollerende overfor de du har rundt deg, så er du jo en bølle. Anonymkode: 44cc7...44c
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #30 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Her er det jo du som kverulerer, og så så vanvittig mye! Blir helt svett av å lese de innleggene dine, er du like kontrollerende overfor de du har rundt deg, så er du jo en bølle. Anonymkode: 44cc7...44c Hvis du blir så svett av innleggene mine så anbefaler jeg to ting: hopp over innleggene mine og skaff deg litt kondis. Anonymkode: ebbe1...e77
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #31 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis du blir så svett av innleggene mine så anbefaler jeg to ting: hopp over innleggene mine og skaff deg litt kondis. Anonymkode: ebbe1...e77 Ja jøss, jeg burde vel ha sett det komme. Som om jeg er din å bestemme over... Anonymkode: 44cc7...44c
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #32 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja jøss, jeg burde vel ha sett det komme. Som om jeg er din å bestemme over... Anonymkode: 44cc7...44c Sånn, natta nå. Anonymkode: ebbe1...e77
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #33 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Pft. Det er ikke alle som vet alt om andre barns eventuelle diagnoser. Her er det en hel del bedrevitere som mener de skal ha kontroll på måten andre oppdrar sine unger. Fokuser på deres egne, så går ting straks litt bedre. Anonymkode: 44cc7...44c Det er ingen diagnoser inni bilde her ihvertfall. Det vet jeg helt sikkert. Du må gjerne kverulere på det, men det hjelper ikke. Anonymkode: 81d35...577
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #34 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er ingen diagnoser inni bilde her ihvertfall. Det vet jeg helt sikkert. Du må gjerne kverulere på det, men det hjelper ikke. Anonymkode: 81d35...577 Å kjære tid, ser nå at det er du som er HI. Nei, da vet du jo sikkert alt om hva slags diagnoser barnet har og ikke har 🙄 Du får kose deg med å vite best hva foreldrene skulle ha gjort og ikke gjort, og hva vi bør svare og ikke svare, og så får du kjefte i vei på de som gidder å høre. Det blir ikke meg. Anonymkode: 44cc7...44c
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #35 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Å kjære tid, ser nå at det er du som er HI. Nei, da vet du jo sikkert alt om hva slags diagnoser barnet har og ikke har 🙄 Du får kose deg med å vite best hva foreldrene skulle ha gjort og ikke gjort, og hva vi bør svare og ikke svare, og så får du kjefte i vei på de som gidder å høre. Det blir ikke meg. Anonymkode: 44cc7...44c Tror du tar feil nå altså. Det er ikke meg som har diskutert med deg tidligere i tråden. Ja, jeg er hi, men svarte deg kunn denne ene gangen. Se på kodene du. Vell, uansett. Nå er det nattan. Anonymkode: 81d35...577
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #36 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er jo ikke sikkert at disse foreldrene aksepterer det heller, men de velger å ikke irettesette i offentlighet. Du bet jo ikke hva som ble sagt da dere gikk hjem? Anonymkode: 8f0ce...a5f Nettopp! Jeg kunne vært en slik forelder. Men barnet mitt hadde ikke tatt det siste kakestykke heller, men samtidig.. Barnet bor der! Hadde dette vært min rolige 9 åring som serverte yndlingskaken, kunne det tenkes at hun fortet seg å ta det siste stykket, men hun hadde satt det i kjøleskapet,ikke stappet det i seg. Da jeg var liten hadde vi jo lært hjemmefra å ikke ta det siste stykket. Husker den dag i dag at det var ett pizzastykke igjen på fatet i en bursdag. Alle bare satt å så på det.. Men så kom det ei og bare tok det! Vi satt å måpa.😂 Jeg ville ikke kranglet om at barnet tok det siste stykket, men sagt spontant ala :" Oi! Ja, der tok du den ja. Nå glemte du å spørre om andre ville ha." også hadde vi tatt en prat om det etterpå. Noen ganger tenker jeg at man må tenke på seg selv også. Så jeg hadde nok latt det passere hvis barnet mitt hadde ryddet det siste stykket av bordet og spart den siste biten. Anonymkode: aa2a9...f46
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #37 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, det hadde jeg aldri tillatt, jeg hadde blitt skikkelig flau hvis barnet mitt hadde gjort noe sånt. Gutten min er 4 år. Jeg hadde snakket til han der og da. Anonymkode: e561d...696 Åh hjelpes. Zzzzzz Anonymkode: aa2a9...f46
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2021 #38 Skrevet 21. mai 2021 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Tror du tar feil nå altså. Det er ikke meg som har diskutert med deg tidligere i tråden. Ja, jeg er hi, men svarte deg kunn denne ene gangen. Se på kodene du. Vell, uansett. Nå er det nattan. Anonymkode: 81d35...577 Haha, det var lett å blande dere to. Ser nå for meg at foreldrene frydet seg over å ha en unge som irriterte fletta av deg, uten at det var noe du kunne gjøre ved det 😂 Anonymkode: 44cc7...44c
Pobie Skrevet 22. mai 2021 #39 Skrevet 22. mai 2021 Det kan jo godt hende at de pratet med han senere. Mine ville ikke fått lov til slikt, men hadde tatt dem til side og pratet med dem privat, ikke sagt rett ut foran gjestene at oppførselen var uhøflig. Prøver å ikke gjøre barna mine flaue foran besøkende.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #40 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Haha, det var lett å blande dere to. Ser nå for meg at foreldrene frydet seg over å ha en unge som irriterte fletta av deg, uten at det var noe du kunne gjøre ved det 😂 Anonymkode: 44cc7...44c Jøss! Og man lurer på hvorfor enkelte barn mangler folkeskikk. Anonymkode: 1f528...b46
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #41 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hvis du blir så svett av innleggene mine så anbefaler jeg to ting: hopp over innleggene mine og skaff deg litt kondis. Anonymkode: ebbe1...e77 Nå må du seriøst roe deg ned. Du fremstår utrolig usympatisk akkurat nå, bare så du er klar over det. Anonymkode: e7969...c14
sug lut Skrevet 22. mai 2021 #42 Skrevet 22. mai 2021 Jeg har veloppdragne barn, ikke dyr i zoo. Selvsagt ville de ikke gjort det du beskriver.
sug lut Skrevet 22. mai 2021 #43 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Pft. Det er ikke alle som vet alt om andre barns eventuelle diagnoser. Her er det en hel del bedrevitere som mener de skal ha kontroll på måten andre oppdrar sine unger. Fokuser på deres egne, så går ting straks litt bedre. Anonymkode: 44cc7...44c Diagnoseunger er fullstendig uinteressant. Funker de ikke så funker de ikke.
Tante Hufsa Skrevet 22. mai 2021 #44 Skrevet 22. mai 2021 Nei. Men hadde de hatt hele kaka i munnen hadde det vært for sent å stoppe de da. Irettesettelse gjør vi aldri i plenum, men barnet hadde fått en beskjed. Mine spør alltid om de kan ta mer, men i kampens hete med gjester og tøffe seg litt så kan jeg se for meg at eldste lett kunne gjort noe slikt. Hun ble fort revet med og skulle være kul da hun var yngre. Skjønner ikke hvorfor man skal mene så mye om en enkelt hendelse. Barn er barn. Tenker barna til ALLE som har svart her har en eller annen gang gjort ting som andre synes er ufyselig. Mine barn har også oppført seg bedritent i enkelte situasjoner, det har vært ganger hvor jeg har blitt flau og tenkt, milde Jesus nå ser alle hvor udugelig jeg er på oppdragelse. 😂 Ungene mine er snille, greie og høflige unger. Så gjør det noen ganger ting som medfører at jeg må spørre, hva i himmelens navn tenkte du på egentlig?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #45 Skrevet 22. mai 2021 sug lut skrev (9 minutter siden): Diagnoseunger er fullstendig uinteressant. Funker de ikke så funker de ikke. Og det samme sier jeg om diagnoseforeldre. Kunne gjerne skrotet hele gjengen. Anonymkode: 44cc7...44c
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #46 Skrevet 22. mai 2021 Man kan ikke forvente moden oppførsel av umodne hjerner. Det er sånt som skjer. Hadde bare tatt en prat med barnet etterpå. 😊 Anonymkode: b74a1...3b2
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #47 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jøss! Og man lurer på hvorfor enkelte barn mangler folkeskikk. Anonymkode: 1f528...b46 Javisst, folkeskikk er jo det viktigste i verden. Å være frisk i huet er ikke så farlig med, bare man vet hvilken side gaffelen skal ligge! Neida, men i denne tråden har folkeskikk blitt en slags erstatning for sunn fornuft og god omsorg. Husker fra da jeg selv var liten, at de foreldrene som var mest opptatt av «at ting skulle gjøres slik og sånn» ikke var helt gode i huet. Var fire år da jeg bestemte meg for at sånn skal jeg aldri bli, og det har jeg holdt. Anonymkode: 44cc7...44c
sug lut Skrevet 22. mai 2021 #49 Skrevet 22. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Javisst, folkeskikk er jo det viktigste i verden. Å være frisk i huet er ikke så farlig med, bare man vet hvilken side gaffelen skal ligge! Neida, men i denne tråden har folkeskikk blitt en slags erstatning for sunn fornuft og god omsorg. Husker fra da jeg selv var liten, at de foreldrene som var mest opptatt av «at ting skulle gjøres slik og sånn» ikke var helt gode i huet. Var fire år da jeg bestemte meg for at sånn skal jeg aldri bli, og det har jeg holdt. Anonymkode: 44cc7...44c Du har blitt på fireårsstadiet, ja.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2021 #50 Skrevet 22. mai 2021 sug lut skrev (Akkurat nå): Du har blitt på fireårsstadiet, ja. Jeg kunne i alle fall lett ha blitt værende der, uten å havne i bakleksa i enkelte tråder her inne. Anonymkode: 44cc7...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå