Gå til innhold

Ettermiddagskverulanten

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det skjønte jeg ikke helt.

Anonymkode: c4b0c...08a

Nei, og da er det kanskje like greit å finne en tråd hvor du faktisk forstår hva tråden handler om :laugh: 

Det sagt, det er helt i orden for meg at dere blåser ut surheten deres i denne tråden, så holder dere kanskje fred i de litt mer seriøse trådene. Men jeg kjenner at jeg ikke gidder å svare noe mer, så dere får nok rotte dere sammen og snakke om hvor gal jeg er ;) 

Anonymkode: 95b47...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men jeg kjenner at jeg ikke gidder å svare noe mer, så dere får nok rotte dere sammen og snakke om hvor gal jeg er ;) 

Og da mener jeg ikke at jeg forlater tråden, kan helt fint svare dersom noen kommer med konstruktive eller hyggelige innlegg. Sånn, bare for å ha presisert det, siden jeg vet det kommer til å bli tema hvis jeg skriver noe igjen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Og da mener jeg ikke at jeg forlater tråden, kan helt fint svare dersom noen kommer med konstruktive eller hyggelige innlegg. Sånn, bare for å ha presisert det, siden jeg vet det kommer til å bli tema hvis jeg skriver noe igjen. 

Det er jo merkelig at du ikke kan komme med et eneste eksempel når det i følge deg skjer hver eneste dag

Anonymkode: d97fd...313

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo merkelig at du ikke kan komme med et eneste eksempel når det i følge deg skjer hver eneste dag

Det er mange eksempler. Skjønner godt at HI ikke gidder lenke - det gjør ikke jeg heller.

Det er vel sannsynligvis mer enn en person, men en av dem er «filosofen» som prater om moral og skal bevise tesene sine med premisser og logiske utgreiinger hele tiden, nærmest uavhengig av tema. Litt underholdene og veldig irriterende på samme tid. 😆

Anonymkode: c2df4...fd5

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Det er mange eksempler. Skjønner godt at HI ikke gidder lenke - det gjør ikke jeg heller.

Det er vel sannsynligvis mer enn en person, men en av dem er «filosofen» som prater om moral og skal bevise tesene sine med premisser og logiske utgreiinger hele tiden, nærmest uavhengig av tema. Litt underholdene og veldig irriterende på samme tid. 😆

Anonymkode: c2df4...fd5

Ja, det å kreve lenker og beviser er jo i seg selv et eksempel på hva jeg mener med kverulering.

Det du beskriver også.

Synes jeg hører disse menneskene sammen med vennene sine;

- Fint vær i dag!

- Kan du bevise det?

- Ja, det er jo bare å komme ut så ser du.

- Nei, det står på værmeldingen at det er stygt vær, og jeg tror mer på metrologene enn på vennene mine fordi de er forskere som kan forklare vitenskapen bak været. Og hvis du tror det er fint vær ute når det i virkeligheten er meldt dårlig vær, så er du sikkert en sånn antivakser også. Chemtrails? Deep state? La meg forklare deg hvordan det går med menneskeheten hvis alle bare skal tro på det som faller de inn, det de føler, og ikke har rot i vitenskapen...osv osv osv.

Men de som kommer inn om ettermiddagen er ofte mer av det ekstremt gretne slaget, som ikke holder lenge ut i én tråd, men som slenger surhet i mange mange. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.5.2021 den 7.31):

Da måtte jeg ha lenket til omtremt alle tråder som noen har skrevet i, mellom 15:30 og 16:30 på en random arbeidsdag. Det er en generell grettenhet og kranglevorenhet som brer seg i alle tråder veldig på likt.

Om du er her andre tider på døgnet, er det nok ikke så tydelig :) 

De er her hele dagen... 

Anonymkode: bf242...1ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

De er her hele dagen... 

Sikkert en her og en der, og særlig i korona-trådene som jeg ikke lengre leser, pga nettopp slike ting. 

Det jeg sikret til er de som tilsynelatende går inn i alle tråder og spyr, omtrent på den tiden man slutter på jobb. Da tenker jeg at da har man holdt pusten resten av dagen, og vært blid mot kollegaene, for så å ta det ut på oss her inne. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det å kreve lenker og beviser er jo i seg selv et eksempel på hva jeg mener med kverulering.

Det du beskriver også.

- Fint vær i dag!

- Kan du bevise det?

- Nei, det står på værmeldingen at det er stygt vær, og jeg tror mer på metrologene enn på vennene mine fordi de er forskere som kan forklare vitenskapen bak været. Og hvis du tror det er fint vær ute når det i virkeligheten er meldt dårlig vær, så er du sikkert en sånn antivakser også. Chemtrails? Deep state? La meg forklare deg hvordan det går med menneskeheten hvis alle bare skal tro på det som faller de inn, det de føler, og ikke har rot i vitenskapen...osv osv osv.

Men de som kommer inn om ettermiddagen er ofte mer av det ekstremt gretne slaget, som ikke holder lenge ut i én tråd, men som slenger surhet i mange mange. 

Jøss, du er jo helt på vidda. Sulla deg inn i en verden som på ingen måte har noe som helst med virkeligheten å gjøre.

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Sikkert en her og en der, og særlig i korona-trådene som jeg ikke lengre leser, pga nettopp slike ting. 

Det jeg sikret til er de som tilsynelatende går inn i alle tråder og spyr, omtrent på den tiden man slutter på jobb. Da tenker jeg at da har man holdt pusten resten av dagen, og vært blid mot kollegaene, for så å ta det ut på oss her inne. 

Anonymkode: 4e2cb...c9c

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jøss, du er jo helt på vidda. Sulla deg inn i en verden som på ingen måte har noe som helst med virkeligheten å gjøre.

:fnise:

Ferdig på jobb allerede?

Det innlegget er i alle fall et helt PERFEKT eksempel på hva jeg mener.

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ferdig på jobb allerede?

Den eneste som kverulerer er jo deg

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Den eneste som kverulerer er jo deg

Det er faktisk sant😂

Anonymkode: e6789...4a0

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Ferdig på jobb allerede?

Jeg jobber ikke.  Innlegget ble skrevet et par timer før det ble postet. Men plutselig ringte telefonen og innlegget ble glemt. Og vips så gikk tiden og jeg fikk sitert det siste innlegget der og. Jeg kom med svar på en fantasi du har. Det er hverken surt eller kverulerende. Hvis du mener det motsatte, må du tenke deg om noen ekstra ganger. 

Skrevet

😄

Finfint at dere tar grettenheten ut i denne tråden. Kom igjen da, dere har vel mer å by på, nå som dere er i gang? 

Skrevet

😴

Anonymkode: 6c610...d91

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vet ikke om det er helt sånn det er... 

Korona-trådene leser jeg ikke lenger fordi jeg er lei hele koronamaset her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

😄

Finfint at dere tar grettenheten ut i denne tråden. Kom igjen da, dere har vel mer å by på, nå som dere er i gang? 

Du prøver for hardt, og faller i din egen felle. Den eneste som kverulerer her er jo du 🤪

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Vet ikke om det er helt sånn det er... 

Korona-trådene leser jeg ikke lenger fordi jeg er lei hele koronamaset her. 

Nei, hvorvidt det er sånn, er strengt tatt underordnet. Har du en alternativ forklaring?

Poenget mitt med tråden var å finne ut om andre også la merke til det, og det viste det seg at de gjorde.

I tillegg virker det som de som la merke til det, tolker dette fenomenet på samme måte som meg, altså at dette er snakk om mennesker med problemer i eget liv.

Så da har vi avklart to ting;

1) at flere legger merke til fenomenet

2) at de som gjør det, tolker det på samme måte

Da spiller det strengt tatt ikke så stor rolle hva som er årsak til kveruleringen, fordi den blir tolket som problemer i eget liv, okke som. 

I tillegg mener jeg tråden har en ekstra funksjon, ved at en del følte seg truffet, som har gjort at det er blitt mindre ettermiddagskverulering i de andre trådene, og mer kverulering hele døgnet i denne her.

Ingenting er bedre enn det :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Du prøver for hardt, og faller i din egen felle. Den eneste som kverulerer her er jo du 🤪

Nei, det gjør jeg ikke.

Jeg snakker her inne på en måte jeg ville ha snakket til hvem som helst i min arbeidsdag, inkludert naboungene og den fremmede dama på bussen og direktøren for det hele.

Mens andre bare tuller, tøyser, gjør seg til, gjør seg vrang, eller bruker ord som dum, gal, stemmer i hodet, osv, og jeg NEKTER å tro at det er sånn de snakker til mennesker rundt seg i hverdagen. Da er man enten under fire år eller man bor på psykiatrisk avdeling. Så jeg tror det å holde på sånn her inne, er et slags utløp for misnøye i eget liv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

I tillegg mener jeg tråden har en ekstra funksjon, ved at en del følte seg truffet, som har gjort at det er blitt mindre ettermiddagskverulering i de andre trådene, og mer kverulering hele døgnet i denne her

Jesuskompleks også nå 😂😂😂😂. På den tredje dag, intet mindre.

Anonymkode: 1c37b...c6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ferdig på jobb allerede?

Mens du har antageligvis ikke vært på jobb i det hele tatt? 

Anonymkode: 58d55...b7d

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nei, det gjør jeg ikke.

Jeg snakker her inne på en måte jeg ville ha snakket til hvem som helst i min arbeidsdag, inkludert naboungene og den fremmede dama på bussen og direktøren for det hele.

Mens andre bare tuller, tøyser, gjør seg til, gjør seg vrang, eller bruker ord som dum, gal, stemmer i hodet, osv, og jeg NEKTER å tro at det er sånn de snakker til mennesker rundt seg i hverdagen. Da er man enten under fire år eller man bor på psykiatrisk avdeling. Så jeg tror det å holde på sånn her inne, er et slags utløp for misnøye i eget liv. 

Da er man enten under fire år eller bor på en psykriatisk avdeling - så det er sånn du snakker til naboungene og direktøren? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.5.2021 den 12.13):

Nei, og da er det kanskje like greit å finne en tråd hvor du faktisk forstår hva tråden handler om :laugh: 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det du beskriver også.

- Fint vær i dag!

- Kan du bevise det?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ferdig på jobb allerede?

😄

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Nei, hvorvidt det er sånn, er strengt tatt underordnet. Har du en alternativ forklaring?

Poenget mitt med tråden var å finne ut om andre også la merke til det, og det viste det seg at de gjorde.

I tillegg virker det som de som la merke til det, tolker dette fenomenet på samme måte som meg, altså at dette er snakk om mennesker med problemer i eget liv.

Så da har vi avklart to ting;

1) at flere legger merke til fenomenet

2) at de som gjør det, tolker det på samme måte

Da spiller det strengt tatt ikke så stor rolle hva som er årsak til kveruleringen, fordi den blir tolket som problemer i eget liv, okke som. 

I tillegg mener jeg tråden har en ekstra funksjon, ved at en del følte seg truffet, som har gjort at det er blitt mindre ettermiddagskverulering i de andre trådene, og mer kverulering hele døgnet i denne her.

Ingenting er bedre enn det :) 

😄

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Nei, det gjør jeg ikke.

Er det slik du snakker med folk ansikt til ansikt altså? Latterliggjør du dem på samme måte som du blant annet har gjort med meg? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jesuskompleks også nå 😂😂😂😂. På den tredje dag, intet mindre.

Anonymkode: 1c37b...c6e

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Mens du har antageligvis ikke vært på jobb i det hele tatt? 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Da er man enten under fire år eller bor på en psykriatisk avdeling - så det er sånn du snakker til naboungene og direktøren? 

Å kom igjen nå da, litt mer nå, få det helt ut, så er dere klare til helgen 👻

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er det slik du snakker med folk ansikt til ansikt altså? Latterliggjør du dem på samme måte som du blant annet har gjort med meg? 

Jeg ville definitivt snakket sånn som jeg gjør i denne tråden ja, dersom noen holdt på sånn IRL.

Men det er få i min hverdag som gjør det, etter at jeg tok en opprydning i mitt sosiale liv, så jeg slipper heldigvis å si de samme tingene.

Latterliggjøringen står man jo for selv, når man på død og liv skal uttale seg i en tråd man ikke forstår.

«Latterliggjør du dem på samme måte som du blant annet har gjort med meg?»

Hadde noen sagt slike ting til meg IRL så hadde jeg holdt meg unna de. Hadde en kollega sagt noe slikt, så hadde jeg rapportert det, og eventuelt funnet ny jobb. Det er ikke sånn man snakker til hverandre når man er frisk og voksen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville definitivt snakket sånn som jeg gjør i denne tråden ja, dersom noen holdt på sånn IRL.

Men det er få i min hverdag som gjør det, etter at jeg tok en opprydning i mitt sosiale liv, så jeg slipper heldigvis å si de samme tingene.

Latterliggjøringen står man jo for selv, når man på død og liv skal uttale seg i en tråd man ikke forstår.

«Latterliggjør du dem på samme måte som du blant annet har gjort med meg?»

Hadde noen sagt slike ting til meg IRL så hadde jeg holdt meg unna de. Hadde en kollega sagt noe slikt, så hadde jeg rapportert det, og eventuelt funnet ny jobb. Det er ikke sånn man snakker til hverandre når man er frisk og voksen. 

Vanskelig å ha kolleger når man er arbeidsledig da 😁 Og ganske forståelig at man er arbeidsledig hvis man snakker dritfrekt til direktøren. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...