Gå til innhold

Er det så galt å like oppmerksomhet da?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg ser jeg har fått endel velmenende råd herinne som jeg selvfølgelig kan ta til etterretning. Jeg har aldri hørt noen andre har sagt noe. Og jeg har flere venninner som er flørtende, så det er jo ikke bare meg. Blir bare revet litt med noen ganger. Kanskje jeg bør ringe venninnen min og snakke med henne. Jeg har aldri tenkt at hun har synes jeg har vært for mye. Vi har liksom kjent hverandre hele livet. Hun burde jo ha sagt noe tidligere da. 

HI

Anonymkode: 6aa9e...4a0

Det er som sagt forskjell på hvordan man oppfører seg som når man er 50 kontra 20. Å flørte med venninnene sine menn er for øvrig aldri ok, uansett alder. Hva i all verden vil man oppnå med det da?

Anonymkode: 7e15c...209

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg ser jeg har fått endel velmenende råd herinne som jeg selvfølgelig kan ta til etterretning. Jeg har aldri hørt noen andre har sagt noe. Og jeg har flere venninner som er flørtende, så det er jo ikke bare meg. Blir bare revet litt med noen ganger. Kanskje jeg bør ringe venninnen min og snakke med henne. Jeg har aldri tenkt at hun har synes jeg har vært for mye. Vi har liksom kjent hverandre hele livet. Hun burde jo ha sagt noe tidligere da. 

HI

Kjære HI. Jeg kunne gjerne vært venninne din i en slik situasjon. Hvis du hadde ringt, så ville jeg nok ha gitt deg en fin tilbakemelding på dette. Jeg ville ikke vært sint, men satt pris på telefonsamtalen. Som tidligere nevnt her, så har jeg en venninne lik deg. Hun ser ikke sin egen oppførsel, det er tydelig for ellers ville hun aldri ha oppført seg sånn. Jeg har bare litt vondt av henne, som strever sånn etter å få bekreftelse. Det må være både slitsomt og leit. 

Vi ser alle sammen hvordan hun er. Og vi har aldri sagt noe noen av oss. Vi hadde et eksempel for endel år siden, da vi var ute og drakk og danset. Der var det en yngre fyr som prøvde seg på hele venninne-gjengen vår. Hun var den som endte opp med å kline med han, og hun var den siste han prøvde seg på. Hun var såpass full da husker jeg, så hun fikk nok ikke dette med seg. Men hun var så stolt da hun fortalte at hun hadde draget på han der som hun sa. Joda, svare vi andre, han hadde du draget på. Og så smilte vi bare litt og sa ikke noe mer om den saken. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (27 minutter siden):

Kjære HI. Jeg kunne gjerne vært venninne din i en slik situasjon. Hvis du hadde ringt, så ville jeg nok ha gitt deg en fin tilbakemelding på dette. Jeg ville ikke vært sint, men satt pris på telefonsamtalen. Som tidligere nevnt her, så har jeg en venninne lik deg. Hun ser ikke sin egen oppførsel, det er tydelig for ellers ville hun aldri ha oppført seg sånn. Jeg har bare litt vondt av henne, som strever sånn etter å få bekreftelse. Det må være både slitsomt og leit. 

Vi ser alle sammen hvordan hun er. Og vi har aldri sagt noe noen av oss. Vi hadde et eksempel for endel år siden, da vi var ute og drakk og danset. Der var det en yngre fyr som prøvde seg på hele venninne-gjengen vår. Hun var den som endte opp med å kline med han, og hun var den siste han prøvde seg på. Hun var såpass full da husker jeg, så hun fikk nok ikke dette med seg. Men hun var så stolt da hun fortalte at hun hadde draget på han der som hun sa. Joda, svare vi andre, han hadde du draget på. Og så smilte vi bare litt og sa ikke noe mer om den saken. 

Uff, jeg synes egentlig dere er litt slemme.

Anonymkode: 436a3...42f

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Uff, jeg synes egentlig dere er litt slemme.

Hva tenker du vi burde gjort da? Hun er en god venninne som mangler litt antenner på dette. Det er sånn sett ikke plagsomt for oss, det er bare sånn hun er. 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (3 minutter siden):

Hva tenker du vi burde gjort da? Hun er en god venninne som mangler litt antenner på dette. Det er sånn sett ikke plagsomt for oss, det er bare sånn hun er. 

Ikke meg du spør, men er dette virkelig vanskelig for deg?

Én eller to av dere sier fra om hvordan dere opplever henne, deretter sier dere fra om hva hun bør gjøre dersom hun ønsker å gi et bedre inntrykk.

Ikke verre enn det, og det minste man bør kunne gjøre overfor noen man kaller venn. Å baksnakke, slik du gjør her, er noe man eventuelt gjør når alt er forsøkt og/eller man ikke kaller seg venn. 

Anonymkode: 01e10...279

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (5 minutter siden):

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Én eller to av dere sier fra om hvordan dere opplever henne, deretter sier dere fra om hva hun bør gjøre dersom hun ønsker å gi et bedre inntrykk.

Ikke verre enn det, og det minste man bør kunne gjøre overfor noen man kaller venn. Å baksnakke, slik du gjør her, er noe man eventuelt gjør når alt er forsøkt og/eller man ikke kaller seg venn. 

Og, forresten, ikke plagsomt for DERE?

Hva med HENNE?

Eller er hun kun til glede og nytte for dere, deres tjener som måles etter hvor nyttig hun er?

Skrevet

«den stygge desperate venninnen som gjør at alle andre stråler litt mer»

Skrevet

Det er jo ikke noe poeng i å gjøre dette mer dramatisk enn det trenger å være. Hi, du kom med en dårlig spøk som ikke falt i god jord hos venninna di. Det er ikke verdens undergang. Ring henne og oppklar, så løser dette seg helt elegant. Dere er voksne damer.

Anonymkode: b9364...129

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Vi baksnakker henne ikke i gjengen vår. Jeg svarer bare HI at jeg har en venninne som minner veldig om henne. Og at hun alltid har vært slik. Hadde vi opplevd henne som ufin, truende eller andre ting så ville vi jo sagt ifra. Men det å komme med "velmenende råd" om at hun bør tone seg ned for oppførselen hennes passer ikke oss, synes jeg er feil. 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden):

Det anonym 279 sier. Men tenk hvordan det er for hun da, når dere smiler dere i mellom av det uten at hun vet noe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Og, forresten, ikke plagsomt for DERE?

Hva med HENNE?

Eller er hun kun til glede og nytte for dere, deres tjener som måles etter hvor nyttig hun er?

Ja hva med henne? Hvor leser du at hun kun er til glede og nytte for oss og vår tjener?? Hun har ikke helt innebygde sosiale antenner når det kommer til mannfolk alltid. That's it. Vi er flere personligheter i vennegjengen, som man helt sikkert kunne satt fingeren på om man ville. Men i dette tilfellet er det snakk om oppmerksomhet. Derfor tok jeg henne som et eksempel. 

Tror du hun hadde oppført seg slik om dette var plagsomt for henne?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Man  oppdrar ikke vennene sine. Man velger dem som de er eller går sin vei.

Anonymkode: 2d39f...f32

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det anonym 279 sier. Men tenk hvordan det er for hun da, når dere smiler dere i mellom av det uten at hun vet noe.

Det vet vel ikke hun. Og de andre har sikkert smilt på samme måte overfor meg når jeg har sagt eller gjort noe tåpelig en gang. 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (21 minutter siden):

Vi baksnakker henne ikke i gjengen vår. Jeg svarer bare HI at jeg har en venninne som minner veldig om henne. Og at hun alltid har vært slik. Hadde vi opplevd henne som ufin, truende eller andre ting så ville vi jo sagt ifra. Men det å komme med "velmenende råd" om at hun bør tone seg ned for oppførselen hennes passer ikke oss, synes jeg er feil. 

Her repeterer du bare deg selv.

Sommerkroppen 2029 skrev (19 minutter siden):

Ja hva med henne? Hvor leser du at hun kun er til glede og nytte for oss og vår tjener?? Hun har ikke helt innebygde sosiale antenner når det kommer til mannfolk alltid. That's it. Vi er flere personligheter i vennegjengen, som man helt sikkert kunne satt fingeren på om man ville. Men i dette tilfellet er det snakk om oppmerksomhet. Derfor tok jeg henne som et eksempel. 

Tror du hun hadde oppført seg slik om dette var plagsomt for henne?

Ja, selvfølgelig tror jeg hun ville det, hvis hun ikke hadde visst om det eller hatt bedre metoder. Det er det man har venner til, å korrigere hverandre.

Får helt vondt av den såkalte venninnen deres. Dere oppfører dere ikke som venner. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Man  oppdrar ikke vennene sine. Man velger dem som de er eller går sin vei.

I så fall velger man kun de man liker og taler man godt om de, ikke broderer ut hvor fæle de er på et forum. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Akkurat. Hjerterått.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

I så fall velger man kun de man liker og taler man godt om de, ikke broderer ut hvor fæle de er på et forum. 

Du har kanskje ikke venner? Du har visst ikke helt forstått hvordan det er? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Du har kanskje ikke venner? Du har visst ikke helt forstått hvordan det er? 

Fin-fint!

Her illustrerer du godt selv, hvor mangelfullt det er mulig å fungere sosialt (gå til angrep når man får kritikk, nekte å forholde seg til at andre har andre standarder), så da slipper jeg å bruke energi på å utdype.

Kan jo si at jeg synes dere siste her oppfører dere mer forkastelig enn jeg synes om HI. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Fin-fint!

Her illustrerer du godt selv, hvor mangelfullt det er mulig å fungere sosialt (gå til angrep når man får kritikk, nekte å forholde seg til at andre har andre standarder), så da slipper jeg å bruke energi på å utdype.

Kan jo si at jeg synes dere siste her oppfører dere mer forkastelig enn jeg synes om HI. 

Du trenger ikke synes synd på meg. Jeg tror ikke jeg faller i samme kategori som noen beskriver her. Jeg er godt likt blant mine venninner, og har aldri måttet skrike etter oppmerksomhet heller. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Fin-fint!

Du beviser veldig greit hvorfor du ikke fungerer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Du trenger ikke synes synd på meg. Jeg tror ikke jeg faller i samme kategori som noen beskriver her. Jeg er godt likt blant mine venninner, og har aldri måttet skrike etter oppmerksomhet heller. 

Godt! :) 

Heldig for deg at du slipper sånne venner som de siste her i alle fall. Det kan du smykke deg med, at dine venner sier fra i stedet for å lage tråd om deg og hvor fæl du er.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du beviser veldig greit hvorfor du ikke fungerer. 

Har du satt deg fast i intetsigende setninger-generatoren? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Godt! :) 

Heldig for deg at du slipper sånne venner som de siste her i alle fall. Det kan du smykke deg med, at dine venner sier fra i stedet for å lage tråd om deg og hvor fæl du er.

Nå var det vel ikke vi som du sikter til er så fæle, som startet denne tråden.......:-P Just saying....

Skrevet

Jeg tror nok venninnen din har helt rett. At det gode forholdet antakelig er sett på som akkurat det av deg mer enn av han. Antakelig fordi du har flørtet og ikke lagt lerke til at han er ubekvem fordi han er høflig og ikke sier det til deg.

Det er ikke noe galt i å like oppmerksomhet, men det er to forskjellige ting det å få oppmerksomhet og å fremprovosere en form for oppmerksomhet. Om du flørter med venninnenes ektefeller, så har du et problem med et overdrevet ønske om oppmerksomhet. 

angående kommentaren din, så vil jeg tro at du ofte snakker før du tenker og på den måten ofte sier ting du ikke burde. Å si ting som dette er ikke det samme som å like oppmerksomhet. Det er det samme som å fremheve seg selv, og da er du over på noe HELT annet enn å ønske oppmerksomhet. Hvis du ikke skjønner det selv, så har du en del å jobbe med så du kan unngå å såre andre 

Anonymkode: 9b856...8a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

HI

Ring henne, så forteller du oss alt etterpå👍🏻

Anonymkode: 5d678...60e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...