Gå til innhold

Er det så galt å like oppmerksomhet da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner hva dette har med oppmerksomhet å gjøre? Du er sleivete og ganske frekk noe hun reagerer på. Mest sannsynlig er oppførselen din over alle grenser...ikke for deg "for du tuller jo bare" samtidig som du tråkker på andres grenser og ikke ser det selv. Tror faktisk ikke andre synes du er flørtete og morsom, men heller pågående og slitsom 😕 ville tatt dette som et hint og justert meg litt...

Anonymkode: a684c...5a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det handler ikle om uenighet, det tåler jeg godt.

Det handler om at jeg har blitt utsatt for trakassering store deler av livet, og de som utsatte meg for det, påstod at det var positiv oppmerksomhet.

Så ja, jeg blir hissig, kvalm og må spy, hver gang jeg møter noen uten antenner eller empati.

Vi får avslutte, så får du fortsette å strø om deg med «positiv oppmerksomhet» til noen andre stopper deg 🤢🤮

Anonymkode: 01e10...279

Der at du og mange andre er blitt utsatt for trakassering motstrider ikke det faktum at det finnes positiv oppmeksomhet som inneber trakassering. Utrolig at du ikke innser det.

PS: Du står fritt til å avslutte nøyaktig når du vil. Det gjør jeg og.

Anonymkode: b9364...129

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Der at du og mange andre er blitt utsatt for trakassering motstrider ikke det faktum at det finnes positiv oppmeksomhet som inneber trakassering. Utrolig at du ikke innser det.

PS: Du står fritt til å avslutte nøyaktig når du vil. Det gjør jeg og.

Nei, det er jo nøyaktig dette jeg sier. Bra at du innser at positiv oppmerksonhet innebærer trakassering. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nei, det er jo nøyaktig dette jeg sier. Bra at du innser at positiv oppmerksonhet innebærer trakassering. 

Du skjønte sikkert at jeg mente at det finnes positiv oppmerksomhet som IKKE innebærer trakassering. Har du ikke opplevd dette så lever du et fattig liv.

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Du skjønte sikkert at jeg mente at det finnes positiv oppmerksomhet som IKKE innebærer trakassering. Har du ikke opplevd dette så lever du et fattig liv.

Selvfølgelig finnes det positiv oppmerksomhet som ikke innebærer trakassering. Det er den man får av sin egen partner. Normale mennesker gjør nå i alle fall det.

All annen «positiv oppmerksomhet» regnes som trakassering av folk flest, og dermed sier man fra, slik venninnen til HI gjorde. Så spørs det da, om det er noen vits å si fra. Mye tyder på at det ikke er det.

I de tilfellene pleier jeg å bryte all kontakt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Selvfølgelig finnes det positiv oppmerksomhet som ikke innebærer trakassering. Det er den man får av sin egen partner. Normale mennesker gjør nå i alle fall det.

All annen «positiv oppmerksomhet» regnes som trakassering av folk flest, og dermed sier man fra, slik venninnen til HI gjorde. Så spørs det da, om det er noen vits å si fra. Mye tyder på at det ikke er det.

I de tilfellene pleier jeg å bryte all kontakt. 

All positiv oppmerksomhet er selvsagt ikke trakassering! Man gir jo folk oppmerksomhet hver dag, det være seg kollegaer, foreldre til barnas venner, egne venner og folk man møter på butikken. Man veksler noen ord, noen kan man gi et kompliment om det er noe som fortjener det osv. All oppmerksomhet har selvsagt ikke seksuelle undertoner! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Tipper dette bare er håpefulle tanker fra venninna - tror ikke det finnes en mann på denne jord som ikke liker oppmerksomhet fra kvinner 😆 (men konene til disse mennene vil selvsagt blånekte for at det er tilfelle, i hvert fall når det gjelder deres mann.

Hæ? Alle liker vel oppmerksomhet. Men HI høres bare slitsom ut. Ikke alle som liker den type oppmerksomhet altså. 

Anonymkode: 7cf76...f0a

Skrevet

Tipper dette bare er håpefulle tanker fra venninna - tror ikke det finnes en mann på denne jord som ikke liker oppmerksomhet fra kvinner 😆 (men konene til disse mennene vil selvsagt blånekte for at det er tilfelle, i hvert fall når det gjelder deres mann.

Hæ? Alle liker vel oppmerksomhet. Men HI høres bare slitsom ut. Ikke alle som liker den type oppmerksomhet altså. 

Skrevet

Skrevet

Hi, jeg synes kommentaren du gav venninna di var skikkelig ufin. Skjønner venninna di reagerer og svarer som hun gjør. Jeg synes også kommentaren din vitner om litt manglende sosiale antenner, for i min bok sier man bare ikke sånt.

Og er du helt sikker på at det du tenker er harmløs flørting, er noe alle andre synes er harmløst og ok oppførsel? Selv er jeg både åpen, vennlig, deler ut klemmer til folk jeg kjenner. Kan selvfølgelig også klemme mennene til mine venninner. Til og med ta en en dans. Men hadde aldri satt meg på fanget deres! Eller tett innpå. Det er over streken for min del!

Anonymkode: 74f92...982

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Tenker det er fryktelig pinlig med godt voksne damer som setter seg på fanget til andres menn. Utrolig umoden oppførsel! Hvis du hadde satt deg på fanget til min mann, hadde han blitt veldig forlegen og jeg hadde blitt forbanna (ikke sjalu) på deg. Det er overtramp. Det er måter å flørte på som er uskyldige og bare koselige; feks komplimenter om en fin skjorte eller kul sveis, å være smilende og sprudlende og få andre til å føle seg vel. Det du beskriver høres bare kleint ut. 

Og kommentaren du gav til din venninne var bare rar. Tipper hun har holdt igjen en stund, og at dette var dråpen. 

Anonymkode: 0505a...0e5

Skrevet

Huff, jeg hadde en gang ei venninne som deg, som var høylydt og pågående og overveldende "flørtete" og "morsom". Husker vi var på fest en gang, og jeg kom i snakk med en mann. Han bøyde seg over bordet og sa "Er du også sånn som hun venninna di, eller?", og trakk et lettelsens sukk da jeg svarte nei. 

Du sier at du tidligere ikke har hatt et godt forhold til mannen til venninna di. Det kan godt hende at jeg tar feil, men det aner meg at det i stor grad skyldes oppførselen din. Og selv om forholdet deres i dag er ok, tipper jeg at venninna di og mannen hennes bruker å snakke om deg. Jeg får inntrykk av at han virkelig ikke liker deg, men heller tolererer å ha deg i sin utvidede vennekrets.

Hvis du er lik som min tidligere venninne er du antagelig langt mer slitsom enn du tror. Venninnene dine synes sikkert du er grei når det er bare dere, men du er kanskje en av de som blir "litt vill" når det er menn til stede, eller hvis du har fått litt å drikke. Selv om spøkene dine ikke går over din grense, kan det godt hende de går over andre sin grense.

Jeg synes du skal ta kontakt med venninna di og si unnskyld. Det var en dårlig spøk, og du bør prøve å tenke deg litt bedre om i fremtiden. Venninna di satte deg på plass, og det trengte du. Lytt til de du har nær deg.

Anonymkode: ac8af...5ff

Skrevet

Kanskje du skal benytte sjansen til å snakke med venninnene dine og be dem gi deg en ærlig tilbakemelding på hvordan de oppfatter deg. Det som i ditt hode er flørtende og tøysete, kan det være at det oppfattes annerledes av de som er rundt? Du har en unik mulighet til å sjekke ut dette nå. Jeg oppfatter kommentaren fra venninna di som en ganske kontant tilbakemelding på at hennes mann overhode ikke setter pris på flørtinga di, og at du bør justere deg litt. Det er også forskjell på hva som er festlig og tullete når man er 21 og 51. Jeg kan tulle og flørte jeg også, men ikke sånn jeg gjorde da jeg var ung og vakker. Det oppfattes fort litt desperat og påtrengende når godt voksne holder på på samme måte som de gjorde da de var yngre. Kanskje de setter mer pris på deg om du dropper flørt og klenging og bare er hyggelig og avslappa?

Skrevet

Ikke noe galt i å like oppmerksomhet, men som tråden viser bør man vel tenke over hvor man søker etter denne oppmerksomheten. Det er slett ikke alle som synes det er ok at noen skal ha oppmerksomhet fra «alle» hele tiden. Hvis alle var kule, selvsikre og trygge i parforholdene sine, ville oppmerksomhetssyke medmennesker utløst mindre frustrasjon. Sånn er det imidlertid ikke. Noen er overdrevent sjalu, men de aller fleste er vel først og fremst opptatt av at partneren skal ta hensyn. Ikke til oppmerksomhetssøkende utenforstående, men til egen partner. 

Jeg er faktisk imponert over venninnen din. Hun ga en kontant tilbakemelding uten å være ufin, i en situasjon der du etter min vurdering tråkket over streken. Du tenker selv at du ikke tråkker over noen grenser, men grenser er jo subjektive. Du kan kanskje tenke over hva dette behovet for oppmerksomhet bunner i, og hva som gjør at du tenker at det å ivareta egne behov er viktigere enn å ta hensyn til andres behov. 

Jeg tenker altså at klart du kan søke oppmerksomhet. Dine behov er dine, og ingen kan overprøve dem. Det er like klart at andre kan reagere negativt på at du tar såpass mye hensyn til dine behov og tilsvarende lite hensyn til andres behov. For egen del gidder jeg ikke damer som deg - det blir for mye dem og for lite plass til alle andre. 

Skrevet

Det jeg synes er så synd er at man er så sykt blind på at menn opplever trakassering. Jeg ser at flere her gjenkjenner at mannen ikke liker det som skjer, men i stor grad er det likevel ‘respekt for den sjalu kona’ som oppgis som årsak for at HI skal slutte. 

Hvis en mann prøver seg på en dame, så er det mannen som trakasserer. Da sier man ikke at han må ta hensyn til mannen til denne dama, at mannen hennes er sjalu. Nei, man sier at han må ta hensyn til HENNE.

Mens hvis en dame prøver seg på en mann, så er det helt utenkelig at han opplever dette som kjipt. Da snakkes det om respekt for forholdet og om dama hans som er sjalu. Igjen er det HENNE som er offeret.

Kvinnen er altså offeret både når noen prøver seg på henne, og når noen prøver seg på mannen hennes. Det henger ikke på greip. 

Skrevet

Synes du leker med ilden. Jeg kan prate, le og tulle med mennene til venninnene mine, men aldri at jeg flørter. Hvorfor skulle jeg det??! Hvorfor skal jeg hungre etter oppmerksomheten fra mine venninners menn?? For å gjøre venninnene usikre, prøve å lage drama hjemme hos dem?

Helt fint å få oppmerksomhet og flørte litt, men du er litt sosialt avstumpet når du gjør det innad i vennegjengen. Ta gjerne i mot et naturlig kompliment ute på byen, men halloooo noen hjemme ??? 

Synes du høres ut som en dårlig venn rett og slett. 

Anonymkode: caa02...075

Skrevet

Hi, er du her? Har du fått noen innspill du tenker er verd å ta med deg videre?

Anonymkode: 7e15c...209

Skrevet

Synes du var litt ufin. Og er du sikker på at du ikke tråkker på noen tær. Jeg synes mennesker som deg er umodne og slitsomme. 

Anonymkode: 88364...3d0

Skrevet

Du høres ut som en god gammeldags drittkjærring, HI

Anonymkode: b6763...ae5

Skrevet
On 3/19/2021 at 1:34 PM, Anonym bruker said:

Jeg er en nå godt voksen dame på nærmere 50. Har alltid likt å få komplimenter, og oppmerksomhet fra menn. Og jeg elsker å flørte! Det ligger nok bare i meg, for jeg har bare en slik væremåte. Jeg har aldri gått lengre enn å sitte på fanget, danset og slikt. Aldri over noen grense. Og jeg har egentlig aldri tenkt at mine venninner og andre damer har reagert negativt på det. Noen av dem flørter selv, andre gjør ikke. Men jeg har aldri forstått det slik at jeg har tråkket på noen tær. Jeg tuller og tøyser også mye.

Her en dag var vi fire venninner som skulle ut og gå tur. Da snakket vi litt om gamle dager, og hun ene pratet litt om mannen sin. Jeg sa for gøy at vi hadde et godt forhold jeg og mannen hennes (vi hadde ikke det tidligere), ja kanskje bedre forhold enn det jeg og venninnen min har. Så lo jeg litt, for det var ment som en spøk. Plutselig svarte hun kort at det var nok bare noe jeg innbilte meg, for det var nok ikke hennes mann enig i. Hun sa det ikke i samme spøkefulle tone tilbake, men hun blunket etterpå som om det var helt fakta. Det ble veldig stille og jeg ble ubekvem. 

Er det ikke lov å tøyse og tulle og flørte litt med andre, selv om de har partnere? Som sagt, jeg går aldri over streken.

Anonymkode: 6aa9e...4a0

Nei det syns jeg ikke :)

Anonymkode: 6365e...6f0

Skrevet

Du skriver at du liker oppmerksomhet fra menn, og det er du ikke alene om. Innlegget ditt derimot, tolker jeg som at du søker oppmerksomhet fra menn. Å sitte på fanget til en mann trenger ikke være hverken flørtete eller over streken, men når du setter det i sammenheng med oppmerksomhetsbehov er det sannsynligvis over streken for de fleste.

Kommentaren du kom med, tolker jeg som rar. Jeg forstår ikke hva som skulle være spøkefullt med den, og hadde vanskelig tolket den som det. Enten du spøkte med at du ikke liker venninnen din så godt eller om du prøver å spøke med at du har er forhold til mannen hennes, så er det bare veldig rart. Sårende om du mente det første, og usympatisk om du mente det andre.

Det er ikke bare du som definerer hvor grensene går, selv om du gir inntrykk av at du tror det. Svaret til venninnen din tolker jeg som at oppførselen din stadig krysser det hun definerer som normale grenser, ettersom den tydeligvis har vært et tema mellom henne og mannen.

Du fremstår sannsynligvis som desperat, slitsom og usikker, siden du åpenbart har et stort oppmerksomhetsbehov. Ta det venninnen din sier til deg slik at du ikke går ensom inn i fremtiden, ingen orker å forholde seg til slike mennesker over tid.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du høres ut som en god gammeldags drittkjærring, HI

Anonymkode: b6763...ae5

Trollkjærring tenker jeg. Som antageligvis glemte at hun ikke tålte dagslys, og dermed har sprukket og blitt borte...

Anonymkode: db22f...f1d

Skrevet

Jeg ser jeg har fått endel velmenende råd herinne som jeg selvfølgelig kan ta til etterretning. Jeg har aldri hørt noen andre har sagt noe. Og jeg har flere venninner som er flørtende, så det er jo ikke bare meg. Blir bare revet litt med noen ganger. Kanskje jeg bør ringe venninnen min og snakke med henne. Jeg har aldri tenkt at hun har synes jeg har vært for mye. Vi har liksom kjent hverandre hele livet. Hun burde jo ha sagt noe tidligere da. 

HI

Anonymkode: 6aa9e...4a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...