Anonym bruker Skrevet 19. mars 2021 #26 Skrevet 19. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Eller bare sjalu? Jeg vet ikke, men jeg ble litt overrasket faktisk. Jeg har ikke gått over streken, så det er ingen grunn til å blir furten for noe. Anonymkode: 6aa9e...4a0 Det at flere her sier at spøken din ikke var bra, sier deg ikke noe altså? Hvis du tenker at hun er sjalu, så går du vel kanskje over streken da? Anonymkode: 436a3...42f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2021 #27 Skrevet 19. mars 2021 Jeg har en teori. Hi har hatt veldig mange menn, noe hun er kjent for. Hun flørter og styrer bare for å fortsatt virke populær, egentlig er hun bare veldig usikker på seg selv. Derfor blir andre bare irritert og lei på slike dumme kommentarer som hi sa til sin venninne. Er ikke morsomt i det hele tatt. Anonymkode: 5d678...60e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2021 #28 Skrevet 19. mars 2021 Jo, du går over streken. I mange tilfeller. Jeg og min samboer f.eks setter oss ikke på fanget til folk eller lar andre sette seg på fanget vårt. Vi flørter ikke med andre. Så hvis du hadde flørtet med han, hadde du krysset våre grenser. Du viser ingen respekt for andres grenser. Det handler ikke om sjalusi, slik du beskriver det som, det handler om respekt, det har ikke du. Og jeg tviler på at folk har respekt for deg, slik du oppfører deg. Jeg klarer fint å ha det gøy med det motsatte kjønn uten å flørte eller sitte på fanget dems, det klarer også min samboer. De fleste gjør det. Gud bedre. Vil tro din venninne er drittlei oppførselen din, og det skjønner jeg. Anonymkode: 6adb5...832
Superdolly Skrevet 19. mars 2021 #29 Skrevet 19. mars 2021 Hvorfor skriver du om dette her inne, hi? Du virker helt uvillig til å ta til deg tilbakemeldingene du får. Det er sjelden her inne at alle som har svart er så enige som her, men du tar det jo ikke til deg. Håpet du på at du skulle få masse tilbakemeldinger om at alt var venninnas feil? "Spøken" din var dum og gikk langt over streken. Den kan tolkes på flere måter, men ingen av dem er positive. For deg. Du burde ringe venninna di og be pent om unnskyldning. Forklar at det var en dum spøk og at du ikke mente noe med det, at du lot deg rive med av tanken på å skulle være morsom. Og slutt å prøve å dytte dette over på venninna di. Det var du som sa noe dumt, ikke hun. Det hjelper ikke at du prøver å klistre merkelappen "sjalu" på henne. Det var fortsatt du som bomma.
Brillefanten Skrevet 19. mars 2021 #30 Skrevet 19. mars 2021 Superdolly skrev (24 minutter siden): Hvorfor skriver du om dette her inne, hi? Du virker helt uvillig til å ta til deg tilbakemeldingene du får. Det er sjelden her inne at alle som har svart er så enige som her, men du tar det jo ikke til deg. Håpet du på at du skulle få masse tilbakemeldinger om at alt var venninnas feil? "Spøken" din var dum og gikk langt over streken. Den kan tolkes på flere måter, men ingen av dem er positive. For deg. Du burde ringe venninna di og be pent om unnskyldning. Forklar at det var en dum spøk og at du ikke mente noe med det, at du lot deg rive med av tanken på å skulle være morsom. Og slutt å prøve å dytte dette over på venninna di. Det var du som sa noe dumt, ikke hun. Det hjelper ikke at du prøver å klistre merkelappen "sjalu" på henne. Det var fortsatt du som bomma. Så enig med forrige taler 👏🏻👏🏻
Syngensang Skrevet 20. mars 2021 #31 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 19.3.2021 den 14.35): Jeg har en mann ja, så jeg skjønner ikke at andre skal føle seg truet på noen som helst måte. Anonymkode: 6aa9e...4a0 Viss du hadde sagt dette til meg, så hadde eg ikkje oppfatta det som at du var ute etter mannen min, men at du ikkje likte meg så godt/ikkje føler at vi har så godt vennskap. Og då hadde eg blitt lei meg. Det er greit å tole ein spøk, men om spøken ikkje er morsom, og innhaldet er sårande ser eg ingen grunn til å vere sporty. Trur ikkje veninna di tenkjer på det at du flørter med menn, men syns nok ikkje spøken var morsom fordi mannen hennar nok ikkje likar deg like godt som du likar han, i tillegg til at ho vart såra fordi du degraderte vennaskapet mellom dykk.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #32 Skrevet 20. mars 2021 Sjalu? Her er det tydelig at mannen hennes ikke liker det du holder på med. Hun forsvarer han, ikke deg, denne gang. Ta det på alvor. Du høres jo helt utilsnakkelig og i din egen virkelighet. Anonymkode: 01e10...279
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #33 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Sjalu? Her er det tydelig at mannen hennes ikke liker det du holder på med. Hun forsvarer han, ikke deg, denne gang. Ta det på alvor. Du høres jo helt utilsnakkelig og i din egen virkelighet. Anonymkode: 01e10...279 Hæ? Hvilken konkret informasjon får deg til å tolke det dithen at mannen til his venninne ikke liker det hi driver med...? Anonymkode: b9364...129
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #34 Skrevet 20. mars 2021 Du sa jo rett ut at du liker mannen hennes bedre enn henne. Det hjelper ikke å si ‘haha’ etter et slikt utsagn. Folk som mener det er greit å ta stor plass, sette seg på andres fang og generelt være ‘morsomme’ er utrolig slitsomme. Anonymkode: 7e15c...209
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #35 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hæ? Hvilken konkret informasjon får deg til å tolke det dithen at mannen til his venninne ikke liker det hi driver med...? Anonymkode: b9364...129 Hvilken konkret informasjon? Hun skrev det jo i HI; "Jeg sa for gøy at vi hadde et godt forhold jeg og mannen hennes (vi hadde ikke det tidligere), ja kanskje bedre forhold enn det jeg og venninnen min har. Så lo jeg litt, for det var ment som en spøk. Plutseligsvarte hun kort at det var nok bare noe jeg innbilte meg, for det var nok ikke hennes mann enig i. Hun sa det ikke i samme spøkefulle tone tilbake, men hun blunket etterpå som om det var helt fakta." Anonymkode: 01e10...279
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #36 Skrevet 20. mars 2021 Jeg hadde i alle fall tolket det som at nå hadde mannen tatt det opp med henne at han ikke var komfortabel med det. Anonymkode: 01e10...279
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #37 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvilken konkret informasjon? Hun skrev det jo i HI; "Jeg sa for gøy at vi hadde et godt forhold jeg og mannen hennes (vi hadde ikke det tidligere), ja kanskje bedre forhold enn det jeg og venninnen min har. Så lo jeg litt, for det var ment som en spøk. Plutseligsvarte hun kort at det var nok bare noe jeg innbilte meg, for det var nok ikke hennes mann enig i. Hun sa det ikke i samme spøkefulle tone tilbake, men hun blunket etterpå som om det var helt fakta." Anonymkode: 01e10...279 Tipper dette bare er håpefulle tanker fra venninna - tror ikke det finnes en mann på denne jord som ikke liker oppmerksomhet fra kvinner 😆 (men konene til disse mennene vil selvsagt blånekte for at det er tilfelle, i hvert fall når det gjelder deres mann. Anonymkode: b9364...129
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #38 Skrevet 20. mars 2021 Har det så mye med oppmerksomhet å gjøre? Jeg ser liksom for meg Mia Gundersen, flørt og spenning, det er oppmerksomhet jeg heier frem. Å gå i konkurranse med ei venninne derimot har ikke så mye med det å gjøre. Jeg tror du blander kortene. Anonymkode: 96083...975
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #39 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Tipper dette bare er håpefulle tanker fra venninna - tror ikke det finnes en mann på denne jord som ikke liker oppmerksomhet fra kvinner 😆 (men konene til disse mennene vil selvsagt blånekte for at det er tilfelle, i hvert fall når det gjelder deres mann. Anonymkode: b9364...129 Du er en av de, ja..som ikke stoler på menn, og aldri har møtt en oppegående mann. Tenker at vår diskusjon er over. Anonymkode: 01e10...279
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #40 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Du er en av de, ja..som ikke stoler på menn, og aldri har møtt en oppegående mann. Tenker at vår diskusjon er over. Anonymkode: 01e10...279 Tvert imot, jeg er blant de åpenbart få som har møtt både oppegående menn og menn jeg stoler på, men jeg blir ikke vettaskremt og føler meg truet over det faktum at menn, også min egen, synes det er stas med oppmerksomhet fra andre damer. Jeg bare lever ikke i fornektelse 😊 Anonymkode: b9364...129
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #41 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Tvert imot, jeg er blant de åpenbart få som har møtt både oppegående menn og menn jeg stoler på, men jeg blir ikke vettaskremt og føler meg truet over det faktum at menn, også min egen, synes det er stas med oppmerksomhet fra andre damer. Jeg bare lever ikke i fornektelse 😊 Anonymkode: b9364...129 Javel. Men hadde du møtt ulike menn, også svært attraktive menn, og tatt hensyn til deres følelser, så hadde du visst at mange av de syntes seksuell oppmerksomhet er like ubehagelig som hva kvinner synes. Anonymkode: 01e10...279
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #42 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Tvert imot, jeg er blant de åpenbart få som har møtt både oppegående menn og menn jeg stoler på, men jeg blir ikke vettaskremt og føler meg truet over det faktum at menn, også min egen, synes det er stas med oppmerksomhet fra andre damer. Jeg bare lever ikke i fornektelse 😊 Anonymkode: b9364...129 Tenker du at du har hold i å si at alle menn syns det er stas med oppmerksomhet fra alle kvinner? I så fall er jeg redd du har misforstått noe på veien. Anonymkode: 7e15c...209
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #43 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Tenker du at du har hold i å si at alle menn syns det er stas med oppmerksomhet fra alle kvinner? I så fall er jeg redd du har misforstått noe på veien. Anonymkode: 7e15c...209 Nettopp! Jeg har gjennom årene blitt helt sjokkert over historiene fra menn om hvor drøyt en del kvinner oppfører seg. Mye verre enn omvendt vei. Men fordi det ikke er den samme aksepten for at menn føler seg krenket eller for å avvise kvinner, så blir det ikke snakket høyt om. Menn skal være sexmaskiner som alltid er på, og alltid tar flørt som noe positivt. Jeg kjenner ikke en eneste mann som ville likt om en venninne av kona, flørtet med de. Anonymkode: 01e10...279
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #44 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg hadde i alle fall tolket det som at nå hadde mannen tatt det opp med henne at han ikke var komfortabel med det. Anonymkode: 01e10...279 Enig. Anonymkode: 01e10...279
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #45 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Nettopp! Jeg har gjennom årene blitt helt sjokkert over historiene fra menn om hvor drøyt en del kvinner oppfører seg. Mye verre enn omvendt vei. Men fordi det ikke er den samme aksepten for at menn føler seg krenket eller for å avvise kvinner, så blir det ikke snakket høyt om. Menn skal være sexmaskiner som alltid er på, og alltid tar flørt som noe positivt. Jeg kjenner ikke en eneste mann som ville likt om en venninne av kona, flørtet med de. Anonymkode: 01e10...279 Men nå er det uendelige nyanser mellom «positiv oppmerksomhet» og «kaste seg over og gni brystene i ansiktet hans mens man trygler ham om å bli med hjem» da. Anonymkode: b9364...129
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #46 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Men nå er det uendelige nyanser mellom «positiv oppmerksomhet» og «kaste seg over og gni brystene i ansiktet hans mens man trygler ham om å bli med hjem» da. Anonymkode: b9364...129 Du snakker som en sann trakassør. Det er faktisk ikke opp til den som utfører udåden å bestemme hva som er greit og ikke, det er opp til den som blir utsatt for det. Poenget mitt og flere andres, er at det høres ut som mannen har snakket med kona om dette. At du og HI synes at det bare er tegn på sjalusi, får dere bare mene. Dere minner om alle gamle grisegubber jeg har møtt, som mener at jeg bare skal ta klåing og ekle kommentarer som komplimenter. Anonymkode: 01e10...279
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #47 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (På 19.3.2021 den 13.34): Jeg er en nå godt voksen dame på nærmere 50. Har alltid likt å få komplimenter, og oppmerksomhet fra menn. Og jeg elsker å flørte! Det ligger nok bare i meg, for jeg har bare en slik væremåte. Jeg har aldri gått lengre enn å sitte på fanget, danset og slikt. Aldri over noen grense. Og jeg har egentlig aldri tenkt at mine venninner og andre damer har reagert negativt på det. Noen av dem flørter selv, andre gjør ikke. Men jeg har aldri forstått det slik at jeg har tråkket på noen tær. Jeg tuller og tøyser også mye. Her en dag var vi fire venninner som skulle ut og gå tur. Da snakket vi litt om gamle dager, og hun ene pratet litt om mannen sin. Jeg sa for gøy at vi hadde et godt forhold jeg og mannen hennes (vi hadde ikke det tidligere), ja kanskje bedre forhold enn det jeg og venninnen min har. Så lo jeg litt, for det var ment som en spøk. Plutselig svarte hun kort at det var nok bare noe jeg innbilte meg, for det var nok ikke hennes mann enig i. Hun sa det ikke i samme spøkefulle tone tilbake, men hun blunket etterpå som om det var helt fakta. Det ble veldig stille og jeg ble ubekvem. Er det ikke lov å tøyse og tulle og flørte litt med andre, selv om de har partnere? Som sagt, jeg går aldri over streken. Anonymkode: 6aa9e...4a0 Flåsete sagt av deg. Skjønner ikke poenget med å si dette til venninnen din? Anonymkode: 7cf76...f0a
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #48 Skrevet 20. mars 2021 Det høres ut som det er du som virker usikker. Fatter ikke hvorfor du synes det var lurt eller gøy å si det du sa. Virker helt fjernt. Anonymkode: 7cf76...f0a
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #49 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du snakker som en sann trakassør. Det er faktisk ikke opp til den som utfører udåden å bestemme hva som er greit og ikke, det er opp til den som blir utsatt for det. Poenget mitt og flere andres, er at det høres ut som mannen har snakket med kona om dette. At du og HI synes at det bare er tegn på sjalusi, får dere bare mene. Dere minner om alle gamle grisegubber jeg har møtt, som mener at jeg bare skal ta klåing og ekle kommentarer som komplimenter. Anonymkode: 01e10...279 Men dette er da ingen grunn til å bli hissig? Du vet at det er ok og helt ufarlig å være uenig om noe? Du snakker om positiv oppmerksomhet som «udåd»... i min verden er det veldig overdramatiserende. Utsetter du mannen din for en udåd hvis du gir ham positiv oppmerksomhet? Tror du his venninne hadde vært venninnen hennes om hi klådde på mannen hennes og kom med ekle kommentarer og komplimenter? Igjen: NYANSER. Min påstand er at det store flertallet av menn blir smigret av positiv oppmerksomhet fra kvinner. Og med positiv oppmerksomhet mener jeg ikke seksuell trakassering. Det finnes positiv oppmeksomhet, endatil flørt, som ikke faller i trakasseringskategorien. Og siden du først har uttrykt hva jeg minner deg om: du minner meg om er hysterisk sjalu kvinnemenneske som er livredd for at mannen din i det hele tatt er bevisst at det finnes plenty av attraktive damer der ute - også damer som kan like ham. Anonymkode: b9364...129
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2021 #50 Skrevet 20. mars 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Men dette er da ingen grunn til å bli hissig? Du vet at det er ok og helt ufarlig å være uenig om noe? Det handler ikle om uenighet, det tåler jeg godt. Det handler om at jeg har blitt utsatt for trakassering store deler av livet, og de som utsatte meg for det, påstod at det var positiv oppmerksomhet. Så ja, jeg blir hissig, kvalm og må spy, hver gang jeg møter noen uten antenner eller empati. Vi får avslutte, så får du fortsette å strø om deg med «positiv oppmerksomhet» til noen andre stopper deg 🤢🤮 Anonymkode: 01e10...279
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå