Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #51 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): I tillegg er det flere vitner som aldri blir kalt inn, og det er de som plasserer ugjerningen til det tidspunktet VK brukte telefonen sin. Anonymkode: 66aa6...764 Det er dessverre slik politiet ofte opererer, om påtalemyndigheten er overbevist om at personen er skyldig så gjør de noen ganger alt i sin makt for å få personen dømt. Justismord skjer hver dag i Norge, men i de fleste tilfeller har det ikke så store konsekvenser da det feks. kan være at personen er skyldig i en handling men påtalemyndighetene legger på flere straffbare handlinger uten gode nok bevis. Jeg har sett dette flere ganger, tror nok folk i dette landet har litt for stor tillitt til rettssystemet. Vet om en der politiet prøvde å få dømt til 7 mnd fengsel for 20 gram kokain, han hadde på seg hasj så han var jo derfor ikke helt uskyldig og var da siktet for andre forhold. Det hvite pulveret i en liten tupperware boks som de fant hjemme hos siktede (under razzia), mente politiet var kokain og ville dømme han til ubetinget fengsel for forholdet og de mente også at dette helt klart og bevist at dette var ment for salg noe som også gjorde straffen lengre..... Advokaten fikk vite av sin klient at det ikke var kokain i boksen men at klienten uansett bare ville bli ferdig med saken, det godtok ikke advokaten som da ba retten om å analysere stoffet. Analysene kom tilbake som inget narkotisk stoff og den siktede gikk fri den lange fengselstraffen. Hva var det i tupperware boksen med det hvite pulveret lurer du kanskje på? Det var stevia pulver, et søtningsmiddel som er 300 ganger søtere enn sukker, altså i dette tilfellet kriminelt søtt. Den siktede selv ville bare bli ferdig med saken da hele episoden var ganske nedverdigende og han var også i denne perioden svært nedfor, så hadde det vært opp til han så hadde han blitt dømt og sonet 7 mnd av livet sitt i fengseI. I dette tilfellet ble justismord avverget men det er ofte ikke slik at advokaten lett kan bevise uskyld i enhver sak. Anonymkode: 31f24...d45
Hengebukksvinet Skrevet 18. januar 2021 #52 Skrevet 18. januar 2021 Østerdølen skrev (3 timer siden): Jeg tror Viggo er uskyldig. Det har jeg rett til å tro og rett til å si høyt. Du tror tydeligvis noe annet,det har du full rett til. Men ikke tro du kan bestemme hva andre skal mene eller si i en slik sak,er du snill. Enig!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #53 Skrevet 18. januar 2021 Det jeg synes er ganske avslørende, er at når politet kommer på Kristiansen sin arbeidsplass, for å arrestere ham, så er hans første kommentar: «Har dere hentet Jan-Helge også?», og Viggo stilte ikke engang spørsmål om hva det handlet om eller virket overrasket over at politiet kom. Er du helt uskyldig, så vil enhver normal person bli sjokkert over å bli hentet av politi på arbeidsplassen, og forlange å vite hva det handler om. Det å i tillegg spørre etter den andre som er involvert, fordi du forventer at han også blir arrestert, sier ganske mye. Anonymkode: 9c62c...a3a
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #54 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det jeg synes er ganske avslørende, er at når politet kommer på Kristiansen sin arbeidsplass, for å arrestere ham, så er hans første kommentar: «Har dere hentet Jan-Helge også?», og Viggo stilte ikke engang spørsmål om hva det handlet om eller virket overrasket over at politiet kom. Er du helt uskyldig, så vil enhver normal person bli sjokkert over å bli hentet av politi på arbeidsplassen, og forlange å vite hva det handler om. Det å i tillegg spørre etter den andre som er involvert, fordi du forventer at han også blir arrestert, sier ganske mye. Anonymkode: 9c62c...a3a Hvem er det som er vitne til det da? Kan være det ble sagt noe før det feks. Hadde ikke Kristiansen og Andersen stjåle noen sykler i den perioden? Husker ikke eksakt hva det var de hadde gjort, men noe pøbelstreker av ymse slag var det vel. Anonymkode: 31f24...d45
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #55 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Det jeg synes er ganske avslørende, er at når politet kommer på Kristiansen sin arbeidsplass, for å arrestere ham, så er hans første kommentar: «Har dere hentet Jan-Helge også?», og Viggo stilte ikke engang spørsmål om hva det handlet om eller virket overrasket over at politiet kom. Er du helt uskyldig, så vil enhver normal person bli sjokkert over å bli hentet av politi på arbeidsplassen, og forlange å vite hva det handler om. Det å i tillegg spørre etter den andre som er involvert, fordi du forventer at han også blir arrestert, sier ganske mye. Anonymkode: 9c62c...a3a Men før de ble arrestert hadde ikke politiet hatt de inn som vitner da? Anonymkode: b814b...1a5
Østerdølen Skrevet 18. januar 2021 #56 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men før de ble arrestert hadde ikke politiet hatt de inn som vitner da? Anonymkode: b814b...1a5 Jo, det hadde jo allerede vitnet,så jeg forstår godt at Viggo reagerer slik. Noe annet som gjør at jeg tror Viggo er uskyldig, er at eksperter innen politiet mente bestemt at det kun var en gjerningsmann, dette jobbet de etter i hele starten. Så får de DNA-treff på Jan Helge, han kommer inn og blir avhørt. Under avhørene legger politiet ord i munnen på Jan Helge ved å fortelle han at de ikke tror han har vært alene om det, at de tror at Viggo har fått han til å være med osv. Da er det plutselig to gjerningsmenn? Selvfølgelig benyttet han da muligheten til å legge skylden på Viggo for å komme unna selv. Ikke husket han hvem av jentene han hadde voldtatt,heller. Han sa at han kun hadde voldtatt den ene, mens de fant DNAet hans på den andre jenta osv. Og Viggo har aldri innrømmet skyld, det er jo derfor han fortsatt sitter inne.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #57 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvem er det som er vitne til det da? Kan være det ble sagt noe før det feks. Hadde ikke Kristiansen og Andersen stjåle noen sykler i den perioden? Husker ikke eksakt hva det var de hadde gjort, men noe pøbelstreker av ymse slag var det vel. Anonymkode: 31f24...d45 Dette er fra politiets logg. Politiet har jo loggført hva som ble sagt. Anonymkode: 9c62c...a3a
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #58 Skrevet 18. januar 2021 Østerdølen skrev (58 minutter siden): Jo, det hadde jo allerede vitnet,så jeg forstår godt at Viggo reagerer slik. Noe annet som gjør at jeg tror Viggo er uskyldig, er at eksperter innen politiet mente bestemt at det kun var en gjerningsmann, dette jobbet de etter i hele starten. Så får de DNA-treff på Jan Helge, han kommer inn og blir avhørt. Under avhørene legger politiet ord i munnen på Jan Helge ved å fortelle han at de ikke tror han har vært alene om det, at de tror at Viggo har fått han til å være med osv. Da er det plutselig to gjerningsmenn? Selvfølgelig benyttet han da muligheten til å legge skylden på Viggo for å komme unna selv. Ikke husket han hvem av jentene han hadde voldtatt,heller. Han sa at han kun hadde voldtatt den ene, mens de fant DNAet hans på den andre jenta osv. Og Viggo har aldri innrømmet skyld, det er jo derfor han fortsatt sitter inne. Du forstår godt at Viggo reagerer slik? Hvis politiet kommer på døren din i moren, og beskylder deg for å ha drept to barn, ville du da tatt det stille og rolig hvis du var uskyldig? At de var inne å snakket med politiet er jo irrelevant. Politiet i Kristiansand snakket med hundrevis av mennesker. Tror du alle forventet å bli siktet? Anonymkode: 9c62c...a3a
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #59 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du forstår godt at Viggo reagerer slik? Hvis politiet kommer på døren din i moren, og beskylder deg for å ha drept to barn, ville du da tatt det stille og rolig hvis du var uskyldig? At de var inne å snakket med politiet er jo irrelevant. Politiet i Kristiansand snakket med hundrevis av mennesker. Tror du alle forventet å bli siktet? Anonymkode: 9c62c...a3a *i morgen Anonymkode: 9c62c...a3a
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #60 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Dette er fra politiets logg. Politiet har jo loggført hva som ble sagt. Anonymkode: 9c62c...a3a Men det er mye grums i loggen og avhørene til politiet. Ting som er tatt på husk og notert ned siden osv. Anonymkode: 66aa6...764
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #61 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Du forstår godt at Viggo reagerer slik? Hvis politiet kommer på døren din i moren, og beskylder deg for å ha drept to barn, ville du da tatt det stille og rolig hvis du var uskyldig? At de var inne å snakket med politiet er jo irrelevant. Politiet i Kristiansand snakket med hundrevis av mennesker. Tror du alle forventet å bli siktet? Anonymkode: 9c62c...a3a Hvis man uansett forventer å ikke bli trodd, er det en helt normal reaksjon, ja. Anonymkode: 57e1b...76f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #62 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Du forstår godt at Viggo reagerer slik? Hvis politiet kommer på døren din i moren, og beskylder deg for å ha drept to barn, ville du da tatt det stille og rolig hvis du var uskyldig? At de var inne å snakket med politiet er jo irrelevant. Politiet i Kristiansand snakket med hundrevis av mennesker. Tror du alle forventet å bli siktet? Anonymkode: 9c62c...a3a Men i den supporten står det neppe ord for ord hva som har blitt sagt? Når politiet sier at JHA har sagt det og det i vitneavhør, nevner de ikke at de har ledet ham inn til å endre hendelsesforløpet. Siden man faktisk ikke vet ordrett hva som er sagt under pågripelsen, og politiet har hatt et visst bias i etterforskningen, kan man stille spørsmålstegn ved politiets troverdighet også. Anonymkode: 66aa6...764
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #63 Skrevet 18. januar 2021 Han er skyldig! Anonymkode: 9f632...b17
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #64 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Han er skyldig! Anonymkode: 9f632...b17 Var du der? Anonymkode: 31f24...d45
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #65 Skrevet 18. januar 2021 Twintipp skrev (9 timer siden): Har sett dokumentaren. Synes den var vinklet veldig til Kristiansen sitt favør. Ting som faller i hans disfavør er jo tidligere dom på seksuell forbrytelse mot et lite barn. Og så må de jo få vite om de to ulike allelene fra det y-kromosomet stammer fra utvendig eller innvendig hos offeret? Dersom de fant to ulike DNA profiler fra innvendig er jo sjansen desidert større for at en forurensing av DNA ikke er tilstede. Men, alle fortjener en rettmessig saksgang. Det er så grusomme handlinger at det er forbi min fatteevne at slike bestialske mennesker eksisterer og kan bli rehabilitert. Forurensing kan skje på labratorie. Anonymkode: 7f6d2...59c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #66 Skrevet 19. januar 2021 Nå har jeg sett dokumentaren, og jeg har gjort meg opp en mening... Anonymkode: d54f8...c32
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #67 Skrevet 19. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nå har jeg sett dokumentaren, og jeg har gjort meg opp en mening... Anonymkode: d54f8...c32 Vil du dele den meningen? Anonymkode: 1d877...ef8
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #68 Skrevet 19. januar 2021 On 1/17/2021 at 11:10 PM, Anonym bruker said: Har ikke sett den men lest mye om den. Er dette et overgrep mot de etterlatte? Er det ikke egentlig ganske problematisk å lage underholdning ut av den tragiske saken, det er jo åpenbart en agenda fra serieskaperne også. Og da tenker jeg på å tale Viggo sin sak. Anonymkode: b9e32...04a Jeg har ikke sett den, men hvis Viggo virkelig er uskyldig som han sier, så er det jo svært ille at han har sitte inne så lenge Anonymkode: 9937c...a1f
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #69 Skrevet 19. januar 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg har ikke sett den, men hvis Viggo virkelig er uskyldig som han sier, så er det jo svært ille at han har sitte inne så lenge Anonymkode: 9937c...a1f Helt enig i det, det vil være en katastrofe for systemet. Det er vel også derfor de jobber så hardt for at det ikke skal skje. Anonymkode: 31f24...d45
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #70 Skrevet 19. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 18.1.2021 den 20.46): Var du der? Anonymkode: 31f24...d45 Var du? Anonymkode: 9f632...b17
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #71 Skrevet 19. januar 2021 Husk at denne dokumentaren er fra Viggo sin side, den er laget av de som forsvarer han. Den andre siden blir ikke skikkelig belyst, siden hverken jentene sine foreldre, Jan Helge eller diverse politietterforskere ville delta. Anonymkode: 84b68...b7c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #72 Skrevet 19. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Var du? Anonymkode: 9f632...b17 Nei, men jeg påstår ikke at jeg vet hvem som gjorde det. Anonymkode: 31f24...d45
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #73 Skrevet 19. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Husk at denne dokumentaren er fra Viggo sin side, den er laget av de som forsvarer han. Den andre siden blir ikke skikkelig belyst, siden hverken jentene sine foreldre, Jan Helge eller diverse politietterforskere ville delta. Anonymkode: 84b68...b7c At politiet eller JHA ikke ønsker å uttale seg er jo beklagelig. Da hadde de hatt mulighet til å nyansere dokumentaren. Uansett har saken alvorlige svakheter som pptslemyndighetene nekter å åpne øynene for. De har hatt tunnelsyn. Anonymkode: 66aa6...764
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2021 #74 Skrevet 19. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Vil du dele den meningen? Anonymkode: 1d877...ef8 Ja, jeg mener at han IKKE er skyldig. Anonymkode: d54f8...c32
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2021 #75 Skrevet 20. januar 2021 Jeg synes det er en uting at den ene siden lager en «dokumentar» som egentlig er en ensidig fremstilling. Kunne ønsket at det ble laget en nøytral dokumentar/gjennomgang av saken. Dette er jo egentlig ikke en dokumentar men ene sidens historie/forsvar. Anonymkode: 2a5e8...f89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå