Anonym bruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Skrevet 17. januar 2021 Har ikke sett den men lest mye om den. Er dette et overgrep mot de etterlatte? Er det ikke egentlig ganske problematisk å lage underholdning ut av den tragiske saken, det er jo åpenbart en agenda fra serieskaperne også. Og da tenker jeg på å tale Viggo sin sak. Anonymkode: b9e32...04a
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2021 #2 Skrevet 17. januar 2021 Helt klart. Men det er også problematisk at Norge lar en uskyldig mann sitte innesperret år etter år. Anonymkode: 1d877...ef8
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Skrevet 17. januar 2021 Nå kan det jo diskuteres hvorvidt dokumentarer er underholdning eller folkeopplysning. Klart det er belastende for familiene til de to drepte. Men om det virkelig skulle være sånn at den ene dømte er uskyldig, ja da er virkelig det enda mer problematisk. Et grovt justismord. Har sett alle episodene... Anonymkode: 8d7b8...c10
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Skrevet 17. januar 2021 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Men det er også problematisk at Norge lar en uskyldig mann sitte innesperret år etter år. Dette. Anonymkode: 57e1b...76f
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Skrevet 17. januar 2021 Denne dommen er et justismord. Det er hoppet bukk over viktige vitner. JHA har endret og tilpasset sitt narrativ. Politiet har hatt tunellsyn, og bevis har blitt trenert i tillegg til at de har vært svært selektive Her er det mye løgn og fornektelse. Bare hvordan rettsmedisinsk institutt og rettsmedisinsk kommisjon har oppført seg. Måten politiet håndterte saken og hvordan de uttalte seg har vært med på å skade en rettferdig saksgang. Dokumentarer kan være med på å sette søkelys der det trengs. Det skinner klart i gjennom at denne dokumentaren er partisk, men jeg vil ikke si at den er usmakelig. Anonymkode: 66aa6...764
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2021 #6 Skrevet 17. januar 2021 Det er så vanvittig jævlig grusom den saken, miste to små jenter som ble voldtatt, knivdrept - små uskyldige barn. Men samtidig, for et slett politiarbeid, for et kameratskap det er på tvers av politi, etterforskning, rettsvesen mm....mens han som faktisk har innrømmet det er en fri mann og er til og med observert på tur med familiens hund - som ingenting har skjedd...i nettopp Baneheia!!! Hvilket hån er det mot pårørende, innbyggere i Kristiandsand mm. Når det er sagt, han har skiftet identitet og bor i Norge. Men et hvert oppegående menneske over 25 vet hvem denne mannen er. Så selv om han er ute av fengsel vil han leve i et annet type «fengsel» resten av sitt liv. Hvorfor er han ute og en fri mann? Hvorfor får han en ny sjanse? Lena og Stine Sofie får aldri en ny sjanse.... Anonymkode: 9f632...b17
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #7 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det er så vanvittig jævlig grusom den saken, miste to små jenter som ble voldtatt, knivdrept - små uskyldige barn. Men samtidig, for et slett politiarbeid, for et kameratskap det er på tvers av politi, etterforskning, rettsvesen mm....mens han som faktisk har innrømmet det er en fri mann og er til og med observert på tur med familiens hund - som ingenting har skjedd...i nettopp Baneheia!!! Hvilket hån er det mot pårørende, innbyggere i Kristiandsand mm. Når det er sagt, han har skiftet identitet og bor i Norge. Men et hvert oppegående menneske over 25 vet hvem denne mannen er. Så selv om han er ute av fengsel vil han leve i et annet type «fengsel» resten av sitt liv. Hvorfor er han ute og en fri mann? Hvorfor får han en ny sjanse? Lena og Stine Sofie får aldri en ny sjanse.... Anonymkode: 9f632...b17 Er en av de to som blei dømt fri? Eller er det en helt annen person som egentlig har gjort det? Anonymkode: 8d057...d95
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. januar 2021 #8 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Er en av de to som blei dømt fri? Eller er det en helt annen person som egentlig har gjort det? Anonymkode: 8d057...d95 2 menn ble dømt. Den ene soner fortsatt og den andre har sonet ferdig
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #9 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Helt klart. Men det er også problematisk at Norge lar en uskyldig mann sitte innesperret år etter år. Anonymkode: 1d877...ef8 Jeg har ikke fulgt med i det hele tatt... hvorfor mener dere han er uskyldig? Anonymkode: 1388b...117
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #10 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke fulgt med i det hele tatt... hvorfor mener dere han er uskyldig? Anonymkode: 1388b...117 Les nå litt om saken da, i stedet for å be oss om å forklare. Anonymkode: 57e1b...76f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #11 Skrevet 18. januar 2021 Jeg har sett dokumentaren og fulgt tett med på saken hele veien. Skjønner ikke helt at noen tror at en person kan stå bak grusomhetene alene. Jeg er absolutt for at saken bør tas opp igjen og belyses med dagens kunnskap om dna og teledata, men tror ikke en person kan gjøre alt som ble gjort alene.. Anonymkode: bf297...07c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #12 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg har sett dokumentaren og fulgt tett med på saken hele veien. Skjønner ikke helt at noen tror at en person kan stå bak grusomhetene alene. Jeg er absolutt for at saken bør tas opp igjen og belyses med dagens kunnskap om dna og teledata, men tror ikke en person kan gjøre alt som ble gjort alene.. Anonymkode: bf297...07c Det at man ikke kan gjøre en ting alene, betyr ikke at man kan dømme en annen mann. Da har du ikke satt deg godt nok inn i hva som skal til av beviser. Hele saken er preget av fordommer mot den ene. Anonymkode: 57e1b...76f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #13 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det er så vanvittig jævlig grusom den saken, miste to små jenter som ble voldtatt, knivdrept - små uskyldige barn. Men samtidig, for et slett politiarbeid, for et kameratskap det er på tvers av politi, etterforskning, rettsvesen mm....mens han som faktisk har innrømmet det er en fri mann og er til og med observert på tur med familiens hund - som ingenting har skjedd...i nettopp Baneheia!!! Hvilket hån er det mot pårørende, innbyggere i Kristiandsand mm. Når det er sagt, han har skiftet identitet og bor i Norge. Men et hvert oppegående menneske over 25 vet hvem denne mannen er. Så selv om han er ute av fengsel vil han leve i et annet type «fengsel» resten av sitt liv. Hvorfor er han ute og en fri mann? Hvorfor får han en ny sjanse? Lena og Stine Sofie får aldri en ny sjanse.... Anonymkode: 9f632...b17 Fordi han har sonet ferdig. Anonymkode: 9c62c...a3a
Twintipp Skrevet 18. januar 2021 #14 Skrevet 18. januar 2021 Har sett dokumentaren. Synes den var vinklet veldig til Kristiansen sitt favør. Ting som faller i hans disfavør er jo tidligere dom på seksuell forbrytelse mot et lite barn. Og så må de jo få vite om de to ulike allelene fra det y-kromosomet stammer fra utvendig eller innvendig hos offeret? Dersom de fant to ulike DNA profiler fra innvendig er jo sjansen desidert større for at en forurensing av DNA ikke er tilstede. Men, alle fortjener en rettmessig saksgang. Det er så grusomme handlinger at det er forbi min fatteevne at slike bestialske mennesker eksisterer og kan bli rehabilitert.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. januar 2021 #15 Skrevet 18. januar 2021 Dere som hardnakket påstår at en mann er uskyldig... Det vet dere faktisk ikke. At man ønsker en ny gjennomgang av saken er en ting men ingen her inne kan med sikkerhet si at han gjorde det eller ikke gjorde det. Akkurat nå er det eneste vi vet med sikkerhet at vedkommende ble dømt for 2 drap og inntil noen beviser noe annet så er han skyldig.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. januar 2021 #16 Skrevet 18. januar 2021 Twintipp skrev (2 minutter siden): Har sett dokumentaren. Synes den var vinklet veldig til Kristiansen sitt favør. Ting som faller i hans disfavør er jo tidligere dom på seksuell forbrytelse mot et lite barn. Og så må de jo få vite om de to ulike allelene fra det y-kromosomet stammer fra utvendig eller innvendig hos offeret? Dersom de fant to ulike DNA profiler fra innvendig er jo sjansen desidert større for at en forurensing av DNA ikke er tilstede. Men, alle fortjener en rettmessig saksgang. Det er så grusomme handlinger at det er forbi min fatteevne at slike bestialske mennesker eksisterer og kan bli rehabilitert. Jeg har også den oppfatningen. Serien er basert mye på en bok skrevet av noen som er overbevist om Kristiansens uskyld. Det er viktig å få frem. Jeg mener personlig at det er riktig å se gjennom saken på nytt men tenker at inntil det skjer så er diskusjonen om hvorvidt mannen er skyldig eller ikke nyttesløs
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #17 Skrevet 18. januar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (21 minutter siden): Dere som hardnakket påstår at en mann er uskyldig... Det vet dere faktisk ikke. Det finnes beviser på at han IKKE var på åstedet da ugjerningen ble begått. Det finnes et vitne som så den andre mannen ALENE med jentene. Anonymkode: 57e1b...76f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. januar 2021 #18 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det finnes beviser på at han IKKE var på åstedet da ugjerningen ble begått. Det finnes et vitne som så den andre mannen ALENE med jentene. Anonymkode: 57e1b...76f Herregud. Det må i så tilfelle bevises i en rettssal
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #19 Skrevet 18. januar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (40 minutter siden): Herregud. Det må i så tilfelle bevises i en rettssal Eh, ja. Det er jo det saken står om. Anonymkode: 57e1b...76f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. januar 2021 #20 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Eh, ja. Det er jo det saken står om. Anonymkode: 57e1b...76f Før noe bevises i en rettssal så bør man ikke spekulere i en så alvorlig sak. Ingen vet med sikkerhet hva som er riktig og det bør noen andre enn mannen i gata diskutere
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #21 Skrevet 18. januar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Før noe bevises i en rettssal så bør man ikke spekulere i en så alvorlig sak. Ingen vet med sikkerhet hva som er riktig og det bør noen andre enn mannen i gata diskutere Det ene har blitt lagt frem som bevis, men ikke blitt forstått. Det andre ble ikke ført som bevis, og bør føres som bevis. Det skulle virkelig bare mangle at man unnlot å dømme noen for en så alvorlig sak, på trynefaktor. Anonymkode: 57e1b...76f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. januar 2021 #22 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det ene har blitt lagt frem som bevis, men ikke blitt forstått. Det andre ble ikke ført som bevis, og bør føres som bevis. Det skulle virkelig bare mangle at man unnlot å dømme noen for en så alvorlig sak, på trynefaktor. Anonymkode: 57e1b...76f Jeg tror vi skal overlate til de som kan det å vurdere hvorvidt vedkommende er skyldig eller ikke. Det har både jeg og du ingen forutsetning til å gjøre
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #23 Skrevet 18. januar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden): Jeg tror vi skal overlate til de som kan det å vurdere hvorvidt vedkommende er skyldig eller ikke. Det har både jeg og du ingen forutsetning til å gjøre Det er heller ikke det vi gjør i denne tråden. Det vi gjør i denne tråden er å kritisere hvordan saken har blitt behandlet. Det er 100% lov i en rettsstat. Anonymkode: 57e1b...76f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. januar 2021 #24 Skrevet 18. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er heller ikke det vi gjør i denne tråden. Det vi gjør i denne tråden er å kritisere hvordan saken har blitt behandlet. Det er 100% lov i en rettsstat. Anonymkode: 57e1b...76f Du påstår jo at mannen er uskyldig
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2021 #25 Skrevet 18. januar 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden): Du påstår jo at mannen er uskyldig Nei, det gjør jeg ikke. Og nå gidder jeg ikke å svare på flere innlegg fra deg hvor det mer virker som du vil krangle og vri på alt jeg sier, enn å diskutere. Anonymkode: 57e1b...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå