Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #76 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Er forøvrig også verdt å merke seg at skal de kunne sette ned karakteren i et avgangsfag etter første termin så skal det varsles først. Er ikke dette gjort så har ikke de lov å sette ned standpunkt. Det samme gjelder orden og adferd. Anonymkode: c9822...e9c Det behøves ikke varsel for å settes ned, kun dersom en står i fare for ikke å få karakter. Anonymkode: a1595...3b5
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #77 Skrevet 6. januar 2021 Førstemann skrev (1 time siden): Blir overrasket over dere som forteller fra skoler med så lite info. Her er det riktignok sånn at vi aktivt må lete opp informasjonen selv, men alt legges jo i portalen eller på nettsiden. Vi har tilgang til å se det aller meste av det som gjøres digitalt og kommunikasjonen mellom lærer og elev. Vi har ikke tilgang til kommunikasjon mellom lærer og elev, ikke annet enn det sønnen vår viser oss. Systemet som brukes til kommunikasjon mellom oss og lærer er et helt annet. Men vi følger selvfølgelig med på lekser og prøver likevel. Anonymkode: 2696f...234
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #78 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Sønnen min har ikke vist meg karakterene sine. Har spurt han om de dem. Glemt de dem litt. Fant de demi sted og han har gått ned ,(komma) og i et ett fag var det en - (betyr det stryk?). Fikk klump i magen. Hva gjør jeg? Ikke sagt jeg har sett dedem. Uff. Anonymkode: d955b...8a4 Apropos karakterer; du bør se på det du skriver selv. Jeg har rettet litt for deg. I tillegg skulle det stått et punktum bak tallet 9 i overskriften, slik at det blir "niende klasse" i stedet for "ni klasse". Anonymkode: 294dc...b3c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #79 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Apropos karakterer; du bør se på det du skriver selv. Jeg har rettet litt for deg. I tillegg skulle det stått et punktum bak tallet 9 i overskriften, slik at det blir "niende klasse" i stedet for "ni klasse". Anonymkode: 294dc...b3c Herregud Anonymkode: 56392...106
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #80 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Herregud Anonymkode: 56392...106 Kunne ikke fått sagt det bedre selv 😂 Anonymkode: c9822...e9c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #81 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Apropos karakterer; du bør se på det du skriver selv. Jeg har rettet litt for deg. I tillegg skulle det stått et punktum bak tallet 9 i overskriften, slik at det blir "niende klasse" i stedet for "ni klasse". Anonymkode: 294dc...b3c WOW😆 Anonymkode: 3190a...d6d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #82 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Apropos karakterer; du bør se på det du skriver selv. Jeg har rettet litt for deg. I tillegg skulle det stått et punktum bak tallet 9 i overskriften, slik at det blir "niende klasse" i stedet for "ni klasse". Anonymkode: 294dc...b3c Så bra! Hva er det du vil frem til? At jeg ikke er så god i norsk? Anonymkode: d955b...8a4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #83 Skrevet 7. januar 2021 On 1/5/2021 at 11:34 PM, Anonym bruker said: Sønnen min har ikke vist meg karakterene sine. Har spurt han om de. Glemt de litt. Fant de i sted og han har gått ned og i et fag var det en - (betyr det stryk?). Fikk klump i magen. Hva gjør jeg? Ikke sagt jeg har sett de. Uff. Anonymkode: d955b...8a4 knust og håndverk teller vel veldig lite regner jeg med ,uansett ikke det verste og stryke i Anonymkode: 062fe...ba9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #84 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): knust og håndverk teller vel veldig lite regner jeg med ,uansett ikke det verste og stryke i Anonymkode: 062fe...ba9 Stryker man i kunst og håndverk er det fordi man gir fa... Ingen stryker i det, altså. Anonymkode: 3190a...d6d
Optatium Skrevet 7. januar 2021 #85 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): knust og håndverk teller vel veldig lite regner jeg med ,uansett ikke det verste og stryke i Anonymkode: 062fe...ba9 Smart du. Det teller akkurat like mye som alle andre karakterer. De er bare faktorer i en snittkarakter, alle vekter likt.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #86 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): knust og håndverk teller vel veldig lite regner jeg med ,uansett ikke det verste og stryke i Anonymkode: 062fe...ba9 Kunst og handtverk teller nok like mye som alle andre karakterer når de skal søke seg inn på vgs er jeg redd. Det er snittet som bestemmer din plass i køen for de forskjellige studiene. Anonymkode: c9822...e9c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #87 Skrevet 7. januar 2021 3 minutes ago, Anonym bruker said: Kunst og handtverk teller nok like mye som alle andre karakterer når de skal søke seg inn på vgs er jeg redd. Det er snittet som bestemmer din plass i køen for de forskjellige studiene. Anonymkode: c9822...e9c her var det ingen problem, her kom både jeg og ene barnet mitt inn selvom vi strøk på det altså Anonymkode: 062fe...ba9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #88 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): her var det ingen problem, her kom både jeg og ene barnet mitt inn selvom vi strøk på det altså Anonymkode: 062fe...ba9 Alle 16 åringer har krav på skoleplass når de kommer ut av ungdomsskolen. Men, man har ikke krav på å komme inn på den linjen eller skolen man ønsker mest. Så ett stryk er med å begrenser mulighetene man har. Men, det kan være mange årsaker til svake karakterer og enkelte av disse årsakene gir grunnlag for særskilt inntak. Så ja, det er helt korrektiv som du presiserer. Man får skoleplass selv med stryk. Anonymkode: c9822...e9c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #89 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): knust og håndverk teller vel veldig lite regner jeg med ,uansett ikke det verste og stryke i Anonymkode: 062fe...ba9 Kunst og Håndverk teller akkurat like mye som for eksempel matematikk, men bare 1/3 av Norsk og 1/2 av Engelsk. Anonymkode: 1ba36...df6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #90 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): her var det ingen problem, her kom både jeg og ene barnet mitt inn selvom vi strøk på det altså Anonymkode: 062fe...ba9 Jeg tror kanskje ikke at du skjønner helt hvordan skoleverket fungerer. Anonymkode: 3190a...d6d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #91 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Kunst og Håndverk teller akkurat like mye som for eksempel matematikk, men bare 1/3 av Norsk og 1/2 av Engelsk. Anonymkode: 1ba36...df6 Det er vel kanskje en fordel å presisere at det er pga muntlig og sidemålskarakteren som også tilhører fagene. Anonymkode: c9822...e9c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #92 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er vel kanskje en fordel å presisere at det er pga muntlig og sidemålskarakteren som også tilhører fagene. Anonymkode: c9822...e9c Ja, jeg regnet med at folk forsto det. Anonymkode: 1ba36...df6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #93 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Ja, jeg regnet med at folk forsto det. Anonymkode: 1ba36...df6 Har du lest denne tråden? 😂😂😂 Anonymkode: c9822...e9c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2021 #94 Skrevet 7. januar 2021 Anonym bruker skrev (På 5.1.2021 den 23.34): Sønnen min har ikke vist meg karakterene sine. Har spurt han om de. Glemt de litt. Fant de i sted og han har gått ned og i et fag var det en - (betyr det stryk?). Fikk klump i magen. Hva gjør jeg? Ikke sagt jeg har sett de. Uff. Anonymkode: d955b...8a4 Her har dem kunst og håndverk i 8 klasse og mat og helse i 9.klasse. Så- står vel fordi han ikke har det faget i år. En telefon eller mail til lærer vil bekrefte eller avkrefte dette, uten at du trenger nevne det for din sønn. Anonymkode: b5335...d29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå