Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #1 Skrevet 5. januar 2021 Sønnen min har ikke vist meg karakterene sine. Har spurt han om de. Glemt de litt. Fant de i sted og han har gått ned og i et fag var det en - (betyr det stryk?). Fikk klump i magen. Hva gjør jeg? Ikke sagt jeg har sett de. Uff. Anonymkode: d955b...8a4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #2 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sønnen min har ikke vist meg karakterene sine. Har spurt han om de. Glemt de litt. Fant de i sted og han har gått ned og i et fag var det en - (betyr det stryk?). Fikk klump i magen. Hva gjør jeg? Ikke sagt jeg har sett de. Uff. Anonymkode: d955b...8a4 På ungdomsskolen er 1 ståkarakter, det er bedre enn ikke vurdert, men det er jo så lavt som det kan få blitt ... Anonymkode: b0f2b...a0d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #3 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sønnen min har ikke vist meg karakterene sine. Har spurt han om de. Glemt de litt. Fant de i sted og han har gått ned og i et fag var det en - (betyr det stryk?). Fikk klump i magen. Hva gjør jeg? Ikke sagt jeg har sett de. Uff. Anonymkode: d955b...8a4 Hvilke fag sto det - i? Anonymkode: c9822...e9c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #4 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvilke fag sto det - i? Anonymkode: c9822...e9c Kunst og håndtverk. Er det stryk? Hva ville dere gjort? Anonymkode: d955b...8a4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #5 Skrevet 5. januar 2021 Hva du gjør? Du begynner med å involvere deg mer i hva sønnen din driver med på skolen! Hvordan i alle dager har du klart å unngå å få med deg nedgang i flere fag? Har du ingen dialog med skolen? Hvorfor ber du ikke sønnen din om å få se innleveringer? Hjelpes. Anonymkode: d1eae...4f3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #6 Skrevet 5. januar 2021 Om det ikke er avgangsfag er det ikke jordens undergang. Det er det forøvrig ikke uansett, da han har dette semesteret til å få en bedre karakter. Mulig det må noen møter med skolen, komme i bunn til hvorfor det har blitt slik, og legge en god plan videre. Veldig rart at lærer ikke har kontaktet deg angående dette. Her ringer eller sender lærer mld om den minste ting. Anonymkode: 0546d...30d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #7 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kunst og håndtverk. Er det stryk? Hva ville dere gjort? Anonymkode: d955b...8a4 Nei, det er ikke stryk. Stryk skal det for det første varsles om. Og hadde det vært stryk skulle det stått 1 eller IV (ikke vurdering). Det kan være så enkelt som at han har ikke hatt kunst og håndtverk på 9. trinnet 🤷♀️ Anonymkode: c9822...e9c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #8 Skrevet 5. januar 2021 Ja, reagerer på dette. Var på konferanse i november og det ble ikke nevnt. At han er gått ned i noen fag visste jeg. Anonymkode: d955b...8a4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #9 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke stryk. Stryk skal det for det første varsles om. Og hadde det vært stryk skulle det stått 1 eller IV (ikke vurdering). Det kan være så enkelt som at han har ikke hatt kunst og håndtverk på 9. trinnet 🤷♀️ Anonymkode: c9822...e9c Er forøvrig også verdt å merke seg at skal de kunne sette ned karakteren i et avgangsfag etter første termin så skal det varsles først. Er ikke dette gjort så har ikke de lov å sette ned standpunkt. Det samme gjelder orden og adferd. Anonymkode: c9822...e9c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #10 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke stryk. Stryk skal det for det første varsles om. Og hadde det vært stryk skulle det stått 1 eller IV (ikke vurdering). Det kan være så enkelt som at han har ikke hatt kunst og håndtverk på 9. trinnet 🤷♀️ Anonymkode: c9822...e9c Takk. Må høre med han ang det. Veldig usikker på om jeg skal si at jeg har funnet det og sett det. Eller bare spørre han om jeg kan få se de? Anonymkode: d955b...8a4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #11 Skrevet 5. januar 2021 Sjekk fraværet hans. Det er nesten ikke mulig å få 1 i kunst og håndverk uten å med vilje ha brent ned sløydsalen og brukt sprittusj på de andre elevrnes tegninger. Mine har forøvrig ikke KH i 9. Er du sikker på at det er et ettall og ikke en strek over rubrikken? Anonymkode: 1ba36...df6
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #12 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Takk. Må høre med han ang det. Veldig usikker på om jeg skal si at jeg har funnet det og sett det. Eller bare spørre han om jeg kan få se de? Anonymkode: d955b...8a4 Hvor gammel er du? 🙄 Hvordan håndterer du vanligvis barna når de har tabbet seg ut? Anonymkode: d1eae...4f3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #13 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sjekk fraværet hans. Det er nesten ikke mulig å få 1 i kunst og håndverk uten å med vilje ha brent ned sløydsalen og brukt sprittusj på de andre elevrnes tegninger. Mine har forøvrig ikke KH i 9. Er du sikker på at det er et ettall og ikke en strek over rubrikken? Anonymkode: 1ba36...df6 Hun skriver det står en -. Ergo ikke stryk. Min hadde heller ikke kunst og håndtverk på 9. trinnet. Anonymkode: c9822...e9c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #14 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hun skriver det står en -. Ergo ikke stryk. Min hadde heller ikke kunst og håndtverk på 9. trinnet. Anonymkode: c9822...e9c Strek over rubrikken for å markere at han ikke har hatt faget det semesteret, ikke strykkarakter. Anonymkode: 1ba36...df6
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #15 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hun skriver det står en -. Ergo ikke stryk. Min hadde heller ikke kunst og håndtverk på 9. trinnet. Anonymkode: c9822...e9c Håper det er at han ikke har hatt det. En - i feltet. Anonymkode: d955b...8a4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #16 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvor gammel er du? 🙄 Hvordan håndterer du vanligvis barna når de har tabbet seg ut? Anonymkode: d1eae...4f3 Hvorfor spør du om det? Jeg fant de uten at han vet det og lurer mest på om jeg skal si det eller etterlyse de på nytt. Han har ikke hatt lyst å vise de til meg. Spurte et par ganger rett etter skoleslutt. Anonymkode: d955b...8a4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #17 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor spør du om det? Jeg fant de uten at han vet det og lurer mest på om jeg skal si det eller etterlyse de på nytt. Han har ikke hatt lyst å vise de til meg. Spurte et par ganger rett etter skoleslutt. Anonymkode: d955b...8a4 Fordi du høres utrolig ung og/eller tafatt ut. Hvordan er det mulig å ikke vite hvilke fag barnet ditt har på skolen? Jeg tror ikke på dette, ingen foreldre er så lite engasjerte i barnas skolehverdag. Anonymkode: d1eae...4f3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #18 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Fordi du høres utrolig ung og/eller tafatt ut. Hvordan er det mulig å ikke vite hvilke fag barnet ditt har på skolen? Jeg tror ikke på dette, ingen foreldre er så lite engasjerte i barnas skolehverdag. Anonymkode: d1eae...4f3 Du vil bli overrasket når dine blir så store 😂 Anonymkode: c9822...e9c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #19 Skrevet 5. januar 2021 Vet at de har hatt noe strikking. Reagerte på at det var strekk der. Jeg er engasjert i skolen hans, men har en sønn som ikke forteller veldig mye så ikke så lett da. Ringer ikke læreren å høre ang det da. Anonymkode: d955b...8a4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #20 Skrevet 5. januar 2021 Får du ikke tilgang til karakterene til barnet ditt via app? Her legges alt inn i Skooler Parents. Der kan vi logge oss inn med bank id og der får vi tilgang til alle innleveringer, prøver og karakterer. Der kan vi også lese tilbakemeldingene som læreren legger inn til eleven. Synes det fungerer veldig bra. Kan da bytte mellom barna våres og få opp informasjon om alle sammen. Jeg er inne jevnlig å kikker om det er kommet noe nytt. I tillegg får de karakterkort som må signeres av foresatte og eleven selv innen få dager etter de har mottatt det. Anonymkode: 2d3d0...7b2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #21 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Får du ikke tilgang til karakterene til barnet ditt via app? Her legges alt inn i Skooler Parents. Der kan vi logge oss inn med bank id og der får vi tilgang til alle innleveringer, prøver og karakterer. Der kan vi også lese tilbakemeldingene som læreren legger inn til eleven. Synes det fungerer veldig bra. Kan da bytte mellom barna våres og få opp informasjon om alle sammen. Jeg er inne jevnlig å kikker om det er kommet noe nytt. I tillegg får de karakterkort som må signeres av foresatte og eleven selv innen få dager etter de har mottatt det. Anonymkode: 2d3d0...7b2 Nei, ikke fått noe informasjon om noe ang nette. Rart at noen bruker sånt. Lurer på om jeg bør ringe. Anonymkode: d955b...8a4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #22 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Sjekk fraværet hans. Det er nesten ikke mulig å få 1 i kunst og håndverk uten å med vilje ha brent ned sløydsalen og brukt sprittusj på de andre elevrnes tegninger. Mine har forøvrig ikke KH i 9. Er du sikker på at det er et ettall og ikke en strek over rubrikken? Anonymkode: 1ba36...df6 Dette 😂 Anonymkode: 0262e...ff5
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #23 Skrevet 5. januar 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Hvordan håndterer du vanligvis barna når de har tabbet seg ut? Anonymkode: d1eae...4f3 Jeg gjetter vilt: finner noen andre syndebukker enn eleven selv... Hi: hvorfor gir du ungen et valg? Han går i 9. klasse. Han kan ikke velge å gi deg informasjon om hvilke karakterer han får eller ikke. Anonymkode: bd66c...b1b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2021 #24 Skrevet 5. januar 2021 Unnskyld meg, men har ei i 9. klasse, og hun har da ikke noe valg når det gjelder å vise frem karakterene eller ikke. Vi må dessuten skrive under på at vi har sett se, og vi kan også se de via en nettside. Men, hun er 14 år og har ikke valget om hun vil vise frem karakterene eller ikke altså. Tror du må ta litt mer tak her. Anonymkode: e928e...9e4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2021 #25 Skrevet 6. januar 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Er forøvrig også verdt å merke seg at skal de kunne sette ned karakteren i et avgangsfag etter første termin så skal det varsles først. Er ikke dette gjort så har ikke de lov å sette ned standpunkt. Det samme gjelder orden og adferd. Anonymkode: c9822...e9c Er du sikker på det? Må jobber ikke jeg i uskole, men det høres da veldig merkelig ut... Såvidt jeg vet gjelder det bare orden og atferd. I vgs gjelder det i h ert fall kun hvis man får IV i fag. Anonymkode: 21504...4d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå