Gå til innhold

Ang karakterer i 9 klasse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette tror jeg ikke på. Du vet hvilke fag barna dine har på skolen. Dessuten er det på ingen måte et valg å ikke vise frem karakterer. Her får vi dessuten beskrivelse om hvorfor det er gitt den og den karakteren og hva som skal til for å oppnå bedre resultat 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Terminkaraterene er jo ikke satt enda, så han kan jo ikke vise deg noe han ikke har fått. Første termin er over i midten av januar. 

Anonymkode: cccff...4c0

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Terminkaraterene er jo ikke satt enda, så han kan jo ikke vise deg noe han ikke har fått. Første termin er over i midten av januar. 

Hva mener du egentlig? Har ei i 9. klasse, og karakterene for terminen fikk hun før jul.

Anonymkode: e928e...9e4

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er du sikker på det? Må jobber ikke jeg i uskole, men det høres da veldig merkelig ut... Såvidt jeg vet gjelder det bare orden og atferd. I vgs gjelder det i h ert fall kun hvis man får IV i fag. 

Anonymkode: 21504...4d1

Dette var beskjeden jeg fikk på ungdomsskolen hvor sønnen min gikk når han fikk varselet i matte. Han hadde 5 til jul og sto i fare for å falle ned på en 4 i standpunkt. Så jeg er nok ikke mer sikker enn det... 

Anonymkode: c9822...e9c

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Dette varierer litt rundt om kring i landet. Her hvor vi bor var terminslutt til jul. 

Skrevet

Å vise karakterene, eller ikke, er ikke et valg! Karakterene fremvises, og underskrives (må iallefall det på vår skole). Sånn er det bare. 

Anonymkode: 0aa20...b39

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det er ulikt 

Anonymkode: 8b756...78c

Skrevet

Jeg har også en ungdomsskoleelev som ikke sier så mye om skolehverdagen eller som er så glad i å vise fram resultatene sine - helt uavhengig av om det er gode eller mindre gode resultater.

Men jeg for tilgang til timeplan og ukeplan for hver uke. Jeg kan også følge med på tilbakemeldinger via schooler. Å nekte meg informasjon er ikke aktuelt altså! 

Hvordan er det mulig å ikke vite om barnet har KH dette skoleåret?

På ungdomsskolen er der forresten ikke mulig å stryke i et fag. 1 er laveste karakter. Alternativet er IV - ikke vurdert. 

Anonymkode: 238d5...277

Skrevet

Erindret plutselig en mail ang å ikke få karakterer før andre uken i januar og leite i mail og fant det. Så da er den løst heldigvis. 

Må høre om jeg får se de i dag. 

Anonymkode: d955b...8a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Erindret plutselig en mail ang å ikke få karakterer før andre uken i januar og leite i mail og fant det. Så da er den løst heldigvis. 

Hadde du ikke funnet dem da?? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Men du har jo sett de? 

Og du "erindrer å ha fått en mail"? Følger du ikke opp gutten i det hele tatt? Du vet ikke om han har KH i år, men han har "strikket noe"? 

Du må virkelig skjerpe deg og komme på banen, det er ikke mange år til du har noen form for innsynsrett i skolearbeidet hans, og før det er det utrolig viktig at dere får på plass gode vaner! Begge to. 

Anonymkode: 3190a...d6d

Skrevet

Dette folkens er hverdagen til lærere. Dere skulle bare visst hvor mange foresatte der ute som "vagt erindrer", ikke har oversikt, tror kanskje, menes å huske, osv. Det burde være helt grunnleggende å vite hvilke fag ungen din har dette året, etterspørre hvis du ikke får utlevert, følge opp informasjonen og tilbakemeldingen du får og generelt stille krav til både deg selv og ungen. 

Forøvrig er terminkarakter bare det, en vurdering nå. Det gir et utgangspunkt og en pekepinn, men standpunkt settes ikke før fagene er avsluttende (for de aller flest fag, tiende trinn). 

Her må du først konfrontere arvingen, så tar du kontakt med skolen og spør hvordan du kan bidra til å snu trenden. Hva bør du og barnet jobbe med, hvordan nå målene. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Hadde du ikke funnet dem da?? 

Ja, men det er uten at han vet det. Skal spørre og snakke med han om de når han viser. 

Skrevet

Ja, men det er uten at han vet det. Skal spørre og snakke med han om de når han viser. 

Så da kommer de ikke i januar likevel? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Så da kommer de ikke i januar likevel? 

Han har fått karakterene, men ikke i det faget. Det kommer i uke 2 i januar. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så dere får karakterer i 2 omganger? Aldri vært borti før 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Så dere får karakterer i 2 omganger? Aldri vært borti før 

Det har mine fått tidligere også. 

Anonymkode: 1ba36...df6

Skrevet

Det har mine fått tidligere også. 

Anonymkode: 1ba36...df6

Ok😊 bare ikke vært borti det før

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Terminkarakterene kommer samlet. Man får ikke utdelt karakterkortet i flere omganger😂

Anonymkode: 238d5...277

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Du er veldig tafatt.

Anonymkode: 56392...106

Skrevet

Så mye teite svar, men...

Nei, får ikke kortet flere ganger. De får vite karakterene seinere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Men du ser at du må mer på banen når det gjelder skolearbeidet hans? Dette er bare ikke bra nok oppfølging!

Anonymkode: 3190a...d6d

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Svarene er ikke teite bare fordi du ikke liker de.

Anonymkode: 56392...106

Skrevet

Her er mange som vil få en aha opplevelse når barna deres kommer opp på ungdomsskolen og dere møter på første foreldremøte hvis dere mener  HI ikke følger opp barnet sitt 😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Her er mange som vil få en aha opplevelse når barna deres kommer opp på ungdomsskolen og dere møter på første foreldremøte hvis dere mener  HI ikke følger opp barnet sitt 😂

Nå ja... Min går i 9. Vi har full kontroll på hvilke fag han har. Kan se timeplanen og lekseplanen. Vet når han har prøver. De må dessuten underskrives. Vi sjekker at det som skal øves på til prøver sitter og info til foreldrene blir sendt på mail ved jevne mellomrom. Ikke stor forskjell fra barneskole 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...