Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #101 Skrevet 28. november 2020 Et lite tips til de som får migrene av strikken bak ørene er å kjøpe eller sy munnbind som knyttes bak hodet. Anonymkode: fcb09...1a2
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #102 Skrevet 28. november 2020 Jeg bruker munnbind men får ofte rennende nese av de, lukten gjør noe med slimhinnene i nesa. Jeg bruker fortsatt munnbind da men det er helt jævlig etter fem minutter fordi jeg ikke klarer puste med nesa da. Det finnes medisinske årsaker sier de. Jeg mener at de som ikke kan bruke munnbind får holde seg unna folk og kollektivt. Reglene nå er munnbind på kollektivt og butikk. Klarer du ikke dét så kjør bil og bestill hjemlevering. Anonymkode: dacbf...dbc
Tante Hufsa Skrevet 28. november 2020 #103 Skrevet 28. november 2020 Anonym bruker skrev (På 26.11.2020 den 9.42): Jeg synes derfor at alle skal gå med diagnosene sine synlig utenpå klærne, slik at jeg alltid vet om jeg forholder meg til folk som er idioter for en grunn. Det er ikke bare i munnbindbruken folk avviker i oppførsel og tilnærmingsmåte. Hadde jeg bare kunne få vite om jeg skal være tolerant, eller om jeg skal være atal med velsignelse... Anonymkode: 4d4ff...a8c Helt enig. Hitler var på sporet av dette med merking av klær. Davidsstjerne på klær var genialt.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #104 Skrevet 28. november 2020 Tante Hufsa skrev (37 minutter siden): Helt enig. Hitler var på sporet av dette med merking av klær. Davidsstjerne på klær var genialt. He he ja til button. Der bør stå alle diagnoser, inntekt inkludert eventuelle avhengigheter som går ut over økonomien og religionstilhørighet (religiøse hus har jo stått for mye av smitten). Selv vil jeg gjerne ha et ekstra kommentarfelt der det står: "ustabil person, kan ikke stå ansvarlig for egne handlinger om noen kommenterer mangel på maske" Anonymkode: ad371...ec0
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #105 Skrevet 28. november 2020 Ellers så synes jeg folk er blitt elendig på å sprite hender. Var i byen i går og jeg fikk nå nesten ha alle de spritdespenserne alene. Det er DETTE som skremmer meg. Folk tror de er beskyttet så lenge de har maske, de holder ikke avstand og er dårlig med håndhygiene. Anonymkode: ad371...ec0
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #106 Skrevet 28. november 2020 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ellers så synes jeg folk er blitt elendig på å sprite hender. Var i byen i går og jeg fikk nå nesten ha alle de spritdespenserne alene. Det er DETTE som skremmer meg. Folk tror de er beskyttet så lenge de har maske, de holder ikke avstand og er dårlig med håndhygiene. Anonymkode: ad371...ec0 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ellers så synes jeg folk er blitt elendig på å sprite hender. Var i byen i går og jeg fikk nå nesten ha alle de spritdespenserne alene. Det er DETTE som skremmer meg. Folk tror de er beskyttet så lenge de har maske, de holder ikke avstand og er dårlig med håndhygiene. Anonymkode: ad371...ec0 Dessverre har ikke antibac tilstrekkelig effekt når veldig mange spriter for lite. Og spesielt disse automatiske dispenserne er en falsk trygghet, de doserer jo ut minimale mengder. Anonymkode: 0233a...925
beef sister Skrevet 28. november 2020 #107 Skrevet 28. november 2020 8 hours ago, duracellmamma said: Jeg har ofret meg jeg, spiser migrenemedisin hver dag for unngå ‘hodepine’ ved bruk av maske.. innendørs.. i 8 timer.. på jobb, mesteparten sv tiden alene... hver dag.. i mens jeg ser på at 80% av kundene MED maske ikke klarer å holde 1m, fordi de : ‘skal bare’... og moser seg opp i ryggen på folk.. så før man kritiserer folk som ikke bruker maske, så er det faktisk flertallet som stryker med glans på avstandsregelen. Ja, da har du jo effekt av medisiner. Hva er problemet da? Hvis det av medisinske årsaker ikke hadde gått, måtte du jo fått en sykemelding, da. Eller så finnes det masker som ikke strammer rundt ørene, slik som disse: https://migrainedisease.org/living/lifestyle/migraine-friendly-face-mask/ Hvilken rolle spiller det at andre ikke klarer å følge avstandsregler? Fordi de ikke gjør det, så kan vi like gjerne bare droppe munnbind, liksom? Jeg kan mene hva jeg vil om bruken av munnbind, men så lenge det er påbudt enkelte steder, bruker jeg det jo helt uavhengig av om andre inkompetente og ikke får det til. Akkurat shoppingsituasjoner der folk står tett på deg, er enkelt å unngå som kunde.
beef sister Skrevet 28. november 2020 #108 Skrevet 28. november 2020 4 hours ago, Anonym bruker said: Så greit det må være å tro at det er så enkelt. Men mange må jo på jobb og da, bruke offentlig transport, gå til lege eller andre helsetjenster osv. Anonymkode: a0796...ab2 Ja, så enkelt er det faktisk. Det er ytterst få som må fly til legen hver andre dag, og hvis man er avhengig av offentlig transport til jobb og ikke kan løse det ved å f.eks. sykle i en periode, er vel løsningen å få tak i munnbind som ikke presser bak ørene. Hvis du har en så alvorlig lungesykdom at det er umulig å puste gjennom munnbind, ville jeg i hvert fall sørget for å være minst mulig ute i offentligheten. Men det er jo nesten alltid folk med ikke-grunner som klager mest.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #109 Skrevet 28. november 2020 beef sister skrev (49 minutter siden): Ja, så enkelt er det faktisk. Det er ytterst få som må fly til legen hver andre dag, og hvis man er avhengig av offentlig transport til jobb og ikke kan løse det ved å f.eks. sykle i en periode, er vel løsningen å få tak i munnbind som ikke presser bak ørene. Hvis du har en så alvorlig lungesykdom at det er umulig å puste gjennom munnbind, ville jeg i hvert fall sørget for å være minst mulig ute i offentligheten. Men det er jo nesten alltid folk med ikke-grunner som klager mest. Heldig du som ikke veit hvor forferdelige migrene kan være. Det er ikke så enkelt som du tror... 🙄 Dere som syns alt av tiltak er så enkelt og fint dere merker ikke koronalivet på kroppens som oss andre. Lett å være positiv til alt når man ikke har fått livet sitt endra nesten. Vi er mange som er hardt ramma av dette. Anonymkode: 701fa...057
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #110 Skrevet 28. november 2020 beef sister skrev (54 minutter siden): Ja, så enkelt er det faktisk. Det er ytterst få som må fly til legen hver andre dag, og hvis man er avhengig av offentlig transport til jobb og ikke kan løse det ved å f.eks. sykle i en periode, er vel løsningen å få tak i munnbind som ikke presser bak ørene. Hvis du har en så alvorlig lungesykdom at det er umulig å puste gjennom munnbind, ville jeg i hvert fall sørget for å være minst mulig ute i offentligheten. Men det er jo nesten alltid folk med ikke-grunner som klager mest. Man kan ikke sitte isolert i huset sitt i flere år bare fordi man ikke kan bruke munnbind. Munnbind har ikke noe dokumentert effekt, er bare plagsomt. Anonymkode: 448f4...2a3
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #111 Skrevet 28. november 2020 beef sister skrev (2 timer siden): Ja, så enkelt er det faktisk. Det er ytterst få som må fly til legen hver andre dag, og hvis man er avhengig av offentlig transport til jobb og ikke kan løse det ved å f.eks. sykle i en periode, er vel løsningen å få tak i munnbind som ikke presser bak ørene. Hvis du har en så alvorlig lungesykdom at det er umulig å puste gjennom munnbind, ville jeg i hvert fall sørget for å være minst mulig ute i offentligheten. Men det er jo nesten alltid folk med ikke-grunner som klager mest. Det må være enkelt å føle seg så hevet over andre, helt ute av stand til å forstå at at folk er i forskjellige situasjoner. Anonymkode: a0796...ab2
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #112 Skrevet 28. november 2020 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Det må være enkelt å føle seg så hevet over andre, helt ute av stand til å forstå at at folk er i forskjellige situasjoner. Anonymkode: a0796...ab2 Ja men sånn er det alltid. Fordi de ikke syns covid-19 og restriksjoner er noe problem så er det ikke fælt for andre. De er villig til at folk skal bli suicidale osv omtrent. For de forstår ikke hva psykisk sykdom er for de det er bare å tenke seg frisk. Viktigste her er de gamle og at de ikke skal dø. Anonymkode: 701fa...057
soleia Skrevet 28. november 2020 #113 Skrevet 28. november 2020 Anonym bruker skrev (På 27.11.2020 den 13.17): Jeg får kjempe stygg hud av å bruke munnbind ( sånn at det er plagsomt) , men jeg bruker det for det. Jeg har det jo på i type 10-15 minutter mens jeg f.eks er på butikken, men jeg vil beskytte andre og meg selv selv om huden min tydeligvis ikke tåler munnbind. Anonymkode: 37659...e32 Kanskje du skal bruke ein annan type? Vi har brukt munnbind dagleg på min jobb i fleire år, og eg har ikkje høyrt at nokon har plager av det. (har ingen med redusert lungefunksjon der, for dei forstår eg vert fråråda) I starten av pandemien var det rift om munnbind, og vi fekk alle slags kvalitetar. Nokon av dei var så fulle i støv at eg fekk hostebyger. Munnbindproduksjonen har jo vorte mangedobla det siste året, så det er nok ganske varierande kvalitet.
beef sister Skrevet 28. november 2020 #114 Skrevet 28. november 2020 5 hours ago, Anonym bruker said: Heldig du som ikke veit hvor forferdelige migrene kan være. Det er ikke så enkelt som du tror... 🙄 Dere som syns alt av tiltak er så enkelt og fint dere merker ikke koronalivet på kroppens som oss andre. Lett å være positiv til alt når man ikke har fått livet sitt endra nesten. Vi er mange som er hardt ramma av dette. Anonymkode: 701fa...057 3 hours ago, Anonym bruker said: Ja men sånn er det alltid. Fordi de ikke syns covid-19 og restriksjoner er noe problem så er det ikke fælt for andre. De er villig til at folk skal bli suicidale osv omtrent. For de forstår ikke hva psykisk sykdom er for de det er bare å tenke seg frisk. Viktigste her er de gamle og at de ikke skal dø. Anonymkode: 701fa...057 Jeg har klippekort på sykehusinnleggelser grunnet migrene, så jeg vet nok hvor forferdelig det kan være. For øvrig er jeg alt annet enn "uvitende" når det kommer til psykisk sykdom, og hva vet du om hvordan covid-19 har påvirket meg?
beef sister Skrevet 28. november 2020 #115 Skrevet 28. november 2020 4 hours ago, Anonym bruker said: Det må være enkelt å føle seg så hevet over andre, helt ute av stand til å forstå at at folk er i forskjellige situasjoner. Anonymkode: a0796...ab2 Ja, for det er jo så mange som er i den situasjonen at de absolutt ikke kan bruke munnbind samme hva, det er ikke forenlig med helsen deres, men hyppige shoppingturer og x antall turer med bussen må til.
sug lut Skrevet 28. november 2020 #116 Skrevet 28. november 2020 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Heldig du som ikke veit hvor forferdelige migrene kan være. Det er ikke så enkelt som du tror... 🙄 Dere som syns alt av tiltak er så enkelt og fint dere merker ikke koronalivet på kroppens som oss andre. Lett å være positiv til alt når man ikke har fått livet sitt endra nesten. Vi er mange som er hardt ramma av dette. Anonymkode: 701fa...057 Hadde du enda vært ironisk.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #117 Skrevet 28. november 2020 sug lut skrev (1 time siden): Hadde du enda vært ironisk. Hvorfor skulle jeg vært ironisk??? Anonymkode: 701fa...057
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #118 Skrevet 28. november 2020 beef sister skrev (1 time siden): Jeg har klippekort på sykehusinnleggelser grunnet migrene, så jeg vet nok hvor forferdelig det kan være. For øvrig er jeg alt annet enn "uvitende" når det kommer til psykisk sykdom, og hva vet du om hvordan covid-19 har påvirket meg? Selvfølgelig har du det. 🙄 Hadde du det i går også? He he... Anonymkode: 701fa...057
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå