Gå til innhold

Hva er en god grunn til ikke å bruke munnbind?

Anbefalte innlegg

Skrevet
frustrertfrue33 skrev (4 timer siden):

Slutt å irriter dere over hva andre gjør og pass på dere selv! Fy så stygge menneskene har blitt mot andre mennesker etter corona kom! Det er ikke deres oppgave å passe på andre

Jo, det er det faktisk. Grunnen til at vi er der vi er i dag er at dere lettvektere tydeligvis ikke greier å passe på dere selv, så da får vi gjøre det som har hodet påskrudd. Jeg påtaler manglende munnbind daglig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som ikke tåler å bruke munnbind, har dere prøvd flere typer? Det er noen som inneholder latex osv, så kan jo være at det finnes noen som fungerer bedre? Fikk akkurat med en prøvepakke, visste faktisk ikke at det kunne være så stor forskjell på munnbind. 

For sånn umiddelbart må jeg jo innrømme at jeg tenker de som ikke bruker munnbind pga helse faktisk fort kan være de som trenger det mest. Ikke for å tilfredsstille mine krav, men for sin egen helse. Hvis et munnbind utløser så kraftig reaksjon, kan det fort være skikkelig krise med en infeksjon. 

Anonymkode: 05882...a90

Skrevet
sug lut skrev (30 minutter siden):

Jo, det er det faktisk. Grunnen til at vi er der vi er i dag er at dere lettvektere tydeligvis ikke greier å passe på dere selv, så da får vi gjøre det som har hodet påskrudd. Jeg påtaler manglende munnbind daglig.

Dummeste jeg har hørt! Må slutta å leke politi, dere har ikke ansvar for verken meg eller andre. Ikke rart det er mye styr i landet. Bedrevitende personer. Og nei det er ikke pga dere at vi er der idag 🤣🤣🤣 snakk om å hver selv opptatt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dere som ikke tåler å bruke munnbind, har dere prøvd flere typer? Det er noen som inneholder latex osv, så kan jo være at det finnes noen som fungerer bedre? Fikk akkurat med en prøvepakke, visste faktisk ikke at det kunne være så stor forskjell på munnbind. 

For sånn umiddelbart må jeg jo innrømme at jeg tenker de som ikke bruker munnbind pga helse faktisk fort kan være de som trenger det mest. Ikke for å tilfredsstille mine krav, men for sin egen helse. Hvis et munnbind utløser så kraftig reaksjon, kan det fort være skikkelig krise med en infeksjon. 

Vel, migrene er ikke akkurat en risikofaktor. 

Anonymkode: 448f4...2a3

Skrevet
sug lut skrev (33 minutter siden):

Nei, vi er ikke her i dag på grunn av munnbindbruk. FHI frarådet munnbindbruk i vår, og mange steder er det ikke noe påbud om det. Hvis du driver og gir folk tilsnakk hele tiden, vil du fremstå som bygdas klovn etterhvert. For ingen er redd eller lei seg for slik tilsnakk, det er bare morsomt 😁

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vel, migrene er ikke akkurat en risikofaktor. 

Neida, men nå var eksemplene også sterk astma og 45 % lungekapasitet. 

Skrevet

Begge mine barn har atopisk eksem, de har bare brukt munnbind noen få ganger men merker fort at det ikke er lurt å bruke. Engangsmunnbindene tørker ut huden og gjør den klam, slik at de blir fort tørre og huden sprekker. Når huden deres først sprekker blir det ofte store kjøttkake sår som tar veldig lang tid å få ko trollpå igjen. Hun ene har vært helt ekstrem, hun hadde nesten bare vanlig hud på kroppen der klær ikke dekte huden når hun var liten, så å bli slik igjen er ikke aktuelt. Hun ande er ikke ille i forhold, men som legen sier så er hun kraftig angrepet, men vi syns ikke det når vi har sett søstra. 

Så her har jeg gitt beskjed om at de har med seg munnbind, men de skal kune brukes når 2meters avstand ikke kan holdes eller der det er påbudt. Og nei, de må ikke holde to meter, men det er greit å ha to meter for med den vanen  har de litt å gå på når andre kommer for nære. 

Men det er mange grunner til å ikke bruke dette. Ene dattra fikk mld fra legen at hun kunne få ett skriv om hun ikke kunne bruke munnbind pga noen medisiner hun går på. Det er noen hjertemedisiner, så jeg aner ikke hvorfor dette har noen sammenheng, men det har vist det. Hun bruker munnbind så sjelent at det så hun ikke poenget med, men greit å vite om reglene skulle endres. 

Anonymkode: 2a437...64d

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

På migreneside på face, skriver ALLE at de får sterke anfall og blir sengeliggende av munnbind. Lite luft og strammer. 

Anonymkode: 85ac9...093

Ah, da skjønner jeg. Det er smitteeffekt og de vet de kan bruke den unnskyldningen lovlig. Jeg har også migrene, men munnbind gjør meg virkelig ingenting. 

Anonymkode: 93a23...124

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ikke sant!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ah, da skjønner jeg. Det er smitteeffekt og de vet de kan bruke den unnskyldningen lovlig. Jeg har også migrene, men munnbind gjør meg virkelig ingenting. 

Siden du ikke reagerer på de, så kan jo ingen andre reagere på de heller :roll:

Anonymkode: a0796...ab2

Skrevet
frustrertfrue33 skrev (1 time siden):

Dummeste jeg har hørt! Må slutta å leke politi, dere har ikke ansvar for verken meg eller andre. Ikke rart det er mye styr i landet. Bedrevitende personer. Og nei det er ikke pga dere at vi er der idag 🤣🤣🤣 snakk om å hver selv opptatt 

Når det er smitte mellom folk vi vil unngå har man faktisk litt å si ovenfor andre altså. Hjelper jo lite om noen bare ikke gjør det som er anbefalt, fordi liksom. 

Skrevet

Nei, vi er ikke her i dag på grunn av munnbindbruk. FHI frarådet munnbindbruk i vår, og mange steder er det ikke noe påbud om det. Hvis du driver og gir folk tilsnakk hele tiden, vil du fremstå som bygdas klovn etterhvert. For ingen er redd eller lei seg for slik tilsnakk, det er bare morsomt 😁

Folk som deg bryr seg neppe nei, når man ikke eier skam føler man jo ikke skam. Jeg ville blitt flau om noen påpekte at jeg brøt loven.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Siden du ikke reagerer på de, så kan jo ingen andre reagere på de heller :roll:

Ikke det jeg mente.. men oppklart jo hvorfor mange tror de gjør det. En strikk bak øret og en løs maske over ansiktet kan umulig utløse migrene hos mange. Men hysteri og Facebook sider som deler plager og tipser om hva som teoretisk kan skje vil jo sikkert føre til at mange føler seg plaget. 

Skrevet
sug lut skrev (2 timer siden):

Det har du INGENTING med å gjøre! 

Anonymkode: 59cfc...cc3

Skrevet

Jeg har så trang økonomi at jeg vet ikke hvordan jeg skulle løst 2-4 munnbind om dagen. Hadde ruinert meg. 

Nå har jeg også hatt korona og har fått beskjed om at jeg ikke kan være smittebærer, så da tenker jeg det er grunn god nok. 

Utover dette skulle jeg gjerne likt å se begrunnelsen for å bruke munnbind ved henting og levering. Jeg er ikke i nærheten av en voksen, og ungen min har jo vært der hele dagen. 

PS har ikke munnbindpåbud her jeg bor. 

Anonymkode: 4f730...a75

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Folk som deg bryr seg neppe nei, når man ikke eier skam føler man jo ikke skam. Jeg ville blitt flau om noen påpekte at jeg brøt loven.

Men man bryter jo ingen lover ved å ikke bruke munnbind fordi man er fritatt? Hvilken lov bryter man? DiB-loven?

Skrevet
Nille 76 skrev (26 minutter siden):

Ikke det jeg mente.. men oppklart jo hvorfor mange tror de gjør det. En strikk bak øret og en løs maske over ansiktet kan umulig utløse migrene hos mange. Men hysteri og Facebook sider som deler plager og tipser om hva som teoretisk kan skje vil jo sikkert føre til at mange føler seg plaget. 

Hvis du sier det, så er det nok sånn ja....

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det har du INGENTING med å gjøre! 

Anonymkode: 59cfc...cc3

Å jo. Og det gjør det enda deiligere.

Skrevet
sug lut skrev (1 minutt siden):

Å jo. Og det gjør det enda deiligere.

Jepp, deilig for oss som flirer av sinna kjeftesmeller. Gratis underholdning i en ellers så grå hverdag 😁

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jepp, deilig for oss som flirer av sinna kjeftesmeller. Gratis underholdning i en ellers så grå hverdag 😁

Det der er like lamt og døvt hver gang. Og nevnte jeg oppbrukt? Du må fornye repertoaret.

Skrevet
sug lut skrev (2 minutter siden):

Det der er like lamt og døvt hver gang. Og nevnte jeg oppbrukt? Du må fornye repertoaret.

Vel, de fleste reagerer med latter på ukontrollerte kjeftesmeller med pekefinger. Den blir aldri gammel 😁

Skrevet
Nille 76 skrev (51 minutter siden):

Når det er smitte mellom folk vi vil unngå har man faktisk litt å si ovenfor andre altså. Hjelper jo lite om noen bare ikke gjør det som er anbefalt, fordi liksom. 

Nå er det ikke noen bevis på at det hjelper med munnbind og i land som det blir brukt mye munnbind øker smitten enda

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Sånn som han som kritiserte meg for å hoste i butikken. Han ville vite hvor lenge jeg hadde hostet, og kunne informere meg om at jeg satte andres liv i fare. Fakta var at jeg har anstrengelsesastma og når den er utløst får jeg følelse av masse slim i halsen, kan hoste flere timer etter et anfall. Visste ikke om jeg skulle le, bli sint eller utlevere privat helseinformasjon til vilt fremmede i butikken. 🤷‍♀️

Skrevet
Optatium skrev (7 minutter siden):

Sånn som han som kritiserte meg for å hoste i butikken. Han ville vite hvor lenge jeg hadde hostet, og kunne informere meg om at jeg satte andres liv i fare. Fakta var at jeg har anstrengelsesastma og når den er utløst får jeg følelse av masse slim i halsen, kan hoste flere timer etter et anfall. Visste ikke om jeg skulle le, bli sint eller utlevere privat helseinformasjon til vilt fremmede i butikken. 🤷‍♀️

Bare flire høyt av dem, så går de lei etterhvert. 

Skrevet

Jeg har så trang økonomi at jeg vet ikke hvordan jeg skulle løst 2-4 munnbind om dagen. Hadde ruinert meg. 

Nå har jeg også hatt korona og har fått beskjed om at jeg ikke kan være smittebærer, så da tenker jeg det er grunn god nok. 

Utover dette skulle jeg gjerne likt å se begrunnelsen for å bruke munnbind ved henting og levering. Jeg er ikke i nærheten av en voksen, og ungen min har jo vært der hele dagen. 

PS har ikke munnbindpåbud her jeg bor. 

Anonymkode: 4f730...a75

Her er det kanskje en meter mellom hyllene, så inne i garderoben er man oppå hverandre. Og det er jo alltid andre der ved henting og levering. Umulig å holde god avstand. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...