Optatium Skrevet 26. november 2020 #76 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Her er det kanskje en meter mellom hyllene, så inne i garderoben er man oppå hverandre. Og det er jo alltid andre der ved henting og levering. Umulig å holde god avstand. Anonymkode: 93a23...124 Vi får bare gå inn 3 av gangen. Det må da være et bedre tiltak enn munnbind.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #77 Skrevet 26. november 2020 Optatium skrev (40 minutter siden): Vi får bare gå inn 3 av gangen. Det må da være et bedre tiltak enn munnbind. Vi har fått gå inn en forelder om gangen fram til nå, nå må vi levere ute. De ansatte må pakke ut og inn av sekker hver dag. Jeg ville mye heller ha hatt mulighet til å gå inn med munnbind. Anonymkode: 89f72...426
Nille 76 Skrevet 26. november 2020 #78 Skrevet 26. november 2020 Optatium skrev (1 time siden): Vi får bare gå inn 3 av gangen. Det må da være et bedre tiltak enn munnbind. Joda, hvis de hadde hatt nok folk til å stå dørvakt. Umulig å vite hvor mange som er der inne, lang, snurklete gang. De prøvde det før, ugjennomførbart uten en ansatt som stod i døra og telte.
TheWitch Skrevet 26. november 2020 #79 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jo, kan jo finnes gode grunner jeg ikke har tenkt på. Men tviler ja, vi snakker om et munnbind her, ikke gassmaske og heldekkende drakt brukt i timesvis. Tenker jo at om et munnbind i 5 minutter knekker en, så burde man vel ikke være i en bhg, men holde seg hjemme? Anonymkode: 93a23...124 Men er det ikke slik at sjansen for å bli smittet først er tilstede om man tilbringer mer enn 15 min i nærheten av hverandre?
TheWitch Skrevet 26. november 2020 #80 Skrevet 26. november 2020 Du kan jo be barnehagen om å sette frem en eske med gratis munnbind til de som skal hente barn. Det kan jo også være at ikke alle har hatt råd til alle de pakkene med munnbind.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #81 Skrevet 26. november 2020 TheWitch skrev (3 minutter siden): Du kan jo be barnehagen om å sette frem en eske med gratis munnbind til de som skal hente barn. Det kan jo også være at ikke alle har hatt råd til alle de pakkene med munnbind. Det blir dyrt for barnehagen da Anonymkode: a0796...ab2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #82 Skrevet 26. november 2020 TheWitch skrev (20 minutter siden): Men er det ikke slik at sjansen for å bli smittet først er tilstede om man tilbringer mer enn 15 min i nærheten av hverandre? Nei, det er vel bare definisjonen på nærkontakt det. Man kan jo bli smittet ved et host, men sjansen øker ved lengre eksponering såklart. Ellers hadde man jo ikke akkurat trengt munnbind og andre tiltak. Anonymkode: 93a23...124
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #83 Skrevet 26. november 2020 Er dette tiden for dere semi-syke til å kjenne ekstra godt etter på eventuelle ubehageligheter som følge av munnbindbruk? Det er ingen som synes det er deilig å ha på. Ja, det kan føles tett og klamt. Men ingen mennesker som ikke har hjerte/lungesykdom får reelle pustevansker av dette. Av hensyn til syke, sårbare og smittede, vær så snill og ta det på. Ubehagelig betyr slettes ikke farlig. Anonymkode: 0233a...925
Gladjente00 Skrevet 26. november 2020 #84 Skrevet 26. november 2020 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Er dette tiden for dere semi-syke til å kjenne ekstra godt etter på eventuelle ubehageligheter som følge av munnbindbruk? Det er ingen som synes det er deilig å ha på. Ja, det kan føles tett og klamt. Men ingen mennesker som ikke har hjerte/lungesykdom får reelle pustevansker av dette. Av hensyn til syke, sårbare og smittede, vær så snill og ta det på. Ubehagelig betyr slettes ikke farlig. Anonymkode: 0233a...925 Og på hvilken bakgrunn kan du si det? Husk at en med lungesykdom har mye mindre oksygen opptak enn vanlig friske, og når man går med munnbind så puster man mye inn den samme lufta som man puster ut og det er iallefall IKKE heldig for en som er så syk. Så bra du synest at det er greit å bruke munnbind, for all del. Men ikke kom her å forlang noe og iallefall når det ikke er påbud eller at du har noe rettigheter til det. Fler og fler begynner å bli rimelig lei av pekefingeren av dere og å gå rundt å tru at man er ett bedre menneske og hever dere over andre, er da ting kan gå virkelig gale. Du vet aldri hvem du pirker på neste gang, om du ikke bare liker å lage kvalm bak en skjerm og ikke face to face. For hadde noen åpnet kjeften til meg så trur jeg det hadde vert det siste den personen hadde gjort en gang til
Anonym bruker Skrevet 26. november 2020 #85 Skrevet 26. november 2020 frustrertfrue33 skrev (56 minutter siden): Og på hvilken bakgrunn kan du si det? Husk at en med lungesykdom har mye mindre oksygen opptak enn vanlig friske, og når man går med munnbind så puster man mye inn den samme lufta som man puster ut og det er iallefall IKKE heldig for en som er så syk. Så bra du synest at det er greit å bruke munnbind, for all del. Men ikke kom her å forlang noe og iallefall når det ikke er påbud eller at du har noe rettigheter til det. Fler og fler begynner å bli rimelig lei av pekefingeren av dere og å gå rundt å tru at man er ett bedre menneske og hever dere over andre, er da ting kan gå virkelig gale. Du vet aldri hvem du pirker på neste gang, om du ikke bare liker å lage kvalm bak en skjerm og ikke face to face. For hadde noen åpnet kjeften til meg så trur jeg det hadde vert det siste den personen hadde gjort en gang til En med ALVORLIG eller ukontrollert lungesykdom kan ha endel mindre oksygen opptak. MYE mindre oksygen-opptak vil man ikke ha -da ville man uansett ha besvimt før man fikk levert eller hentet barna. Munnbind føles tettere men luften går både ut og inn altså. Man puster ikke inn igjen samme luft. Men luften blir fuktig og føles derfor tyngre. Man kan også puste dysfunksjonelt som igjen kan føre til hyperventilering. Men nei, man får ikke mindre oksygen ved å bruke munnbind😀 https://www.naaf.no/aktuelt2/bruk-av-ansiktsmasker-for-de-med-lungesykdom/ Anonymkode: 24432...91c
TheWitch Skrevet 27. november 2020 #86 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det blir dyrt for barnehagen da Anonymkode: a0796...ab2 Men de kan da ikke kreve at folk skal bruke munnbind om de ikke deler ut så lenge de kan holde avstand.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #87 Skrevet 27. november 2020 Nyblekede tenner eller fancy lebestift 😁 Anonymkode: 4b4a7...4c0
Admin Skrevet 27. november 2020 #88 Skrevet 27. november 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Admin
gale damen Skrevet 27. november 2020 #89 Skrevet 27. november 2020 Herrefred- jeg slutter aldri å fascineres over dibbere.. Det er som å observere en gjeng med femåringer krangle om hvorvidt spaden er gul eller rød. "Den er rød!" "Nei, mammaen min sier at den er gul!" "Pappen min sier at vi kan male den!" " Min bror tror kanskje at den er oransje". Ta på dere munnbind når dere skal ut, vask hendene og hold avstand. Dette_er_ikke_kompliserte_råd! Du med migrene - har du prøvd tynnere tøymunnbind av to lag fast bomull som ikke har strikker for ørene. Nå vet jo ikke jeg hva som trigger din migrene, men jeg vet at hos meg selv kan ørestrikkene gjøre det dersom jeg har dem på for lenge eller de er for stramme. Løsningen her har vært å ha flere munnbind med ulike festeanordninger.
sug lut Skrevet 27. november 2020 #90 Skrevet 27. november 2020 frustrertfrue33 skrev (13 timer siden): Og på hvilken bakgrunn kan du si det? Husk at en med lungesykdom har mye mindre oksygen opptak enn vanlig friske, og når man går med munnbind så puster man mye inn den samme lufta som man puster ut og det er iallefall IKKE heldig for en som er så syk. Så bra du synest at det er greit å bruke munnbind, for all del. Men ikke kom her å forlang noe og iallefall når det ikke er påbud eller at du har noe rettigheter til det. Fler og fler begynner å bli rimelig lei av pekefingeren av dere og å gå rundt å tru at man er ett bedre menneske og hever dere over andre, er da ting kan gå virkelig gale. Du vet aldri hvem du pirker på neste gang, om du ikke bare liker å lage kvalm bak en skjerm og ikke face to face. For hadde noen åpnet kjeften til meg så trur jeg det hadde vert det siste den personen hadde gjort en gang til Fortsatt like feil om du er ute på nært hold med trynet bart. Lunger eller ei, du er en virusspreder, og synes likevel det er greit å angripe dem som faktisk følger opp med munnbind? Og det er jo ikke en snøballs sjanse i helvete at du får oss til å slutte å påpeke det bare fordi du blåser deg opp litt på nett.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #91 Skrevet 27. november 2020 Jeg får kjempe stygg hud av å bruke munnbind ( sånn at det er plagsomt) , men jeg bruker det for det. Jeg har det jo på i type 10-15 minutter mens jeg f.eks er på butikken, men jeg vil beskytte andre og meg selv selv om huden min tydeligvis ikke tåler munnbind. Anonymkode: 37659...e32
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #92 Skrevet 27. november 2020 Herre gud så mennesker skal legge seg opp i andres diagnoser. Så lenge man selv bruker munnbind skal det mye til å bli smittet. Om jeg har diabetes og kan spise godteri betyr ikke det at alle kan. Om jeg har astma og kan bruke munnbind betyr ikke det heller at alle kan. Når vi hadde kreft i familien kunne ikke familiemedlemmet gå på do eller dusje alene. Sjefen min gikk på jobb. Begge hadde kreft og begge gikk på cellegift, men det virket ikke likt. Min bestefar med kols røyker å går på tur, en pasient på jobb med kun kols er sengeliggende. Vil det si at den sengeliggende pasienten later som? Anonymkode: b347e...996
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #93 Skrevet 27. november 2020 gale damen skrev (1 time siden): Herrefred- jeg slutter aldri å fascineres over dibbere.. Det er som å observere en gjeng med femåringer krangle om hvorvidt spaden er gul eller rød. "Den er rød!" "Nei, mammaen min sier at den er gul!" "Pappen min sier at vi kan male den!" " Min bror tror kanskje at den er oransje". Ta på dere munnbind når dere skal ut, vask hendene og hold avstand. Dette_er_ikke_kompliserte_råd! Du med migrene - har du prøvd tynnere tøymunnbind av to lag fast bomull som ikke har strikker for ørene. Nå vet jo ikke jeg hva som trigger din migrene, men jeg vet at hos meg selv kan ørestrikkene gjøre det dersom jeg har dem på for lenge eller de er for stramme. Løsningen her har vært å ha flere munnbind med ulike festeanordninger. Jeg får tungt for å puste med munnbind, så for meg er det ikke aktuelt. Anonymkode: 5bbf5...577
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #94 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg får tungt for å puste med munnbind, så for meg er det ikke aktuelt. Anonymkode: 5bbf5...577 Det er jo ingen som synes munnbind er behagelig å puste med. Anonymkode: 94c9e...fd8
Gladjente00 Skrevet 27. november 2020 #95 Skrevet 27. november 2020 sug lut skrev (52 minutter siden): Fortsatt like feil om du er ute på nært hold med trynet bart. Lunger eller ei, du er en virusspreder, og synes likevel det er greit å angripe dem som faktisk følger opp med munnbind? Og det er jo ikke en snøballs sjanse i helvete at du får oss til å slutte å påpeke det bare fordi du blåser deg opp litt på nett. Hvor er jeg en virus spreder? Og nei jeg angriper ikke dere som ønsker å bruke det men slutt å lek frøken politi og angrip oss som ikke bruker det! Og jeg vet hvem som blåser seg opp her inne av meg og deg, bare se på hvordan du skriver
Anonym bruker Skrevet 27. november 2020 #96 Skrevet 27. november 2020 sug lut skrev (1 time siden): Fortsatt like feil om du er ute på nært hold med trynet bart. Lunger eller ei, du er en virusspreder, og synes likevel det er greit å angripe dem som faktisk følger opp med munnbind? Og det er jo ikke en snøballs sjanse i helvete at du får oss til å slutte å påpeke det bare fordi du blåser deg opp litt på nett. Det er å bare fortsette å påpeke ting det. Når man har levd livet og er 70 år, får man lov til å være belærende. Men ikke vær overrasket over at folk ler av det. Hos oss er det ikke noe påbud eller anbefaling om munnbind. Jeg bruker det derfor ikke. Hvis en eldre person kommer bort til meg og begynner å messe om at jeg må ta på meg munnbind, vil jeg be om at han eller hun viser meg: * lov eller forskrift som påbyr meg å bruke munnbind * eventuelle andre bestemmelser jeg bryter ved å ikke ha det på. Til slutt vil jeg vurdere å melde vedkommende til politiet for å gå nærmere meg enn 1 meter, noe som faktisk ER en regel. Anonymkode: 448f4...2a3
duracellmamma Skrevet 27. november 2020 #97 Skrevet 27. november 2020 Anonym bruker skrev (På 26.11.2020 den 15.50): Vel, migrene er ikke akkurat en risikofaktor. Anonymkode: 448f4...2a3 Har du i det hele tatt hatt ett skikkelig migreneanfall? I mitt tilfelle er det ikke bare en liten hodepine nei. Jeg kan bli sengeliggende i flere dager, munnbind er en bidragsyter hos meg. Så det er ikke bare å smekke på seg ett munnbind når sjansen er å bli sengeliggende, flere ganger i uka.
beef sister Skrevet 27. november 2020 #98 Skrevet 27. november 2020 7 minutes ago, duracellmamma said: Har du i det hele tatt hatt ett skikkelig migreneanfall? I mitt tilfelle er det ikke bare en liten hodepine nei. Jeg kan bli sengeliggende i flere dager, munnbind er en bidragsyter hos meg. Så det er ikke bare å smekke på seg ett munnbind når sjansen er å bli sengeliggende, flere ganger i uka. Men da er det også enkelt å tilrettelegge slik at man ikke befinner seg på steder der det er påbud om bruk av munnbind - da slipper man tross alt at folk kommenterer manglende munnbindbruk. Mat kan leveres hjem (ja, har fått med meg at noen få bor slik at det ikke er mulig, men da får det løses på annet vis den ene dagen i uken). Alt det andre er enkelt å unngå.
duracellmamma Skrevet 28. november 2020 #99 Skrevet 28. november 2020 beef sister skrev (2 timer siden): Men da er det også enkelt å tilrettelegge slik at man ikke befinner seg på steder der det er påbud om bruk av munnbind - da slipper man tross alt at folk kommenterer manglende munnbindbruk. Mat kan leveres hjem (ja, har fått med meg at noen få bor slik at det ikke er mulig, men da får det løses på annet vis den ene dagen i uken). Alt det andre er enkelt å unngå. Jeg har ofret meg jeg, spiser migrenemedisin hver dag for unngå ‘hodepine’ ved bruk av maske.. innendørs.. i 8 timer.. på jobb, mesteparten sv tiden alene... hver dag.. i mens jeg ser på at 80% av kundene MED maske ikke klarer å holde 1m, fordi de : ‘skal bare’... og moser seg opp i ryggen på folk.. så før man kritiserer folk som ikke bruker maske, så er det faktisk flertallet som stryker med glans på avstandsregelen.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2020 #100 Skrevet 28. november 2020 beef sister skrev (5 timer siden): Men da er det også enkelt å tilrettelegge slik at man ikke befinner seg på steder der det er påbud om bruk av munnbind - da slipper man tross alt at folk kommenterer manglende munnbindbruk. Mat kan leveres hjem (ja, har fått med meg at noen få bor slik at det ikke er mulig, men da får det løses på annet vis den ene dagen i uken). Alt det andre er enkelt å unngå. Så greit det må være å tro at det er så enkelt. Men mange må jo på jobb og da, bruke offentlig transport, gå til lege eller andre helsetjenster osv. Anonymkode: a0796...ab2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå