Gå til innhold

Hva er en god grunn til ikke å bruke munnbind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått beskjed om at vi skal bruke munnbind ved levering og henting i vår bhg. Likevel er det noen som ikke bruker det. Når det spørres styrer om dette får vi beskjed om at noen kan ha god grunn til ikke å bruke munnbind. Hvilke gode grunner kan det være?

Jeg greier ikke tenke ut en eneste grunn? Hvilke kan det være? Disse personene er heller ikke flinke til å holde avstand, så virker mer som de er av typen som ikke "tror på" pandemi. 

Anonymkode: 93a23...124

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At noen er idioter som ikke evner å rette seg etter regler kan jo være en god grunn.

Styrer har nok ikke lyst til å oute idiotene, og svarer så diplomatisk hn kan. 

Anonymkode: 767c6...1a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi har fått beskjed om at vi skal bruke munnbind ved levering og henting i vår bhg. Likevel er det noen som ikke bruker det. Når det spørres styrer om dette får vi beskjed om at noen kan ha god grunn til ikke å bruke munnbind. Hvilke gode grunner kan det være?

Jeg greier ikke tenke ut en eneste grunn? Hvilke kan det være? Disse personene er heller ikke flinke til å holde avstand, så virker mer som de er av typen som ikke "tror på" pandemi. 

Selv om du tenker at det ikke finnes en eneste grunn til det, så sier fhi at det finnes grunner til det. Det er i grunn alt du trenger å vite.

Anonymkode: a0796...ab2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selv om du tenker at det ikke finnes en eneste grunn til det, så sier fhi at det finnes grunner til det. Det er i grunn alt du trenger å vite.

Nei, det er jo ikke det. Jeg lurer på det, og da trenger jeg svar. Man lukker ikke bare øynene for alt ukjent da, lærer lite på den måten. Bedre å vite om gode grunner, og kunne forstå, enn å irritere seg over og tro at de bare driter i reglene, vil jeg si. 

Skrevet

Noen har fritak fra å bruke munnbind, typisk har de en legeerklæring på at de har sykdommer som gjør det å bruke munnbind vanskelig. 
Men, noen er også bare idioter

Anonymkode: d2791...c5d

Skrevet

Dette sier FHI. Ingen av disse er vel i bhg for levering/henting uansett?

Screenshot_20201126-091953_Chrome.jpg

Skrevet

Kols og krafrig asma er vist grunner nok for å få legeerkkæring for å slippe å bruke påbudt munnbind. Noen sier også sterk klaustroforbi.

Synes de som har slike grunner kan få en button så vi vet hvem vi kan se stygt på eller ikke.

Anonymkode: e67f1...860

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Kols og krafrig asma er vist grunner nok for å få legeerkkæring for å slippe å bruke påbudt munnbind. Noen sier også sterk klaustroforbi.

Synes de som har slike grunner kan få en button så vi vet hvem vi kan se stygt på eller ikke.

Ja til button!

Endret av Nille 76
Skrevet

Er du i live og ikke har kronisk hjerte/lungesykdom med lege-erklæring på fritak får du dra på munnbind. Er du død skal du få slippe.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg synes derfor at alle skal gå med diagnosene sine synlig utenpå klærne, slik at jeg alltid vet om jeg forholder meg til folk som er idioter for en grunn. Det er ikke bare i munnbindbruken folk avviker i oppførsel og tilnærmingsmåte. Hadde jeg bare kunne få vite om jeg skal være tolerant, eller om jeg skal være atal med velsignelse...

Anonymkode: 4d4ff...a8c

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Poenget her er vel at den einaste du kan passe på er deg sjølv. Om du ser nokon utan munnbind kjem du like greit frå det ved å anta ein aktverdig grunn, sjølv om superenkel matematikk tilseier det motsatte. Konsekvensen for deg er nemlig den samme, uansett om du blikkar vedkommande eller ikkje.

Skrevet

Tipper de som er så syke uansett ikke drar i en bhg? 

Styrer sier til og med at om vi ser noen uten munnbind, så har de sikkert god grunn, og sørg da for å hold avstand eller vent til vedkommende går unna. Så igjen, blir det vi som følger regelen som skal ta hensyn og få bry med de som driter i den. 

To uten i liten garderobe i dag, de bare skumper seg forbi en som vanlig. Så da må jeg gå unna å stå og vente da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hvorfor har dere trang til å se stygt på folk? Og folk har da ingen opplysningsplikt over sine helseforhold - det er sensitive personopplysninger som er taushetsbelagt.

Anonymkode: 448f4...2a3

Skrevet
Nille 76 skrev (27 minutter siden):

Ja til button!

Nei til button

Skrevet
sug lut skrev (13 minutter siden):

Er du i live og ikke har kronisk hjerte/lungesykdom med lege-erklæring på fritak får du dra på munnbind. Er du død skal du få slippe.

Men mange i Norge har kroniske lungesykdommer. Og man har ingen opplysningsplikt om det til random folk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har dere trang til å se stygt på folk? Og folk har da ingen opplysningsplikt over sine helseforhold - det er sensitive personopplysninger som er taushetsbelagt.

Fordi man ser stygt på de som bryter pålegg. Er du istand til å levere i bhg, er du istand til å ha på munnbind i 5 minutter altså.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Fordi man ser stygt på de som bryter pålegg. Er du istand til å levere i bhg, er du istand til å ha på munnbind i 5 minutter altså.

Ikke hvis man har fritak fra å bruke det, da spiller det ingen rolle hva du måtte mene om det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har man legeerklæring med fritak, så trenger man ikke det. Og dere som ser stygt på folk - vi overser dere glatt. Ingen blir redd av deres stygge blikk, det ser bare komisk ut når folk ser ut som en krysning mellom Sinnataggen og Tante Sofie.

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ikke hvis man har fritak fra å bruke det, da spiller det ingen rolle hva du måtte mene om det.

Ikke enig.

Endret av Nille 76
Skrevet
Nille 76 skrev (1 minutt siden):

Ikke enig.

Det spiller ingen rolle.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Tipper de som er så syke uansett ikke drar i en bhg? 

Styrer sier til og med at om vi ser noen uten munnbind, så har de sikkert god grunn, og sørg da for å hold avstand eller vent til vedkommende går unna. Så igjen, blir det vi som følger regelen som skal ta hensyn og få bry med de som driter i den. 

To uten i liten garderobe i dag, de bare skumper seg forbi en som vanlig. Så da må jeg gå unna å stå og vente da. 

Du kan kun ta ansvar for deg selv, så bruk munnbind og hold avstand så har du ditt på det tørre!

Skrevet (endret)
*Miss Marple* skrev (3 minutter siden):

Du kan kun ta ansvar for deg selv, så bruk munnbind og hold avstand så har du ditt på det tørre!

Joda, men likevel.

Endret av Nille 76
Skrevet

Nei, jeg får tungt for å puste med en gang jeg tar på meg munnbind. Jeg kan ikke bruke det altså. I så fall vil jeg besvime. Jeg vasker hendene hver gang jeg kommer inn utenfra da. Så mye mer får jeg ikke gjort.

Anonymkode: 5bbf5...577

Skrevet
Nille 76 skrev (3 minutter siden):

Joda, men likevel.

Men likevel hva?

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg får tungt for å puste med en gang jeg tar på meg munnbind. Jeg kan ikke bruke det altså. I så fall vil jeg besvime. Jeg vasker hendene hver gang jeg kommer inn utenfra da. Så mye mer får jeg ikke gjort.

Anonymkode: 5bbf5...577

Hvordan kan det bli tungt å puste? De sitter jo relativt løst over ansiktet? Er det psykisk? Min far har kraftig kols, og han greier fint ha på munnbind om han må innom lege/sykehus. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...