Gå til innhold

Du som har hjemmekontor.


Himmel og hav

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor deltar du på møter som ikke er relevant for deg?? Snakk om bortkastet tid... du har aldri tenkt på å ta det opp? At det er dårlig bruk av tid? 

Anonymkode: 7b71e...826

Nei, si det. Kanskje fordi jeg ble innkalt fordi det skulle tas opp noe som angår min jobb? At det kun ble fire minutter på slutten var ikke i planen, men sånn ble det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Tipper de møtene er relevante for ham?

Anonymkode: 7b71e...826

Ja? Egentlig var det hele mitt poeng. 

Anonymkode: 8186b...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Men da har man kanskje litt for lite oppgaver? Alle kan få gjort jobben sin med bra resultat om jobben i løpet av uka er å skru på en bryter liksom. Får man betalt for 37,5 timer skal man jo jobbe 37,5 timer. Blir man ferdig etter 15 timer så har man jo for lite ansvar og oppgaver. Det er jo ekstremt lite effektiv og ikke produktivt overhodet. 

Anonymkode: 7b71e...826

Men igjen: dette er jo et lederansvar. Hvis min leder kaller meg inn til et møte, så møter jeg. Og jeg skal selvsagt ha betalt for å høre på pjattet hennes i to timer, det gjør jeg pokker ikke gratis, selv om jeg kan strikke for å gjøre pinen litt mer levelig.

Noen ganger kan jeg strikke/ta klesvasken/være på mobilen mens jeg hører på den endeløse monologen uten at det går utover dagen min, andre dager må jeg jobbe til sene kvelden fordi jeg har brukt verdifull tid på hjernedøde møter.

Og nei, det er selvsagt verken effektivt eller produktivt. Men de fleste av oss et faktisk ansatte, og vi styrer ikke dette selv.

 

Anonymkode: ef2f6...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du tenker at for eksempel Jens Stoltenberg ikke er produktiv? Erna Solberg? Petter Stordalen?

Det finnes jo ganske mange jobber hvor samhandling med andre er den største delen av arbeidsoppgavene. 

Så lite noen skjønner 🙄

Anonymkode: 8186b...3c4

Jeg tviler sterkt på at Erna, Jens eller Petter strikker og gjør husarbeid i møtene...

Anonymkode: 97307...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men da har man kanskje litt for lite oppgaver? Alle kan få gjort jobben sin med bra resultat om jobben i løpet av uka er å skru på en bryter liksom. Får man betalt for 37,5 timer skal man jo jobbe 37,5 timer. Blir man ferdig etter 15 timer så har man jo for lite ansvar og oppgaver. Det er jo ekstremt lite effektiv og ikke produktivt overhodet. 

Anonymkode: 7b71e...826

Vel... Denne uken så jobber jeg 24/7. Det vil si at jeg får min vanlige lønn pluss 15000 ekstra denne uken. Det er selvsagt godt betalt men jeg skal være tilgjengelig 24/7. I natt så har det vært akutt jobb. Akkurat ferdig med 4 intense kaos timer hvor det var null tid til noe annet enn jobb. Min jobb er veldig variert og jeg jobber i perioder veldig mye. I morgen, ja eller i dag da klokken 8 så begynner vi med møter igjen. Da er det noen møter som er relevante og noen som ikke vil være det. Det vet jeg faktisk ikke alltid på forhånd. Etter denne uken så blir det mindre jobb i neste uke. Jeg jobber likevel en 100 prosent stilling. Nå skal jeg slumre på sofaen før jeg vekker ungene klokken halv 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg tviler sterkt på at Erna, Jens eller Petter strikker og gjør husarbeid i møtene...

Anonymkode: 97307...d7e

Nå har vel Erna blitt fersket i å spille candy crush mer enn en gang på stortinget, Trine Schei Grande spiller pokemon. Da bør vel et enkelt strikketøy være innafor. 

 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frk Nilsen skrev (20 minutter siden):

Nå har vel Erna blitt fersket i å spille candy crush mer enn en gang på stortinget, Trine Schei Grande spiller pokemon. Da bør vel et enkelt strikketøy være innafor. 

 

Ikke sant! Vi har alle forskjellige jobber og så lenge vi har kontroll på egne arbeidsoppgaver så er alt fint♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk Nilsen skrev (26 minutter siden):

Nå har vel Erna blitt fersket i å spille candy crush mer enn en gang på stortinget, Trine Schei Grande spiller pokemon. Da bør vel et enkelt strikketøy være innafor. 

 

Det synes jeg er helt useriøst av stortingspolitikere. Spille barnespill i møtene? Makan...

Anonymkode: 97307...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Vel... Denne uken så jobber jeg 24/7. Det vil si at jeg får min vanlige lønn pluss 15000 ekstra denne uken. Det er selvsagt godt betalt men jeg skal være tilgjengelig 24/7. I natt så har det vært akutt jobb. Akkurat ferdig med 4 intense kaos timer hvor det var null tid til noe annet enn jobb. Min jobb er veldig variert og jeg jobber i perioder veldig mye. I morgen, ja eller i dag da klokken 8 så begynner vi med møter igjen. Da er det noen møter som er relevante og noen som ikke vil være det. Det vet jeg faktisk ikke alltid på forhånd. Etter denne uken så blir det mindre jobb i neste uke. Jeg jobber likevel en 100 prosent stilling. Nå skal jeg slumre på sofaen før jeg vekker ungene klokken halv 7.

Dette er ikke lov etter norsk lovgivning, og det har blitt slått fast i flere rettsavgjørelser. Så her kan din arbeidsgiver få stor foretaksbot på 200 000 kroner hvis dette blir kjent, men kanskje ikke så nøye for dem?

Anonymkode: 97307...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Dette er ikke lov etter norsk lovgivning, og det har blitt slått fast i flere rettsavgjørelser. Så her kan din arbeidsgiver få stor foretaksbot på 200 000 kroner hvis dette blir kjent, men kanskje ikke så nøye for dem?

Anonymkode: 97307...d7e

Jobber fullstendig i forhold til lovverket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Jobber fullstendig i forhold til lovverket. 

 

mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Jobber fullstendig i forhold til lovverket. 

Nope, https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/arbeidstid/beredskapsvakt-utenfor-arbeidsstedet/

Du kan ikke ha beredskapsvakt i en hel uke i strek uten at du tar ut 35 timer sammenhengende fri. Det har akkurat vært artikkel om dette som gjaldt legevaktleger, ble omtalt som ulovlig praksis å ha sammenhengende beredskapsvakt i en hel uke i strek. 

Anonymkode: 97307...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

 

Nope, https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/arbeidstid/beredskapsvakt-utenfor-arbeidsstedet/

Du kan ikke ha beredskapsvakt i en hel uke i strek uten at du tar ut 35 timer sammenhengende fri. Det har akkurat vært artikkel om dette som gjaldt legevaktleger, ble omtalt som ulovlig praksis å ha sammenhengende beredskapsvakt i en hel uke i strek. 

Anonymkode: 97307...d7e

Nå er dette en hel arbeidsuke. 5 dager. Jobbet da heller ikke vanlig 8-4 på dagtid. Forskjellige arbeidstider alt etter som det er 24/7 vakt eller ikke. Vi er dessuten et vaktlag som deler på dette. Akkurat denne uken er det kun meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg tviler sterkt på at Erna, Jens eller Petter strikker og gjør husarbeid i møtene...

Anonymkode: 97307...d7e

Nei. Erna spiller Candy crush eller fanger Pokemon i stedet. Det er jo blitt behørig dokumentert i media... 

Anonymkode: dddab...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Men igjen: dette er jo et lederansvar. Hvis min leder kaller meg inn til et møte, så møter jeg. Og jeg skal selvsagt ha betalt for å høre på pjattet hennes i to timer, det gjør jeg pokker ikke gratis, selv om jeg kan strikke for å gjøre pinen litt mer levelig.

Noen ganger kan jeg strikke/ta klesvasken/være på mobilen mens jeg hører på den endeløse monologen uten at det går utover dagen min, andre dager må jeg jobbe til sene kvelden fordi jeg har brukt verdifull tid på hjernedøde møter.

Og nei, det er selvsagt verken effektivt eller produktivt. Men de fleste av oss et faktisk ansatte, og vi styrer ikke dette selv.

 

Anonymkode: ef2f6...335

Nei, er du så langt nede at du ikke har noen innflytelse på arbeidsdagen så... 

Anonymkode: 7b71e...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, er du så langt nede at du ikke har noen innflytelse på arbeidsdagen så... 

Anonymkode: 7b71e...826

Jøsses! Det er fredag! Hva med å være litt hyggelig? 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, er du så langt nede at du ikke har noen innflytelse på arbeidsdagen så... 

Anonymkode: 7b71e...826

Nei, som sagt er de fleste av oss ansatte og har ikke 100% innflytelse på egen arbeidsdag. Overrasker det deg? Jeg tror det er få som ikke kan møte opp til møter som nærmeste leder kaller inn til.

Og jada, jeg vet du sa «langt nede» bare fordi du er sur og nedlatende, men til tross for at jeg noen ganger må stille i hjernedøde møter så betyr ikke det at jeg har null innflytelse. Utover møtetiden styrer jeg tiden min selv. Jeg elsker jobben min, og så lenge jeg kan bruke møtetiden til noe annet fornuftig, som å strikke, så klager jeg ikke 😊

Anonymkode: ef2f6...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiteH skrev (14 minutter siden):

Her om dagen nettshoppet jeg et helt juleservise mens jeg spiste sjokolade og drakk julebrus.

Hehe et helt servise faktisk! En og en del også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, er du så langt nede at du ikke har noen innflytelse på arbeidsdagen så... 

Anonymkode: 7b71e...826

Hva gir det deg å svare folk slik? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Hehe et helt servise faktisk! En og en del også? 

Det ballet liksom på seg. Tenkte først jeg bare skulle ha tallerkner til frokost og kaffekopper, men møtet trakk ut og plutselig hadde jeg kjøpt til både middag, grøt og andre eventualiteter. Tenke seg til at det til og med fantes egne lysestaker. Måtte hente penger fra regningskontoen, men det er jo en regning så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiteH skrev (5 minutter siden):

Det ballet liksom på seg. Tenkte først jeg bare skulle ha tallerkner til frokost og kaffekopper, men møtet trakk ut og plutselig hadde jeg kjøpt til både middag, grøt og andre eventualiteter. Tenke seg til at det til og med fantes egne lysestaker. Måtte hente penger fra regningskontoen, men det er jo en regning så...

Få se?

Anonymkode: 6cd37...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeiteH skrev (7 minutter siden):

Det ballet liksom på seg. Tenkte først jeg bare skulle ha tallerkner til frokost og kaffekopper, men møtet trakk ut og plutselig hadde jeg kjøpt til både middag, grøt og andre eventualiteter. Tenke seg til at det til og med fantes egne lysestaker. Måtte hente penger fra regningskontoen, men det er jo en regning så...

Hahahaha! Ser det for meg😅. Kan bli dyrt å jobbe skjønner jeg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...