Gå til innhold

Du som har hjemmekontor.


Himmel og hav

Anbefalte innlegg

Enten følger jeg med, ellers så jobber jeg på siden mens jeg lytter og ser på møtet. Syns også det er respektløst å gjøre andre ting i huset eller strikke. Hvis jeg ikke er aktiv i møtet bruker jeg tiden til å jobbe med andre oppgaver.  
Hvis jeg går rundt og gjør husarbeid/hobby så ser jeg jo ikke hva som blir presentert. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 6eb1e...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Enten følger jeg med, ellers så jobber jeg på siden mens jeg lytter og ser på møtet. Syns også det er respektløst å gjøre andre ting i huset eller strikke. Hvis jeg ikke er aktiv i møtet bruker jeg tiden til å jobbe med andre oppgaver.  
Hvis jeg går rundt og gjør husarbeid/hobby så ser jeg jo ikke hva som blir presentert. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 6eb1e...916

Det er jo ikke noe rart noen synes at hjemmekontoret er så mye bedre, man kan jo gjøre alt mulig tull i arbeidstiden og få betalt for det. Gjør man husarbeid i arbeidstiden, så trenger man jo ikke å gjøre det på kvelden...

Anonymkode: 97307...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Enten følger jeg med, ellers så jobber jeg på siden mens jeg lytter og ser på møtet. Syns også det er respektløst å gjøre andre ting i huset eller strikke. Hvis jeg ikke er aktiv i møtet bruker jeg tiden til å jobbe med andre oppgaver.  
Hvis jeg går rundt og gjør husarbeid/hobby så ser jeg jo ikke hva som blir presentert. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 6eb1e...916

Veldig ofte har vi på kun lyd her. Er det video så ser man selvsagt på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke noe rart noen synes at hjemmekontoret er så mye bedre, man kan jo gjøre alt mulig tull i arbeidstiden og få betalt for det. Gjør man husarbeid i arbeidstiden, så trenger man jo ikke å gjøre det på kvelden...

Anonymkode: 97307...d7e

Så lenge man får gjort jobben sin og resultatet blir bra så er vel saken grei? Vi har alle forskjellige arbeidstider og oppgaver og noen kan gjøre husarbeid mellom slagene og andre ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har avdelingsmøter og fagmøter, så alle har på kamera. Mye diskusjoner vedr fag, så blir som møtene vi pleide å ha fysisk egentlig.

Anonymkode: de3e0...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er jo ikke noe rart noen synes at hjemmekontoret er så mye bedre, man kan jo gjøre alt mulig tull i arbeidstiden og få betalt for det. Gjør man husarbeid i arbeidstiden, så trenger man jo ikke å gjøre det på kvelden...

Anonymkode: 97307...d7e

Det er klart at det er noen fordeler med hjemmekontor. Jeg setter gjerne på en vaskemaskin i lunsjen, så er den ferdig til å henges opp når jeg er ferdig på jobb. Det hadde jeg ikke fått til om jeg satt på bortekontor. Til gjengjeld får jeg også unna langt mer på jobben når jeg sitter hjemme. Alle forstyrrelsene som naturlig oppstår når kolleger svinger innom kontoret, noen bare skal spørre om noe som gjør at jeg må hoppe ut av det jeg holder på med og så bruke tid på å komme meg tilbake igjen etterpå osv kommer nå på chat, og den kan jeg velge når jeg svarer på og derfor tenke/ skrive meg ferdig med det jeg holder på med. Jeg er derfor langt mer effektiv i jobben min, og har bonusen av at jeg ikke bruker tid på reise, så det er en vinn vinn. Jobben får mer for pengene og jeg får mer fritid, og jeg får strikket en omgang eller to under møtene. Jeg flyr ikke rundt og gjør andre ting i huset i arbeidstida, men etter tre uker på hjemmekontor og en ekstra vaskemaskin om dagen så ser jeg nå bunnen i skittentøysdunken og har rene gardiner rund baut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg gjør enten andre arbeidsoppgaver som ikke involverer lesing (for det klarer jeg ikke samtidig som folk snakker) eller så surfer jeg på nettet/netthandler. Vi og har overdrevent mange møter nå sammenlignet med før :( og i tillegg forsøker en del lyspærer på arbeidsplassen å innføre sosiale eventer på teams - der går min grense! Prat med folk i kaffikroken er kos, men å sitte (enda mer) foran skjerm for sosialisering er uaktuelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nerdybirdy skrev (1 minutt siden):

jeg gjør enten andre arbeidsoppgaver som ikke involverer lesing (for det klarer jeg ikke samtidig som folk snakker) eller så surfer jeg på nettet/netthandler. Vi og har overdrevent mange møter nå sammenlignet med før :( og i tillegg forsøker en del lyspærer på arbeidsplassen å innføre sosiale eventer på teams - der går min grense! Prat med folk i kaffikroken er kos, men å sitte (enda mer) foran skjerm for sosialisering er uaktuelt! 

Mye møtevirksomhet her og. I dag har det vært 3 allmøter på 2 timer hver. I dag har det vært corona relatert og ikke relatert til oss. Likevel obligatorisk. Blitt mye dib og ellers tilbragt dagen på sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (37 minutter siden):

Mye møtevirksomhet her og. I dag har det vært 3 allmøter på 2 timer hver. I dag har det vært corona relatert og ikke relatert til oss. Likevel obligatorisk. Blitt mye dib og ellers tilbragt dagen på sofaen. 

Så 6 av 8 arbeidstimer er blitt brukt til unødvendige møter? Får dere gjort noe i det hele tatt på dette kontoret? 

Anonymkode: 97307...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Så 6 av 8 arbeidstimer er blitt brukt til unødvendige møter? Får dere gjort noe i det hele tatt på dette kontoret? 

Anonymkode: 97307...d7e

Arbeidsgiver synes det er nødvendig. Nå skal det sies at jeg er på jobb 24/7 denne uken så om det blir mer jobb i dag vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 25.11.2020 den 14.42):

Som anonym 375 sier, det er respektløst. Uansett hvor uinteressante møtene er, folk får ikke betalt for å strikke, spise sjokolade, surfe på nett osv. I arbeidstiden skal man være tilgjengelig for arbeidsgiver og delta i aktivitetene som arbeidsgiver pålegger en. Jeg har alltid irritert meg over dem som sitter og strikker i politiske møter og diverse annet. 

Hva jeg driver med under Teams-møter? Jeg deltar i dem, hører på og ser om det er noe jeg kan bruke i mitt arbeid senere. Man får alltid vite noe nytt, selv om man ikke har bruk for det der og da.

Anonymkode: 97307...d7e

Nå har ikke jeg hjemmekontor, men for meg er det lettere å følge med hvis jeg strikker (vel å merke et helt enkelt strikketøy).

På slike møter er det vel så respektløst å snakke bare for å høre egen stemme mest mulig (for de personene er definitivt reelle). Min strikking forstyrrer ingen. Johnnys 5 minutters ekstra tale er derimot et sløseri uten like.

Anonymkode: f4721...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nå har ikke jeg hjemmekontor, men for meg er det lettere å følge med hvis jeg strikker (vel å merke et helt enkelt strikketøy).

På slike møter er det vel så respektløst å snakke bare for å høre egen stemme mest mulig (for de personene er definitivt reelle). Min strikking forstyrrer ingen. Johnnys 5 minutters ekstra tale er derimot et sløseri uten like.

Anonymkode: f4721...3cf

Har definitivt en som er forelsket i sin egen stemme her og. Mistenker at han legger inn bonusord og kunstpauser kun for å virke viktig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mange Teamsmøter. Blir mer sliten av det enn vanlige møter. Får lett hodepine av headsettet. Møtene er ofte lange og uten pauser. 

Det er tekniske møter med ingeniører og arkitekter. 

Det skjer at jeg faller litt ut når det er et tema som ikke angår meg, da jobber jeg litt med andre ting, har 2 skjermer. 

For min del er i hvert fall ikke hjemmekontor et slaraffenliv. 

Savner å se folks ansiktsuttrykk når man presenterer noe, jeg tar på kamera, men mange har det avslått. 

Savner også muligheten til raskt å løse ting på vei inn eller ut av møterommet ved å ta noe på tomannshånd. 

 

Anonymkode: df25c...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Har definitivt en som er forelsket i sin egen stemme her og. Mistenker at han legger inn bonusord og kunstpauser kun for å virke viktig 

😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber du med? Jeg jobber med møter. Hele dagen. Det er det jeg jobber med. Veldig produktivt......

Anonymkode: b1a2c...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (14 timer siden):

Så lenge man får gjort jobben sin og resultatet blir bra så er vel saken grei? Vi har alle forskjellige arbeidstider og oppgaver og noen kan gjøre husarbeid mellom slagene og andre ikke. 

Egentlig ikke. 
Dersom du har tid tid til p male hagemøbler, plante, strikke osv. mens man egentlig er k møter eller hører på foredrag så har man egentlig for få arbeidsoppgaver. 
 

Det betyr at selv om resultater er Brandt su får gjort oppgavene dine så kunne du strengt tatt gjort mer arbeid eller bedre arbeid. 

Anonymkode: 774eb...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva jobber du med? Jeg jobber med møter. Hele dagen. Det er det jeg jobber med. Veldig produktivt......

Anonymkode: b1a2c...41f

Du tenker at for eksempel Jens Stoltenberg ikke er produktiv? Erna Solberg? Petter Stordalen?

Det finnes jo ganske mange jobber hvor samhandling med andre er den største delen av arbeidsoppgavene. 

Så lite noen skjønner 🙄

Anonymkode: 8186b...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Egentlig ikke. 
Dersom du har tid tid til p male hagemøbler, plante, strikke osv. mens man egentlig er k møter eller hører på foredrag så har man egentlig for få arbeidsoppgaver. 
 

Det betyr at selv om resultater er Brandt su får gjort oppgavene dine så kunne du strengt tatt gjort mer arbeid eller bedre arbeid. 

Anonymkode: 774eb...107

Hva tenker du er ok oppgaver å gjøre mens man er tilhører?

Man kan jo ikke gjøre andre arbeidsoppgaver, da er man ikke 100 % til stede på noen av dem. Men man kan strikke, legge kabal eller drodle (male og plante har jeg aldri gjort under møter). 

Siste setningen din ga ikke helt mening?

Anonymkode: 8186b...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Egentlig ikke. 
Dersom du har tid tid til p male hagemøbler, plante, strikke osv. mens man egentlig er k møter eller hører på foredrag så har man egentlig for få arbeidsoppgaver. 
 

Det betyr at selv om resultater er Brandt su får gjort oppgavene dine så kunne du strengt tatt gjort mer arbeid eller bedre arbeid. 

Anonymkode: 774eb...107

Men nå er der jo ikke sånn at man som ansatt selv bestemmer hvilke møter man skal delta på. Etter innføringen av hjemmekontor har sjefen min blitt helt loco, hun er ekstremt kontrollfreak og bruker nå endeløse møter, der vi ansatte stort sett må bruke tiden på å høre henne snakke med seg selv, for å føle hun fremdeles har kontroll. Jeg hadde dødd om jeg ikke kunne gjort noe annet mens stemmen hennes fortsetter inn i uendeligheten. Hun voldtar tiden min, og jeg har ikke et snev av dårlig samvittighet for at jeg tae klesvasken mens jeg hører på praten hennes.

Anonymkode: ef2f6...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (På 25.11.2020 den 15.03):

Jeg blir da ikke døv selv om jeg strikker. Ingen ser meg eller hører meg, og jeg deltar akkurat like mye som jeg ville gjort uten strikketøyet. Det er mulig at din jobb kun tar opp ting på møter som er relevant for din jobb. Sånn er det ikke på min arbeidsplass. Jeg er akkurat ferdig med en times møte der fire minutter mot slutten angikk det jeg driver med, og jeg fikk sagt det jeg skulle si. Resten av møtet var overhode ikke relevant for meg, men jeg måtte jo henge med for å få med meg det jeg ventet på. Jeg fikk gjort unna litt annen jobb mens møtet ruslet og gikk. Noterer gjør jeg når det trengs. Det skriver jeg også i hovedinnlegget. Sitter du aldri og drodler på blokka, sjekker mobilen eller funderer på hva du skal ha til middag i løpet av et møte? 

Hvorfor deltar du på møter som ikke er relevant for deg?? Snakk om bortkastet tid... du har aldri tenkt på å ta det opp? At det er dårlig bruk av tid? 

Anonymkode: 7b71e...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor deltar du på møter som ikke er relevant for deg?? Snakk om bortkastet tid... du har aldri tenkt på å ta det opp? At det er dårlig bruk av tid? 

Anonymkode: 7b71e...826

Har sikkert ikke falt henne inn! Utrolig godt at akkurat du såg denne tråden og kunne komme med ditt unike forslag! 

Anonymkode: 8186b...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (På 25.11.2020 den 18.27):

Jeg elsker jobben min og stiller på møter det forventes at det stilles på. Det holder i grunn 😊

Ja, er jo deilig å slippe å gjøre stort og bare sitte å sløve i møter. Typisk ineffektivt firma...

Anonymkode: 7b71e...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (14 timer siden):

Så lenge man får gjort jobben sin og resultatet blir bra så er vel saken grei? Vi har alle forskjellige arbeidstider og oppgaver og noen kan gjøre husarbeid mellom slagene og andre ikke. 

Men da har man kanskje litt for lite oppgaver? Alle kan få gjort jobben sin med bra resultat om jobben i løpet av uka er å skru på en bryter liksom. Får man betalt for 37,5 timer skal man jo jobbe 37,5 timer. Blir man ferdig etter 15 timer så har man jo for lite ansvar og oppgaver. Det er jo ekstremt lite effektiv og ikke produktivt overhodet. 

Anonymkode: 7b71e...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Du tenker at for eksempel Jens Stoltenberg ikke er produktiv? Erna Solberg? Petter Stordalen?

Det finnes jo ganske mange jobber hvor samhandling med andre er den største delen av arbeidsoppgavene. 

Så lite noen skjønner 🙄

Anonymkode: 8186b...3c4

Tipper de møtene er relevante for ham?

Anonymkode: 7b71e...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Har sikkert ikke falt henne inn! Utrolig godt at akkurat du såg denne tråden og kunne komme med ditt unike forslag! 

Anonymkode: 8186b...3c4

Virker som det er mye ineffektivitet rundt om... ikke alle tenker over hvor mye tid som blir brukt til unødvendige ting. De fleste arbeidsplasser som er litt kvalitetsbevisste luker ut slik waste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...