Gå til innhold

Du som har hjemmekontor.


Himmel og hav

Anbefalte innlegg

Hva driver du med under lange og ikke alltid interessante Teams-møter? Jeg strikker. Følger selvsagt med og tar notater der det trengs, men har et enkelt strikketøy jeg griper til når det blir langdrygt. Hender jeg slenger meg på sofaen også. når det bare er lyttemøte/ foredrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg strikker også. 

Eller, jeg har ikke hjemmekontor nå lenger, men hadde det i vår. Likevel foregår alle kurs og møter der vi ellers ville ha reist, på Teams eller Zoom og da har jeg med strikketøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist det dro ut i det vide og brede spiste jeg en stor sjokolade og shoppet på nettet. Skal dette fortsette blir jeg feit og blakk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter virkelig ikke å strikker under møter. Det er bare respektløst.

Jeg følger med, noterer etc. Hadde møte i 10 timer, med pauser, i går og jeg følger med selv om det er lenge 

Anonymkode: 7ed62...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (49 minutter siden):

Hva driver du med under lange og ikke alltid interessante Teams-møter? Jeg strikker. Følger selvsagt med og tar notater der det trengs, men har et enkelt strikketøy jeg griper til når det blir langdrygt. Hender jeg slenger meg på sofaen også. når det bare er lyttemøte/ foredrag. 

Som anonym 375 sier, det er respektløst. Uansett hvor uinteressante møtene er, folk får ikke betalt for å strikke, spise sjokolade, surfe på nett osv. I arbeidstiden skal man være tilgjengelig for arbeidsgiver og delta i aktivitetene som arbeidsgiver pålegger en. Jeg har alltid irritert meg over dem som sitter og strikker i politiske møter og diverse annet. 

Hva jeg driver med under Teams-møter? Jeg deltar i dem, hører på og ser om det er noe jeg kan bruke i mitt arbeid senere. Man får alltid vite noe nytt, selv om man ikke har bruk for det der og da.

Anonymkode: 97307...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Som anonym 375 sier, det er respektløst. Uansett hvor uinteressante møtene er, folk får ikke betalt for å strikke, spise sjokolade, surfe på nett osv. I arbeidstiden skal man være tilgjengelig for arbeidsgiver og delta i aktivitetene som arbeidsgiver pålegger en. Jeg har alltid irritert meg over dem som sitter og strikker i politiske møter og diverse annet. 

Hva jeg driver med under Teams-møter? Jeg deltar i dem, hører på og ser om det er noe jeg kan bruke i mitt arbeid senere. Man får alltid vite noe nytt, selv om man ikke har bruk for det der og da.

Anonymkode: 97307...d7e

Har du tenkt på at strikking kan være konsentrasjonsverktøy for enkelte?

 

Anonymkode: a1e7a...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel.. I går så hørte jeg foredrag på jobb mens jeg brettet tøy, lagde en krans og tørket støv. Ingen behov for notatskrivning. Har også hørt foredrag mens jeg har gått tur og mens jeg har sola meg. Mange av våre foredrag angår ikke meg direkte og handler mye om saker som er relevant for våre kollegaer i utlandet. Teams møter som jeg deltar aktivt i kan jeg fint finne på å delta i fra sofaen under et pledd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Som anonym 375 sier, det er respektløst. Uansett hvor uinteressante møtene er, folk får ikke betalt for å strikke, spise sjokolade, surfe på nett osv. I arbeidstiden skal man være tilgjengelig for arbeidsgiver og delta i aktivitetene som arbeidsgiver pålegger en. Jeg har alltid irritert meg over dem som sitter og strikker i politiske møter og diverse annet. 

Hva jeg driver med under Teams-møter? Jeg deltar i dem, hører på og ser om det er noe jeg kan bruke i mitt arbeid senere. Man får alltid vite noe nytt, selv om man ikke har bruk for det der og da.

Anonymkode: 97307...d7e

Jeg blir da ikke døv selv om jeg strikker. Ingen ser meg eller hører meg, og jeg deltar akkurat like mye som jeg ville gjort uten strikketøyet. Det er mulig at din jobb kun tar opp ting på møter som er relevant for din jobb. Sånn er det ikke på min arbeidsplass. Jeg er akkurat ferdig med en times møte der fire minutter mot slutten angikk det jeg driver med, og jeg fikk sagt det jeg skulle si. Resten av møtet var overhode ikke relevant for meg, men jeg måtte jo henge med for å få med meg det jeg ventet på. Jeg fikk gjort unna litt annen jobb mens møtet ruslet og gikk. Noterer gjør jeg når det trengs. Det skriver jeg også i hovedinnlegget. Sitter du aldri og drodler på blokka, sjekker mobilen eller funderer på hva du skal ha til middag i løpet av et møte? 

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden jobber dere med dere som har hjemmekontor?? 😄 Strikker, lager julepynt, bretter klesvask, etc. Høres ut som dere har lite å gjøre, og ekstremt god tid. Hvorfor har dere ikke møter og foredrag foran kamera, der folk faktisk kan se hverandre? 

Hjelp så rart. 

Hilsen en som aldri har hatt hjemmekontor og som jobber ræva av meg i 7,5 timer 5 dager i uken, med snaut tid til do-pauser......:-O

Anonymkode: b1a2c...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva i all verden jobber dere med dere som har hjemmekontor?? 😄 Strikker, lager julepynt, bretter klesvask, etc. Høres ut som dere har lite å gjøre, og ekstremt god tid. Hvorfor har dere ikke møter og foredrag foran kamera, der folk faktisk kan se hverandre? 

Hjelp så rart. 

Hilsen en som aldri har hatt hjemmekontor og som jobber ræva av meg i 7,5 timer 5 dager i uken, med snaut tid til do-pauser......:-O

Anonymkode: b1a2c...41f

Hm. Jeg jobber i en stor organisasjon og har veldig variert arbeidstid. Noen ganger mye å gjøre og andre ganger å være stand by. Jobber denne uken i en 24/7 vaktordning og det har vært lite akutt. Dette betyr at akkurat nå har jeg lite å gjøre men det kan også bety at jeg må jobbe midt på natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva i all verden jobber dere med dere som har hjemmekontor?? 😄 Strikker, lager julepynt, bretter klesvask, etc. Høres ut som dere har lite å gjøre, og ekstremt god tid. Hvorfor har dere ikke møter og foredrag foran kamera, der folk faktisk kan se hverandre? 

Hjelp så rart. 

Hilsen en som aldri har hatt hjemmekontor og som jobber ræva av meg i 7,5 timer 5 dager i uken, med snaut tid til do-pauser......:-O

Anonymkode: b1a2c...41f

Jobber i et digert it prosjekt.  Arbeidsgiver oppfordrer oss til hyppige pauser, walk to talk meetings, gå seg en tur.

Båndbredde begrenser hvor mye video vi kan bruke der vi ser hverandre, så blir mest møter med lyd og presentasjoner.

Stort sett bruker jeg lunchen om jeg må gjøre noe hjemme. 

Anonymkode: a1e7a...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Hm. Jeg jobber i en stor organisasjon og har veldig variert arbeidstid. Noen ganger mye å gjøre og andre ganger å være stand by. Jobber denne uken i en 24/7 vaktordning og det har vært lite akutt. Dette betyr at akkurat nå har jeg lite å gjøre men det kan også bety at jeg må jobbe midt på natta. 

Jeg har en vanlig kontorjobb, så jeg kunne forsåvidt også ha jobbet hjemmefra. Men jeg er den ene som er nødt til å være fysisk på kontoret. Jeg har tidligere hatt mine tanker rundt det med hjemmekontor, sånn i forhold til mine kolleger. Det kan jo virke å stemme at de innimellom har god tid......

Anonymkode: b1a2c...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er det dere jobber med som har timesvis med møter som ikke konkret angår jobben? 

Anonymkode: 33bea...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en vanlig kontorjobb, så jeg kunne forsåvidt også ha jobbet hjemmefra. Men jeg er den ene som er nødt til å være fysisk på kontoret. Jeg har tidligere hatt mine tanker rundt det med hjemmekontor, sånn i forhold til mine kolleger. Det kan jo virke å stemme at de innimellom har god tid......

Anonymkode: b1a2c...41f

Jeg kan også misunne de som ligger å sover når jeg må jobbe akutt midt på natta men jeg elsker jobben min. Vi har alle forskjellige jobber og forskjellige arbeidstider 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva i alle dager er det dere jobber med som har timesvis med møter som ikke konkret angår jobben? 

Anonymkode: 33bea...3cd

Det lurer jeg også på 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva i alle dager er det dere jobber med som har timesvis med møter som ikke konkret angår jobben? 

Anonymkode: 33bea...3cd

Vi jobber for eksempel i store seksjoner som driver med mye forskjellig, men der det likevel avholdes felles seksjonsmøter, er det så vanskelig å forestille seg? Å ha alle tilstede på Teams samtidig er nyttig for alt oppdukkende, men det er ikke slik at hele møtet (ble totimers i dag, ja) er relevant for meg. Jeg har likevel innspill litt her og litt der, samtidig som lange passasjer ikke har med mitt felt å gjøre direkte. Da klør det ingen hva jeg gjør mens jeg lytter, serru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva i alle dager er det dere jobber med som har timesvis med møter som ikke konkret angår jobben? 

Anonymkode: 33bea...3cd

Jobber i en internasjonal organisasjon hvor allmøter er en greie. Typisk info som ikke er relevant for min arbeidsdag men selskapet som helhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Jeg kan også misunne de som ligger å sover når jeg må jobbe akutt midt på natta men jeg elsker jobben min. Vi har alle forskjellige jobber og forskjellige arbeidstider 

Det har vi jo. Det er bare så merkelig å høre at så mange bruker så mye av arbeidstiden sin på egentlige unødvendige møter for deres del. Som Himmel og Hav skrev lengre opp, det var kun 4 minutter av et langt møte som var relevant for henne. 

Anonymkode: b1a2c...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (1 minutt siden):

Vi jobber for eksempel i store seksjoner som driver med mye forskjellig, men der det likevel avholdes felles seksjonsmøter, er det så vanskelig å forestille seg? Å ha alle tilstede på Teams samtidig er nyttig for alt oppdukkende, men det er ikke slik at hele møtet (ble totimers i dag, ja) er relevant for meg. Jeg har likevel innspill litt her og litt der, samtidig som lange passasjer ikke har med mitt felt å gjøre direkte. Da klør det ingen hva jeg gjør mens jeg lytter, serru.

Bortkastet tid vil jeg heller kalle det.......Lite produktivt. 

Anonymkode: b1a2c...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hva i all verden jobber dere med dere som har hjemmekontor?? 😄 Strikker, lager julepynt, bretter klesvask, etc. Høres ut som dere har lite å gjøre, og ekstremt god tid. Hvorfor har dere ikke møter og foredrag foran kamera, der folk faktisk kan se hverandre? 

Hjelp så rart. 

Hilsen en som aldri har hatt hjemmekontor og som jobber ræva av meg i 7,5 timer 5 dager i uken, med snaut tid til do-pauser......:-O

Anonymkode: b1a2c...41f

Jobber i en stor organisasjon. Om vi er flere enn 5-6 på det samme møtet, så må kamera og mikrofon av ellers kneler nettet og presentasjoner fryser og det går mye tid til å få ting opp å gå igjen.  Det sier seg også selv at når over 100 skal følge et møte så er det en som snakker og ikke rom for innspill annet enn på chat, og det er jo ikke noe problem å gjøre med et strikketøy fanget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det har vi jo. Det er bare så merkelig å høre at så mange bruker så mye av arbeidstiden sin på egentlige unødvendige møter for deres del. Som Himmel og Hav skrev lengre opp, det var kun 4 minutter av et langt møte som var relevant for henne. 

Anonymkode: b1a2c...41f

Ja det kan føles litt unødvendig men sånn er det bare noen ganger. Noen ganger er jobben min å starte en prosess og så mens den prosessen går så kan jeg feks se en film. Dukker det opp noe så får jeg et varsel. Andre ganger er det fullstendig hands on. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bortkastet tid vil jeg heller kalle det.......Lite produktivt. 

Anonymkode: b1a2c...41f

Det er så, men det er arbeidsgivers valg at vi skal bruke tida på disse møtene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bortkastet tid vil jeg heller kalle det.......Lite produktivt. 

Anonymkode: b1a2c...41f

Slett ikke. Det er mye nyttig info, det mange gode innspill på tvers av underseksjoner som ikke hadde kunnet forutses om ikke alle var tilstede samtidig, og så er det de bitene som faktisk er nyttige for alle. Kunnskap er ikke skruer og muttere, eller fire kilo smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå):

Ja det kan føles litt unødvendig men sånn er det bare noen ganger. Noen ganger er jobben min å starte en prosess og så mens den prosessen går så kan jeg feks se en film. Dukker det opp noe så får jeg et varsel. Andre ganger er det fullstendig hands on. 

Får du faktisk betalt for å se en hel film midt i arbeidstiden??????? Ville du gjort det samme om du jobbet på kontoret f.eks?

Anonymkode: b1a2c...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (Akkurat nå):

Slett ikke. Det er mye nyttig info, det mange gode innspill på tvers av underseksjoner som ikke hadde kunnet forutses om ikke alle var tilstede samtidig, og så er det de bitene som faktisk er nyttige for alle. Kunnskap er ikke skruer og muttere, eller fire kilo smør.

La meg gjette - du jobber som lærer? 

Anonymkode: b1a2c...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...