Gå til innhold

Dere som er MOT abort

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Syngensang skrev:

Å bestemme over sin eigen kropp. Det er mitt prinsipp. 

Det er ikke din kropp, det er den andre kroppen. 

Anonymkode: ae39e...537

Videoannonse
Annonse
Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og? So what? Sier du at du er mot det så sier du at du er mot abort.

Anonymkode: 1deb8...c2a

Stor forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hodet. Man kan godt være for den abortordningen man har i dag uten å ønske å utvide den videre.

Hva er det du egentlig mener med det du skriver? Du har enda ikke forklart hva du mener med at du synes det skal være selvbestemt abort helt frem til etter fødsel. Du synes å argumentere mot deg selv hele tiden, så hva mener du egentlig?

Anonymkode: 0b76e...c42

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En celleklump er ikke en kropp og er ikke i seg selv levedyktig.

Med din argumentasjon så burde du også være for å gjøre det ulovlig for menn å runke, de aborterer jo da tross alt det som kunne blitt en kropp.

Noe sier meg at du ikke stopper å runke av den grunn...

Skrevet
10 timer siden, Hengebukksvinet skrev:

Nå er ikke jeg mot abort, men det er mange ufrivillig barnløse som mer enn gjerne ville adoptert disse barna!

Det er faktisk nesten ikke gjennomførbart st en kvinne går gravid i 9 mnd for så å gi fra seg baby. Sett bort fra den enorme psykiske påkjenningen samt det biologiske prinsippet så ville det at en vanlig kvinne ga fra seg barnet sitt vært et enormt stigma. Hva hadde vi tenkt om det? Helt ærlig? Man kan ikke ‘gjemmes bort/bli sendt til slektninger på landet’ lenger. 

Fri abort er en av den aller viktigste kvinnesaken som finnes. Kvinnens kropp, kvinnens avgjørelse. 

Anonymkode: ecd20...4df

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tull. Det er min kropp som skapar den andre. Viss eg ikkje vil. Så vil eg ikkje. 

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan godt være for den abortordningen man har i dag uten å ønske å utvide den videre.

Det kan en, men da er en ikke for abort. Da er en for abort frem til uke 12. Det er ikke å være for abort. Det er å være for å innskrenke aborten. Vil vi at kvinner skal benytte seg av strikkepinner? Hvis ikke må vi si ja til abort frem til barnet er født. Frem til da er det en kvinnes kropp og hennes valg.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan en, men da er en ikke for abort. Da er en for abort frem til uke 12. Det er ikke å være for abort. Det er å være for å innskrenke aborten. Vil vi at kvinner skal benytte seg av strikkepinner? Hvis ikke må vi si ja til abort frem til barnet er født. Frem til da er det en kvinnes kropp og hennes valg.

Hva mener du med frem til barnet er født? Til fullgått svangerskap? 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med frem til barnet er født? Til fullgått svangerskap? 

Han berre provoserer for å "bevise" at det er umoralsk og feil å ta abort. 

Skrevet

Nå vil jo hverfall SV endre på abortloven, at det ikke skal være nødvendig med abort nemnd. Kvinner skal få bestemme selv og abort kan tas frem til uke 22. Da i uke 23 kan fosteret overleve. 

Jeg er for at vi kvinner skal få ta abort og at vi skal bestemme mer selv uten å kjempe i motvind i ei nemd. 

Men samtidig kjenner jeg at å kunne ta abort frem til uke 22, det gir meg en klump i halsen. 

Jeg kjente liv med 3 mann i uke 14 og mannen kunne kjenne små spark i uke 21.

Anonymkode: 6cce4...f73

Skrevet (endret)
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

En celleklump er ikke en kropp og er ikke i seg selv levedyktig.

Her er bilde av celleklumpen din. Du vet det bare er et tulleargument. At det ikke kan leve på egenhånd gjør det bare mer sårbart. Vi dreper heller ikke mennesker på respirator. De er heller ikke levedyktig på egenhånd. Så hvorfor skal det gjelde et foster? Argumentet holder ikke om du er konsekvent.

Sitat

Med din argumentasjon så burde du også være for å gjøre det ulovlig for menn å runke, de aborterer jo da tross alt det som kunne blitt en kropp.

Noe sier meg at du ikke stopper å runke av den grunn...

Å runke er det samme som at kvinner har mensen. Det har ikke skjedd en befruktning. Er det å ha mensen det samme som å ta livet av fosteret på 12 uker som det er bilde av her? 

Endret av Admin
innlegget er ryddet for bilder med opphavsrett
Skrevet

Hvorfor i alle dager bryr dere dere om ANDRE tar abort?? Det angår jo ikke dere på noe vis?!

Anonymkode: c8121...3b4

Skrevet
13 timer siden, Hengebukksvinet skrev:

Nå er ikke jeg mot abort, men det er mange ufrivillig barnløse som mer enn gjerne ville adoptert disse barna!

Lettere følelsesmessig å ta abort i tidlig uke, enn å gi fra seg en sprell levende baby. 

Jeg har tatt abort én gang, og det har jeg lovet meg selv at jeg aldri skal gjøre igjen. (HVIS barnet hadde vært veldig sykt, så kunne det diskuteres.) 

Anonymkode: e59e3...e34

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager bryr dere dere om ANDRE tar abort?? Det angår jo ikke dere på noe vis?!

Abort er ikke en privatsak. Det er en diskusjon rundt barnets rett til liv. Du har også rett til liv. Jeg bryr meg om deg også. Jeg burde ikke slutte med det heller.

Kvinner kan ikke bestemme selv i dag. De kan ikke ta abort i uke 13. Det er en politisk sak. Jeg er en mann. Jeg har stemmerett og politikere lager lovene. Så "ingen livmor, ingen stemme" er bare tull du leser på raddisplakater. Alle som er stemmeberettiget har noe de skulle sagt og bør bry seg.  

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Abort er ikke en privatsak. Det er en diskusjon rundt barnets rett til liv. Du har også rett til liv. Jeg bryr meg om deg også. Jeg burde ikke slutte med det heller.

Kvinner kan ikke bestemme selv i dag. De kan ikke ta abort i uke 13. Det er en politisk sak. Jeg er en mann. Jeg har stemmerett og politikere lager lovene. Så "ingen livmor, ingen stemme" er bare tull du leser på raddisplakater. Alle som er stemmeberettiget har noe de skulle sagt og bør bry seg.  

Selvsagt er det en privatsak 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt er det en privatsak 

Så lag et argument som beviser det da. Jeg forklart at Norges lover gjelder og bestemmer etter uke 12. Jeg er lei av disse ubegrunnede påstandene. 

Skrevet

Du kan ikke ta blod fra min kropp for å redde et liv uten mitt samtykke. Ikke engang når jeg er død kan du ta fra min kropp for å redde liv. Men noen mener at jeg kan utnyttes for å redde dette livet? Bare fordi den bor i meg? Selv før den i det hele tatt kan regnes som et liv? 

Anonymkode: 1eb28...f6f

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men noen mener at jeg kan utnyttes for å redde dette livet? Bare fordi den bor i meg? Selv før den i det hele tatt kan regnes som et liv? 

Hvordan utnyttes du? Kvinner må bære frem barn etter uke 12. Det er å ta ansvar for sine handlinger fordi du sprika. I andre land er det andre grenser/uker som gjelder. Lovene bestemmer. Ren ansvarsfraskrivelse. Ingen synes synd på menn som må betale barnebidrag fordi de dro frem tissen. Samme gjelder kvinner. 

Når regnes det som liv ifølge deg? Hjertet banker i uke 5. Ikke et liv? Hva har bankene hjerte og er dødt? Dør fosteret barnet sent, blir det dødfødsel. Det motsatte må være liv. Det er liv rett etter befruktning. Et helt eget DNA. Ikke mors, ikke fars, men et helt unikt DNA. Ikke mors kropp. Bare embryo i starten og en gradvis utvikling av kroppen, men liv må det være. Alternativ er det dødt hele tiden. Når blir det liv ifølge deg? 

Hjertet og blodomløpet til fosteret begynner å dannes kort tid etter befruktningen. Ved slutten av femte uke vil fosterets hjerte være i stand til å pumpe blod rundt i dets kropp. 

https://nhi.no/familie/graviditet/animasjoner/fosterets-hjerte-og-blodomlop/

Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvordan utnyttes du? Kvinner må bære frem barn etter uke 12. Det er å ta ansvar for sine handlinger fordi du sprika. I andre land er det andre grenser/uker som gjelder. Lovene bestemmer. Ren ansvarsfraskrivelse. Ingen synes synd på menn som må betale barnebidrag fordi de dro frem tissen. Samme gjelder kvinner. 

Når regnes det som liv ifølge deg? Hjertet banker i uke 5. Ikke et liv? Hva har bankene hjerte og er dødt? Dør fosteret barnet sent, blir det dødfødsel. Det motsatte må være liv. Det er liv rett etter befruktning. Et helt eget DNA. Ikke mors, ikke fars, men et helt unikt DNA. Ikke mors kropp. Bare embryo i starten og en gradvis utvikling av kroppen, men liv må det være. Alternativ er det dødt hele tiden. Når blir det liv ifølge deg? 

Hjertet og blodomløpet til fosteret begynner å dannes kort tid etter befruktningen. Ved slutten av femte uke vil fosterets hjerte være i stand til å pumpe blod rundt i dets kropp. 

https://nhi.no/familie/graviditet/animasjoner/fosterets-hjerte-og-blodomlop/

Gjelder det å ta ansvar for sine handlinger alle mennesker uansett situasjon? Skal røykere nektes helsehjelp, de satte seg jo i den situasjonen selv? Hva med overvektige? Hva hvis du er i en bilulykke, du vet jo at ulykker kan skje når du setter deg i en bil? 

Jeg var her først. Jeg ønsker å leve mitt liv på min måte. Jeg vil ikke ha barn. Jeg vil ikke være gravid. Jeg vil ikke føde. Det er min kropp og jeg bestemmer hva som skal vokse i den. 5 uker med celler får ikke bestemmelsesrett over mine 30 år med levende kropp. Det er helt groteskt å mene at en død kropp skal ha mer kroppslig autonomi enn en gravid kvinne. Du kan ikke ta organer fra en død kropp for å redde en levende en, men du kan risikere livet til en gravid kvinne for å holde liv i et potensielt barn.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjelder det å ta ansvar for sine handlinger alle mennesker uansett situasjon? Skal røykere nektes helsehjelp, de satte seg jo i den situasjonen selv? Hva med overvektige? Hva hvis du er i en bilulykke, du vet jo at ulykker kan skje når du setter deg i en bil? 

Å ta dårlige livsstilsvalg eller være uheldig i en bilulykke er noe som er påført din kropp.

Å kunne velge å ta livet av en annen kropp, den jeg la ved bilde av er å ta et valg for en annen og ikke bare deg selv. 

Du ser ut til å utelukkende tenke på deg selv. Noen ganger kan familien prioriteres, ja utrolig nok også menn, noen ganger barnet, andre ganger nasjonen ved tanke på at det kun fødes 1.6 barn pr kvinne og det må 2.1 til for at populasjonen skal kunne holdes ved like. Hvorfor er du så ensporet og kun tenker på deg selv?

Du svarte ikke på når er liv er et liv og hvorfor?

Hvilken uke synes du kvinner bør få ta abort? Fritt valg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var her først. Jeg ønsker å leve mitt liv på min måte. Jeg vil ikke ha barn. Jeg vil ikke være gravid. Jeg vil ikke føde. Det er min kropp og jeg bestemmer hva som skal vokse i den. 5 uker med celler får ikke bestemmelsesrett over mine 30 år med levende kropp. Det er helt groteskt å mene at en død kropp skal ha mer kroppslig autonomi enn en gravid kvinne. Du kan ikke ta organer fra en død kropp for å redde en levende en, men du kan risikere livet til en gravid kvinne for å holde liv i et potensielt barn.

Jeg har akkurat argumentert for at det er liv etter befruktning. Kan du ikke fortelle oss når det liv eller hva som feil med min agrumentasjon og hvorfor? Ser du bilde av fosteret på 12 uker som beveger seg? Ser det dødt ut? Ville du gravlagt en sparkende hund? 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

I den ene hånden har du det å leve i sølibat. I den andre har du det å avslutte et menneskeliv. 
Hva tenker du er mest etisk? Rent prinsipielt 

Men lille deg. Et foster er ikke et menneskeliv. Det er et potensielt blivende menneskeliv.

Skrevet
2 minutter siden, ulenissen skrev:

Men lille deg. Et foster er ikke et menneskeliv. Det er et potensielt blivende menneskeliv.

Hvis ikke kvinner føder sjiraffer på Ullevål sykehus, så er det alltid av arten menneske.

Hvis det ikke blir dødfødsel, så er det alltid levende. 

Har flere ting jeg skal forklare?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt rett politisk sak. Der du heldigvis er i mindretall. Synes det er utrolig fascinerende med menn som er så opptatt av spørsmål som omhandler kvinnekroppen.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis ikke kvinner føder sjiraffer på Ullevål sykehus, så er det alltid av arten menneske.

Hvis det ikke blir dødfødsel, så er det alltid levende. 

Har flere ting jeg skal forklare?

Dette var ingen forklaring 😂 Dette var usammenhengende og uten logikk.

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å ta dårlige livsstilsvalg eller være uheldig i en bilulykke er noe som er påført din kropp.

Å kunne velge å ta livet av en annen kropp, den jeg la ved bilde av er å ta et valg for en annen og ikke bare deg selv. 

Du ser ut til å utelukkende tenke på deg selv. Noen ganger kan familien prioriteres, ja utrolig nok også menn, noen ganger barnet, andre ganger nasjonen ved tanke på at det kun fødes 1.6 barn pr kvinne og det må 2.1 til for at populasjonen skal kunne holdes ved like. Hvorfor er du så ensporet og kun tenker på deg selv?

Du svarte ikke på når er liv er et liv og hvorfor?

Hvilken uke synes du kvinner bør få ta abort? Fritt valg

Jeg har akkurat argumentert for at det er liv etter befruktning. Kan du ikke fortelle oss når det liv eller hva som feil med min agrumentasjon og hvorfor? Ser du bilde av fosteret på 12 uker som beveger seg? Ser det dødt ut? Ville du gravlagt en sparkende hund? 

Jeg ville skutt og gravlagt en hardt skadet men sparkende hund ja.

Skrevet
3 minutter siden, ulenissen skrev:

Helt rett politisk sak. Der du heldigvis er i mindretall. Synes det er utrolig fascinerende med menn som er så opptatt av spørsmål som omhandler kvinnekroppen.

Jeg respekterer liv. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om kvinnekroppen. Mødres trang til å kjempe for sin rett til å drepe barna sine synes jeg er ganske fasinerende,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...